تحلیل دینامیکی سکو |
![]() |
پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی
دانشگاه هرمزگان دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه های دریایی عــــنــــوان پایان نامه : تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی(TSP) تحت امواج تصادفی استاد راهنما : دکتر کیوان صادقی فهرست مطالب:فصل اول: مقدمه و معرفی۱-۱ پیشگفتار ………………………………………………………………………………………… ۱۲-۱ روش تحقیق…………………………………………………………………………………………….۳۳-۱پیشینهی تحقیق………………………………………………………………………………………۳۴-۱ خلاصه کار انجام شده ………………………………………………………………………….۶فصل دوم: آشنایی کلی با انواع سکو ها ۱-۲ سکو ی ستونی (اسپار)………………………………………………….………………۹۲-۲ سکوهای ستونی خرپایی(تراس اسپار)……………………………………………۱۰۳-۲ نیمه مغروق ها:…………………………………………………………………………..۱۲۴-۲ سکوی نیمه شناور خرپایی (Truss Pontoon Semi-submersibl )………………..۱۷فصل سوم: نیروهای محیطی و تئوری امواج ۱-۳ نیروهای وارد بر سکو…………………………………………………………………۲۰۱-۱-۳ نیروی ناشی ازموج……………………………………………………………………۲۳۱-۱-۱-۳ معادله موریسون …………………………………………………………………۲۹۲-۱-۱-۳ تئوری تفرق(diffraction theory) ………………………………۳۷ ۲-۳ مقدمه ای بر امواج…………………………………………………………………………….۴۱ ۳-۳ تئوری امواج……………………………………………………………………………………۴۲ ۱-۳-۳ امواج منظم…………………………………………………………………………………۴۳ ۲-۳-۳ امواج نامنظم………………………………………………………………………………..۴۹۴-۳ توصیف آماری امواج………………………………………………………………………..۵۳۵-۳ طیف دامنه و انرژی امواج………………………………………………………………۵۳۱-۵-۳ طیف پیرسون موسکویچ…………………………………………………..۵۸۲-۵-۳ طیف جانسوپ………………………………………………………………….۵۹۳-۵-۳ طیف برت اشنایدر…………………………………………………………..۶۱۴-۵-۳ طیف نیومن……………………………………………………………………..۶۲۵-۵-۳ طیف نیومن……………………………………………………………………..۶۲فصل چهارم : سیستم…
پایان نامه تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی
دانشگاه هرمزگان دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه های دریایی عــــنــــوان پایان نامه : تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی(TSP) تحت امواج تصادفی استاد راهنما : دکتر کیوان صادقی فهرست مطالب:فصل اول: مقدمه و معرفی۱-۱ پیشگفتار ………………………………………………………………………………………… ۱۲-۱ روش تحقیق…………………………………………………………………………………………….۳۳-۱پیشینهی تحقیق………………………………………………………………………………………۳۴-۱ خلاصه کار انجام شده ………………………………………………………………………….۶فصل دوم: آشنایی کلی با انواع سکو ها ۱-۲ سکو ی ستونی (اسپار)………………………………………………….………………۹۲-۲ سکوهای ستونی خرپایی(تراس اسپار)……………………………………………۱۰۳-۲ نیمه مغروق ها:…………………………………………………………………………..۱۲۴-۲ سکوی نیمه شناور خرپایی (Truss Pontoon Semi-submersibl )………………..۱۷فصل سوم: نیروهای محیطی و تئوری امواج ۱-۳ نیروهای وارد بر سکو…………………………………………………………………۲۰۱-۱-۳ نیروی ناشی ازموج……………………………………………………………………۲۳۱-۱-۱-۳ معادله موریسون …………………………………………………………………۲۹۲-۱-۱-۳ تئوری تفرق(diffraction theory) ………………………………۳۷ ۲-۳ مقدمه ای بر امواج…………………………………………………………………………….۴۱ ۳-۳ تئوری امواج……………………………………………………………………………………۴۲ ۱-۳-۳ امواج منظم…………………………………………………………………………………۴۳ ۲-۳-۳ امواج نامنظم………………………………………………………………………………..۴۹۴-۳ توصیف آماری امواج………………………………………………………………………..۵۳۵-۳ طیف دامنه و انرژی امواج………………………………………………………………۵۳۱-۵-۳ طیف پیرسون موسکویچ…………………………………………………..۵۸۲-۵-۳ طیف جانسوپ………………………………………………………………….۵۹۳-۵-۳ طیف برت اشنایدر…………………………………………………………..۶۱۴-۵-۳ طیف نیومن……………………………………………………………………..۶۲۵-۵-۳ طیف نیومن……………………………………………………………………..۶۲فصل چهارم : سیستم…
پایان نامه تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال
دانشگاه مازندران مجتمع فنی مهندسی نوشیروانی بابل دانشکده مهندسی عمران عنوان پایان نامه: تعیین فشار هیدرودینامیک در مخزن سدهای بتنی وزنی تحت اثر بار دینامیکی با احتساب ویسکوزیته سیال جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران- سازه چکیده :با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و نیاز فزاینده به ذخیره سازی آب از یکطرف و پیشرفت علم و تکنولوژی از طرف دیگر، ساخت سد ها را برای توسعه منابع آب، به منظور ذخیره سازی آن توجیه پذیر می نماید.
