آموزش راهنمای بالینی |
![]() |
دانلود پایان نامه مطالعات در حوزه نظارت و راهنمایی آموزشی
مطالعات در حوزه نظارت و راهنمایی آموزشی در فرهنگ فارسی دهخدا، نظارت به معنای زیرکی، فراست، عقل ناظر، مقام او، مراقبت در اجرای امور و راهنمایی به معنای نشان دادن راه به کسی، رهبری، هدایت، و هماهنگی آمده است. از نظارت و راهنمایی آموزشی تعاریف گوناگونی شده است. رابینسون (۱۹۶۳) آن را فرایند آموزشی میداند […]
خرید اینترنتی فایل تحقیق : خطوط راهنمای کار بالینی اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
در کودک ۶ تا ۱۲ساله ای که بی توجهی،بیش فعالی، تکانشگری، کم آموزی تحصیلی، یا مشکلات رفتاری نشان میدهد، متخصصان مراقبتهای اولیه باید ارزیابی مربوط به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی انجام دهد. تشخیص اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی مستلزم آن است که کودک با معیارهای کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، ویرایش چهارم، مطابقت […]
منابع پایان نامه و مقاله با موضوع : ویژگی های بالینی اختلال کمبود توجه- بیش فعالی
در طی دهه ۱۹۹۰، اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی به صورت نوعی ناتوانی خاص مرکز توجه قرار گرفت. ویژگیهای معماگونه مرتبط با این اختلال، توصیف افراد مبتلا و مجموعه علائم آن، با تاریخی به قدمت ۱۰۰سال در نوشته ها موجود است (بارکلی[۱]، ۱۹۹۸). در یکی دو دهه اخیر، اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی مجموعه ای […]
راهنمای پایان نامه درباره : نظام آزادی مشروط
نظام آزادی مشروط تاسیس حقوقی آزادی مشروط یک نهاد غربی است و سابقه آنرا میتوان در “برگه خروج یا ترک” زندانهای انگلستان جستجو کرد که از طریق حقوق فرانسه وارد نظام قانونگذاری ایران شده است. پذیرش آن در حقوق کیفری کشورها تحت تاثیر عقاید مکتب تحققی و دفاع اجتماعی نوین بوده است.[۱] آزادی مشروط عبارت […]
راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی
تشخیص و طبقه بندی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) DSM، نظام چندمحوری است، به این معنی که هر فرد مبتلا به اختلال روانی را می توان براساس پنج محور کارکردی مختلف که هرکدام نماینده ی جوانب گوناگونی از زندگی شخص اند، بررسی کرد. همانطور که پیشتر گفته شد محورهای یک و دو نماینده […]
راهنمایی و رانندگی، دانش آموزان دختر، عوامل بازدارنده
«در فلسفه اصطلاح علل معده وجود دارد که این اصطلاح به معنای اموری است که هر یک بهتنهایی مؤثر در وجود معلول نیستند و لکن موجب نزدیک شدن صدور معلول از علت مؤثرهاند. بهعبارتدیگر مجموع اموری که معلول را مهیای صدور از علت مؤثره مینمایند علل معده هستند، آن را علل مؤثر مینامند، چراکه سبب […]
پایان نامه اثر بخشی الگوی بالینی خلاقیت درمانی بر انگیزه تحصیلی
ضرورت و اهمیت پژوهش از بعد کاربردی: ۷اهداف پژوهش: ۸اهداف فرعی: ۸سوالات پژوهش : ۸فرضیه های پژوهش: ۹تعریف مفهومی متغیرها: ۹انگیزه: ۹انگیزش: ۹خلاقیت: ۱۰عملکرد تحصیلی: ۱۰الگوی بالینی خلاقیت درمانی: ۱۰تعریف عملیاتی متغیرها: ۱۱انگیزه تحصیلی: ۱۱عملکرد تحصیلی: ۱۱الگوی خلاقیت درمانی: ۱۱فصل دوم. ۱۲انگیزه و انگیزش: ۱۳انواع انگیزش. ۱۴نقش انگیزش در رفتار و یادگیری ۱۵فنون ایجاد انگیزه […]
پایان نامه آموزش برنامه والدگری مثبت درسلامت روان مادران
عنوان صفحه چکیده. یفصل یکم: مقدمه پژوهش۱-۱ مقدمه. ۳۲-۱ بیان مساله : ۵۳-۱ اهمیت و ضرورت پژوهش. ۷۴-۱ اهداف پژوهش. ۸۲-۴-۱ اهداف فرعی ۸۵-۱ فرضیه های پژوهش. ۹۶-۱ تعاریف (مفهومی وعملیاتی). ۹۱-۶-۱ تعاریف مفهومی ۹۲-۶-۱ تعاریف عملیاتی ۱۱فصل دوم: پیشینه پژوهش۱-۲ سلامت روان. ۱۳۱-۱-۲ تاریخچه سلامت روان. ۱۳۲-۱-۲ مفهوم سلامت روان. ۱۳۳-۱-۲ دیدگاههای سلامت […]
