بهبود مستمر کیفیت، سرمایه گذاری

‌بعضی‌ از مدیران‌ با ارائه‌ قول‌ و وعده‌های‌ بی‌اساس‌ و شعارهای‌ بی‌پایه‌ و اساس‌ سعی‌ در کاهش‌ تشنجها و تنشها می‌کنند و با این‌ عمل‌ سعی‌ دارند نیروی‌ لازم‌ را برای‌ فعالیت‌ بیشتر کارکنان‌ ایجاد کنند اما شعارهای‌ صوری‌ با گذشت‌ زمان‌ نه‌ تنها باعث‌ افزایش‌ فعالیت‌ کارکنان‌ نمی‌شود، بلکه‌ انگیزه‌ لازم‌ را هم‌ از […]

سیستم های مدیریت کیفیت، بهبود مستمر فرآیندها

میانگین و آزمون مقایسات زوجی(Tزوجی) شش ماه قبل و بعد از صدور گواهینامه محاسبه شد. نتایج نشان داده­است که رضایت مشتری عاملی است که بیشترین تأثیر پذیری را در میان معیارهای تأثیرگذار از استقرار سیستم داشته­است و مشاهده­ی نتایج در ادامه­ی تحقیق مشخص می­کند که عوامل مالی و سطح تولید معیارهایی هستند که تأثیر پذیری […]

بهبود مستمر فرآیندها، بهبود مستمر فرآیند

2-1-5) فرآیندهای داخلی۲-۱-۵-۱) مفهوم فرآیندفرآیند را می­توان به عنوان مجموعه­ای از فعالیت­های مرتبط با برقراری ارتباط در تبدیل ورودی به خروجی توصیف کرد. این فعالیت­ها نیازمند تخصیص منابعی مانند نیروی انسانی و مواد هستند. مزیت عمده­ی رویکرد فرآیند در مقایسه با دیگر فرآیندها در مدیریت و کنترل تعامل بین این فرآیندها و روابط بین سلسله […]

بهبود مستمر کیفیت، تجارت بین المللی

(شکل ۲-۳) مدل چارچوب یکپارچه سازی برای انگیزه­ی ایزو۹۰۰۰، عمق پیاده­سازی ایزو و عملکرد شرکت (یوجانگ، لین، ۲۰۰۸، ص۱۹۷)در این مدل:انگیزه­ی داخلی. شامل کاهش قیمت، بهبود کیفیت و استفاده از دانش کارکنانانگیزه­ی خارجی. شامل سود آوری بازار، نیازهای مشتری و اجتناب از موانع صادراتاجرای ایزو۹۰۰۰٫ شناسایی جوانب کیفیت، توصیف رویه­های استاندارد، مستندسازی، آموزش، حمایت مدیریت […]

ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان، بهبود مستمر فرآیند

 اما اکثر سازندگان قطعات مرکز بهمن موتور که بر اساس این روش ارزیابی می شوند، امتیازات پایینی دریافت می کنند و در نتیجه شرکت با تاییدیه ارفاقی از آنها قطعات را خریداری می نماید. کارشناسان مرکز بهمن موتور معتقدند از آنجایی که این مدل بیشتر بر اساس مستندات موجود در شرکت قطعه ساز می باشد […]

مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود مستمر کیفیت

این مفهوم به عنوان یکی از فنون بهبود سازمان[۴۵] محسوب می شود . یکی از صاحبنظران بهبود سازمانی در بیان روشنی رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و بهبود

سازمانی را اینگونه تعریف می­کند: مدیریت کیفیت فراگیر تلاشی است که به دنبال ایجاد و دائمی ساختن جوی در سراسر سازمان است که در آن کارکنان بطور […]

بخش های مختلف اقتصادی، بهبود مستمر فرآیندها

( توکلی،۱۳۹۰). بنابراین با توجه به اهمیت بخش مدیریت و برنامه ریزی در مدیریت کلان شهرهای ایران و به خصوص پایتخت آن تهران و با توجه به تغییرات سریع و پیچیده در نیازها و الزامات کیفی در راستای تکریم و احترام به حقوق شهروندی افراد در این پژوهش به بررسی روابط بین شاخص های معیار […]

