پایان نامه : مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی

مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی در تبیین مدل تبلیغات این سوال مطرح است که آیا متغیرهای خروجی و فرآیند سلسله مراتبی، از این لحاظ که یکی به دیگری منتهی می شود، با یگدیگر در ارتباط اند؟ آیا متغیرها، سلسله مراتب تاثیر را توجیه می‎کنند؟ سال های زیادی، محققان در پی یافتن پاسخی برای این سوالات بوده اند. در ادبیات تبلیغات، فقط یک سلسله مراتبی وجود ندارد و ممکن است مدل های مختلفی بر اساس عوامل مختلف وجود داشته باشند (Marshall, 2006). یکی از شاخصهای سنجش موفقیت در هر سازمانی، میزانی است که آن سازمان اهداف خود را محقق می سازد. در اینجا موفقیت هر سازمان با توجه به اهداف خود آن سازمان تعیین می شود. این رویکرد در ادبیات مدیریت تحت عنوان اثربخشی معرفی شده است. در واقع اثر بخشی عبارت است…

پایان نامه : مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی

مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی در تبیین مدل تبلیغات این سوال مطرح است که آیا متغیرهای خروجی و فرآیند سلسله مراتبی، از این لحاظ که یکی به دیگری منتهی می شود، با یگدیگر در ارتباط اند؟ آیا متغیرها، سلسله مراتب تاثیر را توجیه می‎کنند؟ سال های زیادی، محققان در پی یافتن پاسخی برای این سوالات بوده اند. در ادبیات تبلیغات، فقط یک سلسله مراتبی وجود ندارد و ممکن است مدل های مختلفی بر اساس عوامل مختلف وجود داشته باشند (Marshall, 2006). یکی از شاخصهای سنجش موفقیت در هر سازمانی، میزانی است که آن سازمان اهداف خود را محقق می سازد. در اینجا موفقیت هر سازمان با توجه به اهداف خود آن سازمان تعیین می شود. این رویکرد در ادبیات مدیریت تحت عنوان اثربخشی معرفی شده است. در واقع اثر بخشی عبارت است…

کیفیت خدمات الکترونیک، تبلیغات دهان به دهان

۲-۵-۳-۲-۳٫ایکوالایکوال بر ادراکات کاربر از کیفیت که بوسیله اهمیت آن سنجیده می شود مبتنی است. در ایکوال پنج عامل قابلیت استفاده، طراحی، اطلاعات، اعتماد و همدلی مؤثر هستند که در ادغام شده اند. قابلیت «قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات» سه عامل و تعامل، «اطلاعات»: کیفیت اطلاعات شامل، «قابلیت استفاده و طراحی»: استفاده شامل می باشند. روش ایکوال برای ارزیابی کیفیت وبسایت بوسیله بارنز و ویجِن (۲۰۰۰) ایجاد و در بسیاری زمینه ها همچون کتابفروشیهای حراجی، شراکت دانش و دولت الکترونیک آزمون شده است( برند و ریچارد.ت، ۲۰۰۵).بیشتر تحقیقات انجام شده در زمینه کیفیت خدمات الکترونیکی ترکیبی است از ابعاد کیفیت خدمات سنتی با کیفیت خدمات مبتنی بر وب. تمرکز تحقیقات دابهولکار(۲۰۰۲) در زمینه ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی بر طراحی وب سایت است وی هفت بعد کیفیت خدمات الکترونیکی را به عنوان…

تبلیغات بازرگانی، حواس پرتی

۲-۱۰-۸- روش ارائه تاییدیه در این روش برای تحت تاثیر قرار دادن بینندگان و تایید کالا از یک منبع دوست داشتنی ، قابل اعتماد و مشهور ( مانند هنرپیشگان ، ورزشکاران و . . . ) استفاده می شود . محدودیت این روش به دلیل احتمال ارتکاب کرداری ناشایست از فرد مشهور است که وجهه او را خراب می کند. این موضوع، بر فروش محصول نیز بی تاثیر نخواهد بود ( محمدیان ، ۱۳۷۹ ، ص ۱۵۸ ).شایان ذکر است استفاده از این روش در برخی کشورها از جمله ایران ممنوع است .۲-۱۰-۹- روش حل مشکل در این شیوه جنبه مشکل گشا بودن کالا نمایش داده می شود . برای نمونه ، روی لباس لکه جوهر ایجاد می شود و سپس با کمک سفید کننده مارک «الف» برطرف می شود. ۲-۱۰- روش های…

آگهی های تبلیغاتی، انعقاد قرارداد

قوانین ملی در اکثر موارد این حق را تحت دو عنوان مطرح می کند : حق رعایت اثر و دیگری به حق تمامیت اثر معروف است . روشن است که هر یک از این دو ، چهره های گوناگون از امتیاز واحد اند . اکثر کشورهای جهان عبارت کلی حق رعایت اثر را به کار می برند (به عنوان مثال در الجزایر ، بروندی ، فرانسه و سنگال ) همچنین حق تمامیت اثر( به عنوان مثال در برزیل ، کوبا ، اسپانیا ، السالوادر ،ژاپن ، پرتغال و زئیر) و حق غیر قابل تعرض بودن اثر (به عنوان مثال در رومانی ، چکسلواکی و شورودی سابق ) به کار می رود . رعایت حرمت اثر۱ ، رعایت تمامیت ا ثر۲, غیر قابل تعرض بودن اثر۳، جملگی اصطلاحی است که بیانگر واقعیت واحد می باشد…

