ارتباط مؤثر |
![]() |
احساس حقارت، ارتباط مؤثر
توماس هریس در کتاب «وضعیت آخر» چها روضعیت را در ارتباط فرد با دیگران مطرح می کند، از جملهمن خوبم تو خوب نیستی.باور این وضعیت موجب احساس مقابله ، تلافی و دعوا می شود و مانع ارتباط است.من خوب نیستم ، تو خوب هستی.باور این وضعیت موجب احساس حقارت و کوچکی شده و مانع ارتباط است.من خوبم، شما هم خوبیدتنها باور این وضعیت است که می تواند موجب برقراری ارتباط مؤثر با دیگران شود.۶ – کوشش غیرمستقیم مؤثر است :برای مثال در جلسه ای برگه هایی که پشت آنها پیام هایی مفید و هدفمند نوشته شده بود به عنوان کاغذ یادداشت بین اعضاء توزیع شد، با وجود اینکه به افراد توصیه ای برای خواندن مطالب نشده بود، اما همه اعضای جلسه پیام ها را خوانده بودند!۷ – مقاومت دیگران را درک کنیم:اگر ضمن…
ارتباط مؤثر، گام برداری
۱۱ – دیگران را بدون قید و شرط بپذیریم :دیگران را همان گونه که هستند بپذیریم و سعی نکنیم آنها را در قالب انتظار و خواسته خود شکل دهیم.۱۲ – ارتباط خود را با کلمه «من» شروع کنیم:اگر در ارتباط با دیگران مسأله ای پیش آمده ابتدا مشخص کنیم چه کسی بیش از دیگران ناراحت شده و آن گاه پیام را با کمله «من» و بدون مقصر دانستن یا سرزنش دیگران بیان کنیم، مثلاً : « من امروز خسته ام، لطفاً صدای ضبط صوت را کم کنید».۱۳ – روشن، کوتاه و گزیده سخن بگوییم:عموماً پرحرفی و زیاد سخن گفتن نه تنها به ارتباط بهتر کمتر نمی کند بلکه مانع از ارتباط هم می شود.به فرمایش امام علی علیه السلام : «خیر الکلام ما قل و مادلّ» بهترین کلام سخن کوتاه و گزیده است.۱۴…
پایان نامه : مهارتهای مؤثر در ارتباطات زناشویی
مهارتهای مؤثر در ارتباطات زناشویی ازجمله عوامل مؤثر در ا یجاد و دوام یک پیوند مناسب آگاهی از نحوه روابط سالم و مناسب است وافکار در تعادل این ارتباط موثرند. افکار شما تلاشی هستند برای انسجام دادن به مشاهدات شما تا به این ترتیب بتوانید بفهمید واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است و یا اینکه حوادث چرا و چگونه رخ میدهند. شاید هم در قضاوتهای ارزشی قاطع دربارهی آنچه به نظر شما خوب یابد و درست یا غلط است مؤثر باشند. احساسات مشکل ترین بخش در گفتگو یا ارتباط است. بروز منطقی احساسات و نیز بیان آنها به نحو مؤثر میتواند در نزدیک کردن زوج مؤثر باشد (رضایی، ۱۳۹۰). پژوهش هایی با طرح های مقطعی و طولی ثابت کردهاندکیفیت ارتباط زوجین بهطور پیوسته و معنادار با رضایت زناشویی رابطه دارد (کاریر و…
پایان نامه : مهارتهای مؤثر در ارتباطات زناشویی
مهارتهای مؤثر در ارتباطات زناشویی ازجمله عوامل مؤثر در ا یجاد و دوام یک پیوند مناسب آگاهی از نحوه روابط سالم و مناسب است وافکار در تعادل این ارتباط موثرند. افکار شما تلاشی هستند برای انسجام دادن به مشاهدات شما تا به این ترتیب بتوانید بفهمید واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است و یا اینکه حوادث چرا و چگونه رخ میدهند. شاید هم در قضاوتهای ارزشی قاطع دربارهی آنچه به نظر شما خوب یابد و درست یا غلط است مؤثر باشند. احساسات مشکل ترین بخش در گفتگو یا ارتباط است. بروز منطقی احساسات و نیز بیان آنها به نحو مؤثر میتواند در نزدیک کردن زوج مؤثر باشد (رضایی، ۱۳۹۰). پژوهش هایی با طرح های مقطعی و طولی ثابت کردهاندکیفیت ارتباط زوجین بهطور پیوسته و معنادار با رضایت زناشویی رابطه دارد (کاریر و…