توانمندسازی کارکنان، بهبود مستمر کیفیت

الگو برداری (خنیفر و حیدرنیا، ۹۸:۱۳۸۵) مبنای کار در این پژوهش، مدل مدیریت کیفیت جامع ارائه‌شده از سوی ریاحی و الوانی (۱۳۸۲) برای ایران می‌باشد که از بین ابعاد مطرح‌شده توسط محققین در این مدل، توانمندسازی کارکنان، اعتماد محوری در ارائه خدمات، پاسخگویی، انعطاف‌پذیری، زیبایی فضای ارائه خدمات، صحت در ارائه خدمات، سرعت در ارائه خدمات، […]

بهبود مستمر فرآیندها، بهبود مستمر فرآیند

۲-۸-۵ زیبایی [۳۴] فضای ارائه خدمات ظاهر اقدامات، مکاتبات، انتشارات، امکانات و فضای محل مراجعه، با ید تمیز و زیبا باشد . اگر مراجعه کننده تصور کند که دوباره باید به ناچار به اداره ای مراجعه کند که نامرتب، نامنظم، کثیف، تاریک و بدون امکانات آسایشی است؛ خودبه خود عصبی و پرخاشگر خواهد شد. […]

مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود مستمر کیفیت

دوره و زمان استفاده از محصول که شامل تعمیرات نیز می شودتجزیه وتحلیل مشکلات و شکایات : سادگی تعمیرتعاملات انسانی : مهربانی فروشنده محصولویژگیهای حسیعملکرد گذشته و سایر دستاوردها : مثلاً در گذشته رتبه اول را کسب کرده عملکردخصوصیتتطابققابلیت اطمیناندوامخدمتجوابگویی و پاسخ دهیزیبایی شناسیشهرت و آوازه ۲-۳ ماهیت و فلسفه مدیریت کیفیت جامع طی […]

بهبود مستمر فرآیندها، بهبود مستمر فرآیند

۳-۶ هزینه­ی پیاده­سازی 3-2-4- تجزیه وتحلیل فرآیند:ابزارهای تجزیه­وتحلیل فرآیند کسب­وکار[۳۴]، ابزارهایی هستند که به­منظور مستند­سازی شیوه­های کار یک سازمان و یا ارائه­ی شرایط و نیازمندی­های کسب­وکار، به­منظور بهبود فرآیند، طراحی مجدد، و یا اتوماسیون به­کار می­رود. این ابزار توسط تحلیل­گران کسب­وکار و مدیران، یک محیط مشترک برای مدل­سازی، طراحی و شبیه­سازی فرآیندهای کسب­وکار ایجاد می­کند. […]

بهبود مستمر فرآیندها، بهبود مستمر فرآیند

مدیریت فرآیند کسب­وکار شامل فعالیت­های مختلف می­باشد که به نوع طرح، چرخه­ی حیات BPM و سطح بلوغ سازمان بستگی دارد [۳۸،۳۹]. BPMS، به­عنوان یک ابزار و راهکار مدیریتی به معنای واقعی برای مدل­سازی، اجرا و پیاده­سازی، پایش و بهبود فرآیندهای کسب­وکار سازمانی می­باشد. این راهکار، حاکمیتی را درسازمان برای افزایش چابکی و کارایی فراهم می­آورد […]

مدیریت فرآیند، بهبود مستمر

 2-8-2- تفاوت BPM و WfMBPMSها توسعه داده شده­ و تکامل یافته­ی WFMها هستند، چرا­که در سیستم­های مدیریت فرآیند کسب­وکار، محدودیت­های سیستم­های مدیریت گردش کار برطرف شده و راه حل­هایی برای هرکدام از محدودیت­ها در نظر گرفته شده است. به زبان ساده می­توان چنین گفت که BPMS نه­تنها تمام امکانات و قابلیت­های موجود در WFMS از […]

بهبود مستمر فرآیندها، مدیریت کیفیت فراگیر

 عملکرد ندارند. انجام صحیح و اصولی مدیریت عملکرد استراتژیک بر بهسازی و افزایش توانمندی نیروی انسانی پوشیده نیست. نیروی انسانی به­عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان همواره مورد توجه هر سازمان می­باشد.مدیریت فرآیند کسب­وکار شاخه­ای از علم مدیریت است که روندی سیستماتیک را با رویکردی ساختار­یافته دنبال می­کند و برای حمایت از فرآیندهای صریح مدیریت، از […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...