بهبود مستمر کیفیت، تجارت بین المللی

(شکل ۲-۳) مدل چارچوب یکپارچه سازی برای انگیزه­ی ایزو۹۰۰۰، عمق پیاده­سازی ایزو و عملکرد شرکت (یوجانگ، لین، ۲۰۰۸، ص۱۹۷)در این مدل:انگیزه­ی داخلی. شامل کاهش قیمت، بهبود کیفیت و استفاده از دانش کارکنانانگیزه­ی خارجی. شامل سود آوری بازار، نیازهای مشتری و اجتناب از موانع صادراتاجرای ایزو۹۰۰۰٫ شناسایی جوانب کیفیت، توصیف رویه­های استاندارد، مستندسازی، آموزش، حمایت مدیریت […]

مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود مستمر کیفیت

این مفهوم به عنوان یکی از فنون بهبود سازمان[۴۵] محسوب می شود . یکی از صاحبنظران بهبود سازمانی در بیان روشنی رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و بهبود سازمانی را اینگونه تعریف می­کند: مدیریت کیفیت فراگیر تلاشی است که به دنبال ایجاد و دائمی ساختن جوی در سراسر سازمان است که در آن کارکنان بطور […]

توانمندسازی کارکنان، بهبود مستمر کیفیت

الگو برداری (خنیفر و حیدرنیا، ۹۸:۱۳۸۵) مبنای کار در این پژوهش، مدل مدیریت کیفیت جامع ارائه‌شده از سوی ریاحی و الوانی (۱۳۸۲) برای ایران می‌باشد که از بین ابعاد مطرح‌شده توسط محققین در این مدل، توانمندسازی کارکنان، اعتماد محوری در ارائه خدمات، پاسخگویی، انعطاف‌پذیری، زیبایی فضای ارائه خدمات، صحت در ارائه خدمات، سرعت در ارائه خدمات، […]

مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود مستمر کیفیت

دوره و زمان استفاده از محصول که شامل تعمیرات نیز می شودتجزیه وتحلیل مشکلات و شکایات : سادگی تعمیرتعاملات انسانی : مهربانی فروشنده محصولویژگیهای حسیعملکرد گذشته و سایر دستاوردها : مثلاً در گذشته رتبه اول را کسب کرده عملکردخصوصیتتطابققابلیت اطمیناندوامخدمتجوابگویی و پاسخ دهیزیبایی شناسیشهرت و آوازه ۲-۳ ماهیت و فلسفه مدیریت کیفیت جامع طی […]

تعریف بهبود مستمر کیفیت، استقرار مدیریت دانش

۲-۱-۴- بهبود مستمر کیفیت ۲-۱-۴-۱- نگاهی به مفهوم کیفیت: این حقیقیت که کیفیت محصول ادراک شده در حال تبدیل شدن به مهمترین عامل رقابت در دنیای کسب و کار است، باعث شده است که عصر کنونی کسب و کار را عصر کیفیت بنامند (Peeler,1996,10).این واژه برای افراد مختلف، معنای متفاوتی دارد کیفیت نه تنها از […]

دارایی های نامشهود، بهبود مستمر کیفیت

 مختلف تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشد قابل توجهی داشته است. شاید تصور بر این است که افزایش تعداد دانشجو، ساده ترین راه برای توسعه است. کلیه شواهد موجود در کشورهای کم توسعه و درحال توسعه حاکی از آن است که افزایش دسترسی به آموزش عالی بدون توجه به کیفیت، به […]

بهبود مستمر کیفیت، مدیریت کیفیت جامع

تعیین پیش نیازهای فرایند طراحی محصول ۴- ایجاد یک منبع قابل انتقال از دانش مهندسی کاهش زمان توسعه محصول تا ۵۰ درصد ۵- انجام مستندسازی افزایش اثربخشی در تخصیص منابع ۶- ارتباط قوی بین مشتری و سازمان قابل اجرا در صنایع تولیدی و خدماتی ۷- انتقال تجربیات به پروژه­های دیگر از طریق تمام افراد تیم […]

