تعالی سازمانی |
![]() |
خرید اینترنتی فایل پایان نامه مدیریت : مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی[۱]:
مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی[۱]: تغییرات سریع در آستانه قرن بیست و یکم که در نهایت، نقش دولت ها را از تصدیگری به نقشهای هدایتی و ارشادی تبدیل نمود، سبب شد تا اینکه سازمانها با نگاهی کاملاً متفاوت از قبل به محیط داخلی و خارجی خود نگریسته و با توجه به فرهنگ رقابتپذیری و وضع قوانینی […]
خرید اینترنتی فایل پایان نامه مدیریت : مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی[۱]:
مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی[۱]: تغییرات سریع در آستانه قرن بیست و یکم که در نهایت، نقش دولت ها را از تصدیگری به نقشهای هدایتی و ارشادی تبدیل نمود، سبب شد تا اینکه سازمانها با نگاهی کاملاً متفاوت از قبل به محیط داخلی و خارجی خود نگریسته و با توجه به فرهنگ رقابتپذیری و وضع قوانینی […]
معیارهای مدل تعالی سازمانی، مدل تعالی سازمانی
۲-۹ روشهای ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی مدل تعالی سازمان را میتوان برای فعالیتهای مختلفی از جمله عارضه یابی و خود ارزیابی مورد استفاده قرار داد، اما توجه داشته باشید که نباید انتظار داشت این مدل همه واقعیات و شرایط خاص سازمان شما را در بر بگیرد.(امیران ،حیدر،۱۳۸۰)خود ارزیابی، یعنی بازنگری منظم، سیستماتیک […]
معیارهای مدل تعالی سازمانی، مفاهیم بنیادین سرآمدی
۱۰-۲بررسی اجمالی معیارها در مدل تعالی سازمانی و نحوه امتیاز دهی به آنها مدل سرآمدی مدل تعالی سازمانی یک مدل غیر تجویزی است که از ۹ معیار تشکیل شده است. این معیارها هسته و قلب این مدل هستند و مبنای ارزیابی یک سازمان قرار میگیرند.(همایونفر،۱۳۸۴،کابچه ارزیابی)در قسمت قبل گفتیم که مفاهیم بنیادین، اهدافی را […]
جایزه کیفیت اروپا، مدل تعالی سازمانی
معیار ۳- کارآمدی در اجرااین معیار کارآمدی متدولوژی را در اجرا با توجه به مواردی نظیر سهولت اجرا، فراگیری استفاده (تنوع کاربردی) وضوح روشهای ارائه شده برای اجرای متدولوژی و تناسب متدولوژی با هدف عارضهیابی سازمانی، مورد بررسی قرار میدهد. نقاط قوت و ضعف هر یک از متدولوژیهای انتخاب شده با توجه به این معیار […]
مفاهیم بنیادین سرآمدی، مدل تعالی سازمانی
شرکت میتواند ۴ جهتگیری متفاوت براساس دو پارامتر “داخلی یا خارجی” و “تدافعی یا تهاجمی” داشته باشد.اگر اقداماتی که شرکت انجام میدهد تحت نفوذ عوامل در کنترل مستقیم خود با شد، “داخلی” و اگر تحت نفوذ عمده از سوی عوامل خارج از کنترل مستقیم باشد“خارجی” در نظر گرفته میشود. اگر اقدامات به منظور افزایش قدرت […]
تاریخچه مدل تعالی سازمانی، مدلهای تعالی سازمانی
-۲۱ تاریخچه موضوع تاریخچه مدل تعالی سازمانی: در سال ۱۹۵۰ موسسه[۷] آقای دکتر ادوارد دمینگ را برای انجام سخنرانیهای مختلفی در زمینه کیفیت به ژاپن دعوت نمود و در سال ۱۹۵۱ این موسسه به پاس خدمات دکتر دمینگ در زمینه کیفیت جایزه ای به نام ایشان بنیان نهاد . مدلی که جایزه دمینگ […]
