ارتباطات افقی |
![]() |
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه
نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه نظریه نیـازهای پایه بیـان میکند که ارضای نیازهای فطری روانشناختی پایه برای رشد و تمامیت انسانها در تمام فرهنگها لازم است (دسی و رایان، ۲۰۰۰). محیطها و گروههای فرهنگی همچون خانواده، محیط تحصیل و کار عامل انتقال ارزشهای فرهنگی به افراد هستند. این در حالی است که آنها ارزشهای فرهنگیای را انتقال میدهند که بعضی در هماهنگی بیشتر و بعضی در هماهنگی کمتر با ارضای نیازهای روانشناختی پایه قرار دارند. به طور مثال، همانطور که پیش از این گفته شد، در فرهنگهای جمعگرا ارتباطات دارای وابستگی زیاد به زمینه ترجیح داده میشوند، در حالی که در فرهنگهای فردگرا تمایل به استفاده از ارتباطات دارای وابستگی کم به زمینه وجود دارد (گودیکانست و تینگ-…
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه
نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه نظریه نیـازهای پایه بیـان میکند که ارضای نیازهای فطری روانشناختی پایه برای رشد و تمامیت انسانها در تمام فرهنگها لازم است (دسی و رایان، ۲۰۰۰). محیطها و گروههای فرهنگی همچون خانواده، محیط تحصیل و کار عامل انتقال ارزشهای فرهنگی به افراد هستند. این در حالی است که آنها ارزشهای فرهنگیای را انتقال میدهند که بعضی در هماهنگی بیشتر و بعضی در هماهنگی کمتر با ارضای نیازهای روانشناختی پایه قرار دارند. به طور مثال، همانطور که پیش از این گفته شد، در فرهنگهای جمعگرا ارتباطات دارای وابستگی زیاد به زمینه ترجیح داده میشوند، در حالی که در فرهنگهای فردگرا تمایل به استفاده از ارتباطات دارای وابستگی کم به زمینه وجود دارد (گودیکانست و تینگ-…
پایان نامه در مورد رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد مدلی که پژوهش حاضر درصدد آزمون آن است، در بخش دیگری از خود بر نقش ابعاد الگوهای ارتباطات (جهتگیریهای گفت و شنود و همنوایی) محیط خانواده و تحصیل در رشد گرایشهای تفکر انتقادی دانشجویان تمرکز دارد. همانطور که پیش از این و در فصل اول گفته شد این بخش از مدل بر اساس پدیدار شدن دو خردهمقوله «نگرش در مورد رفتارهای ارتباطات کلامی» و «نگرش در مورد مراجع قدرت» در بخش کیفی تحقیق کمّی- کیفی کاکای (۲۰۰۱) و یافتههای تحقیقات دیگری که از تأثیر ارزشهای فرهنگی بر الگوهای ارتباطاتی حمایت میکردند (به طور مثال، بلنکی و همکاران، ۱۹۸۶؛ بوند و اسمیت، ۱۹۹۶؛ هیز و الینسون، ۱۹۸۸؛ هافستد، ۱۹۹۷؛ کیم، آن، کیم و واتانیب، ۱۹۹۸؛ کیچنر و کینگ، ۱۹۸۹؛ موریس و…
پایان نامه در مورد رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد مدلی که پژوهش حاضر درصدد آزمون آن است، در بخش دیگری از خود بر نقش ابعاد الگوهای ارتباطات (جهتگیریهای گفت و شنود و همنوایی) محیط خانواده و تحصیل در رشد گرایشهای تفکر انتقادی دانشجویان تمرکز دارد. همانطور که پیش از این و در فصل اول گفته شد این بخش از مدل بر اساس پدیدار شدن دو خردهمقوله «نگرش در مورد رفتارهای ارتباطات کلامی» و «نگرش در مورد مراجع قدرت» در بخش کیفی تحقیق کمّی- کیفی کاکای (۲۰۰۱) و یافتههای تحقیقات دیگری که از تأثیر ارزشهای فرهنگی بر الگوهای ارتباطاتی حمایت میکردند (به طور مثال، بلنکی و همکاران، ۱۹۸۶؛ بوند و اسمیت، ۱۹۹۶؛ هیز و الینسون، ۱۹۸۸؛ هافستد، ۱۹۹۷؛ کیم، آن، کیم و واتانیب، ۱۹۹۸؛ کیچنر و کینگ، ۱۹۸۹؛ موریس و…
