ادراک کارکنان از عدالت سازمانی، مدل سازی معادلات ساختاری

نتیجه گیری این تحقیق نشان داد وجوه سه گانه عدالت سازمانی یکی از عوامل موثر و پیش بین در بروز پنج رفتار نوآورانه فرصتیابی، خلق راه حل، تحقیقات سازنده، حمایت و پشتیبانی، و کاربرد هستند. امری که براساس پیشینه نظری پژوهش نیز مدنظر بود. براساس یافته های این پژوهش می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که در بسیاری سازمان های پژوهشی، ضعف در ارائه نوآوری و معیوب بودن چرخه های تولید ایده ریشه در عدم بروز رفتارهای نوآورانه فردی دارد. به عبارت دیگر کارکنان به علل گوناگون از انجام رفتارهای نوآورانه که ضرورت ایجاد نوآوری است خودداری می کنند. این پژوهش با بررسی همزمان نقش جمیع عوامل زمینه ساز رفتارهای نوآورانه تحت عنوان جو نوآوری، در کنار انگیزش های فردی به عنوان عامل تعدی کننده نشان داد فقر رفتاری در حوزه نوآوری بیشتر…

مدل سازی معادلات ساختاری، معادلات ساختاری

اگرچه عدالت سازمانی به تنهایی به عنوان عامل ایجاد رفتار نوآورانه در کارکنان محسوب نمی شود اما فقدان آن تأثیر مستقیم و مهمی بر عدم بروز رفتارهای نوآورانه کارکنان دارد. لذا بررسی این رابطه از حیث بسترسازی و ایجاد زمینه های لازم برای بروز رفتارهای نوآورانه فردی حائز اهمیت است. پژوهش حاضر پس از بررسی مبانی نظری و پیشینه و سوابق موضوع با جمع بندی یافته های پژوهش های صورت گرفته در حوزه رفتارشناختی نوآوری در قالب مدل مفهومی پژوهش ضمن ارائه یک مدل ساختاری از رابطه میان ادراک از عدالت سازمانی و رفتار نوآورانه فردی کارکنان با تهیه ابزارهای جمع آوری داده بر مبنای ابزارهای معتبر موجود، نسبت به آزمون فرضیات مدل اقدام نمود. همانطور که در فصل پیشین نیز بیان شد براساس داده های جمع آوری شده از سطح جامعه آماری…

مدل یابی معادلات ساختاری، افسردگی در دانشجویان

گلاسر، ویلیام. (۱۳۸۵). تئوری انتخاب. ترجمه ی نورالدین رحمانیان. تهران: انتشارات آشتیان.گلاسر، ویلیام. (۱۳۸۶). مدیریت زندگی، یا نظریه ی کنترل: نگرشی نوین به رسم و راه انسان. ترجمه ی آزاده ملکیان و سیداحمد احمدی. اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.لوتون، اوا. (۱۳۸۸). راهنمای متخصصان بالینی برای سایکودراما. ترجمه ی فریبا یزدخواستی، ساناز جوکار و سولماز جوکار. اصفهان: انتشارات نگار اصفهان.ماسن، پاول.هنری؛ کیگان، جروم؛ هوستون، آلتا.کارول و کانجر، جان.وی.جین. (۱۳۸۷). رشد و شخصیت کودک. ترجمه ی مهشید یاسایی. تهران: نشر مرکز.محسنی، نیکچهره. (۱۳۹۰). نظریه ها در روانشناسی رشد (شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف). تهران: انتشارات جاجرمی.مجاهد، عزیزا…؛ کلانتری، مهرداد؛ مولوی، حسین؛ نشاط دوست، حمیدطاهر و بخشانی، نورمحمد. (۱۳۸۸). مقایسه ی تأثیر درمان شناختی رفتاری با رویکرد اسلامی‌و درمان شناختی رفتاری کلاسیک بر سلامت روانی همسران شهدا و جانبازان. مجله ی اصول بهداشت روانی، ۱۱…

