خاتمه پناهندگی همراه با تکلیف پناهنده به خروج

اولین عامل پایان امان، خروج اختیاری بیگانه از قلمرو دولت اسلامی و اقامت گزیدن در کشور بیگانه است. دومین عاملی که موجب پایان یافتن امان، قبل از فرارسیدن پایان مدت امان می شود، نقض قرارداد امان توسط بیگانه است. هرگاه در متن قرارداد انجام یا ترک فعلی شرط شود، یا نقض آن توسط بیگانه اقامت او در دارالاسلام پایان یافته تلقی می گردد[۱]. سومین عامل پایان اقامت مستامن، ارتکاب جرائمی است که نقض قرارداد امان محسوب می شود، اگرچه در متن قرارداد هم انجام آنها به عنوان نقض قرارداد نیامده باشد. جرائمی مثل اهانت به دین اسلام، قتل نفس، زنا، راهزنی، جاسوسی، پناه دادن به جاسوسان و امثال آن که همه به ضرر دولت اسلامی و اتباع آن است و به گونه ای ارتکازی و عرفی و ناگفته، ارتکاب آنها، با استمرار امان…

پناهندگی و حمایت از پناهنده در دوران قبل از جامعه ملل

«مفهوم پناه جستن که عموما با یک محل یا مکان ملازم است در تاریخ بشری ریشه ای بسیار کهن دارد و همچون بسیاری دیگر از مفاهیم اجتماعی پیش از آن که ردپایی در تاریخ مکتوب بر جای گذارد، در جوامع بشری وجود داشته است[۲].»به گونه ای که تاریخ آن را پدیده ای بس دیرپا و همزاد زندگی اجتماعی انسان می داند، چنان که گروهی «آدم و حوا» را نخستین پناهندگان تاریخ خوانده اند[۳]. پدیده ترس از جان در مقابل یک خطر خارجی و پناه گزیدن در یک محل امن را می توان غریزه مشترک در همه جانداران توصیف کرد. «همین ترس غریزی انسان اولیه را به جانب غارها و شکاف های کوه های صعب العبور کشانید. بعدها با گردآمدن انسان ها به دور یکدیگر و تشکیل جوامع ابتدایی، ترس از نیروهای مافوق الطبیعه…

دانلود پایان نامه اقوام واجدتمدن دوگانه بری و بحری

پایان نامه بررسی اقوام واجدتمدن دوگانه بری و بحری یونانیانیونانیان به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود سراسر دریای سیاه و دریای اژه و راههای آبی سوق الجیشی این منطقه را در اختیار داشتند و از طرف جنوب مدیترانه تا به مصر رفت و آمد می کردند. آن ها نخستین مستعمرات در سواحل دریای سیاه را به وجود آوردند و در شمال پیشرفت داشتند ولی در جنوب با مقاومت فنیقی ها مواجه شدند. و تسلط بر مدیترانه جنوبی برای آنان احراز نشد. اسکندر مقدونی توانست سراسر دریاهای مکشوف آن زمان را که شامل نیمکره شرقی بود به زیر سیطره خود در آورد. ولی عمر اسکندر و متصرفات و دریاهای پهناور او میان سردارانش تقسیم شد: مصر به بطلمیوس رسید و فعالیت دریانوردی آن تجاری و در شرق مدیترانه در حوضه آبهای دریای اژه بود[۱].۲-۳- رومروم…

دانلود پایان نامه اقوام واجدتمدن دوگانه بری و بحری

پایان نامه بررسی اقوام واجدتمدن دوگانه بری و بحری یونانیانیونانیان به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود سراسر دریای سیاه و دریای اژه و راههای آبی سوق الجیشی این منطقه را در اختیار داشتند و از طرف جنوب مدیترانه تا به مصر رفت و آمد می کردند. آن ها نخستین مستعمرات در سواحل دریای سیاه را به وجود آوردند و در شمال پیشرفت داشتند ولی در جنوب با مقاومت فنیقی ها مواجه شدند. و تسلط بر مدیترانه جنوبی برای آنان احراز نشد. اسکندر مقدونی توانست سراسر دریاهای مکشوف آن زمان را که شامل نیمکره شرقی بود به زیر سیطره خود در آورد. ولی عمر اسکندر و متصرفات و دریاهای پهناور او میان سردارانش تقسیم شد: مصر به بطلمیوس رسید

