بار بحرانی |
![]() |
پایان نامه رشته روانشناسی درباره : سلامت روان
سلامت روان سلامت روان توسط محققان از فرهنگهای مختلف، به صورت های متفاوتی تعریف شده است. مفهوم سلامت روان شامل احساس درونی خوب بودن و اطمینان از کارآمدی خود، اتکاء به خود، ظرفیت رقابت، تعلق بین نسلی و خود شکوفایی توانایی های بالقوه فکری و هیجانی و غیره می باشد. البته با در نظر گرفتن تفاوت های بین فرهنگ ها، ارائه تعریف جامع از سلامت روان غیر ممکن می نماید. با وجود این، بر سر این امر اتفاق نظر وجود دارد که سلامت روان چیزی فراتر از نبود اختلالات روانی است. به این معنی که صرفاً به لحاظ نداشتن بیماری روحی نمی توان سلامت روان را در یک فرد صد در صد تأیید کرد. حتی با این که بسیاری از ما از بیماری خاص روانی قابل تشخیص رنج نمی بریم اما واضح است…
پایان نامه رشته روانشناسی درباره : سلامت روان
سلامت روان سلامت روان توسط محققان از فرهنگهای مختلف، به صورت های متفاوتی تعریف شده است. مفهوم سلامت روان شامل احساس درونی خوب بودن و اطمینان از کارآمدی خود، اتکاء به خود، ظرفیت رقابت، تعلق بین نسلی و خود شکوفایی توانایی های بالقوه فکری و هیجانی و غیره می باشد. البته با در نظر گرفتن تفاوت های بین فرهنگ ها، ارائه تعریف جامع از سلامت روان غیر ممکن می نماید. با وجود این، بر سر این امر اتفاق نظر وجود دارد که سلامت روان چیزی فراتر از نبود اختلالات روانی است. به این معنی که صرفاً به لحاظ نداشتن بیماری روحی نمی توان سلامت روان را در یک فرد صد در صد تأیید کرد. حتی با این که بسیاری از ما از بیماری خاص روانی قابل تشخیص رنج نمی بریم اما واضح است…
دانلود پایان نامه روانشناسی درباره راهنمای پایان نامه روانشناسی درباره : سرمایه اجتماعی
سرمایه اجتماعی ۲-۲-۱ سرمایه اجتماعی چیست سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که امروزه در جامعهشناسی، اقتصاد و به تازگی در مدیریت و سازمان به صورت گسترده استفاده شده است. این مفهوم به پیوندها، ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع با ارزش اشاره دارد، که با خلق هنجارها و اعتقاد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا میشود. این سرمایه امروزه نقشی بسیار مهمتر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمانها و جوامع ایفا می کند، و شبکه های روابط جمعی و گروهی، انسجام بخش میان انسانها، انسانها با سازمانها و سازمانها با سازمانها میباشد و نقش بسیار مهمی در احساس مسئولیت اجتماعی سازمانها در جوامع ایفا می کند. در حقیقت، اصطلاح سرمایه به ثروت انباشته، به خصوص آنچه برای تولید ثروت بیشتر به کار میرود اطلاق میشود. همچنین ریشهشناسی کلمه«اجتماعی» در سرمایه…
پایان نامه روانشناسی درباره : مداخلات خودتعیین گری
مداخلات خودتعیین گری اهداف مداخلات خودمختاری میتواند از مهارت های تکی (مثل آموزش انتخاب از میان چند گزینه معین ) تامجموعه های چند مرحله ای پیچیده تر(مثل استفاده از راهکارهای ارتباطی پذیرفته شده برای جلب کمک از بزرگسالان به منظور دستیابی به اهداف فردی ) متغیر باشد. اهداف آموزشی معمول شامل مهارت ها و شیوه های مرتبط با انتخاب کردن ، تصمیم گیری ،حل مشکل ، تنظیم هدف ودستیابی به آن ، خویشتن نگری ، خود آگاهی ودرک خود می باشد ( آلگوزین[۱]، برودر[۲]،کاروونن[۳] ،تست ووود ۲۰۰۱)مداخلات مورد تأیید تحقیقات ، انتخاب کردن را برای افراد دارای عقب ماندگی ذهنی،یا مهارت های حمایتی را برای افرادی که نا توانایی های یادگیری یا عقب ماندگی ذهنی دارند مورد بررسی قرار داده اند (آلگوزین ودیگران،۲۰۰۱) مطالعات کمتری اثرات روش های مرتبط با دیگر اجزا…
راهنمای پایان نامه درباره : شکل گیری هویت در نوجوانی