نتایج مدل یابی معادلات ساختاری، مدل یابی معادلات ساختاری

طبق بررسی لاوی (۱۹۹۸ و Lavee)، زمانی که مدل مناسب و معتبر است، باید مقدارکای –اسکور به اندازه کافی کوچک باشد که این مسئله توسط کوچک بودن میزان معنی داری آن مشخص می شود و اگر میزان معنی داری کوچکتر از ۰۵/۰ باشد، کای اسکور کوچک است.مقدار مولفه مربعات باقیمانده استاندارد شده نیز هر چه کوچکتر باشد بهتر است و طبق نظر محققان (لاوی (۱۹۹۸ و Lavee)) اگر از ۱/۰ کوچکتر باشد، مدل ، مدل مناسبی است. همچنین مقدار نسبی کای اسکور به درجه آزادی نباید بیشتر از ۵ باشد (قاسمی،۱۳۸۹). مقادیر GFI و AGFI نیز میزان تبیین مدل را می رسانند و هر چه به ۱ نزدیک تر باشند بهتر است. طبق نظر لاوی (۱۹۹۸) برای یک مدل مناسب این مقادیر باید بالاتر از ۶/۰ باشند.. در این تحقیق از نرم افزار…

مدل معادلات ساختاری، درک سهولت استفاده

نقش ریسک[۱]/ اعتماد بر وفاداری برند

تاثیر ابعاد برند خدمات بر وفاداری برند در صنعت بیمه نقش ریسک[۱]/ اعتماد بر وفاداری برند در بازار های با رقابت بالا افزایش پیش بینی نا پذیری و کاهش تمایز در محصولات وفاداری به برند یک مولفه مرکزی در استراتژی های بازار یابی و تاکتیک های آن بشمار می رود. مطالعات جدید اعتماد به برند را به عنوان تعیین کننده مرکزی وفاداری به برند معرفی می‎کند. اعتماد به این صورت تعریف می شود: انتظار طرفین یک معامله در ریسک هایی که با تقبل و انجام این انتظارات همراه است (روشندل، ۱۳۸۸، ص۵۱). مورگان و هانت[۲]، اعتماد را به عنوان کمکی برای نگرش های مثبت و تعهدی نسبت به یک برند خاص می دانند و آن ها همچنین می دانند که اعتماد ساختار مرکزی هر رابطه ی بلند مدت است ؛ بنابراین در زمینه…

ارزش ویژه برند، اعتماد به برند

۲۰۰۵ Rajh تاثیر آمیخته های بازاریابی بر ارزش ویژه برند در این پژوهش تاثیر قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی بر روی ارزش ویژه برند بررسی شده است. نتیجه حاصل از پژوهش نشان می دهد که قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی و تصویر فروشگاه بر ارزش برند تاثیر مثبت داشته است. ۱۴ ۲۰۰۴ Beerli A., Martin J.D., & Quintana A. (2004) مدل وفاداری مشتری در بازارهای بانکی خرده فروش این مقاله نشان می دهد که درجه پیچیدگی در فرایند انتخاب بانک تاثیر معتدلی در روابط علی میان رضایت / هزینه های تعویض و وفاداری مشتریندارد. مدل مفهومی زیر مدلی برگرفته از پژوهش سوئینی و سوایت ۲۰۰۸ است که در منطقه­ی وسیعی از آمریکای شمالی در دو صنعت بانکداری و مخابرات صورت گرفته است، مدل ارائه شده در این پژوهش مدل جامع و کاملی شامل شش…