سدهای بتنی بلند که به فرم مدرن خود از اوائل قرن بیستم مورد توجه قرار گرفتند تحت تاثیر فشار هیدرودینامیکی قابل توجه آب مخزن تحت اثر زلزله قرار می گیرند. تعیین مقادیر فشارهای هیدرودینامیکی در تحلیل لرزه ای که بطور کلاسیک از سال ۱۹۳۳ با فرضیات ساده شونده ای شروع گردیده بدلیل…
سمینار تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهای دینامیکی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی عنوان : تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهای دینامیکی چکیدهدر این تحقیق تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهایدینامیکی مورد استفاده قرار گرفته است . این بررسی در هفت فصل ارائهشده است . در فصل اول کلیاتی در ارتباط با تاریخچه و انواع سکوهای دریاییبیان شده است . فصل دوم بر مفاهیم مربوط به تحلیل و طراحی سازه هایدریایی من جمله قابلیت اعتماد معیارهای پذیرش و بررسی این موضوع از دیدآیین نامه اشاره دارد . در فصل سوم بارهای وارد برسکو های دریایی به طوراجمالی بیان شده که در فصل چهارم به طور کلی تر و با جزئیات بیشتر بحثشده است . در فصل پنجم که…
سمینار تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهای دینامیکی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی عنوان : تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهای دینامیکی چکیدهدر این تحقیق تحلیل قابلیت اعتماد در سازه های فراساحل تحت اثر بارهایدینامیکی مورد استفاده قرار گرفته است . این بررسی در هفت فصل ارائهشده است . در فصل اول کلیاتی در ارتباط با تاریخچه و انواع سکوهای دریاییبیان شده است . فصل دوم بر مفاهیم مربوط به تحلیل و طراحی سازه هایدریایی من جمله قابلیت اعتماد معیارهای پذیرش و بررسی این موضوع از دیدآیین نامه اشاره دارد . در فصل سوم بارهای وارد برسکو های دریایی به طوراجمالی بیان شده که در فصل چهارم به طور کلی تر و با جزئیات بیشتر بحثشده است . در فصل پنجم…
پایان نامه توزیع خسارت لرزه ای در اجزاء ساختمان¬های فولادی با میراگر ویسکوالاستیک
پایاننامه برای دریافت درجهی کارشناسی ارشد در رشتهی مهندسی عمران گرایش زلزلهتوزیع خسارت لرزه ای در اجزاء ساختمانهای فولادی با میراگر ویسکوالاستیکاستاد راهنما:دکتر غلامرضا عبداله زادهزمستان ۱۳۹۳تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :چکیدهوارد آمدن خسارت سازهای با مفهوم رفتار غیر ارتجاعی و درنتیجه انرژی هیسترزیس نزدیکی بسیاری دارند. لذا میتوان گفت که انرژی هیسترزیس در این سطوح، معیاری قابلتوجه جهت طراحی و یا کنترل سازه میتواند باشد. بستگی زیاد انرژی هیسترزیس به خسارت سازهای موجب شده تا این مفهوم و روشهای نوین طراحی سازهای موردتوجه محققان و مهندسان قرار گیرد.در این پژوهش، ابتدا سه قاب ۴، ۸ و ۱۲ طبقه فولادی با سیستم قاب خمشی متوسط به روش استاتیکی معادل بر اساس ویرایش اول استاندارد۲۸۰۰ و بهوسیله نرمافزار ETABS(Ver. 9.5.0) طراحیشدهاند، سپس تمام قابها تحت اثر هفت شتابنگاشت حوزه نزدیک…
پایان نامه توزیع خسارت لرزه ای در اجزاء ساختمان¬های فولادی با میراگر ویسکوالاستیک