رسانه‌های جمعی، تبلیغات رسانه

۴٫ برنامه‌های فرهنگینحوه عملکرد و تأثیر روزافزون فرهنگ بیگانه در زمان ما یکی از عوامل زمینه سازی بروز ناهنجاری‌ها و اعمال مخالف با ارزش‌های دینی و اسلامی است که این خود نمونه‌ای از موانع گسترش فرهنگ و معارف قرآنی است. برخی از برنامه‌های پیشنهادی در این خصوص عبارتند از:– ساخت برنامه‌هایی در خصوص آشنا سازی مخاطبان خصوصاً نسل جوان با فرهنگ غنی اسلامی و نشان دادن برتری فرهنگ اسلامی بر فرهنگ غرب و سایر کشورها.– ساخت فیلم، تئاتر و مستند سازی در خصوص تهاجم فرهنگی.۵٫ برنامه‌های تبلیغی در سطح رسانه‌های جهانیتلاش بی‌وقفه غرب در خصوص آشنایی گسترده با تعالیم اسلام و به دنبال آن سوء استفاده از این تعالیم بر علیه خود مسلمانان، از جمله جنگجو و خونریز نشان دادن مسلمانان در فیلم‌های ساخته شده و بازی‌های رایانه‌ای توسط هالیوود، حاکی از این…

دانلود پایان نامه ارشد:موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو قسمتی از متن پایان نامه : بازاریابی دارای دامنه بسیار گسترده ای است که تمام امور زندگی بشر را در بر می‌گیرد، زیرا طبق تعریفی که از محصول داشتیم محصول هر چیزی است که به نحوی نیاز یا خواسته ای را برآورده سازد. با این تعریف می‌توان شخص، سازمان، ایده ، مکان، خدمت و هر نوع کسب و کار تجاری یا غیرتجاری را محصول قلمداد کرد؛ در نتیجه هر کدام از آنها نیاز به بازاریابی با مفهوم کامل و ابعاد گسترده آن دارد. بازاریاب موفق کسی است که پیش از هر نوع فعالیت بازاریابی برای محصول یا سازمان بتواند تواناییهای خود را بدرستی بشناساند. بازاریابی شخصی یعنی تمام فعالیت هایی که برای ایجاد،…

دانلود پایان نامه ارشد مدیریت:موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو قسمتی از متن پایان نامه : آگهی­هایی که امروزه مورد استفاده تولید کنندگان هستند یا آگهی­هایی که از نظر هدف، مورد دسته بندی قرار گرفته اند عبارتند از: ۲-۱۲-۱ تبلیغ مصرفی: یک نوع تبلیغ بخصوص برای انواع محصولات است و بیشتر متوجه فرد و کسانی است که برای خود یا خانواده خرید می‌کنند (اربابی،۱۳۵۰، صص ۷۸- ۱۰۱). ۲-۱۲-۲ تبلیغ صنعتی: این نوع از تبلیغات جنبه عمومی ندارد و فقط مورد احتیاج بعضی از طبقات مشخص است. بیشتر این کالاها از نوع فرآورده های صنعتی هستند که در کارخانه ها، امور ساختمانی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ۲-۱۲-۳ تبلیغ خدماتی: تبلیغی که در آن ارائه خدمتی فرهنگی، اجتماعی، هنری و… به…

پایان نامه نقاط قوت فرهنگی در هیئت¬های دینی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی

۲-۱٫ مقدمه در فرهنگ لغت عمید و دهخدا، فرهنگ به معنای ادب، دانش، علم، معرفت، تعلیم و تربیت، آثار علمی و ادبی یک قوم یا ملت، به کار رفته است (ویسی حصار و توانگر، ۱۳۹۳)، واژه­ی فرهنگ علی رغم این که سابقه­ی طولانی دارد و از حیات پر معنای هزاره­های آن می­گذرد، همچنان این واژه کاربرد خود را حفظ کرده، اما در عصر حاضر بر بار معنایی آن افزوده شده است. این کلمه امروزه شالوده­ی هر جامعه­ای می­باشد و در پرتو آن شاخص­های دیگر در عرصه­های مختلف جامعه، معنا و مفهوم و تشخیص پیدا می­کنند. فرهنگ موضوعی دائمی برای دولت‌ها و نیز موضوعی محوری در خصوص پیشرفت و موفقیت ملت‌ها بوده و به دلیل تغییرات وسیع و گسترده ارتباطات جهانی ضرورت تدوین راهبردهای فرهنگی آشکار می‌شود. در این فصل از پژوهش در بخش…