شکل گیری هویت در نوجوانی اولین روانشناسی که ایجاد هویت را به عنوان مهمترین پیشرفت شخصیت در دوره نوجوانی مطرح کرده و آن را گامی حیاتی در جهت وصول به بزرگسالی شادمانه و مولد معرفی نموده است ،اریک اریکسون بود. ایجاد هویت به معنای آن است که نوجوان بداند کیست، چه چیزهایی برای او ارزش به حساب می آیند و چه راههایی را برگزیده است که در زندگی خود دنبال نماید . این جستجو برای کشف و ساختن خود، نیروی محرکه بسیاری از دلمشغولی ها و رفتارهای نوجوانان در جهت گیری جنسی، انتخاب شغل، ارتباطات اجتماعی، آرمان های اجتماعی، اخلاقی، مذهبی و فرهنگی اوست (لطف آبادی، ۱۳۸۰). هرچند اریکسون اصطلاح «بحران هویت» را برای توصیف فرایند فعال توصیف خویشتن پیش کشید اما براین باور بود که بحران هویت بخش جدایی ناپذیر از رشد…
راهنمای پایان نامه درباره : شکل گیری هویت در نوجوانی
شکل گیری هویت در نوجوانی اولین روانشناسی که ایجاد هویت را به عنوان مهمترین پیشرفت شخصیت در دوره نوجوانی مطرح کرده و آن را گامی حیاتی در جهت وصول به بزرگسالی شادمانه و مولد معرفی نموده است ،اریک اریکسون بود. ایجاد هویت به معنای آن است که نوجوان بداند کیست، چه چیزهایی برای او ارزش به حساب می آیند و چه راههایی را برگزیده است که در زندگی خود دنبال نماید . این جستجو برای کشف و ساختن خود، نیروی محرکه بسیاری از دلمشغولی ها و رفتارهای نوجوانان در جهت گیری جنسی، انتخاب شغل، ارتباطات اجتماعی، آرمان های اجتماعی، اخلاقی، مذهبی و فرهنگی اوست (لطف آبادی، ۱۳۸۰). هرچند اریکسون اصطلاح «بحران هویت» را برای توصیف فرایند فعال توصیف خویشتن پیش کشید اما براین باور بود که بحران هویت بخش جدایی ناپذیر از رشد…
دانلود پایان نامه روانشناسی درباره مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-سبک های مقابله ای
مبنای نظری وابستگی به مواد مخدر-سبک های مقابله ای ۲-۷-۱تعریف سبک های و مهارتهای مقابله ای لازاروس دو راهبرد را برای مقابله را از هم متمایز کرده است: مقابله متمرکز بر مسأله و مقابله متمرکز بر هیجان. در رفتار مقابله ای متمرکز بر مسأله، فرد برای تغییر مستقیم عوامل تنش زا وارد عمل میشود. درحالی که در رفتار مقابله های متمرکز بر هیجان، توجه فرد بیشتر به تغییر احساسات معطوف به آن است. در مقابله متمرکز بر هیجان، فرد سعی می کند هیجانات خود را کنترل کند(خدادادی، ۱۳۸۳). الف) لازاروس، فولکمن [۱](۱۹۸۴) مهارت مقابلهای به تلاشهای شناختی و رفتاری اطلاق میشود که به منظور کسب کارآیی، کاهش یا تحمل مسائل درونی یا بیرونی ناشی از فشار به وجود آمدهاند. ب) مهارتهای مقابلهای شامل مجموعهای از فعالیتهای ذهنی یا شناختی و رفتاری است که…
دانلود پایان نامه روانشناسی درباره ویژگیهای شخصیت و عملکرد تحصیلی در دانشجویان
ویژگیهای شخصیت و عملکرد تحصیلی در دانشجویان امروزه، صاحب نظران بر این باورند که یکی از دلایل مهم توسعه کشورهای پیشرفته، توجه و اهتمام آنها به تربیت نیروهای خلاق و مؤثر است. دانشجویان نیروی انسانی برگزیده و سازندگان فردای کشور هستند، و موفقیت تحصیلی آنها از جمله اهداف اساسی برنامههای آموزشی است. دانشجویان به واسطه موفقیت در تحصیل میتوانند به موقعیتی دست یابند که از حداکثر نیروی درونی وبیرونی خود برای دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط لازم برای زندگی اجتماعی موفق را کسب کنند. برعکس، عدم موفقیت در تحصیل، زمینه ساز مشکلات فردی و اجتماعی بسیار و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزشی است. دوره دانشجویی برای دانشجویان دوره ای مهیج و پر چالش است. بنابراین به دلیل رویارویی با عوامل استرس زای زیاد و لزوم سازگاری مناسب،…
پایان نامه مدیریت درباره : مدل سرمایه فکری بونتیس