دانلود پایان نامه مدیریت : عوامل مؤثر در شکست پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک ضرورت استراتژیک برای تمامی سازمانها میباشد. چرا که اجرای مؤثر آن می تواند سبب افزایش رضایت مشتری، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تکرار خرید گردد (پاپاسولومو[۱]، ۲۰۰۲). بعضی از سازمانها در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مشکل دارند چرا که نگرش آنها به این مقوله صرفاً تکنولوژیکی است. یعنی استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری را با تکنولوژی یکی میدانند، در حالی که مدیریت ارتباط با مشتری یک مسئله تکنولوژیکی نیست، بلکه مسئلهای کاری است که ابزار تکنولوژی اطلاعات باید به آن اختصاص داده شود، طراحی شود و با عملیاتها و استراتژیهای کاری هماهنگ شود (انجای[۲]، ۲۰۰۵) نرخ شکست پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری بیش از شصت و پنج درصد میباشد. پر واضح است که توقف یا شکست این پروژهها اغلب…
دانلود پایان نامه مدیریت : عوامل مؤثر در شکست پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک ضرورت استراتژیک برای تمامی سازمانها میباشد. چرا که اجرای مؤثر آن می تواند سبب افزایش رضایت مشتری، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تکرار خرید گردد (پاپاسولومو[۱]، ۲۰۰۲). بعضی از سازمانها در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مشکل دارند چرا که نگرش آنها به این مقوله صرفاً تکنولوژیکی است. یعنی استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری را با تکنولوژی یکی میدانند، در حالی که مدیریت ارتباط با مشتری یک مسئله تکنولوژیکی نیست، بلکه مسئلهای کاری است که ابزار تکنولوژی اطلاعات باید به آن اختصاص داده شود، طراحی شود و با عملیاتها و استراتژیهای کاری هماهنگ شود (انجای[۲]، ۲۰۰۵) نرخ شکست پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری بیش از شصت و پنج درصد میباشد. پر واضح است که توقف یا شکست این پروژهها اغلب…
بررسی جامعه شناختی مهارتهای اجتماعی و ارتباطی مؤثر بر بازدارندگی رفتارهای پرخطر جوانان
انسان موجودی اجتماعی و نیازمند برقراری ارتباط با انسانهای دیگر برای رفع نیازهای خود میباشد. زندگی اجتماعی انسان خیلی پیچیدهتر از موجودات دیگر است. در اثر زندگی گروهی، روابط اجتماعی انتزاعی و مجموعهی مشترکی از مفاهیم که معانی مشترک دارند، تبدیل به نماد میشوند، و انسانها از طریق این نمادها با هم ارتباط برقرار می کنند. روابط اجتماعی گروه حاصل کنش متقابل اجتماعی مکرری است که تبدیل به اشکال گوناگون نظم، وظایف و انتظارات متقابل میگردد. در این فرآیند کنش متقابل، انسان اعمالش را با در نظر گرفتن انتظارات دیگران انجام میدهد. بنابراین، زندگی اجتماعی به شکل مستمر در حال تغییر و دگرگونی است و اشکال جدیدی از جامعه ظهور می کند که در ابعاد مختلف با جامعهی گذشته دارای تفاوتهایی میباشد. گذر جوامع از سنتی به مدرن همراه با آثار و پیامدهای…