پایان نامه مقایسه طرازهای تحولی ادراک خود و عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر قلدر و عادی
مقطع راهنمایی
فصل اول: کلیات پژوهش صفحه مقدمه ۱ بیان مسئله . ۱ ضرورت تحقیق . ۴ اهداف پژوهش . ۵ ۱-۴-۱- هدف کلی . ۵ ۱-۴-۲ – اهداف جزئی ۵ فرضیه های پژوهش ۶ ۱-۶ – سوالات پژوهش . ۶ ۱-۷- متغیرهای پژوهش ۶ ۱-۷-۱- متغیر مستقل ۶ ۱-۷-۲- متغیر وابسته […]
پایان نامه ارشد آموزشهای هستیشناسی اسلامی
عنوان کامل پایان نامه : بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستیشناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی ج- دارودرمانی در درمان اختلال افسردگی، رویکردهای درمانی متفاوتی وجود دارد. در رویکرد روانپزشکی، درمان دارویی در خط مقدم درمان این اختلال قرار دارد (پنجمین ویراست تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی؛ […]
پایان نامه:رابطه هوش هیجانی و باورهای غیر منطقی با سلامت روان در دبیران دوره راهنمایی
گرایش : بالینی عنوان : رابطه هوش هیجانی و باورهای غیر منطقی با سلامت روان در دبیران دوره راهنمایی استاد راهنما : دکتر الهه محمد اسماعیل پاییز ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوان شماره صفحه چکیده .۱فصل اول: کلیات-۱-۱مقدمه.۳-۲-۱بیان مسئلهError! Bookmark not defined.-۳-۱اهمیت و ضرورت تحقیق.۱۲-۴-۱اهداف تحقیق۱۴-۵-۱فرضیه تحقیق.۱۴-۶-۱ تعاریف مفهومی و عملیاتی […]
پایان نامه:بررسی رابطه بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دختران دوره راهنمایی با در نظر گرفتن وضعیت …
پژوهش حاضر، به منظور بررسی رابطه بین اشتغال مادران با سلامت روانی وپیشرفت تحصیلی دختران در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی اجرا شده است.جامعه آماری این پژوهش رادانش آموزان دختر راهنمایی شهرشیرازتشکل می دهد.و تعداد نمونه آماری ۲۰۰ نفراست که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. روش استفاده شد در این تحقیق. از نوع همبستگی علی ومقایسه ای که. جهت تشخیص رابطه متغیرها وتبدیل آن ها به مقدار است. از پرسشنامه های، JDI جهت تعیین رضایت شغلی مادران در محیط کار آن ها و پرسشنامه GHQ جهت بررسی سلامت روان دختران نوجوان در دو گروه مادران شاغل و غیر شاغل استفاده شده است. جهت تأیید یا رد فرضیه ها از روشهای آماری آزمون t نمونه های مستقل و تحلیل رگرسیون چندمتغیره استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان دادکه میزان t در محاسبه ی تفاوت میانگین های سلامت عمومی در دو گروه دارای دختران دارای مادران شاغل و خانه دار در حالت واریانس های نابرابر، برابر با (۸۷/۰-) می باشد که با توجه به درجه ی آزادی (۲۲۳/۱۹۷)، تا سطح (۰۵/۰≥P)، معنادار نمی باشد. بنا بر این بین میزان سلامت عمومی گروه دختران دارای مادران شاغل نسبت به دختران دارای مادران خانه دار به طور معناداری تفاوت وجود ندارد. و با مقایسه ی میانگین میزان پیشرفت تحصیلی در دو گروه (گروه دختران دارای مادران شاغل برابر با ۳۵/۱۹، گروه دختران دارای مادران خانه دار برابر با ۸۲/۱۸)،ملاحظه گردید که نمرات میزان پیشرفت تحصیلی دختران دارای مادران شاغل نسبت به دختران دارای مادران خانه دار به طور معنادار بیشتر می باشد.واین که میزان رضایت مادر شاغل از کار خود نمی تواند یک ترکیب خطی درست کند که خطای سلامت عمومی وپیشرفت تحصیلی دختران دارای مادران شاغل را پیش بینی کند.