ایجاد اعتماد و اطمینان، مدل های ارزش ویژه برند

جذابیت این استراتژی در بخش خدمات معمولاً به خاطر تکرار و تداوم استفاده از استراتژی نام گذاری یکپارچه که منجر به ایجاد حسن شهرت برای نام تجاری استفاده شده شرکت می شود ، است (Free,1996) .البته باید توجه داشت که امروزه داشتن یک برند قوی برای جلب مشتری و حفظ سهم بازار و ایجاد تمایز در بازارهای امروزی با حضور سایر رقبا امری لازم و ضروری است .اگر میزان حسن شهرت و اعتبار شرکت افزایش یافته و پرورش یابد باعث کاهش ریسک درک شده توسط مشتری می گردد (Locobucci ,1998-Aaker & Keller, 1997).ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان، به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد.ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن : « اثر بخشی و کارآیی ، برنامه های بازاریابی ، وفاداری برند ،…

وفاداری به برند، اعتماد به برند

ریچینز و بلاچ [۶۷]اعلام می دارند که وقتی خرید یک محصول برای مشتری آن پردرگیر باشد این خرید برای فرد جذاب خواهد بود و ذهن مشتری را به خود معطوف می دارد . این معطوفیت ذهنی به قدری خواهد بود که فرد در مواقع بعدی حتی با محقق نشدن محرک خرید به علاقه ای که به محصول داشته است فکر می کند .این دیدگاه و موقعیت ذهنی که مشتری برای خود ایجاد می کند در ارتباط مستقیم با ادراک مشتری در مورد محصول و اهمیت آن در سیستم ارزشی فرد و باورهای وی در ارتباط مستقیم است . ب ) لذت [۶۸]بسیاری بر این اعتقادند که وضعیت احساسات لذت گونه فرد مهمترین عوامل در شکل گیری رفتار خرید هستند . آنها بر این

اعتقاد هستند که به طور کلی دو دسته عمومی از کالا…

پایان نامه سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی

اهداف پژوهش ۱-۴-۱هدف اصلی سنجش رابطه بین تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان در صنعت نساجی استان گیلان. ۱-۴-۲ اهداف فرعی سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر اعتماد به برند. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر وفاداری مشتریان. سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ . سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه بر وفاداری به برند . ۱-۵ چهارچوب نظری تحقیق مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان با استفاده از مدل انگوک فن و قنتوس[۱](۲۰۱۳) که برای اولین بار ازدیدگاه روانشناختی نام تجاری به…

دانلود پایان نامه سنجش تاثیر تداعی برند مبتنی بر شرکتهای بزرگ بر اعتماد به برند

۱ مقدمه صنعت نساجی به عنوان یکی از پایه های صنعت جهان شناخته شده این صنعت در کشور هایی مانند ترکیه از سودآوری و ارزش افزوده بالایی برخوردار است. (درون پرور و همکاران، ۱۳۹۱، ص۲) شرکت های بسیاری در اغلب صنایع به مطالعه، ارزیابی و اجرای راهبردهای وفاداری و برنامه هایی با هدف پرورش رابطه قوی با مشتریان خود می‎‎پردازند (خورشیدی، ۱۳۸۸، ص۱۸۸) از آنجایی که مصرف کنندگان نقطه عطف تمامی فعالیتهای بازاریابی هستند . بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می‎شود. در محیط رقابتی دنیای امروز، بیشتر شرکت ها بر روی حفظ مشتریان به عنوان کلید اصلی موفقیت تاکید دارند . در بازاریابی مهمترین استراتژی، حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید است (صمدی و دیگران، ۱۳۸۷، ص۸۱). مشتری و سازمان هر دو از مزایای برند بهره…