پایاننامه برای دریافت درجهی کارشناسی ارشد در رشتهی مهندسی عمران گرایش زلزلهتوزیع خسارت لرزه ای در اجزاء ساختمانهای فولادی با میراگر ویسکوالاستیکاستاد راهنما:دکتر غلامرضا عبداله زادهزمستان ۱۳۹۳ تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :چکیدهوارد آمدن خسارت سازهای با مفهوم رفتار غیر ارتجاعی و درنتیجه انرژی هیسترزیس نزدیکی بسیاری دارند. لذا میتوان گفت که انرژی هیسترزیس در این سطوح، معیاری قابلتوجه جهت طراحی و یا کنترل سازه میتواند باشد. بستگی زیاد انرژی هیسترزیس به خسارت سازهای موجب شده تا این مفهوم و روشهای نوین طراحی سازهای موردتوجه محققان و مهندسان قرار گیرد.در این پژوهش، ابتدا سه قاب ۴، ۸ و ۱۲ طبقه فولادی با سیستم قاب خمشی متوسط به روش استاتیکی معادل بر اساس ویرایش اول استاندارد۲۸۰۰ و بهوسیله نرمافزار ETABS(Ver. 9.5.0) طراحیشدهاند، سپس تمام قابها تحت اثر هفت شتابنگاشت حوزه نزدیک…
پایان نامه تعیین مشخصات دینامیکی پی جهت تحلیل دینامیکی اندرکنش خاک-سازه با استفاده از روشهای اجزای محدود و نامحدود
خش مهندسی راه و ساختمانپایان نامهی کارشناسی ارشد در رشتهی مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی تعیین مشخصات دینامیکی پی جهت تحلیل دینامیکی اندرکنش خاک-سازه با استفاده از روشهای اجزای محدود و نامحدود چکیدهاندرکنش خاک-سازه یکی از موضوعات مهم مهندسی عمران است. در نظر گرفتن حوزه نامحدود خاک یکی از مهمترین مسائلی است که در اندرکنش خاک-سازه مد نظر قرار میگیرد. از روش المان محدود برای مدلسازی حوزه نزدیک و از روش المان نامحدود برای مدلسازی حوزه دور استفاده شد. روش المان نامحدود از لحاظ فرمول بندی شباهت زیادی به روش المان محدود دارد. در این پایان نامه از المان نامحدود با سه نوع موج، جهت مدل سازی حوزه نامحدود استفاده شد. با استفاده از ترکیب این دو روش، توابع نرمی دینامیکی برای پی صلب بدون جرم روی لایه خاک ویسکوالاستیک واقع…
پایان نامه تعیین مشخصات دینامیکی پی جهت تحلیل دینامیکی اندرکنش خاک-سازه با استفاده از روشهای اجزای محدود و نامحدود
خش مهندسی راه و ساختمانپایان نامهی کارشناسی ارشد در رشتهی مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی تعیین مشخصات دینامیکی پی جهت تحلیل دینامیکی اندرکنش خاک-سازه با استفاده از روشهای اجزای محدود و نامحدود چکیدهاندرکنش خاک-سازه یکی از موضوعات مهم مهندسی عمران است. در نظر گرفتن حوزه نامحدود خاک یکی از مهمترین مسائلی است که در اندرکنش خاک-سازه مد نظر قرار میگیرد. از روش المان محدود برای مدلسازی حوزه نزدیک و از روش المان نامحدود برای مدلسازی حوزه دور استفاده شد. روش المان نامحدود از لحاظ فرمول بندی شباهت زیادی به روش المان محدود دارد. در این پایان نامه از المان نامحدود با سه نوع موج، جهت مدل سازی حوزه نامحدود استفاده شد. با استفاده از ترکیب این دو روش، توابع نرمی دینامیکی برای پی صلب بدون جرم روی لایه خاک ویسکوالاستیک واقع…
پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی
دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر پرویز بیات بهمن ۱۳۹۰ فصل اول« کلیات تحقیق » ۱-۱) بار لرزه ایهمواره در طراحی صحیح یک سازه با ۲ پارامتر مهم روبرو هستیم:۱) بارگذاری صحیح سازه۲) تغییرشکلهای مناسب سازه تحت این بارگذاری۱-۱-۱) بارگذاری سازه: همانطور که میدانیم بر روی سازهها بارهای مختلفی اعم از بار مرده، بار زنده، بار باد، بار زلزله و… قرار میگیرد. در اینبین برخی از بارها دینامیکی و دستهای دیگر استاتیکی هستند.در تخمین و برآورد بارهای استاتیکی و همینطور نحوه قرارگیری این بارها بر روی…
پایان نامه محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی
