تاثیر زبان بدن بر اعتماد به نفس

در این مطلب قصد داردیم در مورد تاثیر زبون بدن بر اعتماد به نفس صحبت کنیم. همین الان لحظه ای مکث کنین و به شکل نشستن تون دقت کنین. دست هاتون کجاس؟ حالت صورت تون چیجوریه؟ تصور کنین اگه کس دیگه ای در نزدیکی شما باشه، با دیدن زبون بدن شما، چه پنداشتی درباره ی شما […]

ناتوانی یادگیری، اعتماد به نفس

– ابزاری برای خود آگاهی واعتماد به نفس– وسیله ای برای پالایش وبیان احساسات– راهی برای کسب ترتیب از گم گشتگی – وسیله ای برای بسط دادن دنیای حقیقی– و راهی برای خلاقیت هستند.موریشما[۱] ۱۹۷۵ در آموزش عملی به کودکانی که دارای ناتوانی ذهنی بودند، مشاهده کرد که لذت درونی، در انجام تکالیف هنری برای […]

آموزش شهروندی، اعتماد به نفس

ابعاد اجتماعی شهروندی: شامل مواردی همچون: روحیه احترام به قانون، پرورش سعه صدر، توجه به ارزش­های اجتماعی، همکاری و مشارکت، احساس همدلی و همدردی و …ابعاد فردی: روحیه اعتماد به نفس، روحیه علمی در دانش آموزان، مسئولیت پذیری، طریقه صحیح بروز عواطف، توانایی تفکر منطقی و …ابعاد فرهنگی: روحیه پژوهش محوری، حراست از دستاوردهای گذشتگان، […]

توسعه کارآفرینی، اعتماد به نفس

کارآفرینان بومی به عقیده هیلی (۱۹۹۲) شامل افراد بومی می شود که خلاقیتی عملی از خود نشان داده و توانایی تبدیل آن به واقعیت مدیریت موثر منابع و فرصت ها را دارند و به این ترتیب سود اقتصادی کسب می کنند ضمن آن که نیازهای محلی را هم تامین می کنند. کارآفرینی بومی در صنعت […]

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی، اعتماد به نفس

نظریات پورتر[۷۷]واستیرز[۷۸]استیرز وپورتر در کتاب خود می گویند: هر قدر انگیزه کاری کارمند و کارگر بالاتر باشد و هر قدر نگرش او به شغلش مثبت تر باشد ( از کارش راضی تر باشد )، عملکرد او نیز در سطحی بالاتر خواهد بود. به عکس، هر قدر انگیزه و نگرش مثبت نسبت به کار، پایین تر […]

کشورهای آسیایی، اعتماد به نفس

 ۲-۴رضایت شغلی « رضایت شغلی » مجموعه ای از احساسات و باورهاست که افراد در مورد مشاغل کنونی خود دارند. رضایت شغلی یکی از عوامل مهم در موفقیت شغلی است. عاملی که موجب افزایش کارایی و نیز احساس رضایت فردی می گردد. رضایت شغلی یعنی دوست داشتن شرایط و لوازم یک شغل، شرایطی که در […]

اعتماد به نفس، رفتار اخلاقی

 پژوهش مسئولیت­اجتماعی شرکت: در این پژوهش مسئولیت­اجتماعی شرکت با استفاده از پرسشنامه سنجیده می­شود، از جمله شاخص­هایی که برای سنجش مسئولیت­اجتماعی شرکت به کار گرفته شده است عبارتند از: مسئولیت­تجاری، مسئولیت­اخلاقی و مسئولیت در جامعه که در زیر به تعریف عملیاتی این سه شاخص می­پردازیم. مسئولیت­تجاری: از جمله عباراتی که برای این شاخص در پرسشنامه […]

آگاهی اجتماعی، اعتماد به نفس

مدیریت هیجان­ها توانایی کنترل و اداره کردن هیجان­ها در خود و دیگران است. مدیریت هیجان­ها به مدیران این امکان ر ا می­دهدکه بدخلقی و روحیه بد را به محیط کاری وارد نکنند (کیاروچی، ۲۰۰۵).ب) دکتردانیل گلمن و بویاتزیس وری (۱۹۹۹) هوش هیجانی را مشتمل بر چهار بعد دانستند که دو بعد آن در رابطه با […]

تصمیم گیری عقلایی، اعتماد به نفس

(در زبان فارسی: مشورت ادراک و هوشیاری دهدعقل ها را عقل ها یاری دهد م)ت – کسی که خود را دانا می داند، احمق است.(در زبان فارسی: هرکه ابله تر بود به

خویشتن نیکوگمان تر باشد. م)ث – ترس انسانها دام آنهاست.(در زبان فارسی ترس برادر مرگ است. م)۴ – وقت و برنامه خود را […]

ارتباط با مشتری، اعتماد به نفس

فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ۲-۱- مقدمه شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم گیری مشتری در هنگام انتخاب می دانند. (نصیری پور و دیگران ، ۱۳۸۹). در ادبیات کلاسیک اقتصاد، نیروی کار، سرمایه و زمین سه عنصر اصلی تولید و سرچشمه های اصلی ثروت به شمار می […]

اعتماد به نفس، انگیزه پیشرفت

حوزه خودآگاهی: [۳۸] در بردارنده ویژگی­های مانند خود آگاهی عاطفی و اعتماد به نفس خود نظم دهی[۳۹] (مدیریت خود): شامل خود کنترلی، قابل اعتماد بودن و نوآوری[۴۰] خودانگیزی: [۴۱] شامل انگیزه پیشرفت، ابتکار [۴۲] و خوش بینی[۴۳] همدلی [۴۴](هوشیاری اجتماعی): ویژگی­هایی مانند درک دیگران و آگاهی سیاسی را شامل می­شود. مهارت اجتماعی: [۴۵] شامل ویژگی­های […]

اعتماد به نفس، رفتار کارکنان

۲-۲-۳-۸- نظریه تقویت و اصلاح رفتار یکی از مشهورترین نظریه های تبیین کننده فراگرد انگیزش ، نظریه تقویت و اصلاح رفتار است در این نظریه دو نوع رفتار از هم متمایز می شوند : رفتارهای واکنشی ( غیر ارادی ) ، و رفتارهای کنشی ( ارادی ) . در نظریه تقویت تاکید می شود که […]

اعتماد به نفس، انتقال فناوری

وددستیابی تکراری به فناوری یعنی توسعه فرهنگ خودگرایی و دوری از شبکه­گرایی و روحیه کار مشترک و به اشتراک­گذاری فناوری. دوره تحقیقات تک­تخصصی و تحقیقات فردی گذشته و نسل تحقیق و توسعه از این منظر، مشارکت و تحقیقات مشترک و به ­اشتراک­گذاری دستاوردهای تحقیقاتی را تأکید دارد. در این مقطع هر حرکت روبه­ فُراداگرایی یعنی […]

اعتماد به نفس، اهداف سازمانی

در سازمانهایی با فرهنگ قوی، تعهد اجتماعی بین افراد بسیار بالاست و به عنوان یک اصل پذیرفته شده است.۲– وجدان کار:در این سازمانها کار به عنوان ارزش پذیرفته شده است و بیکاری منفور تلقی می گردد.۳– مدیریت کیفی:مدیران نقش بسیار زیا دی در بهبود کیفی کار ایفا می کنند و بدین لحاظ مدیریت بایستی از […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...