تربیت معلم |
![]() |
حقوق جزای عمومی، مسئولیت کیفری، تربیت معلم
۵۲- مفید، م.ب.م. (۱۳۳۱). تصحیح اعتقادات الامامیه، تحقیق حسین درگاهی، جلد ۱، تهران : کتابخانه مدرسه فقاهت.۵۳- مکارم شیرازی، ن. (۱۳۸۴). تقریرات درس خارج (بحث حدود )، جلسه ۱۹-۲۰٫ قابل دسترسی در سایت از www.hozeh.tebyan.net به تاریخ ۲۳/۸/۸۴٫۵۴- موسسه دائرهالمعارف فقه اسلامی بر مذهب اهلبیت علیهمالسلام؛ زیر نظر محمود هاشمیشاهرودی. (۱۴۲۶ ه.ق). فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت علیهم السلام، جلد ۳، قم : موسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت علیهم السلام.۵۵- موسوی بجنوردی، م. (۱۳۷۲). قواعد الفقهیه. تهران : میعاد، ص ۱۶۱٫۵۶- موسوی بجنوردی، م. (۱۳۷۹). علم اصول، تهران : چاپ و نشر عروج.۵۷- موسوی بجنوردی، م. (۱۳۸۷). فقه تطبیقی، تهران : تربیت معلم.۵۸- میرسعیدی، م. (۱۳۹۰). مسئولیت کیفری، جلد اول، تهران : نشر میزان.۵۹- میرمحمد صادقی، ح. (۱۳۹۰). حقوق کیفری اختصاصی، تهران: نشر میزان.۶۰- نوربها، ر. (۱۳۸۱). زمینه…
معلم تربیت بدنی، هوش میان فردی
پرورش: برای اینکه یک بدنسازی ذهنی انجام دهید قبل از هرچیز باید ورزش کنید، یکی از صنایع دستی را یاد بگیرید، مانند «دختری با کفشهای کتانی» از تجریش تا راهآهن را روی جدول کنار خیابان راه بروید و بالاخره اینکه، تا میتوانید پانتومیم بازی کنید (گودرزی، ۱۳۸۶).کاربرد: ورزشکاری حرفهای (از فوتبال گرفته تا پرتاب دیسک)، جراحی، مکانیکی.چه شغل هایی به دردشان میخورد؟فیزیوتراپیست، فعال در صنعت توریسم، بازیگر، مانکن، کشاورز، مکانیک، نجار، صنعتگر، معلم تربیت بدنی، کارگر کارخانه، ورزشکار حرفهای، محیطبان و جواهرساز (جلالی، ۱۳۸۱). هوش میان فردی[۳۰] بخشی از آن چیزی که این روزها به نام هوش هیجانی معروف شده است و همه جا توی بوق و کرناست، همین هوش میان فردی است که اولین بار گاردنر از آن نام برده است. هوش میانفردی، توانایی ارتباط برقرار کردن و خوب ارتباط برقرار کردن…
پایان نامه ارشد ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۱-۵-۲- تعاریف عملیاتی: بعد اجتماعی تربیت شهروندی: نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود ساخته از سوال ۱۰-۱ به دست می آورد. بعد فردی تربیت شهروندی: نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود ساخته از سوال ۲۲-۱۱ به دست می آورد. بعد فرهنگی تربیت شهروندی: نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود ساخته از سوال ۳۳-۲۳ به دست می آورد. بعد اقتصادی تربیت شهروندی:نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود ساخته از سوال ۴۲-۳۴ به دست می آورد. بعد سیاسی تربیت شهروندی: نمره ای است که آزمودنی در مقیاس خود ساخته از سوال ۵۶-۴۳ به دست می آورد. برنامه درسی : وقایع و متون درسی دوره…
دانلود پایان نامه :بررسی وضعیت موجودومطلوب مهارت های موردنیازبعداجتماعی تربیت شهروندی دربرنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی شهروندی قانونی: پایینترین و کممایه ترین سطح شهروندی محسوب میشود. و از حقوق و وظایف معینی برخوردار هستند شهروندی حداقلی: آنهایی هستند که شهروندان قانونی به حساب می آیند، در انتخابات محلی و ملی شرکت می کنند و به کاندیداها و اشخاص مهم و اصلی رای می دهند. شهروندی فعال: صرفا در رایکیری شرکت نکرده بلکه در راستای بالفعل نمودن و اجرای قوانین و مقررات موجود فعالیت میکنند. شهروندان فعال در تظاهرات اعتراضی شرکت میکنند و یا سخنرانیهای علنی در خصوص مسائل جاری و تغییر و تحولات و اصلاحات برگزار میکنند. شهروند تحولی: این نوع شهروندی شامل فعالیت های مدنی می باشد که برای بالفعل کردن ارزش ها، اصول اخلاقی،…
