پایان نامه تفاوت بازداری پاسخ کودکان با لکنت و کودکان عادی

۱-۲- کارکردهای اجراییکارکردهای شناختی، محصول فرایندهای پردازشی مغز است و شامل دو زیر مجموعه است؛ یکی کارکردهای مبتنی بر قانون که تفکر و عملکرد فرد را تنظیم و کنترل می­کند و تحت عنوان کارکردهای اجرایی شناخته می­شود و دیگری کارکردهای غیرقانونمند که به مبتنی بر هیجانات، امیال، شناخت اجتماعی و عوامل تأثیرگذار موقعیتی است (پاسینی[۴] و همکاران، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، شامل انعطاف­پذیری شناختی و توانایی مدیریت مؤلفه­های مداخله­گر در رفتارهای هدف­گرا و پیش­بینی پیامدهای ناشی از یک عملکرد است (آردیلا و سورلوف[۵]، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، از جمله توانایی هایی هستند که کودکان در آینده برای یادگیری های مدرسه ای به آنها نیازمندند (کرک، گالاگر، آناستازیو و کولمان[۶]، ۲۰۰۶) و بروندادهای رفتار را تنظیم می کنند و معمولاً شامل بازداری و کنترل محرک ها، حافظه کاری، انعطاف پذیری شناخت، برنامه ریزی و سازماندهی هستند…

پایان نامه تفاوت بازداری پاسخ کودکان با لکنت و کودکان عادی

۱-۲- کارکردهای اجراییکارکردهای شناختی، محصول فرایندهای پردازشی مغز است و شامل دو زیر مجموعه است؛ یکی کارکردهای مبتنی بر قانون که تفکر و عملکرد فرد را تنظیم و کنترل می­کند و تحت عنوان کارکردهای اجرایی شناخته می­شود و دیگری کارکردهای غیرقانونمند که به مبتنی بر هیجانات، امیال، شناخت اجتماعی و عوامل تأثیرگذار موقعیتی است (پاسینی[۴] و همکاران، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، شامل انعطاف­پذیری شناختی و توانایی مدیریت مؤلفه­های مداخله­گر در رفتارهای هدف­گرا و پیش­بینی پیامدهای ناشی از یک عملکرد است (آردیلا و سورلوف[۵]، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، از جمله توانایی هایی هستند که کودکان در آینده برای یادگیری های مدرسه ای به آنها نیازمندند (کرک، گالاگر، آناستازیو و کولمان[۶]، ۲۰۰۶) و بروندادهای رفتار را تنظیم می کنند و معمولاً شامل بازداری و کنترل محرک ها، حافظه کاری، انعطاف پذیری شناخت، برنامه ریزی و سازماندهی هستند…

پایان نامه تفاوت بازداری پاسخ کودکان با لکنت و کودکان عادی

۱-۲- کارکردهای اجراییکارکردهای شناختی، محصول فرایندهای پردازشی مغز است و شامل دو زیر مجموعه است؛ یکی کارکردهای مبتنی بر قانون که تفکر و عملکرد فرد را تنظیم و کنترل می­کند و تحت عنوان کارکردهای اجرایی شناخته می­شود و دیگری کارکردهای غیرقانونمند که به مبتنی بر هیجانات، امیال، شناخت اجتماعی و عوامل تأثیرگذار موقعیتی است (پاسینی[۴] و همکاران، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، شامل انعطاف­پذیری شناختی و توانایی مدیریت مؤلفه­های مداخله­گر در رفتارهای هدف­گرا و پیش­بینی پیامدهای ناشی از یک عملکرد است (آردیلا و سورلوف[۵]، ۲۰۰۷). کارکردهای اجرایی، از جمله توانایی هایی هستند که کودکان در آینده برای یادگیری های مدرسه ای به آنها نیازمندند (کرک، گالاگر، آناستازیو و کولمان[۶]، ۲۰۰۶) و بروندادهای رفتار را تنظیم می کنند و معمولاً شامل بازداری و کنترل محرک ها، حافظه کاری، انعطاف پذیری شناخت، برنامه ریزی و سازماندهی هستند…

پایان نامه سلامت افراد براساس مؤلفه های بازداری رفتاری ، جنگ و گریز ، پاسخدهی در برابر پاداش ، کشاننده سیستم فعال سازی رفتاری و تفریح طلبی فعال سازی

