کودکان و نوجوانان، مقابله با استرس، مواد روان گردان

 بند اول ـ تأکید بر گروه همسالان و پیشگیری از معاشرت با دوستان نابابگروه همسالان مرکب از تعداد محدودی از افراد است که به لحاظ سن همانند یکدیگر هستند و به طور دایم با یکدیگر معاشرت و روابط متقابل دارند و با هم به فعالیت مشترکی می‌پردازند. اعضای گروه همسالان نسبت به هم احساس همبستگی […]

پایان نامه ارتباط اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان

۲-۲-۱٫ تعاریف استرس بر اساس تعریف جاسمین[۱] و کلانتین[۲] (۱۹۹۱)، به هم خوردن تعادل درونی به صورت تغییرات هیجانی، شناختی، فیزیولوژیکی که در اثر عوامل بیرونی و یا تحریکات درونی به وجود می‌آید و درجه تهدیدآمیز بودن آن در یک ارزیابی شناختی تعیین می‌گردد، استرس نامیده می‌شود. (ملکوتی و همکاران، ۱۳۷۶). تعریف بروس مک ایران […]

پایان نامه رابطه ی اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان

۱-۴٫ اهداف تحقیق هدف کلی: بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان (پسر و دختر) مدارس شهر بندرعباس.اهداف جزئی بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان پسر مدارس شهر بندرعباس. بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان دختر مدارس […]

دانلود پایان نامه:مقایسه ی ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله ای و میزان استرس والدین نوجوانان دارای اختلال سلوک با والدین نوجوانان عادی

زمستان ۱۳۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالبعنوانصفحهچکیده. ۱فصل اول:کلیات تحقیق۱- ۱-مقدمه .۳۱- ۲-بیان مسئله ۴۱- ۳-اهمیت وضرورت تحقیق ۷۱- ۴-اهداف تحقیق ۹۱-۴-۱ -هدف کلی ۹۱-۴-۲ -اهداف ویژه ۹۱-۴- ۳-هدف کاربردی ۹۱-۵ -سوالات تحقیق. ۹۱-۶ -فرضیات تحقیق ۱۰۱-۷ – تعریف اصطلاحات به صورت مفهومی و عملیاتی. ۱۰ فصل دوم:مروری برادبیات تحقیق وپیشینه […]

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم به مدرسه در شهر بندرعباس

هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان­ های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ­ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته ­های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی­ داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی

کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافته­های این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب می­شوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.

پایان نامه:بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم …

هدف پژوهش حاضر عبارت بود از بررسی رابطه بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق به مدرسه نوجوانان (پسر و دختر) شهر بندرعباس. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان­ های شهر بندرعباس بودند که در سال ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند. روش برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران بود که به همین منظور ۳۰۰ دانش آموز به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ­ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS) و مقیاس احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (۲۰۰۲) برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به روش همزمان برای تحلیل یافته ­های پژوهش استفاه شد.
نتایج تحلیل رگرسیون کلی (بدون تفکیک جنسیت) نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۹/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی­ داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه پسران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۷/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۴۷/۰- در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
نتایج تحلیل رگرسیون در گروه دختران نشان داد که متغیر استرس اجتماعی با مقدار بتای ۲۵/۰- و متغیر اضطراب با مقدار بتای ۵۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای احساس تعلق به مدرسه بودند.
در مجموع یافته­های این پژوهش نشان داد که دو متغیر استرس اجتماعی و اضطراب پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه در میان نوجوانان محسوب می­شوند.
کلیدواژه ها: احساس تعلق به مدرسه، اضطراب، استرس اجتماعی و نوجوانان.

منابع پایان نامه و مقاله: هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا

هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا در قرن حاضر که عصر استرس، اضطراب و مواجهه ( کنار آمدن) نامیده می شود توانایی کنترل هیجانات نا گوار، در سلامت هیجانی، اهمیت خاصی دارد ( گلمن ۱۹۹۵). مواجهه با تلاش های شخص در مهار و اداره یک موقعیت فشارزا، استرس زا، و چالش برانگیز اطلاق می […]

پایان نامه استرس های ناشی از شغل

استرس های ناشی از شغل اکثر مردم بیش از نیمی از اوقات بیداری خود را در محل کار به سر می­برند محیط کار بر آنان تأثیرگذار است. مقارن با صنعتی شدن جهان غرب به مسائل کار و محیط آن توجه بیشتری شده است (کوپر[۱] و دیگران ،۲۰۰۱) در همین راستا استرس­های شغلی وتأثیر آن بر […]

نظریه استرس اجتماعی جان رودز

مدل استرس اجتماعی[۱] جان رودز[۲] که برای توضیح احتمال مصرف مواد به وجود آمده است، دیدگاه دیگری درباره­ی رفتارهای پرخطر نوجوانان و جوانان می باشد. این مدل در واقع، تعامل استرس، دلبستگی­ها، مهارت های سازگاری و منابع مشخص خطر برای مصرف مواد را توضیح می دهد. با توجه به این مدل، احتمال مصرف مواد توسط […]

شیوه های فرزند پروری، کودکان و نوجوانان

ارتباط سالم و صحیح در خانواده ارتباطی است که طرفین در مبادله اطلاعات و احساسات در فضایی مناسب مشارکت کنند، و هرگاه این ارتباط، هماهنگ صورت گیرد باعث تکریم شخصیت، عزت نفس و احترام متقابل برای طرفین ارتباط می باشد.ارتباط از طریق کلامی و غیر کلامی بسیار حائز اهمیت می باشد، فضای برخورد، وضعیت ظاهری، […]

شیوه های فرزند پروری، کودکان و نوجوانان

خانواده هایی با روش آسان گیر: خانواده های آسان گیر، در مقایسه با والدین مستبد، محبت بیشتری ابراز می دارند، ولی نمی توانند قاطعیت از خود نشان داده و کنترل اصولی روی فرزند خود اعمال نمایند.بچه های والدین آسان گیر هیچ وقت مقررات و محدودیت های مشخصی را وضع نمی کنند. و اگر هم مقرراتی […]

فعالیت های اجتماعی، کودکان و نوجوانان

(ووک، براندوم، ۱۹۹۷) در پژوهشی به یافته های زیر دست پیدا کردند:نوجوانان فراری اغلب مورد تنبیه قرار گرفتند و کمتر حمایت والدین را دریافت کردند.دختران فراری بیشتر از پسران فراری تحت کنترل والدینشان بوده اند.دختران فراری خود انگیزه ضعیفی داشتند بخصوص در جنبه های اضطراب، تردید و شک بخود، ارتباطات ضعیف بین فردی و موضوع […]

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی، درمان های شناختی رفتاری

نجاتی و همکاران (۱۳۹۰)، در پژوهش خود با عنوان «ذهن آگاهی شاخصی مؤثر در کیفیت زندگی جانبازان نابینا» تعداد ۹۳ جانباز نابینا با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با استفاده از ابزارهای ۱- کیفیت زندگی و ۲- مقیاس ذهن آگاهی به این نتیجه رسیدند که ذهن آگاهی شاخص مهمی در کیفیت زندگی در […]

مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد، کودکان و نوجوانان

همانطور که ملاحظه شد با وجود گسترش مبارزه با مواد مخدر در طی سالهای اخیر و تشدید مجازات مواد روانگردان متاسفانه این مبارزه با توزیع مواد درگیر بوده است ولی میزان رسوب مواد افیونی در کشور و شهرستان کاشان که در محور ترانزیت مواد مخدر قرار دارد افزایش یافته است.آنچه مسلم است اعتیاد را نمی‌توان […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...