پایان نامه ارشد بعد اجتماعی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۸- تعلیم و تربیت شهروندی ماهیت پیچیده و بحث برانگیز شهروندی موجب ارائه برداشت ها و تعابیر مختلفی از آن شده است. در ادبیات شهروندی از اصطلاحات مختلفی همچون تربیت به منظور شهروندی[۱]، آموزش درباره شهروندی[۲]، تربیت برای شهروندی دمکراتیک[۳] و تربیت مدنی[۴] برای اشاره به مفهوم شهروندی استفاده شده است. کییر (۱۹۹۹) بر این باور است که مسائلی همچون کثرت گرایی، چندفرهنگی، میراث و تنوع فرهنگی و نژادی، انسجام اجتماعی، حقوق فردی و جمعی، مسئولیت های حرفه
ای و شغلی، هویت ملی و آزادی طلبی، کار آموزش شهروندی را با چالش های اساسی روبرو ساخته است و این عوامل سبب گشته است که تعریف واحدی از مفهوم شهروندی ارائه…
پایان نامه ارشد روانشناسی بعد فردی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۰- عناصر تشکیل دهنده برنامه درسی تربیت شهروندی برنامه درسی آموزشگاهی سازه ای اجتماعی است که به ارائه دانش، مهارت و ارزش هایی که در هر جامعه برای افرادش با اهمیت تلقی می شود، می پردازد. در مورد برنامه درسی تربیت شهروندی نیز این امر به مفهوم دانش، نگرش و مهارت هایی است که به پرورش شهروندان آینده کمک می کند. شهروندانی که مسئولیت ها و حقوق شهروندی خود را پذیرفته و به نحوی سودمند و اثربخش و به صورتی که به کشور یاری می رساند، این حقوق و مسئولیت ها را اعمال می کنند (کندی[۱]، ۲۰۰۸). تربیت شهروندی را می توان در سه بعد دانش، نگرش و مهارت مورد…
پایان نامه ارشد بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد فردی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۱- سطوح و ابعاد شهروندی آموزش شهروندی در بافت های متفاوتی صورت می گیرد و ابعاد گوناگونی دارد، مانند: ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی (کدیور، ۱۳۸۴). شهروندی تعلق جامعه های گوناگون محلی، ملی و جهانی و عضویت داشتن در جامعه سیاسی است، که هر سه بستر شهروندی محلی، ملی و جهانی اگاهی از مناسبات و روابط در آن بستر و توانایی فهم و تجزیه تحلیل کردن مسائل و تلاش برای حل مسالمت آمیز آن ها و رعایت ارزش های اخلاقی و انسانی همچون عدالت، برابری و آزادی شرط اساسی رفتار مطلوب شهروندی است (طاهرپور و شرفی، ۱۳۸۷). از سوی دیگر شهروندی فعال و مسئولانه فقط به معنای تعلق به جوامع…
دانلود پایان نامه بررسی وضعیت موجود ومطلوب مهارت های مورد نیازبعدفرهنگی تربیت شهروندی دربرنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۱-۲-بعد اجتماعی: بعد اجتماعی شهروندی بر این امر اذعان دارد که افراد یک جامعه نیازمند تعامل با همدیگر بوده و این تعامل اغلب بین افرادی که دارای رفتارها و ارزش های متفاوتی هستند، صورت می گیرد. شهروندان به طرق گوناگون بحث و گفتگو، تامل و تفکر و همچنین اقدام عملی در زندگی سیاسی و اجتماعی خود درگیر هستند. که در این زمینه پیشنهاد می کند همچنان که موضوع سیاسی مالی بشدت مورد توجه است باید برای بسط و توسعه سرمایه اجتماعی نیز سرمایه گذاری وسیعی تدارک ببینیم، وی سرمایه اجتماعی را به عنوان جریاناتی که بین مردم وجود دارد و شبکه ها، هنجارها و اعتماد عمومی را بوجود آورده و…
پایان نامه درباره:بعد فرهنگی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۱-۳-بعد مکانی: در این بعد هر فرد، فراتر از خود و جامعه پیرامونی، در حیطه جوامع محلی، ناحیه ای، ملی و چند فرهنگی عمل می کند. در این بعد مفهوم شهروندی مبتنی بر دولت، ملت ها جای خود را به شهروندی مبتنی بر پیوستگی و ارتباطات محلی و جهانی می دهد و شهروندان در یک زمان اعضای جوامع مختلف محسوب می شوند. این بعد شهروندی مستلزم این است که در مقیاس های مختلف عمل کنیم و تاثیر و تاثرات جهانی را بر امور محلی مورد توجه قرار دهیم. کاگان معتقد است که این بعد شهروندی، اساسا از اصطلاح «جهانی بیندیش و محلی عمل کن» پشتیبانی می کند. ۲-۱۱-۴-بعد زمانی:…