پایان نامه کارشناسی ارشد:سنجش تاثیر اعتماد به برند بر وفاداری مشتری

۷ قلمرو پژوهش ۱-۷-۱ قلمرو زمانی قلمرو زمانی پژوهش سال ۱۳۹۳ به مدت شش ماه است. ۱-۷-۲ قلمرو مکانی قلمرو مکانی پژوهش شامل مشتریان صنایع نساجی استان گیلان است . ۱-۷-۳ قلمرو موضوعی قلمرو موضوعی این تحقیق در حوزه مدیریت بازاریابی می‎‎باشد ۱-۸ تعریف نظری متغیر ها وفاداری به برند: وضعیتی که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به برند تجاری رقیب است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی محصول تغییر کند.تداعی برند: تداعی برند به عنوان معنای خاص برند برای مشتری تعریف می‎‎شود و همچنین عبارت است از دارائی هایی که به طور ذهنی به برند متصل شده باشد.اعتماد برند: تمرکز این موضوع به تجربیات مشتری از کیفیت ادراک شده و مخصوصاً مطلوبیت و شهرت برند که مشتری را به فعالیت های بعدی هدایت می‎‎کند،…

پایان نامه ارشد:تاثیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط با کارکنان بر اعتماد به برند

۱۰ برند از نظر آکر در میان دانشمندان و صاحب نظران حوزه ی برند، بی گمان آقای دیوید اکر نام آور ترین و بلکه موثر ترین ایشان می‎‎باشد. مکتبی که آقای دیوید آکر در برند پایه گذاری کرده است را شاید بتوان ” مکتب طراحی ” نامید. زیرا در پی ارایه مراحل و روش تدوین و معماری یک برند پایا و پایدار می‎‎باشد . هرچند که این نگاه در کتاب مهم ایشان ” مدیریت ارزش ویژه برند” و “ساختن برند های توانمند” دیده می‎‎شود، اما جای پای این رویکرد در کتابی که با اریک یواخیم اشتالر به نام ” رهبری برند “ نگاشته بسیار پررنگ تر است. (شفیعی و دیگران، ۱۳۸۸، ص۲)یکی از پایه ای ترین مفاهیم و سازه هایی که در این مکتب توسط خود آکر مطرح می‎‎شود ” ارزش ویژه برند ” است….

پایان نامه تشخیص تداعی برند مبتنی بر شرکت های بزرگ بر اعتماد به برند

وفاداری به برند وفاداری، واژه قدیمی است مه به طور معمول برای توصیف پایبندی، دلبستگی شدید، پرشور و حرارت به یک کشور، آرمان یا فرد به کار می‎‎رود . در ۵ سال گذشته به طور فزاینده ای به وفاداری مشتری توجه شده و امروزه وفاداری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است . وفاداری به برند مفهومی اساسی در بازاریابی و مدیریت راهبردی است.(حسینی و دیگران، ۱۳۹۰، ص۹۲) وفاداری به برند نقش مهمی در ایجاد منافع بلند مدت برای سازمان دارد زیرا مشتریان وفادار نیازی به تلاش های ترفیعی گسترده ندارند. آن‎ها با کمال میل حاضر هستند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند مورد علاقه خود بپردازند (کلوتی و همکاران، ۲۰۰۸، ص۴۰ ). سازمانها می‎‎توانند سهم بیشتری از بازار را با کمک وفاداری به برند، به دست آورند زیرا…

پایان نامه تاثیر تداعی برند شرکتهای بزرگ بر وفاداری به برند از طریق اعتماد بر نام تجاری

تداعی های برند مبتنی بر شرکت تداعی های به برند مبتنی بر شرکت را می‎‎توان اینگونه تعریف کرد که سرمایه گذاری های جدید شرکت و اعلام آن را می‎‎توان به عنوان یکی از منابع ثانویه برای ارزش ویژه برند به کار برد . این تعریف، از تعریف آکر در مورد برند شرکت در سال ۲۰۰۴ مشتق شده است. آکر در سال ۲۰۰۴ سه عامل موثر بر تداعی توانایی شرکت بیان می‎‎دارد: نحوه انجام کار شرکت و میزان توسعه آن، نوآوری شرکت، میزان شناخت جهانی شرکت. (دهقانی سلطانی و همکاران، ۱۳۹۲، ص۱۰۴)دستیابی به میزان رشد برنامه های بازاریابی و عمومی شرکت و برند نیز در میان مردم تاثیر گذار است. آگاهی از برند باعث می‎‎شود که مصرف کنندگان بهتر بتوانند کارایی بالای شرکت را درک نمایند. همچنین باید برای افرادی که خواهان نوآوری اند…