تفاوت های فرهنگی، ارتباطات مؤثر
نخبگان کشور مادر افزایش می دهد.– از حیث هزینه ها: هزینه ناشی از ریزش منابع انسانی غیر بومی را کاهش می دهد.– از حیث حل مشکل: با بهره گیری از تنوع دیدگاه ها و فراهم آوردن امکان تجزیه و تحلیل نقادانه جامع، تصمیم گیری را بهتر می کند.– از حیث خلاقیت: از طریق تنوع در دیدگاه ها و به دلیل تأکید کمتر بر ضرورت هماهنگی ویکسان بودن، خلاقیت را تقویت می کند. – از حیث انعطاف پذیری نظام ها: انعطاف پذیری و قدرت تحمل و پاسخگویی به تقاضاهای مختلف و متعدد و محیط های پویا را افزایش می دهد(کوکس و بلک[۱]،۱۹۹۱). 2-2-6- محدودیت های تنوع فرهنگیدر گروه های چند فرهنگی به علت تفاوت های موجود در زمینه های فرهنگی اعضای گروه، ممکن است افراد مختلف از واقعیت یکسان برداشت های متفاوتی بنمایند. البته این یک…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، عوامل مؤثر بر عملکرد
۱۵٫۲٫ زنجیره تأمین و فناوری اطلاعاتامروزه استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان شرط لازم برای کنترل مؤثر زنجیره های تأمین پیچیده مورد توجه قرار گرفته است. یک زنجیره تأمین که با سیستم فناوری اطلاعات به طور کامل ادغام شده است، زنجیره ای است که در آن تقریباً همه ارتباطات تجاری مهم سازمانی با تأمین کنندگان و مشتریان به صورت دیجیتالی فعال یا غیر فعال می شوند. (موور[۵۷]، ۲۰۰۸)امروزه تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مظاهر واقعی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح است. مزایای فراوان استفاده از تجارت الکترونیکی به قدری مورد توجه همه ذینفعان قرار گرفته که برخی از شرکت ها استراتژی رقابتی خود را، استراتژی تجارت الکترونیکی انتخاب کرده اند (بهکمال، کاهانی و سپهری، ۱۳۸۸). می تو ان گفت تجارت الکترونیک و اینترنت، طبیعت زنجیره های تأمین را به طور اساسی…
ارتباطات مؤثر، ماهیت موضوع
برای تکرار استفاده از چندین وسیله خوب گوش دادن(سینگر، ۷۴۶:۱۳۷۸). پژوهشی که درباره دامنه و گسترش ارتباطات انجام شده، گویای این نکته است که به عنوان مثال، یک آمریکایی به صور تقریب هفتاد درصد از اوقات فعال خود را به طریقی صرف صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن میکند که این وضعیت تماما تجلیات استقرار ارتباط میباشند. بررسی دیگری نشان میدهد که در یک کارخانه تولیدی، معمولا بین چهل تا شصت درصد از ساعات کار به نحوی به برقراری ارتباط پرداخته میشود. مطالعهی دیگری که در این خصوص انجام شده، حاکی از آن است که این میزان بین مدیران سطوح بالا و متوسط، بین شصت الی هشتاد درصد است. در حقیقت، به اعتبار ماهیت موضوع بیشتر امور و رویدادهای سازمانی، بعضی از صاحب نظران، سازمان را نوعی شبکه ارتباطات، مراودات، مناسبات و…
ارتباطات مؤثر، آموزش و پرورش
