تئوری دو متغیره |
![]() |
پروژه بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر و آزاد
چکیده هدف از اجرای این تحقیق، بررسی و شناخت رابطهی عوامل فردی، خانوادگی، اقتصادی، دانشگاهی، انگیزشی و نوع حمایتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران با وضعیت پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد، ایثار گر و آزاد میباشد. تعیین تفاوتهای پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان شاهد و ایثار گر با دانشجویان عادی نیز ازجمله اهداف دیگر این پژوهش میباشد. بر همین اساس، از تئوری انگیزهی پیشرفت مککلهلند، اتکینسون و نظریهی خردهفرهنگهای طبقاتی سوگامن و همچنین مطالعات و تحقیقات پیشین برای تبیین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان استفاده شده است. تحقیق حاضر با روش پیمایشی اجرا شده و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی محققساخته و نیز از اعتبار صوری و آزمون آلفای کرونباخ برای روایی آنها استفاده شده است. جامعهی آماری تعداد ۳۳هزار و ۶۶۸نفر از میان دانشجویان دانشگاههای استان اردبیل در سال تحصیلی ۸۴-۸۵ گزینش…
پایان نامه نقش تعداد روزهای تعطیل در هر دوره تعطیلی بر روی بازده روز قبل از تعطیلی
الگوهای سری زمانی و پایاییالگوهای سری زمانی که اغلب برای پیش بینی های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً رفتار یک متغیر را براساس مقادیر گذشته آن متغیر (و احتمالاً مقادیر گذشتـه سایر متغیرهای دیگر) توضیح میدهند. این الگوها قادرند این امکان را فراهم آورند که حتی در مواردی که الگوهای اقتصادی زیرساختی نامشخص است، پیشبینیهای دقیقی را از متغیر مورد نظر ارائه کنند. الگوهای سری زمانی برخلاف الگوهای اقتصادسنجی که از اطلاعات مربوط به نظریههای اقتصادی و دادههای آماری بهره میبرند، تنها از اطلاعات مربوط به داده های آماری استفاده
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 07:02:00 ق.ظ ]
|