پایان نامه ارتباطات سازمانی
ارتباطات سازمانی از ترکیب دو واژه ارتباط و سازمان میتوان به مفهوم جدیدی دست یافت که ارتباط یا ارتباطات سازمانی نام دارد. در ارتباط سازمانی که یکی از انواع ارتباطات انسانی است، چهار ویژگی هدفمندی، ساختارمندی، وظیفهمداری و محاط بودن در یک سازمان، در مقایسه با انواع دیگر ارتباط بیشتر مورد توجه است. در رویکردهای گوناگون علم مدیریت در مفهوم ارتباطات سازمانی با توجه به تعریف هر یک از سازمان، تفاوتهای محسوسی دیده میشود. برای مثال در مکتب
کلاسیک که سازمان به عنوان ماشین در نظر گرفته میشود، عناصر ارتباط به این صورت است: ارتباط یک وظیفه است، مسیر ارتباطی به صورت عمودی است، کانال ارتباطی همواره به صورت کتبی و سبک ارتباط به صورت رسمی است.(فرهنگی،۱۳۷۲) ارتباطات سازمانی را میتوان با نگرش فرهنگی نیز مورد بررسی قرار داد. در این رویکرد محیط…
پایان نامه ارتباطات سازمانی
ارتباطات سازمانی از ترکیب دو واژه ارتباط و سازمان میتوان به مفهوم جدیدی دست یافت که ارتباط یا ارتباطات سازمانی نام دارد. در ارتباط سازمانی که یکی از انواع ارتباطات انسانی است، چهار ویژگی هدفمندی، ساختارمندی، وظیفهمداری و محاط بودن در یک سازمان، در مقایسه با انواع دیگر ارتباط بیشتر مورد توجه است. در رویکردهای گوناگون علم مدیریت در مفهوم ارتباطات سازمانی با توجه به تعریف هر یک از سازمان، تفاوتهای محسوسی دیده میشود. برای مثال در مکتب کلاسیک که سازمان به عنوان ماشین در نظر گرفته میشود، عناصر ارتباط به این صورت است: ارتباط یک وظیفه است، مسیر ارتباطی به صورت عمودی است، کانال ارتباطی همواره به صورت کتبی و سبک ارتباط به صورت رسمی است.(فرهنگی،۱۳۷۲) ارتباطات سازمانی را میتوان با نگرش فرهنگی نیز مورد بررسی قرار داد. در این رویکرد محیط…
تجزیه و تحلیل ارتباطات سازمانی، ارتباطات سازمانی
برقراری ارتباط با یک کارمند زیردست نوعی اهرم نیرومند در برانگیختن کارکنان است.۲- ارتباط افقی: که مربوط به سطح کاری برابر است. یعنی طرز تلقی مشترک بین کارکنان یک طبقه کاری موجبات صمیمت بین آنها را فراهم میکند و روی عملکرد آنها تأثیر میگذارد. جامعهشناسان معتقد هستند که با تحکیم روابط، روحیه مشترک کاری، تقبل کاری عنصر غایب و کمک اعضاء بههم بیشتر میشود.۳- ارتباط تمایلی: بین گروههای سازمانی که از عنضر مهمی به نام روحیه گروهی برخوردار است. روحیه گروهی ایجادکننده مناسبات عادی بین اعضای گروه است که از یک همبستگی بهدور از فشارهای داخلی اغتشاش و مرافعه میباشد. روحیه گروهی موجبات طرز تفکر مثبت در مقابل هدفها را فراهم میسازد. تا اعضاء با عزمی جزم در جهت دستیابی به هدف بکوشند و با همبستگی عاطفی اتخاذ و اتفاق بین خود را…
ارتباطات سازمانی، تغییرات تکنولوژی