پایان نامه بررسی تأثیر ویژگی ارتباطی برند بر اعتماد برند از طریق رضایتمندی برند

چکیده: هدف پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد برند با تأکید بر ویژگی های ارتباطی سه نام تجاری HTC، SUMSUNGو HUAWEIدر صنعت موبایل استان گیلان می باشد. با توجه به هدف تحقیق سه فرضیه اصلی تدوین گردید. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شرکت های گوشی تلفن همراه برندهای HTC، SUMSUNG و HUAWEI در سطح شهر رشت می باشند به طوری که مطالعه موردی در رابطه با مشتریان فروشگاه ها بوده است و مشتریان مورد نظر از میان فروشگاه های معتبر شهر رشت انتخاب شده اند. برای انتخاب نمونه های آماری جهت استفاده از روش های تحلیلی آمار استنباطی، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده می شود که در این تحقیق حجم نمونه ۳۸۴ نفر برآورد شده است. به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه شده…

پایان نامه روانشناسی در مورد اعتماد زناشویی: جانیس آبراهام اسپیرینگ و دکتر مایکل اسپیرینگ

اعتماد زناشویی: جانیس آبراهام اسپیرینگ و دکتر مایکل اسپیرینگ Janis Abrahams Spring and Mikle Spring) ) در بین جستجوهایی که برای یافتن موضوعاتی در مورد اعتماد به همسر به عمل آمد کتابی از دکتر جانیس آبراهام اسپرینگ و دکتر مایکل اسپرینگ پیدا شد که تحت عنوان After the affair منتشر شده بود. این کتاب تحت سرعنوان به فارسی برگردانده شده است: اعتماد در زناشویی، خیانت در زناشویی و پیوند زخم خورده. نویسندگان این کتاب روانشناس بالینی بوده اند و کتاب را به منظور کمک به زن و شوهرها برای دوام پیوند زناشویی شان (د رمواردی حتی پس از خیانت یکی از آنها) نوشته اند علی رغم موارد فوق این کتاب در مواردی در امر این تحقیق راهگشا باشد. مقدمه کتاب با این سوال شروع می‌شود آیا یک زوج می توانند بر بی وفایی…

پایان نامه روانشناسی در مورد اعتماد زناشویی: جانیس آبراهام اسپیرینگ و دکتر مایکل اسپیرینگ

اعتماد زناشویی: جانیس آبراهام اسپیرینگ و دکتر مایکل اسپیرینگ Janis Abrahams Spring and Mikle Spring) ) در بین جستجوهایی که برای یافتن موضوعاتی در مورد اعتماد به همسر به عمل آمد کتابی از دکتر جانیس آبراهام اسپرینگ و دکتر مایکل اسپرینگ پیدا شد که تحت عنوان After the affair منتشر شده بود. این کتاب تحت سرعنوان به فارسی برگردانده شده است: اعتماد در زناشویی، خیانت در زناشویی و پیوند زخم خورده. نویسندگان این کتاب روانشناس بالینی بوده اند و کتاب را به منظور کمک به زن و شوهرها برای دوام پیوند زناشویی شان (د رمواردی حتی پس از خیانت یکی از آنها) نوشته اند علی رغم موارد فوق این کتاب در مواردی در امر این تحقیق راهگشا باشد. مقدمه کتاب با این سوال شروع می‌شود آیا یک زوج می توانند بر بی وفایی…

دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع ابعاد اعتماد

ابعاد اعتماد مدارک و شواهد تازه پنج بعد را شناسایی کرده است: صداقت، شایستگی، ثبات، وفاداری، رک و راست بودن. صداقت صداقت بر درستی و شرافت دلالت دارد. نظر به می رسد که به هنگام ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن دیگری این بعد با اهمیتتر از بقیه باشد. ( درک بدون ویژگی اخلاقی و صداقت اولیه دیگران، دیگر ابعاد اعتماد معنی نخواهد داشت. شایستگی شایستگی دانش و مهارتهای میان افراد و دانش و مهارتهای فنی را در برمی گیرد. آیا شخص می داند راجع به چه چیزی سخن می گوید؟ احتمال قریب به یقین این است که وقتی به تواناییهای کسی احترام نمی گذاریم، به سخنانش گوش نم یدهیم. این باید باور را داشته باشیم که شخص مورد نظر برای اجرای آنچه به انجام آن قول می دهد مهارتها و تواناییهای لازم را…

در این بخش نتایح حاصله از کاربرد روش های استنباطی در قالب مدل معادلات ساختاری ارایه شده است. 1.انگیزه استفاده از سیستم آموزش الکترونیکی وزارت نیرو تاثیر مثبتی بر درک مفید بودن آن از سوی کاربران دارد.با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر برابر با ۱۷/۳ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر انگیزه استفاده از سیستم آموزش الکترونیکی بر درک مفید بودن آن از سوی کاربران برابر با ۳۳%است. 2.انگیزه استفاده از سیستم آموزش الکترونیکی وزارت نیرو تاثیر مثبتی بر درک سهولت استفاده از آن از سوی کاربران دارد.با توجه به مدل تحقیق در…

ارتباط با مشتری، معادلات ساختاری

چکیده:هدف تحقیق حاضر عبارت است از ارزیابی رابطه­ی نظریه­ی وابستگی منبع مبتنی بر ایزو۹۰۰۰، با عملکرد عملیاتی شرکت­های دارای گواهینامه­ی ایزو۹۰۰۰؛ مطالعه­ی موردی: (شرکت­های استان گیلان). این تحقیق توصیفی – تحلیلی و از نوع پیمایشی یا زمینه­یابی، از نظر هدف کار­بردی است. جامعه­ی آماری این تحقیق، شامل شرکت­های دارای گواهینامه­ی ایزو۹۰۰۰ در استان گیلان است که حجم نمونه ۷۸ شرکت می­باشد که با روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شده­اند. در این تحقیق رابطه­ی بین (ارتباط با مشتریان، ارتباط با تأمین­کنندگان، فرآیندهای داخلی) با عملکرد عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته­است. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده­است. روایی محتوایی پرسشنامه­ها توسط اساتید راهنما و مشاور تأیید شد و پایایی پرسشنامه­ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده­های جمع­آوری شده توسط نرم افزار لیزرل مورد تحلیل قرار گرفت، در این راستا برای…

روش حداقل مربعات جزئی، مدل معادلات ساختاری

تناسب برند با رسانه های گروهی ۸۸۷/۰ ۸۱۲/۰ سهم برند در موفقیت ۷۸۴/۰ ۷۴۳/۰ مقدار پایایی سازه های مورد مطالعه قابل قبول است. در این مرحله و با توجه به اتمام فاز پالایش متغیر و اطمینان از دقت شاخص‌ها در اندازه گیری مفاهیم و متغیر های مرتبط می‌توان به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخت. به عبارت دیگر کارایی مدل اندازه گیری تحقیق تأمین شده است.۴-۵- مدل ساختاری تحقیق (آزمون فرضیات)روش حداقل مربعات جزئی از فرآیندی پیچیده و دو مرحله ای برای برآورد و تعیین ضرایب استفاده می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از روش اطلاعات محدود در حداقل مربعات جزئی، هیچ فرضیه ای برای جامعه و یا مقیاس اندازه گیری وجود ندارد. بدون اینکه فرض‌هایی مانند فرض‌های توزیع، و یا مقیاس‌های اسمی، ترتیبی، و فاصله ای برای متغیرها، وجود داشته باشند، نتایج کار…

