پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر پرویز بیات بهمن ۱۳۹۰ فصل اول« کلیات تحقیق » ۱-۱) بار لرزه ایهمواره در طراحی صحیح یک سازه با ۲ پارامتر مهم روبرو هستیم:۱) بارگذاری صحیح سازه۲) تغییرشکل‌های مناسب سازه تحت این بارگذاری۱-۱-۱) بارگذاری سازه: همانطور که می‌دانیم بر روی سازه‌ها بارهای مختلفی اعم از بار مرده، بار زنده، بار باد، بار زلزله و… قرار می‌گیرد. در این‌بین برخی از بارها دینامیکی و دسته‌ای دیگر استاتیکی هستند.در تخمین و برآورد بارهای استاتیکی و همین‌طور نحوه قرارگیری این بارها بر روی…

پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر پرویز بیات بهمن ۱۳۹۰ فصل اول« کلیات تحقیق » ۱-۱) بار لرزه ایهمواره در طراحی صحیح یک سازه با ۲ پارامتر مهم روبرو هستیم:۱) بارگذاری صحیح سازه۲) تغییرشکل‌های مناسب سازه تحت این بارگذاری ۱-۱-۱) بارگذاری سازه: همانطور که می‌دانیم بر روی سازه‌ها بارهای مختلفی اعم از بار مرده، بار زنده، بار باد، بار زلزله و… قرار می‌گیرد. در این‌بین برخی از بارها دینامیکی و دسته‌ای دیگر استاتیکی هستند.در تخمین و برآورد بارهای استاتیکی و همین‌طور نحوه قرارگیری این بارها بر…

پایان نامه برآورد نیروهای طراحی سگمنت‌های بتنی تونل‌ها تحت بارهای لرزه‌ای و ثقلی باتوجه به رفتار غیرخطی و اندرکنش آنها با محیط اطراف

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : برآورد نیروهای طراحی سگمنت‌های بتنی تونل‌ها تحت بارهای لرزه‌ای و ثقلی باتوجه به رفتار غیرخطی و اندرکنش آنها با محیط اطراف استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر محسن ابوطالبی شهریور ۱۳۹۱ مقدمهکشور ایران به عنوان یکی از مناطق زلزله خیز جهان همواره در طی سالیان گذشته در معرض زلزله های ویران کننده ای قرار داشته است. شرایط طبیعی و زمین شناسی ایران از نقطه نظر وقوع زلزله به طورجدی در دستورکار مهندسین و برنامه ریزان قرار گرفته است. با توجه به اینکه تونل های بسیاری در مناطق زلزله خیز احداث شده و یا در دست ساخت قرار دارند، طراحی…

پایان نامه برآورد نیروهای طراحی سگمنت‌های بتنی تونل‌ها تحت بارهای لرزه‌ای و ثقلی باتوجه به رفتار غیرخطی و اندرکنش آنها با محیط اطراف

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : برآورد نیروهای طراحی سگمنت‌های بتنی تونل‌ها تحت بارهای لرزه‌ای و ثقلی باتوجه به رفتار غیرخطی و اندرکنش آنها با محیط اطراف استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر محسن ابوطالبی شهریور ۱۳۹۱ مقدمهکشور ایران به عنوان یکی از مناطق زلزله خیز جهان همواره در طی سالیان گذشته در معرض زلزله های ویران کننده ای قرار داشته است. شرایط طبیعی و زمین شناسی ایران از نقطه نظر وقوع زلزله به طورجدی در دستورکار مهندسین و برنامه ریزان قرار گرفته است. با توجه به اینکه تونل های بسیاری در مناطق زلزله خیز احداث شده و یا در دست ساخت قرار دارند، طراحی…

پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر چکیدهدر روش‌های طراحی لرزه‌ای متداول، طراحی مقدماتی بیشتر ساختمان‌ها براساس نیروهای استاتیکی معادل پایه‌گذاری شده است.طریقه توزیع این نیروهای استاتیکی به انتخاب و با قضاوت مهندسی به نظر می‌رسد(مقدم ۲۰۰۹). همچنین توزیع این نیروهای استاتیکی در ارتفاع (و درنتیجه سختی و مقاومت آنها) براساس مدهای ارتعاشی الاستیک می‌باشد (Green, 1981).بهرحال، ساختمان‌ها درطول چند زلزله نمی‌توانند الاستیک باقی بمانند و معمولاً دستخوش تغییرشکل غیرخطی می‌شوند. بنابراین، بکارگیری چنین قراردادی در توزیع نیروهای لرزه‌ای، لزوماً بهترین عملکرد سازه را منجر نمی‌شود(کرمی ۲۰۰۴). بهرحال در آئین‌نامه‌های مدرن طراحی براساس عملکرد، پایه طراحی از مقاومت به سمت تغییرشکل‌ها…

پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی

دانشگاه آزاد واحد شهرکرد پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر چکیدهدر روش‌های طراحی لرزه‌ای متداول، طراحی مقدماتی بیشتر ساختمان‌ها براساس نیروهای استاتیکی معادل پایه‌گذاری شده است.طریقه توزیع این نیروهای استاتیکی به انتخاب و با قضاوت مهندسی به نظر می‌رسد(مقدم ۲۰۰۹). همچنین توزیع این نیروهای استاتیکی در ارتفاع (و درنتیجه سختی و مقاومت آنها) براساس مدهای ارتعاشی الاستیک می‌باشد (Green, 1981).بهرحال، ساختمان‌ها درطول چند زلزله نمی‌توانند الاستیک باقی بمانند و معمولاً دستخوش تغییرشکل غیرخطی می‌شوند. بنابراین، بکارگیری چنین قراردادی در توزیع نیروهای لرزه‌ای، لزوماً بهترین عملکرد سازه را منجر نمی‌شود(کرمی ۲۰۰۴). بهرحال در آئین‌نامه‌های مدرن طراحی براساس عملکرد، پایه طراحی از مقاومت به سمت تغییرشکل‌ها…

پایان نامه: تحلیل دو بعدی تنش – کرنش در محیط های سنگی اطراف تونل با رفتار الاستو- پلاستیک غیر خطی تحت بارهای برشی با روش اجزای محدود

مقدمه ۱-۱- پیش گفتار:امروزه علم مکانیک سنگ و مهندسی سازه­های زیرزمینی از مهمترین شاخه­های مهندسی ژئوتکنیک گردیده است.گواه این ادعا گسترش روز افزون نرم افزار­های تحلیل سازه­های زیر زمینی و شیب­های سنگی می­باشد. مهمترین خواسته یک طراح تونل در تحلیل سازه­های زیر زمینی بدست آوردن ناحیه­ی گسیختگی، تنش و تغییر مکان در نقاط مختلف اطراف این سازه می­باشد. این نتایج بسیار حیاتی می­باشند. با استفاده از این نتایج می­توان مناطقی که نیاز به تقویت دارد را تعیین نمود. گرچه راه حل­های دقیق زیادی برای تحلیل محیط­های سنگی تاکنون ارائه شده است اما با توجه به محدودیت­های روش­های تحلیلی در مدل کردن محیط­هایی با رفتار الاستو پلاستیک، ناهمگن، غیر ایزوتروپ، شرایط مرزی پیچیده، اشکال پیچیده تونل و… علاقه به استفاده از روش­های عددی روز به روز گسترش یافته است. از میان تمام روش­های عددی…

پایان نامه: تحلیل دو بعدی تنش – کرنش در محیط های سنگی اطراف تونل با رفتار الاستو- پلاستیک غیر خطی تحت بارهای برشی با روش اجزای محدود

مقدمه ۱-۱- پیش گفتار:امروزه علم مکانیک سنگ و مهندسی سازه­های زیرزمینی از مهمترین شاخه­های مهندسی ژئوتکنیک گردیده است.گواه این ادعا گسترش روز افزون نرم افزار­های تحلیل سازه­های زیر زمینی و شیب­های سنگی می­باشد. مهمترین خواسته یک طراح تونل در تحلیل سازه­های زیر زمینی بدست آوردن ناحیه­ی گسیختگی، تنش و تغییر مکان در نقاط مختلف اطراف این سازه می­باشد. این نتایج بسیار حیاتی می­باشند. با استفاده از این نتایج می­توان مناطقی که نیاز به تقویت دارد را تعیین نمود. گرچه راه حل­های دقیق زیادی برای تحلیل محیط­های سنگی تاکنون ارائه شده است اما با توجه به محدودیت­های روش­های تحلیلی در مدل کردن محیط­هایی با رفتار الاستو پلاستیک، ناهمگن، غیر ایزوتروپ، شرایط مرزی پیچیده، اشکال پیچیده تونل و… علاقه به استفاده از روش­های عددی روز به روز گسترش یافته است. از میان تمام روش­های عددی…

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی نظام­های آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش می‌کنند. بی‌تردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینه‌های لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظام‌های آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامه‌های آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا می‌شوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…