۴٫ فرایندهای مدیریت تعارض؛ در سازمانها از طریق ارتباط میان اعضای سازمان، تعارضاتی بوجود میآید که در نتیجه آنها، اعضای سازمان، سعی میکنند از طریق یکسری فرایند ارتباطی، بهمدیریت تعارض پرداخته و در وضع آن بکوشند. ۵٫ فرایندهای ارتباط خارجی؛ در هر سازمان، یکسری فرایندهای ارتباطی وجود دارد که چند سازمان را با یکدیگر و نیز سازمان را با محیطش مرتبط مینماید. این دسته از فرایندها، فرایندهای ارتباط خارجی بهشمار میروند. ۶٫ فرایندهای تکنولوژی؛ یکی از فرایندهای ارتباطی که در سازمانها وجود دارد، فرایندهای تکنولوژیکی است؛ که با تغییرات تکنولوژی در عرصه ارتباطات در سازمانها رقم خورده است. ۷٫ فرایندهای مدیریت تنوع؛ محیطهای کاری امروز، تنوعهای فراوانی را بهخود گرفته است، که این امر، خود تحول در سازمانها را ایجاب کرده و راهبردهایی را برای توسعه و مدیریت یک سازمان متنوع فرهنگی، بهدنبال…
تصمیمگیری مشارکتی، ارتباطات سازمانی
حوزههای سنّتی تحقیقات راجع به ارتباطات سازمانی ناظر به ۴ زمینه بود؛ که چهار گرایش تحقیقی بهوجود آمد: ۱٫ کانالهای ارتباط؛ تحقیقات مربوط به کانال، به جریان اطلاعات، بهعنوان یک امر مرتبط با ساختار نگاه میکند؛ یعنی به جریان رو به بالا، رو به پائین و افقی اطلاعات نظر دارد. ۲٫ محتوای ارتباطات؛ تحقیقات گوناگونی از سوی پژوهشگران در مورد محتوای ارتباطات سازمان انجام شده است. براساس مدل محتوای ارتباطات “ردینگ”، انواع محتوای ارتباطات در سازمان عبارتند از: وظیفهای بودن، حمایتی بودن، تصمیمگیری مشارکتی، اعتماد و گشودگی و تأکید بر روی اهداف. ۳٫ تجزیه و تحلیل شبکه؛ شبکه ارتباطی ارتباطات سازمانی و الگوی ارتباطی در درون سازمانها یکی از حوزههای تحقیقات سنتی بوده است. ریشههای تجزیه و تحلیل شبکه ارتباطی بهوسیله بررسی مطالعات اولیه جامعهسنجی، مطالعات مربوط به گروههای کوچک و اشاعه اطلاعات…
انواع ارتباطات، انواع ارتباط
۸-۱:تعاریف نظری[۲۹] متغییرها ۱-۸-۱ارتباطات درون سازمانی «ارتباط درون سازمانی فرایندی است که مدیران را برای گرفتن اطلاعات و تبادل معنی با افراد فراوان داخل سازمان و سیستم توانا می سازد» ( فرهنگی،۱۳۸۳: ۱۲۶ ). کانال ارتباطی[۳۱]« همیلتون و پارکر هم کانال را ابزاری می دانند که پیام توسط آن منتقل می شود. گفتگوهای رو در رو، مجلات، روزنامه ها، تلفن و پست الکترونیک از جمله مثال هایی است که می توان از آنها به عنوان کانال یاد کرد» ( هامیلتون، ۱۳۸۶: ۱۶ ).ارتباطات عمودی[۳۲]«ارتباطات عمودی یکی از انواع ارتباطات حاکم بر سازمان می باشد که به دو شکل ارتباطات عمودی از بالا به پایین با اهداف هدایت، آموزش، اطلاع و ابلاغ دستورات مقامات مافوق به زیردستان می باشد و ارتباطات عمودی از پایین به بالا جهت ارائه گزارش، پیشنهاد، ادای توضیحات و درخواست های…
علوم ارتباطات، میزان تحصیلات
۳-۳-۱ هدفهای کاربردی _ ارائه راهبردها و پیشنهاداتی به مسئولین ومدیران در جهت آموزش ارتباطات درون سازمانی به پرسنل زیر مجموعه در جهت بهبود میزان رضایت شغلی آنها ودر نتیجه آن بهبودراندمان سازمان مطبوع_ این پژوهش برایمدیران،معاونان وفعالان عرصه علوم ارتباطات، روان شناسان وجامعه شناسان و تمامی دست اندرکاران امر ارتباطات کاربرد خواهد داشت. ۴-۱سوالات تحقیق -آیا ارتباطات درون سازمانی بر رضایت شغلی پرسنل سازمان تاثیر دارد؟_آیا متغییر های جنسیت،میزان تحصیلات ومیزان سابقه کار پرسنل بر رضایت شغلی آنها اثر دارد؟_ایا بین کانال های ارتباطی پرسنل ومیزان رضایت شغلی آنها رابطه وجود دارد؟_آیا بین ارتباطات افقی پرسنل ومیزان رضایت شغلی آنها رابطه وجود دارد؟_ آیا بین ارتباطات افقی پرسنل ومیزان رضایت شغلی آنها رابطه وجود دارد؟_ آیا بین ارتباطات عمودی(از بالا به پایین) پرسنل ومیزان رضایت شغلی آنها رابطه وجود دارد؟_ آیا بین…