پایان نامه شناسایی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد اقتصادی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۲- نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی نظام تعلیم و تربیت رسمی وظیفه اصلی آموزش و پرورش افراد یک جامعه را بر عهده دارد. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که کانت بیان می دارد که: بشر تنها در سایه تعلیم و تربیت آدم می تواند رشد کند و آدم چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد، نیست (شکوهی، ۱۳۸۵). بر اساس تاثیر بسزایی که آموزش و پرورش یک جامعه در جامعه پذیر کردن دانش آموزان دارد، آماده سازی نسل جدید برای ایفای نقش شهروندی در جامعه محلی، ملی و بین المللی نیز امری است که از این نهاد آموزشی انتظار می رود. زیرا ایفای نقش شهروندی…
پایان نامه روانشناسی بعد اقتصادی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۴- رویکردهای سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی مروری بر ادبیات و منابع تخصصی حوزه مطالعات برنامه درسی نشان دهنده وجود رویکردهای مختلف نسبت به نحوه سازماندهی محتوای موضوعات گوناگون میباشد. در این قسمت عمدهترین این رویکردها به همراه چگونگی گنجاندن و سازماندهی موضوع تربیت شهروندی در قالب این رویکردها به بحث گذاشته میشود. مهمترین رویکردهای سازماندهی محتوای یک برنامه درسی خاص عبارتند از: رویکردهای موضوعات مجزا[۱]، رویکرد بین موضوعی[۲] و رویکرد موضوع های عام یا گسترده[۳]. در رویکرد مبتنی بر موضوعات مجزا، محتوا به بخشهای کاملا مجزا نظیر ادبیات،تاریخ، جغرافیا و غیره تقسیم میشود. این نوع رویکرد باعث میگرددتا دانش آموزان با دقت محتوای ویژه ای را آموخته و…
دانلود پایان نامه بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیازبعدسیاسی تربیت شهروندی دربرنامه درسی ازدید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی فعالیت یا مشارکت مدنی این رویکرد مبتنی بر این باور است که دانش آموزان از طریق مشارکت در جامعه مهارت ها و توانمندی مورد نیاز یک شهروند خوب را کسب کنند. رویکرد مسائل اجتماعی یا عمومی این رویکرد از این موضوع حمایت می کند که باید فراگیران شناختی عمیق و گسترده از برخی مسائل مبتلا به جامعه همچون صلح بدست آورند. رویکرد شفاف سازی ارزش ها این رویکرد بیان میکند که دانش آموزان باید قادر باشند درباره اینکه چه چیزی را کنترل کنند که شکل دهنده ارزش ها باشد، شناخت و آگاهی به دست آورند. رویکرد رشد اخلاقی رویکرد رشد اخلاقی دانش آموزان را با معضلات اخلاقی مختلف مواجه میکند…
پایان نامه ارشد روانشناسی بعد سیاسی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۶- سیر تحول در برنامه درسی دوره راهنمایی تحصیلی ایران یکی از عوامل موثر در پیشرفت نظام آموزش و پرورش هر کشور، محتوای برنامه های درسی و چگونگی برنامه ریزی درسی آن است. اهمیت این موضوع موجب شده است تا محتوای درسی به عنوان عنصر اصلی و هسته مرکزی برنامه های تعلیمی و تربیتی، همواره مورد توجه فلاسفه، علماء و مربیان تعلیم و تربیت و نظریه پردازان آموزشی و درسی قرار گیرد. امروزه برنامه های درسی را نخستین مظهر فلسفه تعلیم و تربیت و مهم ترین عامل اساسی در عمل یادگیری می دانند و از مهم ترین انواع برنامه ریزی در آموزش و پرورش به حساب می آورند. در جهان…
دانلود پایان نامه بررسی وضعیت موجود ومطلوب مهارتهای تربیت شهروندی دربرنامه درسی ازدیدمعلمان با توجه به رشته تحصیلی آنها
عنوان کامل پایان نامه : ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان دوره راهنمایی تحصیلی ۲-۱۷- اهداف دوره راهنمایی تحصیلی پرورش فضایل اخلاقی و معنوی دانش آموزان کمک به ایجاد پرورش عادت نظم و تربیت و تفکر علمی که از دوره ۵ ساله ابتدایی آغاز شده است. افزایش تجارب و معلومات عمومی دانش آموزان برای بهتر زیستن در اجتماع تشخیص استعدادها و رغبت های فردی دانش آموزان در رشته های نظری، فنی و حرفه ای و راهنمایی آنان در مراحل بعدی تحصیل، به رشته های مختلف بر حسب استعداد و احتیاجات کشور. آموزش شهروندی به عنوان یک واقعیت اجتماعی از مولفه های نظام دموکراسی- سیاسی و شاخص کلیدی برای تحقق دموکراسی در حوزه عمومی جامعه مدنی است. آموزش شهروندی به عنوان یک واقعیت اجتماعی در…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 06:51:00 ب.ظ ]
|