قابلیت یادگیری سازمانی، بهبود مستمر کیفیت

– انتقال و یکپارچگی دانش شکل(۲-۲) مدل مفهومی تحقیق ،تأثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی(مدل اصلاح شده گومژ و همکارانش) ۲-۲-۱۶- پیشینه تحقیق در مورد بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی تاکنون کار تحقیقاتی انجام نشده است ولی در مورد متغیرهای حاکمیت بالینی و نیز قابلیت یادگیری سازمانی در حوزه […]

اقدامات پیشگیرانه، بهبود مستمر کیفیت

کیفیت یعنی بی نقص بودن .۲-۱-۴ مدیریت کیفیت چیست؟مدیریت کیفیت : در شرایط اقتصادی فعلی جهان، حضورفعال دربازارکسب وکار وموفقیت دراین بازار با توجه

به کاهش تدریجی حمایت های دولتی و فروریختن انحصارات، مستلزم کیفیت بالای محصولات وخدمات درمفهوم جدیدآن یعنی لحاظ نمودن خواسته های مشتری همراه با مشخصات فنی و استانداردهاست. این فرهنگ که […]

سیستم های مدیریت کیفیت، بهبود مستمر فرآیندها

میانگین و آزمون مقایسات زوجی(Tزوجی) شش ماه قبل و بعد از صدور گواهینامه محاسبه شد. نتایج نشان داده­است که رضایت مشتری عاملی است که بیشترین تأثیر پذیری را در میان معیارهای تأثیرگذار از استقرار سیستم داشته­است و مشاهده­ی نتایج در ادامه­ی تحقیق مشخص می­کند که عوامل مالی و سطح تولید معیارهایی هستند که تأثیر پذیری […]

بهبود مستمر فرآیندها، مدیریت کیفیت فراگیر

 عملکرد ندارند. انجام صحیح و اصولی مدیریت عملکرد استراتژیک بر بهسازی و افزایش توانمندی نیروی انسانی پوشیده نیست. نیروی انسانی به­عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان همواره مورد توجه هر سازمان می­باشد.مدیریت فرآیند کسب­وکار شاخه­ای از علم مدیریت است که روندی سیستماتیک را با رویکردی ساختار­یافته دنبال می­کند و برای حمایت از فرآیندهای صریح مدیریت، از […]

خط مشی کیفیت، بهبود مستمر

شناخت ابعاد مختلف تولید ناب: در حوزه نظری، تولید ناب هنوز به عنوان یک تفکر نوین و فراگیر کمتر شناخته شده است تا جایی که بعضاً در کنار شیوه هایی چون کان بان و یا نظام آراستگی قرار داده می شود که در تولید ناب تنها به عنوان یک ابزار مطرح است. در حوزه عمل […]

پایان نامه روانشناسی : کیفیت زندگی :

کیفیت زندگی : ۲-۴-۱-تاریخچه تاریخچه پیدایش مفهوم کیفیت زندگی به دوران ارسط در ۳۸۵ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد .در آن دوران ارسطو “زندگی خوب”یا خوب انجام دادن کارها “را به معنی شاد بودن در نظر گرفته بود ،لیکن در عین حال به تفاوت مفهوم شادی در افراد پرداخته است و ذکر […]

مقاله اهداف مدیریت کیفیت فراگیر

اهداف مدیریت کیفیت فراگیر مدیریت کیفیت فراگیر، در پی اهداف و چشم‌اندازهای بسیاری است که تمامی آنها در این بحث نمی‌گنجد لیکن در ذیل به چند نمونه از این اهداف که به طور شاخص، در بسیاری از منابعی که به بحث پیرامون این مفهوم پرداخته‌اند به چشم می‌خورد اشاره می‌گردد: ۱) جلب رضایت کامل […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...