تعریف عملیاتی در این تحقیق برای سنجش سیستم جنگ / گریز / بهت نیز از زیر مقیاس BIS مقیاس BAS/BIS (کارور وایت ، ۱۹۹۴ ) استفاده شده است . همانطور که پیش از این اشاره شد تحلیل هایی که در مورد ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی این مقیاس صورت گرفته است (برای مثال ، پویترس و همکاران ، ۲۰۰۸ ؛ هایم و همکاران ، ۲۰۰۸ ) نشان داده اند که این زیر مقیاس خود متشکل از دو زیر مقیاس است که یکی مربوط به سیستم بازداری رفتاری است و دارای ۵ آیتم می باشد ( BIS- Anxiety) و دیگری مربوط به سیستم جنگ / گریز / بهت است که دارای ۲ آیتم می باشد ( FFFS – Fear) .در تحقیق حاضر نیز با توجه به نتایج تحقیقات فوق و تحلیل عاملی اکتشافی صورت…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه اختلال دلبستگی بازداری شده‌ (منع شده)

دلبستگی اولیه و روابط رمانتیک بزرگسالان دلبستگی در جریان چرخه‌های زندگی از مادر به نزدیکان و سپس به بیگانگان و بالاخره به گروه‌های بیش از پیش وسیع‌تری تسرّی می‌یابد و به صورت عاملی به همان اندازه مهم برای ساختار شخصیت کودک و تغذیه در زندگی جسمانی وی درمی‌آید (منصور و دادستان، ۱۳۸۵). به

نظر بالبی (۱۹۷۳) اطفال و خردسالان الگوهای مقدماتی در مورد خودشان و طرف‌های مقابل خویش در تعاملات اجتماعی می‌سازند. این الگوهای مقدماتی شامل انتظاراتی که از دیگران در روابطشان دارند، نحوه عملکرد آنان و نحوه تنظیم هیجانات و امکان پیش‌بینی کنش‌های دیگران و برنامه‌ریزی در قبال این کنش‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌آورند (فیروزبخت، ۱۳۸۶). آزمودنی‌های دارای پیوستگی توأم با ایمنی روابط عاشقانه خود را شاد، دوستانه و توأم با اعتماد توصیف می‌کردند و می‌خواستند طرف مقابل خود را بپذیرند…

فروش اینترنتی فایل پایان نامه اختلال دلبستگی بازداری شده‌ (منع شده)

دلبستگی اولیه و روابط رمانتیک بزرگسالان دلبستگی در جریان چرخه‌های زندگی از مادر به نزدیکان و سپس به بیگانگان و بالاخره به گروه‌های بیش از پیش وسیع‌تری تسرّی می‌یابد و به صورت عاملی به همان اندازه مهم برای ساختار شخصیت کودک و تغذیه در زندگی جسمانی وی درمی‌آید (منصور و دادستان، ۱۳۸۵). به نظر بالبی (۱۹۷۳) اطفال و خردسالان الگوهای مقدماتی در مورد خودشان و طرف‌های مقابل خویش در تعاملات اجتماعی می‌سازند. این الگوهای مقدماتی شامل انتظاراتی که از دیگران در روابطشان دارند، نحوه عملکرد آنان و نحوه تنظیم هیجانات و امکان پیش‌بینی کنش‌های دیگران و برنامه‌ریزی در قبال این کنش‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌آورند (فیروزبخت، ۱۳۸۶). آزمودنی‌های دارای پیوستگی توأم با ایمنی روابط عاشقانه خود را شاد، دوستانه و توأم با اعتماد توصیف می‌کردند و می‌خواستند طرف مقابل خود را بپذیرند…

پایان نامه روانشناسی با موضوع مدل بازداری رفتاری

مدل بازداری رفتاری در رابطه با اختلال هراس اجتماعی صفات خلقی بیش از هر مبحث دیگری مورد مطالعه قرار گرفته است، که اشاره به احتیاط، آرامش، ترسویی و از نظر رفتاری اجتناب در مواجه با محرک­های جدید دارد (کاگان و همکاران،۱۹۸۸؛ بورگر[۱] ۱۹۹۳). بازداری رفتاری در ۲۱ ماهگی نوزادان مورد مطالعه قرار گرفت، مشاهده علائم پیش ­بینی­کننده در سن ۴ ماهگی بیانگر پیشرفت زودهنگام این صفت است (کاگان و سنیدمن[۲]،۱۹۹۹). مطالعات مؤثر در آینده از طریق بازداری رفتاری در دوران اولیه کودکی ( ۳/۱ تا ۷ سالگی)، اثبات می­ کند این صفات منجر به افزایش ۳-۴ برابری خطر ابتلا به اختلال هراس اجتماعی در دوران کودکی میانه (هیرشفیلد[۳] و همکاران،۲۰۰۷) و نوجوانی (چرونیس_توسکانو[۴] و همکاران، ۲۰۰۹) می­شود. برقراری یک ارتباط نزدیک مخصوص با اختلال هراس اجتماعی در این مطالعات و نیز مطالعات همانند…

