اثر بخشی معلمان |
![]() |
پایان نامه ارشد میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه خود آنان
۱-۶- تعریف واژهها و اصطلاحات: ۱-۶-۱-تعاریف مفهومی: اثربخشی تدریس: هرگونه فعالیتی که منجر به یادگیری مفید و سازنده دانش آموزان گردد و موجب انگیزش در جهت رشد آنان گردد (ساموئل باندل و جیمز اولیوواتایو ۲۰۱۴، ۱۷۴). تدریس: عبارت از مجموعه فعالیتهایی است که توسط معلم و بهمنظور تسهیل یا هدایت یادگیری در یادگیرندگان به انجام […]
پایان نامه میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه دانش آموزان
فصل دوم مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق ۲-۱- مقدمه: آموزش و پرورش یکی از نهادهای اصلی جامعه است که تعلیم و تربیت و ساختن انسان مطلوب و مؤثر را در جامعه به عهده دارد. برای پرورش افراد مطلوب، نیاز به یک نظام آموزشی کارآمد است که اجزاء و عناصر آن اعم از مواد […]
پایان نامه مقایسه میزان اثربخشی تدریس معلمان از دیدگاه معلمان و دانشآموزان
۲-۲- تعریف اثربخشی: عبارت است از میزان موفقیت معلم درزمینه بازدهی و نتایج کاری است که به او محول شده است (زارعی ۱۳۸۵، ۱). تدریس اثربخش به معنی توانایی معلم برای فراهم آوردن تجربه یادگیری جهت کسب نتایج آموزش مطلوب است. برای این منظور تکتک دانش آموزان باید درگیر فعالیت یادگیری شوند. تدریس اثربخش سه […]
دانلود پایان نامه روانشناسی : ویژگی های معلمان موفق و ناموفق
ویژگی های معلمان موفق و ناموفق از دیدگاه انسان گرایانه می توان گفت معلمان کارآمد کسانی هستند که به مفهوم دقیق کلمه “انسان” هستند. آنان با برخورداری از زیباترین احساسات انسانی با روشی منصفانه، آزادمنشانه و فارغ از گرایش های دیکتاتور مآبانه با دانش آموزان رفتار می کنند و قادرند به راحتی و به شکل […]
پایان نامه نقش معلمان در افت تحصیلی دانش آموزان :
در گذشته معلم اساسأ منبع دانش و اطلاعات به شمار می رفت و نقش اصلی او عبارت بود از انتقال دانش و اطلاعات به ذهن دانش آموزان و وادار کردن آنها به تمرین و تکرار برای به خاطر سپردن هر چه بیشتر این اطلاعات،تنبیه مهمترین روش برای وادار کردن دانش اموزان به یادگیری بود زیرا […]
پایان نامه نقش معلمان در افت تحصیلی دانش آموزان :
در گذشته معلم اساسأ منبع دانش و اطلاعات به شمار می رفت و نقش اصلی او عبارت بود از انتقال دانش و اطلاعات به ذهن دانش آموزان و وادار کردن آنها به تمرین و تکرار برای به خاطر سپردن هر چه بیشتر این اطلاعات،تنبیه مهمترین روش برای وادار کردن دانش اموزان به یادگیری بود زیرا […]
دانلود مقالات : نقض حقوق همبستگی براثر تحریم
۲- نقض حقوق همبستگی براثر تحریم تحریمها تأثیرات قابل ملاحظه و اغلب دیرپایی بر زیر ساختهای توسعه در کشورهای مورد تحریم بر جای می گذارند. «استقرار نظم نوین اقتصادی بینالمللی که خواسته کشورهای در حال توسعه میباشد دارای جنبههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. «تحریم اقتصادی همکاریهای بینالمللی را که یکی از ابعاد حقوق بشری […]
اثر بخشی سازمان، مدیریت و رهبری
تشخیص مفاهیم : تعریف مدیریت تعاریف مدیریت غالباً اصالت را یا به فرد و گروه اجتماعی و یا به سازمان می دهند. برای مثال: ” فالت ” (Follett) مدیریت را ” هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران ” می داند. این تعریف نه تنها با آموزشهای نظریه نئوکلاسیک همخوانی ندارد، بلکه می تواند برای […]
بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس:پایان نامه ارشد
عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل مقدمه پدیده ای که در عصر حاضر توجه همگان را به خود جلب کرده است، اطلاعات و اطلاعرسانی و رشد بسیار سریع فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات است. چیزی که در […]
میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس -پایان نامه روانشناسی
عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفیت آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدت زمان کوتاهی که از پیدایش آن می گذرد توانسته است تغییرات فراوانی را درنحوه زندگی بشر
[…]
پایان نامه ارشد مقایسه ویژگیهای شخصیتی سرشت و منش در گروهی از معلمان و پرستاران
عنوان کامل پایان نامه : مقایسه ویژگیهای شخصیتی سرشت و منش در گروهی از معلمان و پرستاران نظریههای شخصیت ۱ـ۲ـ۲ نظریه روانکاوی : در نظریههای روانکاوی(روان پویشی) شخصیت کوشش میشود که تفاوتهای فردی را با بررسی چگونگی اثر متقابل نیروهای روانی ناهشیار با افکار، احساسها و رفتار تبیین کنند. پدر نظریه روانکاوی زیگموند فروید است(هافمن […]
پایان نامه ارشد درباره:بررسی مقایسه اثربخشی راهبرد تدریس مبتنی بر هوش چندگانه وروش متداول، بریادگیریِ درس علوم دانشآموزان
عنوان کامل پایان نامه :مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانشآموزان دیدگاه تئوری هوش های چند گانه ۱- سنجش هوش های چند گانه ی افراد می تواند باعث پرورش یادگیری و روش های حل مسأله شود. آزمونهای کوته پاسخ در این دیدگاه، مد نظر نمی باشد چرا که آنها […]
دانلود پایان نامه ارشد روانشناسی بررسی مقایسه اثربخشی راهبرد تدریس مبتنی بر هوش چندگانه وروش متداول، بریادگیریِ درس علوم دانشآموزان
عنوان کامل پایان نامه :مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانشآموزان اهمیت و کاربرد نظریهی هوشهای چندگانه درقرن حاضر دو نظریه مهم به منظور توضیح تفاوت های فردی به وجود آمده که محیط های یادگیری را بر اساس این تفاوت دسته بندی می کند؛ اولین نظریه، سبک های یادگیری […]
پایان نامه ارشد با موضوع بررسی مقایسه اثربخشی راهبرد تدریس مبتنی بر هوش چندگانه وروش متداول، بریادگیریِ درس علوم دانشآموزان
عنوان کامل پایان نامه :مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانشآموزان آموزشگاهها و هوشهای چندگانه برخورد اکثر مؤسسات آموزشی و معلمان با انبوه شاگردان از این جهت مشابه است که فقط به یک نوع هوش و استعداد عمومی آن هم هوش (کلامی و منطقی) ارزش قایلاند. آنها حتی اگر […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 01:18:00 ق.ظ ]
|