و فعالیت دریانوردی آن تجاری و در شرق مدیترانه در حوضه آبهای دریای اژه بود[۱].۲-۳- رومروم…

راهنمای پایان نامه در مورد ازدواج های تحمیلی (اجباری)

عوامل موثر در ازدواج بند اول: عوامل موثر در ازدواج موفق الف) خود شناسی و دیگر شناسی قبل از شناخت طرف مقابل باید خود را بشناسیم و بطور مثال قبل از خرید کفش و شناخت کفش مناسب باید اندازه پای خود را بدانیم باید در ابتدا اولویت ها و نیازها و مسائل، علایق، انتظارات، اهداف و … خود را بشناسیم . ب) شناخت کافی از طرف مقابل ج) آگاهی از وظایف، تکالیف و مسئولیت های همسری د) تناسب و سنخیت از لحاظ اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی، سن و سال، تحصیلات، ظاهری و جسمانی، خانوادگی، شخصیتی و … [۱] بند دوم: عوامل موثر در ازدواج ناموفق الف) ازدواج های عجولانه: ازدواجی که از روی شناخت و بررسی کافی صورت نگیرد. ب)ازدواج های غیر صادقانه: ازدواجی که با پنهان کاری، اطلاع اشتباه دادن، فقط خوبی…

خلیج فارس، تنگه هرمز

در گذشته مجموعه خلیج فارس کنونی و دریای عمان را دریای پارس می نامیدند، مثلا مسعودی خلیج عمان را جزو بحر الفارسی شمرده، و اصطخوی و این حوقل نام بحرالفارسی را به اقیانوس هند اطلاق کرده اند، تا جایی که از نظر تاریخی، تفکیک خلیج فارس از خلیج عمان و تنگه هرمز ممکن نیست.[۳۸]قبل از حضور آریاییها در سواحل دریای پارس و حاکمیت برآن، یعنی در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد، در منطقه جنوبی تنگه هرمز سلسله مقتدری در عمان که در قدیم ماگان نامیده می شد حکومت می کرد.[۳۹] این سلسله بسیار پیشرفته بود و خلیج فارس قدیمی ترین خط دریـایی و بازرگـانی جهـان را تشکیل می­داد، زیرا پادشاهی عمان به عنوان واسطه کاروانهای دریایی هند و بین­النهرین عمل می­کرد. همچنین قبل از تصرف دره هند از سوی اقوام هند و اروپایی…

ازدواج، خانواده

در برخی ملل قدیم نظیر هندوها و چینی ها و بسیاری از قبایل وحشی، ازدواج خارجی سه نوع بود که یک قسم آن اسپر کردن و تصرف حیوان بارکشی که برای جمع آوری هیزم، آوردن آب و سایر کارها پر مشقت آن نواحی به کار آید.[۷۲]گفتار دوم: ازدواج یغمائی زناشویی یغمائی در عربستان دوران جاهلیت بسیار معمول بود. منظور از ازدواج یغمائی یا زناشویی به وسیله تاراج آن است که مرد یا زن را به منظور زناشویی بربایند و بریغما و تاراج ببرند. طرف یغماگر معمولاً مرد بود. این نوع زناشویی بیشتر در زمان جنگ و نزاع و شبیخون اتفاق می افتاد که طرف پیروز همه چیز از جمله زنان را به یغما و اسارت می برد. برخی محققان معتقدند علت نفرت عرب جاهلیت از دختر و زنده به گور کردن وی، بیشتر…