ارزیابی آمادگی الکترونیکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات
فرهنگ مشتری مداری و همکاری و به صورت افقی در زنجیره جای می گیرد و عملکرد فرآیند ها و قابلیت اطمینان سیستم های گسترده سنجیده می شوند و سرمایه گذاری های مشترک در ارتقاء سیستم ها به اشتراک گذارده می شوند(McCormack,Lockamy,2004).آمادگی الکترونیکیامروزه عمومی ترین واژه برای بیان توان سازمان در به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات واژه آمادگی الکترونیک است.کشورها می توانند با استفاده از مدل های ارزیابی آمادگی الکترونیکی وضعیت موجود خود ار از ابعاد مختلف با یک روش منسجم و جامع اندازه گیری کنند و سپس با توجه به نتایج این ارزیابی برنامه ریزی کنند.نوآوری های مبتنی بر تکنولوژی در زندگی امروز انسان نقش کلیدی ایفا می کننند. اینترنت از جمله نمادهای عمده این فناوری ها است که به تاثیر گذارترین پدیده در زندگی انسان قرن بیست و یکم تبدیل شده…
ارتباطات سازمانی، گروههای اجتماعی
در برخی از مؤسسات بازرگانی پول برای جذب و حفظ نیروی انسانی بهعنوان یک وسیله بهکار میرود کارمندان راضی ضرورتا عملکرد بالایی ندارند . اما عملکرد بالا موجب رضایت بیشتر می شود. تأثیر پول بهعنوان عامل انگیزشی در مواردی که به کارکنان حقوق مساوی پرداخت میشود کاهش مییابد. اگر پول یک عامل انگیزشی قوی تصور شود باید حقوق و مزایا متناسب با عملکرد افراد پرداخت شود. اگر پاداش مادی متناسب با درآمد فرد باشد میتواند تولید انگیزش نماید. اما شکل افزایش حقوق و دستمزد بهعنوان پاداش در آن است که به اندازهای نیست که برای دریافت کننده انگیزش پدید آورد. اینگونه پرداخت شاید از نارضایتی و جستجو برای تغییر شغل جلوگیری کند. اما اگر چشمگیر و درخور توجه نباشد احتمالاً بهصورت یک عامل انگیزشی نیرومند عمل نخواهد کرد (کونتز و اودانل- مترجم: طوسی۱۳۷۲…
افزایش رضایت مشتریان، ارتباطات سازمانی
در گام هشتم، ارزش اهداف هر یک از ویژگیهای مهندسی که باید در طراحی جدید در نظر گرفته شود، تعیین میگردد. در برخی موارد سازمانها به سبب وجود محدودیتهایی نظیر هزینه و فناوری قادر به طراحی بهینه نمیباشند(هاسر و کلاسینگ، ۱۹۸۸). رتبهبندی ویژگیهای مهندسی، نتیجهی تشکیل خانه کیفیت میباشد(بوتانی و ریزی، ۲۰۰۶).برای موفقیت در اجرای فلسفهی دستیابی به رضایت مشتری، یک سازمان باید فرآیندها و محصولاتش را بهوسیلهی روشها و ابزارهای متنوعی بهبود بخشد. QFD، بهعنوان یکی از ابزارهای سیستمهای کیفیت بسیار موثر محسوب میشود که میتواند برای برآوردن خواستههای مشتریان و بهبود رضایت مشتریان بهکار رود. با بهکارگیری این تکنیک شرکتها میتوانند بر اساس خواستههای مشتری منابع را تخصیص دهند و یا بخشهای مختلف سازمان و مهارتهای افراد را هماهنگ سازند. نتیجه آن هزینههای پایین تولید به جهت صرفنظر کردن از خواستههای…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:34:00 ق.ظ ]
|