پایان نامه مدیریت دانشگاهی : خرید در بازارچه های مرزی

یکی از انواع گردشگری خرید که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ، خرید در بازارچه های مرزی[۱] است . این نوع خرید در نزدیک مرزهای بین المللی اتفاق می افتد و سه عامل مزیت قیمتی ، کالاهای مورد نظر و مقاصد انتخاب شده بر ان تاثیر می گذارند که البته این سه عامل بر تمام مقاصد خرید تاثیر گذارند (تیموتی ۲۰۰۶، ) . این نوع گردشگری خرید نوعی از خرید خارجی یا بیرون از خانه است که به خرید گردشگری بیرون از مرزهای استانی ، منطقه ای و یا بین المللی اشاره دارد . ۹-۲ مرز اخرین حد قلمرو زمینی ، دریایی ، هوایی و زیر زمینی هر کشور را مرز آن کشور گویند(مرکز مطالعات خلیج فارس ، ۱۳۷۸) . مرزها نقاط تحدید کننده کشورها و قلمروهای…

پایان نامه مدیریت دانشگاهی : خرید در بازارچه های مرزی

یکی از انواع گردشگری خرید که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ، خرید در بازارچه های مرزی[۱] است . این نوع خرید در نزدیک مرزهای بین المللی اتفاق می افتد و سه عامل مزیت قیمتی ، کالاهای مورد نظر و مقاصد انتخاب شده بر ان تاثیر می گذارند که البته این سه عامل بر تمام مقاصد خرید تاثیر گذارند (تیموتی ۲۰۰۶، ) . این نوع گردشگری خرید نوعی از خرید خارجی یا بیرون از خانه است که به خرید گردشگری بیرون از مرزهای استانی ، منطقه ای و یا بین المللی اشاره دارد . ۹-۲ مرز اخرین حد قلمرو زمینی ، دریایی ، هوایی و زیر زمینی هر کشور را مرز آن کشور گویند(مرکز مطالعات خلیج فارس ، ۱۳۷۸) . مرزها نقاط تحدید کننده کشورها و قلمروهای…

دانلود پایان نامه مدیریت در مورد اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی

اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی در گردشگری این امر متداول است که باید بین محیط فیزیکی و محیط فرهنگی _ اجتماعی تفاوت قائل شد . مقصود از محیط فیزیکی ، زمین ، آب ، هوا ، گیاهان ، حیات وحش و ساخته های دست بشر است . مقصود از محیط فرهنگی و اجتماعی ، انسان و نیروهای سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است که بر زندگی او اثر می گذارند . محیط فیزیکی یکی از منابع اصلی گردشگری است و برای پاسخگوئی به خواستهای گردشگران در همه کشورهای جهان ، مهمانسراهای بزرگ و مجهز ، شبکه های عظیم راه های هوایی و دریایی و زمینی ، فرودگاهها ، تأسیسات اسکی و کوهنوردی در مراکز شهری و روستائی ، در کنار دریاها و رودخانه ها و کرانه کوهها ایجاد شده است ….

دانلود پایان نامه مدیریت در مورد اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی

اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی در گردشگری این امر متداول است که باید بین محیط فیزیکی و محیط فرهنگی _ اجتماعی تفاوت قائل شد . مقصود از محیط فیزیکی ، زمین ، آب ، هوا ، گیاهان ، حیات وحش و ساخته های دست بشر است . مقصود از محیط فرهنگی و اجتماعی ، انسان و نیروهای سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است که بر زندگی او اثر می گذارند . محیط فیزیکی یکی از منابع اصلی گردشگری است و برای پاسخگوئی به خواستهای گردشگران در همه کشورهای جهان ، مهمانسراهای بزرگ و مجهز ، شبکه های عظیم راه های هوایی و دریایی و زمینی ، فرودگاهها ، تأسیسات اسکی و کوهنوردی در مراکز شهری و روستائی ، در کنار دریاها و رودخانه ها و کرانه کوهها ایجاد شده است ….

ماهیت جرم انگاری :

بررسی جرم انگاری، محتاج تببین جرم و ویژگی ها، ماهیت و حدود مترتب بر آن است. به بیان دیگر جرم انگاری ذاتاً و ابتداً و حسب مورد، در خصوص هر یک از عناوین ملاک نظر یک مقنن معلق به تلفیق بایسته های حقوق جزای عمومی وحقوق جزای اختصاصی است. ناگفته پیداست که، هر فعل یا ترک فعل و رفتاری را که قانونگذار بر آن مجازاتی و ضمانت اجرایی مترتب می داند، وصف جرم داشته و نتیجه جرم انگاری است. این تعریف در منظر عرف و شرع، ماحصل تفکر خاص جرم دانستن افعال بوده و در حقوق کیفری ایران، این فرض اجتناب ناپذیر، منصرف بر عمومات اسلام و فقه حاصل از آن است. جرم انگاری را فرایندی دانسته اند که به موجب آن قانونگذار با در نظر گرفتن هنجارها و ارزشهای اساسی جامعه و…