مدل تعالی سازمانی در ایران، بهره وری منابع انسانی
مدل تعالی سازمانی در ایرانمدل تعالی سازمانی در شرایطی در ایران مطرح می شود که در جهان بیش از ۷۰ مدل سرآمدی ملی و ۹۰ جایزه کیفیت وجود دارد که عموماً بهره گرفته از مدل های بنیاد اروپایی کیفیت مدیریت و بالدریج بوده و بسوی یکدیگر همگرا شده اند. گویا زبان رقابت در همه جای […]
مدل تعالی سازمانی، مدل تعالی سازمان
۱ــ نافرمانی، تمرد، اعتراض.[۴]۲ــ دعوت به مبارزه (مبارزهطلبی)[۵]بنابراین، چالش به «وضعیت و پدیدهای جدید و دشوار که مواجهه با آن تلاشی سخت و تعیینکننده را ایجاب کند» اطلاق میشود و در حالت مصدری، به معنی «زیرسوالکشیدن و ایجاد تردید در امری است از جنبه حقیقت، ارزش یا قدرت و توان آن.»درنتیجه درتعریف چالش می توان […]
پایگاه های اطلاعاتی، مدل تعالی سازمانی
بر اساس موارد یاد شده نمونه گیری نداشته ایم و از همه افراد جامعه آماری سوال شده است. بنابراین مشخص است که چون نمونه گیری نکرده ایم پس روش نمونه گیری و حجم نمونه جایگاهی ندارند. ۱- ۱۲ روش گردآوری اطلاعات : در این پژوهش از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. برای […]
انواع مدل های تعالی سازمانی، مدل تعالی سازمانی
از زمان مطرح شدن مدل تعالی سازمانی هر ساله بازنگری هایی روی این مدل انجام می شود در اولین بازنگری در سال ۱۹۹۷ پیشنهاداتی برای توسعه و بهبود مدل ارائه گردید. در بازنگری دوم مدل مجدداً توسط ۵۰۰ نفر از استفاده کنندگان مدل در اروپا توسعه یافت. در آخرین بازنگری نام مدل به نام کنونی(یعنی […]
مدل تعالی سازمانی، رویکرد شبیه سازی
جوایز ملّی کیفیّت بر این واقعیّت تأکید دارند که بقاء در رقابت جهانی، مستلزم بهبود عملکرد در مقیاس جهانی است. این مدل ها، با ارائه معیارهای ارزیابی، خطوط راهنمایی برای سازمان ها ایجاد می کنند تا پیشرفت ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیّت و سرآمدی سازمانی اندازه گیری نمایند. از سویی، معرّفی سازمان […]
تعالی سازمانی، شرکت های برتر
این رویکرد مبتنی بر ارائه مدارک کامل در راستای اظهارنامه جایزه ملّی بهره وری و تعالی سازمانی به منظور انجام خود ارزیابی است. پس از تهیّه اظهارنامه، یک گروه آموزش دیده از ارزیابان آن را مورد ارزیابی قرار می دهند. امتیازدهی در این روش از دقّت بالایی برخوردار است.(اقبال وهمکاران،۱۳۸۸)این نکته حائز اهمیّت است که […]
مدلهای تعالی سازمانی، نتایج کلیدی عملکرد
واژه های کلیدی: مدیریت کیفیت اروپا، توانمندسازها- نتایج- رهبری– خط مشی و استراتژی– کارکنان- مشارکت ها و منابع- فرآیندها– نتایج مشتری- نتایج کارکنان- نتایج جامعه– نتایج کلیدی عملکرد. فصل اوّل: کلیّات تحقیق 1-1 مقدّمهامروزه بنگاههای اقتصادی کشور درفرایند جهانی شدن وپیوستن به منظومه تجارت جهانی که پیوستنی که چندان نیز ازروی اختیار نیست با […]
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-04-15] [ 11:56:00 ب.ظ ]
|