مدل سرمایه فکری بونتیس بونتیس در سال ۱۹۹۸ به سه نوع سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری اشاره کرد(Sa´nchez, etal., 2007) . در ادامه اجزای مدل معرفی شده اند. سرمایه ساختاری داراییها غیرانسانی یا قابلیتهای سازمانی است که برای پاسخ به نیازهای بازار مورد استفاده است. به بیان دیگر این سرمایه شامل همه دانش غیر انسانی در یک سازمان است که شامل پایگاه داده ها، چارتهای سازمانی و فرآیندها و استراتژیها است که به سازمان ارزشی فراتر از مواد آن می دهد. سرمایه ارتباطی دانش درون روابط یک سازمان با محیط خود شامل مشتریان، عرضهکنندگان، مجامع علمی و غیره است. به عقیده بونتیس مهمترین جزء یک سرمایه ارتباطی، سرمایه مشتری است. زیرا موفقیت یک سازمان ناشی از سرمایه مشتری آن است. سرمایه انسانی سطح دانش فردی است که کارکنان یک سازمان دارای آن میباشند….
پایان نامه مدیریت درباره : مدل سرمایه فکری بونتیس
مدل سرمایه فکری بونتیس بونتیس در سال ۱۹۹۸ به سه نوع سرمایه انسانی، ساختاری و مشتری اشاره کرد(Sa´nchez, etal., 2007) . در ادامه اجزای مدل معرفی شده اند. سرمایه ساختاری داراییها غیرانسانی یا قابلیتهای سازمانی است که برای پاسخ به نیازهای بازار مورد استفاده است. به بیان دیگر این سرمایه شامل همه دانش غیر انسانی در یک سازمان است که شامل پایگاه داده ها، چارتهای سازمانی و فرآیندها و استراتژیها است که به سازمان ارزشی فراتر از مواد آن می دهد. سرمایه ارتباطی دانش درون روابط یک سازمان با محیط خود شامل مشتریان، عرضهکنندگان، مجامع علمی و غیره است. به عقیده بونتیس مهمترین جزء یک سرمایه ارتباطی، سرمایه مشتری است. زیرا موفقیت یک سازمان ناشی از سرمایه مشتری آن است. سرمایه انسانی سطح دانش فردی است که کارکنان یک سازمان دارای آن میباشند….
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ
ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻣﺆﻟﻔﻪﺍﻱ ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺳـﺖ، ﺩﺭ ﺑﺮﺧـﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎﺕ ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﻓـﺮﻭﺵﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻠﻲ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻳﮑﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎﺕ ﭘﺮﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨـﻪ ﺗﻮﺳـﻂ(ﺑﻬﺮﻣـﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﻭﻟـﻮﺕ،۱۹۸۴)[۱] ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳـﻲ ﻗـﺮﺍﺭ ﻣـﻲﮔﻴـﺮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻓﺮﻭﺵ ﺑـﺮ ﻣﺒﻨـﺎﻱ ﺗﻘـﺴﻴﻢ ﺑﻨـﺪﻱ ﺑﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﻭﻟﻮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺻـﻠﻲ: ﺭﻓﺘـﺎﺭﻱ ﻭ ﻧﺘﻴﺠـﻪﺍﻱ(ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﻋﻴﻨـﻲ ﻓـﺮﻭﺵ)ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻃﺒﻘـﻪ: ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﺭﻓﺘـﺎﺭﻱ ﻭ ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻲﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﺑﺎﻻ ﺑـﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﺘﻴﺠﻪﺍﻱ ﺑﺎﻻ ﻣﻨﺘﺞ ﺷﻮﺩ(پیرسی ،۱۹۹۹)[۲] ﺍﻟﻒ) ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻩ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﺷـﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬـﺎﻱ ﻣﺮﺑـﻮﻁ ﺑـﻪ ﺗـﺄﻣﻴﻦ ﻭ ﺍﻧﺠــﺎﻡ ﻣــﺴﺌﻮﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﻧﻴــﺮﻭﻱﻓــﺮﻭﺵ ﺍﺳــﺖ ﻛــﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨــﺪﺍﺯ: ﺍﻃــﻼﻉ ﺍﺯ ﻣﺸﺨــﺼﺎﺕ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﻫﺎﻱ ﮐﺎﻻ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻠﻞ ﺷﮑﺴﺖ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ…
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ
ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻣﺆﻟﻔﻪﺍﻱ ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺳـﺖ، ﺩﺭ ﺑﺮﺧـﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎﺕ ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﻓـﺮﻭﺵﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻠﻲ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻳﮑﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎﺕ ﭘﺮﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨـﻪ ﺗﻮﺳـﻂ(ﺑﻬﺮﻣـﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﻭﻟـﻮﺕ،۱۹۸۴)[۱] ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳـﻲ ﻗـﺮﺍﺭ ﻣـﻲﮔﻴـﺮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻓﺮﻭﺵ ﺑـﺮ ﻣﺒﻨـﺎﻱ ﺗﻘـﺴﻴﻢ ﺑﻨـﺪﻱ ﺑﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﻭﻟﻮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺻـﻠﻲ: ﺭﻓﺘـﺎﺭﻱ ﻭ ﻧﺘﻴﺠـﻪﺍﻱ(ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﻋﻴﻨـﻲ ﻓـﺮﻭﺵ)ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻃﺒﻘـﻪ: ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﺭﻓﺘـﺎﺭﻱ ﻭ ﻋﻤﻠﮑـﺮﺩ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻲﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﺑﺎﻻ ﺑـﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﺘﻴﺠﻪﺍﻱ ﺑﺎﻻ ﻣﻨﺘﺞ ﺷﻮﺩ(پیرسی ،۱۹۹۹)[۲] ﺍﻟﻒ) ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻩ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﺷـﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬـﺎﻱ ﻣﺮﺑـﻮﻁ ﺑـﻪ ﺗـﺄﻣﻴﻦ ﻭ ﺍﻧﺠــﺎﻡ ﻣــﺴﺌﻮﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﻧﻴــﺮﻭﻱﻓــﺮﻭﺵ ﺍﺳــﺖ ﻛــﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨــﺪﺍﺯ: ﺍﻃــﻼﻉ ﺍﺯ ﻣﺸﺨــﺼﺎﺕ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﻫﺎﻱ ﮐﺎﻻ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻠﻞ ﺷﮑﺴﺖ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ…
پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیعها MDH:
مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه مند مدیریت ارتباط با مشتری[۱] جهت جمعآوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزشترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارش برای بازاریابی رابطه مند مفید خواهد بود. سایر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از: توانایی هدف قرار دادن مشتریان سودآور ارائه یکپارچه ارتباطات و اطلاعات در سراسر کانال بازاریابی رابطه مند بهبود کارایی و اثربخشی نیروی فروش ایجاد و انتقال پیامهای بازاریابی رابطه مند به صورت فردی ارائه محصولات و خدمات سفارشی بهبود کارایی و اثربخشی خدمات به مشتری بهبود قیمت گذاری (عاملی، ۱۳۹۰) انتخاب حساب انتخاب حساب نیاز به درک شفاهی از نیازهای مشتری و فهم خوبی از هزینههایی که منجر به ذخیره حساب گروههای مختلفی از مشتریان و پیش بینی درست از فرصتهای سود بالقوه…
پایان نامه مدیریت درباره : فرضیه ترکیب توزیعها MDH:
مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه مند مدیریت ارتباط با مشتری[۱] جهت جمعآوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزشترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارش برای بازاریابی رابطه مند مفید خواهد بود. سایر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از: توانایی هدف قرار دادن مشتریان سودآور ارائه یکپارچه ارتباطات و اطلاعات در سراسر کانال بازاریابی رابطه مند بهبود کارایی و اثربخشی نیروی فروش ایجاد و انتقال پیامهای بازاریابی رابطه مند به صورت فردی ارائه محصولات و خدمات سفارشی بهبود کارایی و اثربخشی خدمات به مشتری بهبود قیمت گذاری (عاملی، ۱۳۹۰) انتخاب حساب انتخاب حساب نیاز به درک شفاهی از نیازهای مشتری و فهم خوبی از هزینههایی که منجر به ذخیره حساب گروههای مختلفی از مشتریان و پیش بینی درست از فرصتهای سود بالقوه…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 05:03:00 ب.ظ ]
|