مفاهیم رسانه های نوین

گفتار اول: تعریف« رسانه ها»به معنای امروزی رسانه ها و وسایل ارتباطی جدید ، در مراحل ابتدایی پیشرفت هستند: چنان چه آن ها به حدی توسعه نیافته اند که بتوانیم تعاریف عمومی کاملی از آن ها را ارائه دهیم یا کاربرانشان به درستی با طرز کار آن ها، نتایجی که استفاده از آن ها میتواند موجب شود و یا کجا باید از آن ها استفاده کنند، آشنا باشند.[۱]با وجود آن چه که گفتیم، این سیر تکامل رسانه ها در پیشرفت وارتقاء و تعاریف جدید تکنولوژی جدید مجمومه رسانه های ارتباطی، نقش مهمی ایفا می کند.مثالی که در این خصوص می توانیم بدان اشاره کنیم، بیانیه cmبود که کمیته وزرا در خصوص پوشش رسانه ای رقابت انتخابات، به اعضاء دولت خطاب کردند. بند اول: مفهوم رسانه مفهوم رسانه به تعهد در برابر تولید و…

چارچوب حقوقی رسانه ها

فصل اول: چارچوب حقوقی رسانه ها گفتار اول: وضع مقررات برای رسانه ها هنوز نمی شود حقوق رسانه ها را حقوق واقعی دانست. لذا مقررات در این زمینه کاملا رضایت بخش نیست. در حال، این مقررات وجود دارد. برای ارزیابی و نقد و کمک به تحول و بهبود این مقررات و درک تفاوتی که در اینجا می خواهیم میان حقوق و مقررات نشان دهیم، نخست باید مقررات را شناخت و ماهیت و ویژگی های اساسی آن را معرفی و تحلیل کرد. در اینجا به ضرورت آن و هم به تنوع آن اشاره خواهد شد.[۱] الف) ضرورت ارتباط جمعی، همچون هرگونه فعالیت انسانی و اجتماعی دیگر، مشمول پاره ای قواعد حقوقی است زیرا حفظ نظم در جامعه، گریز ناپذیر است و تعیین شرایط اشتغال به این حرفه، تامین برخورداری کامل هر شخص از اختیاراتش…

مصادیقی از مقررات رسانه های نوین در کشورها

کشورهای اروپایی از پیشتازان وضع قوانین حقوقی در حوزه های گوناگون بودند. در این میان قانونگذاری رسانه ای از قدیمی ترین و اصلی ترین دغدقه های قانونگذاری در میان حقوقدانان و اهالی رسانه در اروپا بوده است. کشورهای فرانسه و آلمان از جمله اصلی ترین کشورهای اروپایی بودند که قانونگذاری رسانه ای پرداخته اند، بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی قوانینی خود را با الهام از قوانین این دو کشور خصوصاً فرانسه تدوین کرده اند. از این رو بررسی حقوق انسانی این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار گرفته است. ۱-مجارستان در سال های اخیر، قانون گذاران مجارستان اقدام به وضع مجموعه جامعی از قوانینی مربوط به آزادی مطبوعات و رسانه ها نموده اند بر اساس این قانون یک سازمان جدید تحت عنوان نهاد قانونی رسانه های…

صادرات کالاهای صنعتی، ساختارهای اجتماعی

این کشورها که اغلب متکی به اقتصاد تک محصولی هستند بدنبال راه‌حلی برای رهایی از این وابستگی و مطرح نمودن سایر منابع ملی خود می‌گردند.«غالبا این کشورها قادر به تولید وصادرات کالاهای صنعتی با کیفیت بالا نیستندیا نمی توانند سهم بالایی از تولید جهانی را به دست آورنددر نتیجه فعالیت‌های گردشگری امیدبخش‌ترین راهکار به شمار می‌آید.زیرا گردشگری می‌تواند این کشورها را از معضلاتی چون نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی، فقر و… نجات داده و موجبات افزایش درآمد قشرهای مختلف، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و در نتیجه بهبود کیفی زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی را برای آنان به ارمغان بیاورد.»(کاظمی، ۱۳۸۸،۱۴-۱۲)صرف نظر از سود سرشار و مستقیم این صنعت، گردش عظیم مالی که به طور غیرمستقیم در چرخه این صنعت جریان دارد به مراتب مهم‌تر و پربازده‌تر از درآمدهای مستقیم حاصل از…

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، ارزش دفتری حقوق صاحبان

بازار در پایان پنج سال قبل. حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانشگاه عمومی است که به عنوان مهم ترین وسیله ارتباط جمعی نقش بزرگی در تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کند. همچنین در این رهنمودهای ارزنده بر رسالت و وظایف خطیر صدا وسیما و نقش مؤثر برنامه‌های گوناگون آن در شکوفایی فرهنگی جامعه و رفع تنگناها و چالش‌های اجتماعی تأکید شده است. بر همین مبنا، اجرای سیاست‌های فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از وظایف قانونی و رسمی صدا وسیما است. قانون برنامه سوم توسعه نیز در مواد ۱۵۹ و ۱۶۷ خود سازمان صدا وسیما را موظف به انجام مطالعات و تحقیقات، ارزیابی مستمر اثربخشی فعالیت‌ها، تقویت هنرها و علوم و فنون، تکمیل پوشش جمعیتی، انعکاس و نقد عملکرد دستگاه‌های اجرایی،ترویج آموزش‌های عمومی، فنی و حرفه‌ای…