دانشگاه آزاد واحد شهرکرد دانشکده فنی و مهندسی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- زلزله عنوان : محدوده تخریب قاب های فولادی تحت بارهای لرزه ای بوسیله مقایسه با تحلیل استاتیکی غیر خطی استاد راهنما : دکتر محمد علی رهگذر استاد مشاور : دکتر پرویز بیات بهمن ۱۳۹۰ فصل اول« کلیات تحقیق » ۱-۱) بار لرزه ایهمواره در طراحی صحیح یک سازه با ۲ پارامتر مهم روبرو هستیم:۱) بارگذاری صحیح سازه۲) تغییرشکلهای مناسب سازه تحت این بارگذاری ۱-۱-۱) بارگذاری سازه: همانطور که میدانیم بر روی سازهها بارهای مختلفی اعم از بار مرده، بار زنده، بار باد، بار زلزله و… قرار میگیرد. در اینبین برخی از بارها دینامیکی و دستهای دیگر استاتیکی هستند.در تخمین و برآورد بارهای استاتیکی و همینطور نحوه قرارگیری این بارها بر…
فضای ماورای جو و نظامی کردن و توسعه رژیم حقوقی
در ۴ اکتبر ۱۹۵۷ هنگامی که رادیو مسکو اعلام کرد که اتحاد جماهیر شوروی یک قمر مصنوعی به نام اسپوتینک را در مدار زمین قرار داده است، امریکایی ها از این خبر در شگفت ماندند، البته نه به خاطر اهمیت کار بزرگ انجام شده، بلکه بیشتر به این دلیل که اتحاد شوروی جلوتر از ایالات متحد امریکا و برای اولین بار به فضای ماورای جوّ، راه یافته بود. اثر روانی و سیاسی اسپوتینک خصوصاً در امریکا وسیع بود، هر چند تعداد اندکی در خارج از جوامع کوچک علمی و نظامی دو ابر قدرت، اهمیت کامل و مفهوم کار بزرگ اتحاد شوروی را درک کردند. عکس العمل نخبه های سیاسی هر دو قدرت در حال رقابت برای تفوق جهانی، هیچ تردیدی باقی نگذاشت که آنها به اسپوتینگ و موشکی که آن را به داخل…
بهینه سازی ترمواکونومیک سیستم های جذبی خورشیدی
تولید سرمایش در زمینه زندگی روزمره بشری، کابردهای بسیار فراوانی از قبیل تولید مواد غذایی، مصارف تهویه مطبوع، موارد تولید دارو، سرمایش صنعتی و….دارد. سیکلهای سرمایش قدیمی و اولیه مانند سیکلهای تراکمی بخار[۱] دارای دو مشکل عمده هستند که امروزه نیز با آن دست در گریبانند. این دو مشکل عبارتند از[۱]: -افزایش جهانی مصرف انرژیهای اولیه و فسیلی: سیکلهای سرمایش قدیمی که توسط الکتریسیته و حرارت عمل می کنند، به طور شدیدی میزان زیادی انرژی فسیلی و اکتریکی را مصرف می کنند. انستیتوی بین المللی تبرید و سرمایش در پاریس(IIFIIR) %15از میزان کل انرژی الکتریکی که در جهان تولید میشود را به اهداف سرمایشی و تهویه مطبوع در انواع گوناگون آن اختصاص داده است. مطابق با گزارش این سازمان، %۴۵ از سهم انرژیهای مصرفی برای زمینه های تهویه مطبوع، به مصارف ساختمانهای مسکونی…
بازی های رایانه ای، اعتماد مصرف کننده
تجهیزات و سوانحی که حین یک پرواز واقعی محتمل است ایجاب مینماید تا نخستین مراحل آموزش دانشجویان به طور مجازی و با استفاده از دستگاههای شبیهساز پروازی همانند کشورهای پیشرفته انجام گیرد. زیرا برای دانشجویان خلبانی در بحث آموزش مقدماتی پایه و پیشرفته تا سطوح عالی پروازی (خلبان یکم، معلم خلبانی، سر معلم خلبانی) در اختیار داشتن شبیه ساز های پروازی اجتناب ناپذیر و ضروری است. تنوع وسایل پرنده موجود در جمهوری اسلامی ایران و مخصوصاً هواپیمایی ناجا که طیفی از تجهیزات پرنده را در اختیار دارد و توجه به گستردگی مأموریت ها در جهت تامین امنیت در سرتا سر سرزمین ایران اسلامی ضرورت و مشکلات این موضوع نسبت به سایر کشورها دو چندان است. انجام کلیه پروازهای (عادی و اضطراری) از لحظه استارت وسیله پرنده در روی زمین و شروع پروازها و…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 08:21:00 ب.ظ ]
|