پایان نامه بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان

چکیده:هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.این پژوهش به روش میدانی انجام خواهد گشت. بدین گونه که پرسشنامه های سنجش رسانه های تبلیغاتی و مدل آیدا بین مشتریان شرکت نادری لاهیجان که به روش نمونه گیری خوشه ای و در بین نمونه های همتا شده پخش گردید.در این پژوهش جامعه آماری را، کلیه مشتریان شرکت نادری لاهیجان قرار داده­ایم.برای تعیین حجم نمونه ابتدا ۳۰ پرسشنامه بین مشتریان توزیع و سپس با استفاده از آزمون کولموگراف نرمال بودن داده ها تعیین شده و از آنجائیکه حجم جامعه آماری نا محدود بوده وحجم نمونه ۳۸۴ نفر تعیین گردید.در این پژوهش از از آزمون همبستگی…

پایان نامه بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان

چکیده:هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.این پژوهش به روش میدانی انجام خواهد گشت.بدین گونه که پرسشنامه های سنجش رسانه های تبلیغاتی و مدل آیدا بین مشتریان شرکت نادری لاهیجان که به روش نمونه گیری خوشه ای و در بین نمونه های همتا شده پخش گردید.در این پژوهش جامعه آماری را، کلیه مشتریان شرکت نادری لاهیجان قرار داده­ایم.برای تعیین حجم نمونه ابتدا ۳۰ پرسشنامه بین مشتریان توزیع و سپس با استفاده از آزمون کولموگراف نرمال بودن داده ها تعیین شده و از آنجائیکه حجم جامعه آماری نا محدود بوده وحجم نمونه ۳۸۴ نفر تعیین گردید.در این پژوهش از از آزمون همبستگی پیرسون…

مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامه‌های توسعه

پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامه‌ریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامه‌های دولت قرار گرفت. یکی از بخش­هایی که همواره مورد توجه برنامه‌های توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، به‌خصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، منابع و اهمیت جاذبه‌های فرهنگی- مذهبی کشور، تبادلات فرهنگی- سیاسی، نیاز به ارز و … بوده است. با این مقدمه به بررسی جایگاه گردشگری در برنامه ­های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازیم: ۲-۴-۳-۱٫ برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۷۲-۱۳۶۸) سیاست‌های کلی این برنامه عبارت بود از: – توسعه و تقویت برنامه‌های تبلیعاتی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور؛ – برپایی کنفرانس‌ها، نمایشگاه­ها، جشنواره‌های فرهنگی هنری؛ – سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد واحدهای ارزان…

مفهوم آموزش و پرورش

مفهوم آموزش و پرورش «مطالعه تحول معنای Education در زبانهای مغرب زمین نیز آموزنده است. ریشه این لغت که در زبان فارسی به «تربیت»، «تعلیم و تربیت»،«پرورش»و «آموزش و پرورش» ترجمه می‌شود، در زبان لاتین به معنی کشت نباتات، پرورش حیوانات، تغذیه و تعلیم اطفال به کار رفته است. باید اضافه شود که تا حدود نیمه قرن هفدهم آکادمی فرانسه، تربیت آدمی را فقط در معنای تعلیم او به کار می‌برده است.«مراقبت از تعلیم اطفال اعم از اینکه متوجه تمرین روح یا ورزش جسم باشد» امّا لیتره بین عمل (پرورش کودک و نوجوان) و نتایج آن (عادت مکتسبه) فرق قائل می‌شود. در نظر او کسب عادت فکری چیزی و توسعه خصایل اخلاقی چیز دیگر است.»(شکوهی، ۱۳۷۵، ۲۱) امّا کلمه Education در حال حاضر در ادبیات مربوطه در سطح بین‌‌‌اللملی به چهار معنا به…

پایان نامه روانشناسی : مفهوم آموزش و پرورش

مفهوم آموزش و پرورش «مطالعه تحول معنای Education در زبانهای مغرب زمین نیز آموزنده است. ریشه این لغت که در زبان فارسی به «تربیت»، «تعلیم و تربیت»،«پرورش»و «آموزش و پرورش» ترجمه می‌شود، در زبان لاتین به معنی کشت نباتات، پرورش حیوانات، تغذیه و تعلیم اطفال به کار رفته است. باید اضافه شود که تا حدود نیمه قرن هفدهم آکادمی فرانسه، تربیت آدمی را فقط در معنای تعلیم او به کار می‌برده است.«مراقبت از تعلیم اطفال اعم از اینکه متوجه تمرین روح یا ورزش جسم باشد» امّا لیتره بین عمل (پرورش کودک و نوجوان) و نتایج آن (عادت مکتسبه) فرق قائل می‌شود. در نظر او کسب عادت فکری چیزی و توسعه خصایل اخلاقی چیز دیگر است.»(شکوهی، ۱۳۷۵، ۲۱) امّا کلمه Education در حال حاضر در ادبیات مربوطه در سطح بین‌‌‌اللملی به چهار معنا به…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...