پایان نامه روانشناسی با موضوع مدل بازداری رفتاری

مدل بازداری رفتاری در رابطه با اختلال هراس اجتماعی صفات خلقی بیش از هر مبحث دیگری مورد مطالعه قرار گرفته است، که اشاره به احتیاط، آرامش، ترسویی و از نظر رفتاری اجتناب در مواجه با محرک­های جدید دارد (کاگان و همکاران،۱۹۸۸؛ بورگر[۱] ۱۹۹۳). بازداری رفتاری در ۲۱ ماهگی نوزادان مورد مطالعه قرار گرفت، مشاهده علائم پیش ­بینی­کننده در سن ۴ ماهگی بیانگر پیشرفت زودهنگام این صفت است (کاگان و سنیدمن[۲]،۱۹۹۹). مطالعات مؤثر در آینده از طریق بازداری رفتاری در دوران اولیه کودکی ( ۳/۱ تا ۷ سالگی)، اثبات می­ کند این صفات منجر به افزایش ۳-۴ برابری خطر ابتلا به اختلال هراس اجتماعی در دوران کودکی میانه (هیرشفیلد[۳] و همکاران،۲۰۰۷) و نوجوانی (چرونیس_توسکانو[۴] و همکاران، ۲۰۰۹) می­شود. برقراری یک ارتباط نزدیک مخصوص با اختلال هراس اجتماعی در این مطالعات و نیز مطالعات همانند…

دانلود پایان نامه روانشناسی : گوش به زنگی بیش از حد و بازداری[۱]

گوش به زنگی بیش از حد و بازداری[۱] (تاکید افراطی بر واپس زنی احساسات ، تکانه ها و انتخابهای خود انگیخته فرد یا بر آورده ساختن قواعد و انتظارات انعطاف ناپذیر و درونی شده درباره عملکرد و رفتار اخلاقی که اغلب منجر به از بین رفتن خوشحالی ، ابراز عقیده ، آرامش خاطر ، روابط نزدیک وسلامتی می شود . طرح واره های این حوزه به طور معمول در خانواده هایی به وجود می آید که در آنها عصبانیت ، توقع و گاهی اوقات تنبیه مشاهده می شود : در این خانواده­ها ، بر عملکرد عالی ، بی نقص گرایی، وظیفه شناسی ، پیروی از قوانین ، پنهان سازی هیجان ها ، اجتناب از اشتباه تأکید می شود ، در عین حال که به لذت ، خوشحالی و آرامش و اهمیت چندانی داده…

نظریه های کنترل اجتماعی(نظریه­ی بازداری ریکلس، نظریه­ی پیوند اجتماعی هیرشی و نظریه­ی خود-کنترلی گاتفریدسون و هیرشی)

۳-۴- چارچوب نظری پژوهش در این پژوهش نظریه های کنترل اجتماعی(نظریه­ بازداری ریکلس، نظریه­ پیوند اجتماعی هیرشی و نظریه­ خود-کنترلی گاتفریدسون و هیرشی) و همنشینی افتراقی ساترلند در رابطه با رفتارهای پرخطر و یادگیری اجتماعی بندورا در رابطه با مهارت های اجتماعی و ارتباطی بعنوان چارچوب نظری منتخب برگزیده شده است. تفوق نظریه­ کنترل اجتماعی نسبت به دیدگاه­های دیگر در این حوزه این است که نظریات دیگر بیشتر مربوط به بزهکاری جوانان طبقات پایین است، اما نظریه­ کنترل اجتماعی بر این پیش­فرض استوار است که رفتار بزهکاران متعلق به همه طبقات اجتماعی است و جنبه عمومی و جهان­شمول دارد. همچنین نظریه­ کنترل اجتماعی تأکید بیشتری بر عوامل اجتماعی و جامعه­پذیری دارد تا ویژگی‌های فردی. علاوه براین، نظریه­ کنترل اجتماعی بیشتر بر دلایل همنوایی به جای دلایل ناهمنوایی تأکید دارد. در نهایت، نظریه­…

