تجهیزات الکترونیکی |
![]() |
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی نظامهای آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش میکنند. بیتردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینههای لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظامهای آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامههای آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا میشوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…
پایان نامه روانشناسی : ۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی نظامهای آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش میکنند. بیتردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از سازو کارهای ارزشیابی شرایط و زمینههای لازم را برای شفافیت عملکرد، پاسخگویی نظامهای آموزشی و اطلاع از میزان تحقق اهداف و مقاصد فراهم می کند. برای ارزیابی از برنامههای آموزشی باید فهمید که چگونه دانشجویان برای مشاغل آینده مهیا میشوند، تعیین احتیاجات آموزشی به صورت عدد و رقم دورۀ تحصیل با تجهیزات کافی نیست، باید شرایط تعلیم و تربیت، روشها و کیفیت اجرا در آنها را نیز در نظر گرفت(خلیفه و رضوی،۱۳۹۱). کیفیت در آموزش عالی به تغییر…
مقاله (پایان نامه حقوق) ۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی
۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی یادگیرنده منابع غنی اطلاعاتی را میشناسد و آنها را ارج مینهد به خوبی میداند که چه میخواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیلگر و گزینشگر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و دادهها از منابع گوناگون استفاده میکند. دادهها و اطلاعات را تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی میکند و آنها را به شکل اطلاعات و دانش مفید و قابل استفاده ارائه میدهد. او به مثابه تولید کنندۀ دانش، با بهره گرفتن از منابع و فناوریهای نو، اعتماد به نفس، صلاحیت، راهبردهای مدیریت اطلاعات و مهارتهای فنی لازم را کسب میکند تا بتواند در زندگی روزمره و در محیط کار خود ابزارهای فناورانه و ارتباط جمعی را با موفقیت راهاندازی کند و مورد استفاده قرار دهد(خسروری،۱۳۸۶). برای اینکه…
مقاله (پایان نامه حقوق) ۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی
۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی یادگیرنده منابع غنی اطلاعاتی را میشناسد و آنها را ارج مینهد به خوبی میداند که چه میخواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیلگر و گزینشگر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و دادهها از منابع گوناگون استفاده میکند. دادهها و اطلاعات را تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی میکند و آنها را به شکل اطلاعات و دانش مفید و قابل استفاده ارائه میدهد. او به مثابه تولید کنندۀ دانش، با بهره گرفتن از منابع و فناوریهای نو، اعتماد به نفس، صلاحیت، راهبردهای مدیریت اطلاعات و مهارتهای فنی لازم را کسب میکند تا بتواند در زندگی روزمره و در محیط کار خود ابزارهای فناورانه و ارتباط جمعی را با موفقیت راهاندازی کند و مورد استفاده قرار دهد(خسروری،۱۳۸۶). برای اینکه…
دانلود پایان نامه : مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی برنامه ریزی : تقسیم بندی مشتریان تعیین شده و مجموعه فعالیتهای لازم به منظور کسب اهداف مورد نظر که این فعالیتها برای برقراری ارتباط بلند مدت با مشتری باید توسعه یابد و در واقع این امر یک نقشه استراتژی سازمان برای ایجاد وفاداری و رضایت مشتری است . محاوره با مشتری : گفتگو با مشتریان از طریق کانالهای مختلفی چون انترنت ، اینترانت ، ایمیل و … صورت می پذیرد . بنابراین سازمان به فرایندها و سیستمهایی نیاز دارد که هر یک از کانالهای ارتباطی را اداره کند . فرایند اطلاعاتی : در این مرحله تمامی اطلاعات به وجود آمده در طی مرحله محاوره ثبت شده و از کسب کامل نیازها و خدمات و درخواست مشتری اطمینان حاصل می شود . بهره برداری : تمامی…