دانشگاه دانشکده عنوان طرح تحقیق بررسی رابطه بین معلم و دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اردبیل استاد راهنما:دکتر پژوهشگر: اسفند۱۳۹۲مقدمهآدمی از بدایع عالم خلقت است و تحقق کمال و انسان شدن وی منوط به تعلیم و تربیت، رهبری و هدایت است. مسئله تعلیم مهمترین و دشوارترین مسئله مبتلا به انسان است. از بدایع بشری هنر اداره کردن و هنر آموختن و ساختن است و بنابراین این دو از دشوارترین، حساس ترین و پرثمرترین کارهای آدمی است. علوم انسانی وجوه مختلف روابط انسانی را بررسی می کند و به قانونمندیهایی دست می یابد. در این بین تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا که موضوع تعلیم و تربیت ” انسان ” است و معلم، مجری و کارگزار اصلی تعلیم و تربیت است (ملکی، ۱۳۷۶). موضوع ارتباط در امور آموزشی…
ادراک دانش آموزان، ارتباطات مؤثر
بیان مسأله یادگیری پدیده ای اجتماعی است و این پدیده بدون وجود روابط بین اعضای جامعه امکان پذیر نیست (میرکمالی، ۱۳۷۸). روابط انسانی در یک سازمان آموزشی فرآیند برقراری، حفظ و گسترش رابطه هدفدار پویا و دوجانبه بین اعضای یک سیستم اجتماعی(مدرسه) است که با تامین نیازهای منطقی اجتماعی و روانی فرد و گروه سبب تفاهم احساس رضایت و سودمندی متقابل و به وجود آمدن زمینه های انگیزش و رشد و تسهیل رسیدن به اهداف سازمان آموزشی می شود(میرکمالی، ۱۳۷۳).در سازمان های آموزشی و به ویژه سازمان آموزش و پرورش و به طور اخص مدارس و به طور اساسی مدیران و معلمان و سایر اعضای مدرسه با دانش آموزان سرو کار دارند (خالقیان، ۱۳۸۶). میر کمالی (۱۳۸۶) یکی از مهمترین علایم و نشانه های وجود اختلال در روابط انسانی را نامطلوب بودن بازده…
دانلود پایان نامه : عوامل مؤثر بر خشونت و پرخاشگری جوانان
عوامل مؤثر بر خشونت و پرخاشگری جوانان تبیین های زیست شناختی در طول تاریخ بشری ، بحث پیرامون سرنوشت و سرشت آدمی و عوامل تغییر دهنده آن ، با دیدگاه های متفاوتی همراه بوده است . بسیاری سرشت و فطرت آدمی را چیزی دانسته اند که به هیچ وجه قابل تغییر نبوده و به باور آنها هر فرد همان گونه زندگی می کند که متولد شده است ؛ یعنی انسان موجود ای است که چگونه زیستن را با خود به دنیا می آورد . همان گونه که رنگ پوست و رنگ چشم را نیز از زمان تولد با خود دارد . از این رو برخی از آسیب شناسان ، عوامل زیست شناختی مانند نقص جسمانی و وضعیت خاص ژنتیکی را علت کژرفتاری می دانند و بر این باورند که جرم و جنایت ،…
پایان نامه ارشد حقوق: عوامل سطح فردی مؤثر بر خشونت در دیدگاه فوشی
عوامل سطح فردی نظیر قابلیتهای شخصی ، دیگر رفتارهای مشکل دار ، ویژگیهای جمعیتی و عوامل از این دست می باشند که می تواند افراد را به رفتارهای پرخاشگرانه وادار کند . الف ) قابلیتهای شخصی قابلیتها ، مهارتها و خصوصیات مورد نیاز برای تعامل موفقیت آمیز با محیط هستند . مهارتها و خصوصیاتی که به عنوان قابلیتهای شخصی تعریف شده اند شامل عزت نفس بالا ، حل موفقیت آمیز تضادها ، مهارتهای ارتباطی موفقیت آمیز ، مهارتهای قوی روابط شخصی و عملکرد دانشگاهی قوی هستند . جوانانی که این قابلیت را در سطح بالا دارا باشند ، خطر کمتری برای ارتکاب بسیاری از رفتارهای مشکل دار از قبیل رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه دارند . ب ) دیگر رفتارهای مشکل دار بر اساس رفتار مشکل دار نوجوانانی که درگیر یکی از…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 07:52:00 ب.ظ ]
|