نظریه­ بازداری والتر ریکلس

ریکلس[۱] توانایی یک شخص برای مقاومت در برابر انگیزه های مجرمانه را بازداری(خویشتن داری)[۲] نامید که مهم تر از خودشناسی و خوداتکایی مثبت می باشد. جوانانی که دارای این خصیصه ها می باشند، می توانند در مقابل فشارها و کشش های به وجود آورنده­ی جرم، مقاومت کنند(سیگل، ۲۰۱۲: ۲۴۶). ریکلس بر این نکته تأکید دارد که کجروی را عمدتاً بازدارنده­های خارجی رفتار یعنی فشارهای اجتماعی کنترل می­ کند. بر همین اساس، ضمن آن که یکی از علل وجود کجروی در جامعه را کافی نبودن قدرت کنترل کننده­های خارجی برای مقابله با انگیزه­های ارتکاب رفتار کجروانه قلمداد می­ کند، خاطرنشان می­سازد که اگر جامعه­ای از یکپارچگی مناسبی برخوردار باشد، نقش­های اجتماعی و محدودیت­های اجتماعی رفتار را به خوبی تعیین نماید، نظام تربیت خانواده و فرآیند سرپرستی و نظارت آن را تشویق کند و برای…

سیستم بازداری رفتاری، اختلال نارسایی توجه

______________ ۱٫Positron emission Tomography ۳۴ با این حال در بعضی موارد هماهنگی میان این یافته ها برای محققین دشوار بوده بطوری که مجبور میشوند یافته های خویش در مورد علت اختلال بیش فعالی –نقص توجه را به نقش ضعیف والدین ف فقر ، مواد غذایی نسبت داد ( مایکل ال کوئیت ، ۲۰۰۴ ). اگرچه مکان هایی خاص در مغز مرتبط با اختلال بیش فعالی – نقص توجه هست ولی از طرق مختلف کودک می تواند به ناهنجاریهای خفیف مغز دچار شود. دانشمندان نمی توانند به طور قطعی مشخص کنند که علت اصلی اختلال نارسایی بیش فعالی چیست؟ تا کنون هیچ مدرکی که نشان دهد عوامل اجتماعی و روش های تربیتی عامل بوجود آمدن بیماری هستند ارائه نشده است و اکثر محققین علت بیماری را عوامل بیولوژیک دانسته اند . بنابراین می توان با…

بازداری رفتاری، پردازش اطلاعات

۱-یک سیستم یک ظرفیت با توانایی بسیار محدود (تنها حدود ۷ رقم را میتوان به یاد آورد) . ۲- شکنندگی انباشت چون بطور معمول هرنوع خواسپرتی موجب فراموشی میشود( آیزنک ، مایکل کین ، ۱۹۶۰). حافظه فعال یک سیستم با ظرفیت محدود است که مسئول ذخیره سازی موقت و پردازش اطلاعات حسی برای استفاده به منظور هدایت رفتار فرد میباشد ( بادلی ، ۲۰۰۷ ).تعریف عملیاتی حافظه : نمراتی است که بوسیله خرده آزمونهای حافظه وکسلر و آزمون نرم افزاری N-BACK بدست می آید گفته میشود.تعریف مفهومی رفتارهای تکانشی ۱ :رفتارهای تکانشی مانند لجبازی نافرمانی ، عدم رعایت نوبت جهت رسیدن به چیزی ، عدم صبر ، پریدن وسط صحبت دیگران ورفتارهای تعمدی برای اذیت وآزار اطرافیان ، عمل کردن قبل از فکر کردن ، عدم عبرت ازنتیجه اعمال منفی تعریف میگردد (بادلی…

سیستم بازداری رفتاری، اختلال نارسایی توجه

______________ ۱٫Positron emission Tomography ۳۴ با این حال در بعضی موارد هماهنگی میان این یافته ها برای محققین دشوار بوده بطوری که مجبور میشوند یافته های خویش در مورد علت اختلال بیش فعالی –نقص توجه را به نقش ضعیف والدین ف فقر ، مواد غذایی نسبت داد ( مایکل ال کوئیت ، ۲۰۰۴ ). اگرچه مکان هایی خاص در مغز مرتبط با اختلال بیش فعالی – نقص توجه هست ولی از طرق مختلف کودک می تواند به ناهنجاریهای خفیف مغز دچار شود. دانشمندان نمی توانند به طور قطعی مشخص کنند که علت اصلی اختلال نارسایی بیش فعالی چیست؟ تا کنون هیچ مدرکی که نشان دهد عوامل اجتماعی و روش های تربیتی عامل بوجود آمدن بیماری هستند ارائه نشده است و اکثر محققین علت بیماری را عوامل بیولوژیک دانسته اند . بنابراین می توان با…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...