استرس نوجوانان |
![]() |
کودکان و نوجوانان، مقابله با استرس، مواد روان گردان
بند اول ـ تأکید بر گروه همسالان و پیشگیری از معاشرت با دوستان نابابگروه همسالان مرکب از تعداد محدودی از افراد است که به لحاظ سن همانند یکدیگر هستند و به طور دایم با یکدیگر معاشرت و روابط متقابل دارند و با هم به فعالیت مشترکی میپردازند. اعضای گروه همسالان نسبت به هم احساس همبستگی […]
پایان نامه ارتباط اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان
۲-۲-۱٫ تعاریف استرس بر اساس تعریف جاسمین[۱] و کلانتین[۲] (۱۹۹۱)، به هم خوردن تعادل درونی به صورت تغییرات هیجانی، شناختی، فیزیولوژیکی که در اثر عوامل بیرونی و یا تحریکات درونی به وجود میآید و درجه تهدیدآمیز بودن آن در یک ارزیابی شناختی تعیین میگردد، استرس نامیده میشود. (ملکوتی و همکاران، ۱۳۷۶). تعریف بروس مک ایران […]
پایان نامه رابطه ی اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان
۱-۴٫ اهداف تحقیق هدف کلی: بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان (پسر و دختر) مدارس شهر بندرعباس.اهداف جزئی بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان پسر مدارس شهر بندرعباس. بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان دختر مدارس […]
دانلود پایان نامه:مقایسه ی ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله ای و میزان استرس والدین نوجوانان دارای اختلال سلوک با والدین نوجوانان عادی
زمستان ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوانصفحهچکیده. ۱فصل اول:کلیات تحقیق۱- ۱-مقدمه .۳۱- ۲-بیان مسئله ۴۱- ۳-اهمیت وضرورت تحقیق ۷۱- ۴-اهداف تحقیق ۹۱-۴-۱ -هدف کلی ۹۱-۴-۲ -اهداف ویژه ۹۱-۴- ۳-هدف کاربردی ۹۱-۵ -سوالات تحقیق. ۹۱-۶ -فرضیات تحقیق ۱۰۱-۷ – تعریف اصطلاحات به صورت مفهومی و عملیاتی. ۱۰ فصل دوم:مروری برادبیات تحقیق وپیشینه […]
دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم به مدرسه در شهر بندرعباس
هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی
کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافتههای این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب میشوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.
پایان نامه:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم …
هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافتههای این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب میشوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.
منابع پایان نامه و مقاله: هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا
هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا در قرن حاضر که عصر استرس، اضطراب و مواجهه ( کنار آمدن) نامیده می شود توانایی کنترل هیجانات نا گوار، در سلامت هیجانی، اهمیت خاصی دارد ( گلمن ۱۹۹۵). مواجهه با تلاش های شخص در مهار و اداره یک موقعیت فشارزا، استرس زا، و چالش برانگیز اطلاق می […]
پایان نامه استرس های ناشی از شغل
استرس های ناشی از شغل اکثر مردم بیش از نیمی از اوقات بیداری خود را در محل کار به سر میبرند محیط کار بر آنان تأثیرگذار است. مقارن با صنعتی شدن جهان غرب به مسائل کار و محیط آن توجه بیشتری شده است (کوپر[۱] و دیگران ،۲۰۰۱) در همین راستا استرسهای شغلی وتأثیر آن بر […]
نظریه استرس اجتماعی جان رودز
مدل استرس اجتماعی[۱] جان رودز[۲] که برای توضیح احتمال مصرف مواد به وجود آمده است، دیدگاه دیگری دربارهی رفتارهای پرخطر نوجوانان و جوانان می باشد. این مدل در واقع، تعامل استرس، دلبستگیها، مهارت های سازگاری و منابع مشخص خطر برای مصرف مواد را توضیح می دهد. با توجه به این مدل، احتمال مصرف مواد توسط […]
شیوه های فرزند پروری، کودکان و نوجوانان
ارتباط سالم و صحیح در خانواده ارتباطی است که طرفین در مبادله اطلاعات و احساسات در فضایی مناسب مشارکت کنند، و هرگاه این ارتباط، هماهنگ صورت گیرد باعث تکریم شخصیت، عزت نفس و احترام متقابل برای طرفین ارتباط می باشد.ارتباط از طریق کلامی و غیر کلامی بسیار حائز اهمیت می باشد، فضای برخورد، وضعیت ظاهری، […]
شیوه های فرزند پروری، کودکان و نوجوانان
خانواده هایی با روش آسان گیر: خانواده های آسان گیر، در مقایسه با والدین مستبد، محبت بیشتری ابراز می دارند، ولی نمی توانند قاطعیت از خود نشان داده و کنترل اصولی روی فرزند خود اعمال نمایند.بچه های والدین آسان گیر هیچ وقت مقررات و محدودیت های مشخصی را وضع نمی کنند. و اگر هم مقرراتی […]
فعالیت های اجتماعی، کودکان و نوجوانان
(ووک، براندوم، ۱۹۹۷) در پژوهشی به یافته های زیر دست پیدا کردند:نوجوانان فراری اغلب مورد تنبیه قرار گرفتند و کمتر حمایت والدین را دریافت کردند.دختران فراری بیشتر از پسران فراری تحت کنترل والدینشان بوده اند.دختران فراری خود انگیزه ضعیفی داشتند بخصوص در جنبه های اضطراب، تردید و شک بخود، ارتباطات ضعیف بین فردی و موضوع […]
کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی، درمان های شناختی رفتاری
نجاتی و همکاران (۱۳۹۰)، در پژوهش خود با عنوان «ذهن آگاهی شاخصی مؤثر در کیفیت زندگی جانبازان نابینا» تعداد ۹۳ جانباز نابینا با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با استفاده از ابزارهای ۱- کیفیت زندگی و ۲- مقیاس ذهن آگاهی به این نتیجه رسیدند که ذهن آگاهی شاخص مهمی در کیفیت زندگی در […]
مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد، کودکان و نوجوانان
همانطور که ملاحظه شد با وجود گسترش مبارزه با مواد مخدر در طی سالهای اخیر و تشدید مجازات مواد روانگردان متاسفانه این مبارزه با توزیع مواد درگیر بوده است ولی میزان رسوب مواد افیونی در کشور و شهرستان کاشان که در محور ترانزیت مواد مخدر قرار دارد افزایش یافته است.آنچه مسلم است اعتیاد را نمیتوان […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 09:49:00 ق.ظ ]
|