مدلسازی معادلات ساختاری، مدل معادلات ساختاری

۰۸/۱ ۱۹۱/۰ پذیرش فرضیه صفر مبنی بر نرمال بودن سهم برند در موفقیت ۱۷/۱ ۱۳۰/۰ پذیرش فرضیه صفر مبنی بر نرمال بودن با توجه به اینکه اغلب متغیر های تحقیق دارای سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰ هستند لذا فرض صفر مبنی بر نرمال بودن متغیر های تحقیق رد می شود و لذا کاربرد روش های پارامتری جایز نمی باشد.احتمال خطا برای کلیه مقادیر فوق ۰٫۰۵می باشد از آن جا که توزیع داده ها نرمال نشده است این خود دلیلی برای استفاده از الگوریتم PLS می باشد. 4-4- مدلسازی آماری برای بررسی فرضیه های تحقیقبه منظور آزمون فرضیه های تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزیی استفاده شد که به الگوریتم PLS مشهور است. به اعتقاد چاین و همکاران (۲۰۰۳) کاربرد الگوریتم با از سر گیری Bootstrapping بهترین روش…

مدل یابی معادلات ساختاری، پرسشنامه سلامت عمومی

۳ـ به گفته سالیون شخصیت سالم بایستی بنا به گفته چارلز اسپیرمن در حال «آموزش و فراگیری روابط و ارتباطات » می‌باشد.۴ـ زندگی شخص برخوردار از سلامت روان، دارایی جهت یافتگی است. بدین معنی که امیالش را به نحوی یکپارچه می‌سازد که منجر به رضایتمندی شود یا اضطراب او را نسبتاً کم کند یا از بین ببرد. ما برای این شخصیت سالم کسی است که دستگاه روانی او حداقل تنش را داشته باشد و چنین فردی معمولاً روابط اجتماعی انعطاف پذیر، واقعی و اعتماد آمیز دارد (سالیون، ۱۹۵۳، به نقل از همان منبع، ص۵۱). ۲-۱۷-۵ ) نظریه کارل راجرز به عقیده راجرز آفرینندگی مهمترین میل ذاتی انسان سالم است همچنین شیوه ای خاصی که موجب تکامل و سلامت فرد می‌شود و به میزان قسمتی بستگی دارد که کودک در شیرخوارگی دریافت کرده است….

بررسی مدل های اندازه گیری، مدل معادلات ساختاری

متغیرها (سطح معناداری) نتیجه آزمونهنجار ذهنی ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستکنترل رفتاری ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستسهولت استفاده ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستاعتماد ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستفایده درک شده ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستهزینه ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستنگرش ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستقصد ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیسترفتار ۰٫۰۰۰ توزیع داده ها نرمال نیستجدول۹-۴- بررسی نرمال بودن با استفاده از آزمون کلوموگروف اسمیرنوفبا توجه به جدول فوق سطح معنی داری آزمون کولموگروف – اسمیرنوف همه سوالات تحقیق و همچنین متغیرهای اصلی کوچکتر از ۰۵/۰ می باشد.بنابراین فرضیه H1 تایید می شود یعنی توزیع داده ها در این نمونه آماری نرمال نیست .با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، چون داده های پرسشنامه نرمال نیستند و تعداد داده ها برای…

مدلسازی معادلات ساختاری، ویژگی های جمعیت شناختی

۳-۹) ابزارکار :با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با ورژن ۲۰ ، نرم افزار اکسل و از آنجا که توزیع نتغیر ها نرمال نشد از نرم افزار PLS جهت تحلیل داده ها استفاده گردیده است.فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده هایافته های پژوهش۱-۴)مقدمهتجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان بخشی از فرآیند روش تحقیق علمی یکی از پایـه هـای اصـلی هـر مطالعه و پژوهش به شمار می رود که به وسیله آن کلیه فعالیت های تحقیقی تا رسیدن به یـک نتیجـه، کنترل و هدایت می شوند. در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضـوع مـورد تحقیق میباشد؛ تجزیه وتحلیل اطلاعات از اصلی ترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب مـی شـود. یافته های هر پژوهش شامل یکسری توضیحات درباره وضعیت موجود و برخی استنباط ها بر اسـاس تحقیق پرداخته و در…