پایان نامه روانشناسی در مورد مدل های کیفیت زندگی

مدل های کیفیت زندگی ۲-۴-۹-۱-مدل فلس و پری: فلس و پری(۱۹۹۵)بعد از بررسی ۱۵مدل مفهومی از کیفیت(به نقل از رحیمی،۱۳۸۶).یک مدل کلی طراحی کردند ،که در این مدل پنج طبقه اصلی وجود دارد. -بهکامی جسمی که شامل سلامت ،زیبندگی ،تحرک و ایمنی شخصی است . -بهکامی مادی که شامل درآمد ،کیفیت محل زندگی ،حریم شخصی ،ثروت ،وضعیت تغذیه ،حمل و نقل ،همسایگی ،ایمنی و سکونت دائم یا اجاره نشینی می باشد. -بهکامی اجتماعی که در برگیرنده ارتباطات درون خانواده و ارتباط با اقوام در خانواده های گسترده تر و یا دوستان ،فعالیتهای ارتباطی و سطح حمایت اجتماعی است . -رشد و فعالیت که با مهارت های مربوط به خود تعیینی-شایستگی یا استقلال ،خبر یا اختیار ،اشتغال اوقات فراغت ،کارهای خانه ،تحصیلات ،تولید یا مشارکت است . -بهکامی هیجانی در برگیرنده عاطفه یا خلق…

پایان نامه روانشناسی در مورد مدل های کیفیت زندگی

مدل های کیفیت زندگی ۲-۴-۹-۱-مدل فلس و پری: فلس و پری(۱۹۹۵)بعد از بررسی ۱۵مدل مفهومی از کیفیت(به نقل از رحیمی،۱۳۸۶).یک مدل کلی طراحی کردند ،که در این مدل پنج طبقه اصلی وجود دارد. -بهکامی جسمی که شامل سلامت ،زیبندگی ،تحرک و ایمنی شخصی است . -بهکامی مادی که شامل درآمد ،کیفیت محل زندگی ،حریم شخصی ،ثروت ،وضعیت تغذیه ،حمل و نقل ،همسایگی ،ایمنی و سکونت دائم یا اجاره نشینی می باشد. -بهکامی اجتماعی که در برگیرنده ارتباطات درون خانواده و ارتباط با اقوام در خانواده های گسترده تر و یا دوستان ،فعالیتهای ارتباطی و سطح حمایت اجتماعی است . -رشد و فعالیت که با مهارت های مربوط به خود تعیینی-شایستگی یا استقلال ،خبر یا اختیار ،اشتغال اوقات فراغت ،کارهای خانه ،تحصیلات ،تولید یا مشارکت است . -بهکامی هیجانی در برگیرنده عاطفه یا خلق…

ویژگی های شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس

ویژگی های شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس آگاهی از فرایندهای شناختی شاگردان در سنین مختلف از ضروری ترین وظایف معلم است. زیرا فرایند رشد شاگرد، علایق، میزان انگیزش، بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته از جمله عواملی هستند که همواره در روش کار معلم در کلاس اثر می گذارند. در فرایند آموزش، همکاری متقابل شاگردان به اندازه­ عمل بزرگسالان اهمیت دارد . این همکاری، از لحاظ عقلی، بهتر از هر امر دیگری می تواند مبادله­ واقعی اندیشه را تسهیل کند و شاگردانی با ذهن های نقاد و تفکر منطقی پرورش دهد(شعبانی،۱۳۸۴). ۲-۳-۱-۲تاثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرایند تدریس ساخت نظام آموزشی هر جامعه، اعم از نگرش ها، باورها،برنامه ها و آیین نامه ها، می ­تواند روش تدریس معلم را تحت تاثیر قرار دهد. آیین نامه های خشک و…

پایان نامه روانشناسی : ویژگی های شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس

ویژگی های شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس آگاهی از فرایندهای شناختی شاگردان در سنین مختلف از ضروری ترین وظایف معلم است. زیرا فرایند رشد شاگرد، علایق، میزان انگیزش، بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته از جمله عواملی هستند که همواره در روش کار معلم در کلاس اثر می گذارند. در فرایند آموزش، همکاری متقابل شاگردان به اندازه­ عمل بزرگسالان اهمیت دارد . این همکاری، از لحاظ عقلی، بهتر از هر امر دیگری می تواند مبادله­ واقعی اندیشه را تسهیل کند و شاگردانی با ذهن های نقاد و تفکر منطقی پرورش دهد(شعبانی،۱۳۸۴). ۲-۳-۱-۲تاثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرایند تدریس ساخت نظام آموزشی هر جامعه، اعم از نگرش ها، باورها،برنامه ها و آیین نامه ها، می ­تواند روش تدریس معلم را تحت تاثیر قرار دهد. آیین نامه های خشک و…

مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامه‌های توسعه

پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامه‌ریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامه‌های دولت قرار گرفت. یکی از بخش­هایی که همواره مورد توجه برنامه‌های توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، به‌خصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، منابع و اهمیت جاذبه‌های فرهنگی- مذهبی کشور، تبادلات فرهنگی- سیاسی، نیاز به ارز و … بوده است. با این مقدمه به بررسی جایگاه گردشگری در برنامه ­های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازیم: ۲-۴-۳-۱٫ برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۷۲-۱۳۶۸) سیاست‌های کلی این برنامه عبارت بود از: – توسعه و تقویت برنامه‌های تبلیعاتی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور؛ – برپایی کنفرانس‌ها، نمایشگاه­ها، جشنواره‌های فرهنگی هنری؛ – سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد واحدهای ارزان…

پایان نامه روانشناسی : تحلیل توصیفی داده ها

تحلیل توصیفی داده ها ۴-۲-۱-اطلاعات جمعیت شناختی جدول (۴-۱)وضعیت سن معلمان شهر یزد سن فراوانی درصد تا ۳۰ سال ۴۲ ۰/۷ ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۸۲ ۰/۴۷ ۴۱ تا ۵۰ سال ۲۴۰ ۰/۴۰ ۵۱ سال به بالا ۳۶ ۰/۶ مجموع ۶۰۰ ۰/۱۰۰ شکل (۴-۱) نمودار وضعیت سنی معلمان شهر یزد با توجه به جدول شماره (۴-۱)معلمان شهر یزد در گروه سنی ۳۱تا ۴۰ سال با ۴۷ درصد بیشترین ودر گروه سنی ۵۱ سال به بالا کمترین درصد را به خود اختصاص دادند. جدول (۴-۲)سابقه کاری معلمان شهر یزد سابقه فراوانی درصد کمتر از ۱۰ سال ۶۶ ۰/۱۱ ۱۰ تا ۲۰ سال ۲۱۰ ۰/۳۵ بیشتر از ۲۰ سال ۳۲۴ ۰/۵۴ مجموع ۶۰۰ ۰/۱۰۰ شکل (۴-۲) نمودار سابقه کاری معلمان شهر یزد …

پایان نامه روانشناسی : تحلیل توصیفی داده ها

تحلیل توصیفی داده ها ۴-۲-۱-اطلاعات جمعیت شناختی جدول (۴-۱)وضعیت سن معلمان شهر یزد سن فراوانی درصد تا ۳۰ سال ۴۲ ۰/۷ ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۸۲ ۰/۴۷ ۴۱ تا ۵۰ سال ۲۴۰ ۰/۴۰ ۵۱ سال به بالا ۳۶ ۰/۶ مجموع ۶۰۰ ۰/۱۰۰ شکل (۴-۱) نمودار وضعیت سنی معلمان شهر یزد با توجه به جدول شماره (۴-۱)معلمان شهر یزد در گروه سنی ۳۱تا ۴۰ سال با ۴۷ درصد بیشترین ودر گروه سنی ۵۱ سال به بالا کمترین درصد را به خود اختصاص دادند. جدول (۴-۲)سابقه کاری معلمان شهر یزد سابقه فراوانی درصد کمتر از ۱۰ سال ۶۶ ۰/۱۱ ۱۰ تا ۲۰ سال ۲۱۰ ۰/۳۵ بیشتر از ۲۰ سال ۳۲۴ ۰/۵۴ مجموع ۶۰۰ ۰/۱۰۰ شکل (۴-۲) نمودار سابقه کاری معلمان شهر یزد …

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...