دانلود پایان نامه : مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی برنامه ریزی : تقسیم بندی مشتریان تعیین شده و مجموعه فعالیتهای لازم به منظور کسب اهداف مورد نظر که این فعالیتها برای برقراری ارتباط بلند مدت با مشتری باید توسعه یابد و در واقع این امر یک نقشه استراتژی سازمان برای ایجاد وفاداری و رضایت مشتری است . محاوره با مشتری : گفتگو با مشتریان از طریق کانالهای مختلفی چون انترنت ، اینترانت ، ایمیل و … صورت می پذیرد . بنابراین سازمان به فرایندها و سیستمهایی نیاز دارد که هر یک از کانالهای ارتباطی را اداره کند . فرایند اطلاعاتی : در این مرحله تمامی اطلاعات به وجود آمده در طی مرحله محاوره ثبت شده و از کسب کامل نیازها و خدمات و درخواست مشتری اطمینان حاصل می شود . بهره برداری : تمامی…
آرشیو پایان نامه – تاریخچه بانکداری الکترونیکی
تاریخچه بانکداری الکترونیکی تاریخچه بانکداری در ایران نشان میدهد کشور ما خیلی دیر به عرصه عملیات جدید بانکی گام نهاد. آغاز عملیات بانکداری در ایران به سال ۱۳۰۶ ه. ق به تاسیس بانک شاهنشاهی توسط رویتر باز میگردد.گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع در عرصه تجارت، کسبوکار، بانکداری و توسعه مفاهیم جهانی شدن، بسیاری از روشهای سنتی انجام کارها را متحول و دگرگون ساخته و فضای رقابت را در عرصه جهانی حاکم نموده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی به بقای خود ادامه خواهند داد که از مزیت رقابتی خاصی برخوردار بوده و خود را به پیشرفتهترین فناوریهای اطلاعاتی و فنون اجرایی مجهز سازند تا بتوانند پاسخگوی تغییرات سریع محیطی باشند. سیستم بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانکداری،شیوه ارائه خدمات به مشتریان در اقصی نقاط…
پایان نامه حقوق در مورد محاسن و معایب اسناد الکترونیکی
محاسن و معایب اسناد الکترونیکی بهرهگیری از محصولات پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای نوین، همواره در تسهیل و سرعتبخشی به فعالیتها و تعاملات نوع بشر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است، تا حدی که امروزه یکی از شاخصهای مهم تقسیمبندی کشورها به دستهه ای عقبمانده، در حال توسعه و توسعه یافته یا پیشرفته، میزان بهرهگیری از همین امکانات نوین است. در مورد اینترنت و رایانه نیز امروزه همین حکم صادق است و بهرهگیری از آن بهعنوان ابزار الکترونیک موجد فایدههای بسیاری در زندگی بشر بوده و خواهد بود. از جمله فایدهها و محاسن بکارگیری این ابزار خصوصاً در عرصه تولید اسناد عبارتند از اینکه: اسناد الکترونیکی محلی نبوده و با بهره گرفتن از فناوری ارتباطات راه دور از هر محلی قابل استفاده میباشند. همزمان افراد متعددی میتوانند از پیشینههای این…
پایان نامه حقوق در مورد محاسن و معایب اسناد الکترونیکی
محاسن و معایب اسناد الکترونیکی بهرهگیری از محصولات پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای نوین، همواره در تسهیل و سرعتبخشی به فعالیتها و تعاملات نوع بشر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است، تا حدی که امروزه یکی از شاخصهای مهم تقسیمبندی کشورها به دستهه ای عقبمانده، در حال توسعه و توسعه یافته یا پیشرفته، میزان بهرهگیری از همین امکانات نوین است. در مورد اینترنت و رایانه نیز امروزه همین حکم صادق است و بهرهگیری از آن بهعنوان ابزار الکترونیک موجد فایدههای بسیاری در زندگی بشر بوده و خواهد بود. از جمله فایدهها و محاسن بکارگیری این ابزار خصوصاً در عرصه تولید اسناد عبارتند از اینکه: اسناد الکترونیکی محلی نبوده و با بهره گرفتن از فناوری ارتباطات راه دور از هر محلی قابل استفاده میباشند. همزمان افراد متعددی میتوانند از پیشینههای این…
بار اثبات دعوا – ارزش اثباتی دلیل الکترونیکی
۳-۴-۴- بار اثبات دعوا ارزش اثباتی دلیل الکترونیکی با توجه به نوع دلیل تعیین میشود پس برای تعیین ارزش اثباتی دلیل، دادرس ابتدا باید نوع دلیل را بشناسد. اما بار اثبات ادعا با کیست؟ در قانون تجارت الکترونیک، اصل بر عادی بودن اسناد الکترونیکی است و برای آنکه دلیلی مطمئن تلقی شود، باید شرایط مذکور در قانون را داشته باشد که این شرایط را به تفصیل بررسی کردیم. پس، در صورتی که شخصی مدعی مطمئن بودن دلیل باشد در این مورد مدعی محسوب میشود زیرا اظهار او خلاف اصل است و به موجب قاعده «البینه علی من ادعی» بار اثبات به عهده مدعی آن است و برای اثبات این امر باید موارد زیر اثبات شود: ۱- امضای مندرج در سند، واجد شرایط مقرر در ماده ۱۰ قانون تجارت الکترونیک در مورد امضای مطمئن…
زﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ – زﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎ و ﺑﺴﺘﺮﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ
.۴-۱۱-۲زﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺑﺮای ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺎ دو ﭼﺎﻟﺶ اﺳﺎﺳﯽ و ﻣﺤﻮری ﻣﻮاﺟﻪ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد . اول اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﮔﺮاﯾﺶ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﯿﺎری از روش ﻫﺎی ﮐﻬﻨﻪ را در ﻗﺎﻟﺐ اﯾﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﮔﻨﺠﺎﻧﺪ . اﯾﻦ ﺧﻮد ﻧﯿﺎز ﺑﻪ اﻋﻤﺎل آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻻزم ﺑﺮای ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﺑﺎﻧﮏ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎ دﯾﺪی روﺷﻦ و ﺑﺪون ﺗﺮس از اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه ﺟﺪﯾﺪ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﮐﻨﻨﺪ و ﺧﻮد را ﺑﺎ آن ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ و ﻫﻤﺴﻮ ﺳﺎزﻧﺪ. ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎرﻣﻨﺪان را ﺗﻮﺟﯿﻪ ﮐﺮد ﮐﻪ در ﺑﺎﻧﮑﺪاری ﺑﻪ ﺷﯿﻮه اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺎرﻫﺎی ﺳﺨﺖ اﻓﺰاری آﻧﻬﺎ ﺣﺬف ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و در ﻋﻮض ﺳﺮﻋﺖ ﮐﺎر آﻧﻬﺎ ﺑﺎﻻ ﺧﻮاﻫﺪ رﻓﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺳﺨﺖ ﮐﺎر ﮐﺮدن ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﮐﺎر ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮐﺮد. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت ﺑﻬﺘﺮ، ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﺑﻨﮕﺎه…
خدمات بانکداری الکترونیک، بانکداری الکترونیکی
– افزایش تعداد معاملات– ایجاد فرصت برای مشتریان جدید بانک– افزایش امنیت و در نتیجه کاهش سوء استفاده ها و جرم جنایات-کاهش هزینه چاپ اسکناس و ایران چک و امحای اسکناس های فرسوده-کاهش مراسلات و نامه نگاری های بین بانکها و.-کاهش زمان فعالیت مشتریان 2-14)عوامل بازدارنده در فرهنگ بانکداری الکترونیکعوامل بازدارنده و موانع فرهنگی قابل توجهی در جهت توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی وجود دارند که مختصرأ می توان به اهم آن ها به شرح زیر پرداخت:۱)احتمال لو رفتن اطلاعات و اسرار شخصی مشتریان در اینترنت و عدم اطمینان عده زیادی از جامعه به این سیستم نوین.۲)مقاومت اغلب افراد در برابر استقرار سیستم بانکداری الکترونیکی به دلیل لزوم تغییر رفتار در کارکنان و مشتریان ،چون تغییر عادت (الگوی مصرف) برای این افراد خیلی سخت می باشد .۳)هزینه زا بودن بستر سازی فرهنگ بانکداری الکترونیکی برای…
خدمات بانکداری الکترونیک، بانکداری الکترونیکی
– اشاعه ابزار پرداخت الکترونیکی-اشاعه تجارت الکترونیکی(معین زاد ،۱۳۹۰ ،ص۷۷) بانکداری الکترونیکی یک موضوع مهم و مطرح در شرایط فعلی می باشد و بسیاری از جوامع جهان خواهان برقراری کامل آن هستند، در حالی که این موضوع مهم در ایران با موانع و چالش هایی روبرو است۲-۵)موانع استفاده از بانکداری الکترونیک۱- نبود برخی خدمات ویژه در بانکداری الکترونیکی :امروزه در نظام جدید خدمات بانکی، برخی از خدمات ویژه چون مشاوره مالی و سرمایه گذاری و امکان دریافت وجه نقد، چک، اسناد یا اعتبار مالی وجود ندارد. همچنین ارتباط از طریق پست الکترونیکی یا تلفن هم تا آن حد توسعه نیافته است که بتوان از آن بای دریافت پاسخ سوالات مالی و مشاوره ای بهره گرفت. این نقص بیشتر به علت عدم توسعه و پیشرفت روش ها و نرم افزارهای مناسب در ارائه این گونه…
بانکداری الکترونیکی در ایران، بانکداری الکترونیک در ایران
بانکداری مبتنی بر تلویزیون رویکرد دیگر در ارائه خدمات بانکی به خانه برای مشتریان است. استفاده از سیستم ماهواره ای برای ارائه خدمات از طریق تلویزیون از سال ۱۹۹۷ در بعضی از کشور های اروپایی نظیر انگلیس رایج شد (دنیل ۱۹۹۷، ۸۹۲). بانکداری اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان کانال ارتباطی راه دور برای ارائه خدمات بانکداری، بانکداری اینترنتی اطلاق می شود. با کمک اینترنت بانک ها به مرزهای زمانی و جغرافیایی محدود نیستند و در عین حال برای بانک و مشتریان منافع زیادی به دنبال خواهند داشت (کارجالوتو و دیگران ۲۰۰۲، ۲۶۲). در این رویکرد تنها رسیدگی به امور مالی شخصی مشتریان از طریق صفحات وب بانکی انجام نمی گیرد بلکه تمامی خدمات مالی در سطح خرد و کلان با استفاده از کانال های ارتباطی انجام می پذیرد (کرد ۱۹۹۹، ۱۸)….
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:52:00 ق.ظ ]
|