معادلات ساختاری، آمار استنباطی

ب) روش میدانی: در این روش با طراحی پرسشنامه و توزیع آن در بین نمونه آماری اطلاعات مورد نظر پژوهشگر از شعبات بیمه خصوصی جمع‌آوری شده است. روش تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با توجه به ماهیت آنها، روش‌های مختلفی وجود دارد که پژوهشگر باید به کاربرد و سنخیت این روش‌ها توجه کند تا در نهایت بتواند استنتاج‌ها و نتیجه‌گیری‌های معتبر و دقیقی را به عمل آورد. پس به طور کلی می‌توان گفت که در تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها یک بعد کمی وجود دارد که آن محاسبات آماری خاص است و یک بعد کیفی، که آن تحلیل‌ها، استدلال‌ها و استنتاج‌هایی است که بر نتایج محاسبات آماری صورت می‌پذیرد تا بتوان در نهایت آن‌را به جامعه آماری تعمیم داد (خاکی، ۱۳۹۰).در این پژوهش برای توصیف و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده…

مدل معادلات ساختاری، معادلات ساختاری

الف. آزمون کلموگروف اسمیرونوفدر راستای تایید یا عدم تایید توزیع نرمال بودن داده ها جهت سنجش متغیرها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف استفاده خواهد شد.ب. آزمون مدل معادلات ساختاریاز جمله تحلیل‌های همبستگی، تحلیل ماتریس کوواریانس یا ماتریس همبستگی است. با توجه به هدف تحقیق و تحلیل‌هائی که روی این ماتریس صورت می‌گیرد به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: تحلیل عاملی و مدل معادلات ساختاری(SEM). مدل معادلات ساختاری یک ساختار علی خاص بین مجموعه‌ای از سازه‌های غیرقابل مشاهده است. یک مدل معادلات ساختاری از دو مولفه تشکیل شده است: یک مدل ساختاری که ساختار علی بین متغیرهای پنهان را مشخص می‌کند و یک مدل اندازه‌گیری که روابطی بین متغیرهای پنهان و متغیرهای مشاهده شده را تعریف می‌کند(شکل ۳-۳).شکل ۳-۳: ساختار کلی مدل معادلات ساختاری؛ (حبیبی، ۱۳۹۱)در این شکل، ضرایب معرف اندازه اثرات علی-معلولی بین متغیرهای…

تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری، مدل یابی معادلات ساختاری

عنوان تحقیق: Sharabati, A.-A. A., S. N. Jawad, Nick Bontis ,et al. (2010). “Intellectual capital and business performance in the pharmaceutical sector of Jordan.” Management Decision 48(1): 105-131.سرمایه فکری و بهره وری کسب و کار در قسمت داروسازی کشور اردنچکیدهدر این مقاله به بررسی سرمایه فکری و رابطه آن با عملکرد کسب و کار در شرکت های دارو سازی در اردن پرداخته شده است. بررسی از طریق پرسش نامه در سطح مدیران ارشد و میانی در بین ۱۵ شرکت دارو سازی صورت گرفته است. هدف از این تحقیق تست رابطه میان سرمایه فکری (یعنی سرمایه انسانی ، سرمایه ساختاری، سرمایه ارتباطی) و عملکرد کسب و کار می باشد. عنوان رساله دکترا :عبدل ناصر شجاعی،” شناسایی تعاملات بین اجزای سرمایه فکری با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری در صنعت بانکداری ایران”، دانشگاه…

The online jsBeautifier program can organize your JavaScript code, even if it is unreadable.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...