پرداخت الکترونیکی، معیارهای ارزیابی

برای نیل به اهداف تعیین شده این پژوهش مسیری مشخص شده و در پیش گرفته خواهد شد. این مسیر در چند گام خلاصه می‌گردد، که در ذیل شرح مختصری از روش اجرایی تحقیق براساس اهداف تعریف شده در فصول قبل را ارائه می‌نمایم : مطالعه روشهای پرداختهای الکترونیکی با استفاده از مقالات، کتب، نشریات و… داخلی و خارجی. بررسی وانتخاب معیارهای ارزیابی بااستفاده از نظر اساتید محترم راهنما، مشاور وخبرگان دراین‌زمینه. غربال گری معیارها. جمع آوری اطلاعات توسط طراحی پرسشنامه و توزیع بین خبرگان. تعیین اوزان معیارها به کمک روش آنتروپی و با استفاده از نرم افزار اکسل. انجام محاسبات با استفاده از نرم افزار استفاده از تکنیک ANP. رتبه­بندی و انتخاب روش بهینه بر اساس نتایج بدست آمده در محاسبات روش ANP. نتیجه گیری و تدوین گزارش پایانی تحقیق. ۲-۴- ابزار جمع‌آوری…

توسعه منابع انسانی، تعاملات اجتماعی

دانش ممکن است آگاهانه به طرق مختلف منتقل شود. روش­های مکتوب شامل ارتباطات فردی از قبیل یادداشت­ها، گزارش­ها، تابلو اعلانات و همچنین انواع نشریات داخلی با استفاده از امکانات ویدئویی، صوتی و چاپ است. کنفرانس­های ملی، خلاصه مقالات، آموزش استاد­–­شاگردی و آموزش از طریق مشاوران خارجی با مشارکت در دوره­های رسمی، فرصت­های اضافی برای تبادل اطلاعات ارایه می­کنند. چرخش شغلی یا جابجایی نیروی انسانی می­تواند برای گسترش دانش در سایر حوزه­های سازمان برنامه‌ریزی شود، گرچه در مقایسه با سازمان­های بزرگ، بسیاری از بخش­ها ممکن است دوره­های کوتاه‌مدت برای متقاضیان و نیازهای خاص، ارایه کنند. انتقال غیر­ارادی دانش در داخل سازمانهمچنین سازمان ممکن است غیر­ارادی به شیوه­های متعدد به انتقال دانش مبادرت کند. چرخش در مشاغل یکنواخت، داستان­ها و اسطوره­ها، نیروی کار موقتی و شبکه­های غیر­رسمی، دانش را به حوزه­های مختلف سازمان منتقل می­کنند. بسیاری…

بانکداری الکترونیکی در ایران، الگوهای نوین ارزیابی عملکرد

تأثیرهای مثبت این فن‌آوری، فراهم کردن بستری مناسب جهت برقراری مراودات تجاری و اقتصادی است. این پدیده‌ی نوظهور که در بستر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شکل‌ گرفته تجارت الکترونیکی نام دارد که اگر در محیطی امن و مناسب ارائه شود بسیار مؤثرتر از تجارت سنتی است.با توجه به تأثیر گسترده و عمیق تجارت الکترونیکی در سیطره بازارهای جهانی، همچنین نظر به اهمیت مبادله‌های پولی و اعتباری در هر فعالیت تجاری و اقتصادی می‌طلبد که ابزارها و بسترهای انتقال و تبادل پول نیز همگام و همسان با توسعه‌ی تجارت الکترونیکی از رشد مناسب و مطلوب برخوردار شوند. در این بین بانک‌ها نیز خود را با فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعات همگام و همسو کرده‌اند. بانکداری الکترونیکی این امکان را به مشتری می‌دهد تا از خدمات گسترده و متنوع‌تری برخوردار باشد. ضمن اینکه بعد زمانی و…

فهرست نمودارها عنوان…………………………………………… صفحه نمودار ۱-۴: توزیع درصد فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ۶۴ نمودار ۲-۴:‌درصد فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان. ۶۵ نمودار ۳-۴: درصد فراوانی مربوط به درآمد پاسخ دهندگان. ۶۶ نمودار(۴-۴): درصد فراوانی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان. ۶۷ نمودار ۵-۴: درصد فراوانی مربوط به کالای خریداری شده پاسخ دهندگان. ۶۸ نمودار ۶-۴: درصد فراوانی مربوط به مبدأ پاسخ دهندگان. ۷۰ نمودار ۷-۴: درصد فراوانی مربوط به میزان رضایت از خرید در بانه پاسخ دهندگان. ۷۱ نمودار ۸-۴: درصد فراوانی مربوط به تعداد شب‌های اقامت افراد در بانه. ۷۲ نمودار ۹-۴: درصد فراوانی مربوط به متوسط هزینه اقامت پاسخ دهندگان. ۷۳ نمودار ۱۰-۴: درصد فراوانی مربوط به…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...