پایان نامه روانشناسی : ۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی

۱-۱ ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی نظام­های آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش می‌کنند. بی‌تردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینه‌های لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظام‌های آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامه‌های آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا می‌شوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…

مقاله الگوهای انگیزشی

الگوهای انگیزشی اغلب انگیزه را عاملی دانسته اند که رفتاری مبتنی بر هدف پدید می آورد و آن را استمرارمی بخشد.در روان شناسی تربیتی و یادگیری اصلاح انگیزش در مورد عاملی به کار می رود که دانش آموز یا به طور کلی یادگیرنده را برای آموختن درس به تلاش و کوشش وامی دارد و به فعالیت او شکل و جهت می دهد. انگیزه ،حالات و شرایط دورنی است که رفتارشخص را تحریک می کند و در جهت معینی سوق می دهد و هم چنین عبارت از حالات و شرایط درونی فیزیولوژیک و روانی فرد است که او را به هدف های خاص وادار می کنند که ممکن است شکل های گوناگونی پیداکرده و نام های مختلفی بر آن اطلاق شود ؛از قبیل احتیاجات ،رغبت ها،امیال،گرایش ها،توجه ،فشار و به هم خوردن تعادل. انگیزه…

پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای انگیزشی

الگوهای انگیزشی اغلب انگیزه را عاملی دانسته اند که رفتاری مبتنی بر هدف پدید می آورد و آن را استمرارمی بخشد.در روان شناسی تربیتی و یادگیری اصلاح انگیزش در مورد عاملی به کار می رود که دانش آموز یا به طور کلی یادگیرنده را برای آموختن درس به تلاش و کوشش وامی دارد و به فعالیت او شکل و جهت می دهد. انگیزه ،حالات و شرایط دورنی است که رفتارشخص را تحریک می کند و در جهت معینی سوق می دهد و هم چنین عبارت از حالات و شرایط درونی فیزیولوژیک و روانی فرد است که او را به هدف های خاص وادار می کنند که ممکن است شکل های گوناگونی پیداکرده و نام های مختلفی بر آن اطلاق شود ؛از قبیل احتیاجات ،رغبت ها،امیال،گرایش ها،توجه ،فشار و به هم خوردن تعادل. انگیزه…

پایان نامه روانشناسی درباره خود پنداره

خود پنداره تعاریف خود پنداره تعاریف خودپنداره به گونه ای گسترده،درادبیات روانشناختی وبخصوص درنظریه های شخصیت مورد استفاده قرار گرفته است وتعاریف گوناگونی از آن ارائه شده است که برخی ازآنها نسبتاً کامل به نظر می رسد. گیج وبرلاینر معتقدند خودپنداره عبارتست از تعریف مشخص از ویژگیهای فردی و ارزشهای خود در زمینه های عمومی واقتصادی.آنها در تعریفی دیگر،خودپنداره را کلیت ادراکها می دانند که ما از خود داریم یعنی ادراکها وبازخوردهای ما درباره خود؛خودپنداره زبانی است که ما هنگام توصیف خود بکار می بریم. (گیج وبرلاینر ۱۹۸۴) شلینگ می گوید: خود،خودپنداره وساختار خود،یک مجموعه سازمان یافته از ادراکات و ویژگیهای «من» وادراکات مربوط به روابط «من» با دیگران وجنبه های مختلف زندگی است.این ادراکات ارزشهایی را با خودبه همراه دارند. (شلینگ،ترجمه آرین ۱۳۷۵) برونر خودپنداره را ارزشیابی کلی فرد از شخصیت خویش…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه روانشناسی راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال

راهبردهای یاددهی یادگیری – ندریس فعال ارائه یافته های مربوط به سوال های پژوهش: سوال های اساسی که در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفتند در چهار محور اصلی قرار دارند که عبارتند از: معلمان نمونه در تدریس از کدام راهبرد ها و روش ها بهره می گیرند؟ نحوه تعامل معلمان نمونه با دانش آموزان چگونه است؟ فضا و محیط آموزشی کلاس درس ریاضی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا رشته تحصیلی و سطح دانش معلمان نمونه با موفق بودن تدریس ریاضی رابطه دارد؟ در ادامه فصل چهارم داده های مربوط به هریک از پرسش های پژوهش پس از تحلیل دقیق و به شیوه کیفی ارائه می شود. ۳-۴- تحلیل کیفی در این بخش تحلیل داده های به صورت کیفی و براساس مقوله بندی های اصلی و زیر مقوله های مستخرج…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...