واژه های کلیدی:سلامت روان،پیشرفت تحصیلی ،اشتغال مادر
پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دختران دوره راهنمایی با در نظر گرفتن وضعیت اشتغال مادران؛ شیراز۱۳۹۳
پژوهش حاضر، به منظور بررسی رابطه بین اشتغال مادران با سلامت روانی وپیشرفت تحصیلی دختران در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی اجرا شده است.جامعه آماری این پژوهش رادانش آموزان دختر راهنمایی شهرشیرازتشکل می دهد.و تعداد نمونه آماری ۲۰۰ نفراست که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. روش استفاده شد در این تحقیق. از نوع همبستگی علی ومقایسه ای که. جهت تشخیص رابطه متغیرها وتبدیل آن ها به مقدار است. از پرسشنامه های، JDI جهت تعیین رضایت شغلی مادران در محیط کار آن ها و پرسشنامه GHQ جهت بررسی سلامت روان دختران نوجوان در دو گروه مادران شاغل و غیر شاغل استفاده شده است. جهت تأیید یا رد فرضیه ها از روشهای آماری آزمون t نمونه های مستقل و تحلیل رگرسیون چندمتغیره استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان دادکه میزان t در محاسبه ی تفاوت میانگین های سلامت عمومی در دو گروه دارای دختران دارای مادران شاغل و خانه دار در حالت واریانس های نابرابر، برابر با (۸۷/۰-) می باشد که با توجه به درجه ی آزادی (۲۲۳/۱۹۷)، تا سطح (۰۵/۰≥P)، معنادار نمی باشد. بنا بر این بین میزان سلامت عمومی گروه دختران دارای مادران شاغل نسبت به دختران دارای مادران خانه دار به طور معناداری تفاوت وجود ندارد. و با مقایسه ی میانگین میزان پیشرفت تحصیلی در دو گروه (گروه دختران دارای مادران شاغل برابر با ۳۵/۱۹، گروه دختران دارای مادران خانه دار برابر با ۸۲/۱۸)،ملاحظه گردید که نمرات میزان پیشرفت تحصیلی دختران دارای مادران شاغل نسبت به دختران دارای مادران خانه دار به طور معنادار بیشتر می باشد.واین که میزان رضایت مادر شاغل از کار خود نمی تواند یک ترکیب خطی درست کند که خطای سلامت عمومی وپیشرفت تحصیلی دختران دارای مادران شاغل را پیش بینی کند.
واژه های کلیدی:سلامت روان،پیشرفت تحصیلی ،اشتغال مادر
پایان نامه:بررسی اثر آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) در تغییر سبک فرزندپروری مادران دارای پسر نوجوان
نوجوانانی که با یک سبک صحیح فرزندپروری تربیت می شوند دارای زندگی و حالات روانی بهتری می باشند . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) بر تغییر سبک فرزند پروری مادران دارای پسر نوجوانی که در دبیرستان شهید دکتر بهشتی ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۸۰ نفر ( ۴۰ نفر گروه آزمایش و ۴۰ نفر گروه کنترل ) به صورت تصادفی از بین مادران ۲۵۸ دانش آموز سال اول این دبیرستان انتخاب شده اند و در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند . کلیه مادران قبل و بعد از اجرای متغیر مستقل ( آموزش زندگی خانوادگی F.L.E ) برای گروه آزمایش پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند را تکمیل کردند . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، از روش آمار توصیفی (میانگین ،انحراف معیار) و آمار استنباطی تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شده است . نتایج پژوهش نشان داده است که آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) در تغییر سبک فرزندپروری مادران دارای پسر نوجوان مؤثر بوده و سبب افزایش استفاده از سبک فرزندپروری مقتدارانه و کاهش استفاده از دو سبک مستبدانه و سهل گیرانه در مادران گروه آزمایش نسبت به مادران گروه گواه شده است .
کلید واژه ها: آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) ، سبک فرزندپروری ، مادران ، نوجوانان .
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 06:52:00 ق.ظ ]
|