مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامه‌های توسعه

پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامه‌ریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامه‌های دولت قرار گرفت. یکی از بخش­هایی که همواره مورد توجه برنامه‌های توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، به‌خصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، […]

دانلود پایان نامه مدیریت در مورد اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی

اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی در گردشگری این امر متداول است که باید بین محیط فیزیکی و محیط فرهنگی _ اجتماعی تفاوت قائل شد . مقصود از محیط فیزیکی ، زمین ، آب ، هوا ، گیاهان ، حیات وحش و ساخته های دست بشر است . مقصود از محیط فرهنگی و اجتماعی ، انسان […]

گردشگری روستایی

در حال حاضر انسان متمدن امروزی که از فشارهای گوناگون شهرنشینی صنعتی و ماشینی شدن زندگی رنج می­برد، تمایل فزاینده‌ای برای روی آوردن به آرامش طبیعی و ظرافت‌های فرهنگی جوامع روستایی دارد. گسترش خطوط حمل‌ونقل دریایی، زمینی و هوایی بین مناطق مختلف روستایی و شهری جهان و هم چنین شکل‌گیری و گسترش سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات […]

گردشگری روستایی، راهبرد توسعه‌ی روستایی

گردشگری روستایی راه حل کلی برای همه‌ی دردها و مسائل و مشکلات نواحی روستایی نیست، اما یکی از شیوه‌هایی است که ممکن است آثار اقتصادی مهم داشته باشد و به نوعی می‌تواند به کند شدن روند تخلیه سکونتگاه های روستایی و کاهش مهاجرت جمعیت روستایی کمک کند. رشد گردشگری به عنوان راهبردی برای توسعه روستایی […]

اتحاد و همگرایی کشورهای اسلامی

وحدت و یکپارچگی از مسائل اصولی و خط مشهای اساسی اسلام و از ارزشها و معیارهای اصیل قرآنی در زمینه حیات اجتماعی بشری است[۱]، که امروزه می تواند در پرتو سعه صدر، واقع نگری، احترام به افکار یکدیگر و برخی مسائل دیگر پدید می آید و جز با آموزش مستمر و پیگیر از سوی دولتها […]

سازوکارهای حقوقی جلوگیری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی

از آنجا که واژه زمین خواری در متون قانونی مورد استفاده قرار نگرفته است ارائه تعریف قانونی از این پدیده امکان پذیر نیست، اصل ۴۵ قانون اساسی اموال و ثروت های عمومی از جمله زمین های موات،کوه ها، جنگل ها و مراتع را در اختیار حکومت اسلامی قرار داده است. مواردی که مشهور به تعبیر […]

مدیریت زنجیره تامین، توسعه صنعت گردشگری

۲-۷- پیشینه پژوهش تا کنون پژوهش های بسیاری در زمینه شناخت عوامل مختلف در صنعت گردشگری انجام شده است که از آن جمله می­توان به پژوهش های زیر اشاره کرد: ۲-۷-۱- مطالعات خارجی نیاوند و همکاران[۲۳] (۲۰۱۴)، به بررسی نقش استراتژیک منطقه آزاد چابهار در گسترش توریسم پرداخته اند. آن­ها از مدل SWOT برای […]

عوامل موثر در توسعه گردشگری، آمیخته بازاریابی گردشگری

امین­بیدختی و همکارانش (۱۳۸۹)، در پژوهششان با عنوان آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری در شهر سمنان، نتیجه گرفتند که تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار می­باشد. سعیدا اردکانی و همکاران (۱۳۸۹)، در پژوهششان به شناسایی و اولویت­بندی مولفه­های موثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز پرداختند. […]

آمیخته بازاریابی گردشگری، عملکردهای بازاریابی

بازاریابی گردشگری یک روند مدیریت فنی شامل پیش‌بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است، به طوری که شرکت‌های مسافرتی و عرضه کنندگان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است (کاتلر و همکاران، ۲۰۰۵). بازاریابی گردشگری به فرایندی اطلاق میشود که طی آن برنامه­ریزی، تبلیغات، بستر سازی، و ارائه کالا و خدمات […]

بازاریابی گردشگری، امکانات زیربنایی

بر پایه این دیدگاه توسعه گردشگری اگر همراه با نظارت‌های دولت نباشد، با مبانی توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی، تاریخی، فرهنگی و انسانی کشورها مغایرت خواهد داشت.در برخی از کشورها، توسعه ناپایدار گردشگری به منظور مقاصد اقتصادی زود بازده به تخریب منابع طبیعی، نزول ارزش‌های اضافی شده بود. این مشکلات ایجاب می­کرد که دولت […]

انگیزه های خرید، ایجاد اشتغال

ادامه جدول ۲-۲- انواع مصرف کنندگان و مشتریان بر اساس طبقه بندی صنایع دستی 11-1-2- رفتار خرید صنایع دستی گردشگرانبرای گردشگران امروزی ، گردشگری و خرید دو فعالیت جدا نشدنی محسوب می شوند. در حقیقت خرید به عنوان یکی از جوانب مهم گردشگری مطرح است (لا و آو،۲۰۰۰)[۱۱]. همچنین خرید به عنوان انگیزه ای برای بسیاری […]

نظریه های انگیزش، عوامل انگیزشی

۲-۳-بخش سوم : ” نظریه‌های گردشگری “۲-۳-۱ انگیزش در جهانگردی:مقصود از انگیزش نیروهایی است که در درون فرد و در محتوای اجتماعی مشخص می‌تواند او را به انجام رفتاری سوق دهد. تعریفی دیگر انگیزش را نشانگر چراهای رفتار آدمی دانسته است.(الوانی ودهدشتی،۱۳۹۰، ۱۰۹)“لومسدن”[۲۲] انگیزه را گرایشاتی می‌داند که فرد برای رسیدن به رضایت و خشنودی […]

کشورهای توسعه یافته، گردشگری الکترونیکی

 ۱۵ـ گردشگری روستاییدر گردشگری روستایی منابع فرهنگی، طبیعی و تاریخی نواحی روستایی به‌عنوان کالای فرهنگی گردشگری قابل عرضه‌اند. گردشگری روستایی موجب رشد اقتصادی، ایجاد تنوع و ثبات در اشتغال، پویایی تجارت و صنایع، گسترش فرصت‌هایی برای رشد درآمد به‌صورت فعالیت‌های چندگانه، ایجاد بازارهای جدید برای محصولات کشاورزی و گسترش مبنای یک اقتصاد منطقه‌ای می‌شود. در […]

محیط زیست و توسعه پایدار، جاذبه‌های طبیعی

۹ـ گردشگری کاریمقصود اصلی از این گونه گردشگری تفریح یا استراحت نیست بلکه انجام بخشی از کار و حرفه توام با مسافرت است. مشخصه این گردشگری شرکت در کنفرانس‌ها، گردهمائی‌ها، سمینارهای علمی، تحقیقاتی و تخصصی است.۱۰ـ گردشگری تفریحیتوجه این گونه گردشگری معطوف به شرکت در فعالیت‌های ورزشی،استفاده ار چشمه ‌های آب‌معدنی، حمام آفتاب، برخوردهای اجتماعی […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...