پایان نامه : تدوین مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت

با درک عمیق و کارشناسانه از نیاز اساسی آموزش‌وپرورش به تحول و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران «سند ملی آموزش‌وپرورش»، به‌عنوان سند تحول بنیادین در دی‌ماه ۱۳۸۸ در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرار گرفت. سند ملی آموزش‌وپرورش در چشم‌انداز بیست‌ساله کشور مجموعه‌ای است دربردارنده‌ی مؤلفه‌های ذیل: مبانی نظری، اهداف و اصول، مأموریت، چالش‌ها، چشم‌اندازها و راهبردها. این سند به‌عنوان پایه، ملاک و راهنمای تصمیم‌گیری‌های اساسی برای هدایت، راهبری، نظارت و استقرار نظام آموزش‌وپرورش کشور در سطح ملی به‌منظور تحقق تحولات محتوایی و ساختاری مورد استناد و استفاده قرار می‌گیرد. قلمرو سند ملی عرصه‌های رشد و تعالی انسان و توسعه؛ پیشرفت کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با آموزش و پرورش دربرمی گیرد و برای آن‌ها تعیین تکلیف…

پایان نامه : تدوین مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت

با درک عمیق و کارشناسانه از نیاز اساسی آموزش‌وپرورش به تحول و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران «سند ملی آموزش‌وپرورش»، به‌عنوان سند تحول بنیادین در دی‌ماه ۱۳۸۸ در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرار گرفت. سند ملی آموزش‌وپرورش در چشم‌انداز بیست‌ساله کشور مجموعه‌ای است دربردارنده‌ی مؤلفه‌های ذیل: مبانی نظری، اهداف و اصول، مأموریت، چالش‌ها، چشم‌اندازها و راهبردها. این سند به‌عنوان پایه، ملاک و راهنمای تصمیم‌گیری‌های اساسی برای هدایت، راهبری، نظارت و استقرار نظام آموزش‌وپرورش کشور در سطح ملی به‌منظور تحقق تحولات محتوایی و ساختاری مورد استناد و استفاده قرار می‌گیرد. قلمرو سند ملی عرصه‌های رشد و تعالی انسان و توسعه؛ پیشرفت کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با آموزش و پرورش دربرمی گیرد و برای آن‌ها تعیین تکلیف…

رشته روانشناسی : طبقه بندی هدف های آموزشی روانی- حرکتی – تربیت بدنی

طبقه بندی هدف های آموزشی روانی- حرکتی – تربیت بدنی حوزه روانی- حرکتی به زمینه مهارت های حرکتی یا فعالیت های بدنی ارتباط دارد. به عبارت دیگر، هر فعالیتی که علاوه بر جنبه روانی دارای جنبه جسمانی هم باشد، در این حوزه جای دارد (سیف، ۱۳۸۰). رمضانی نژاد (۱۳۸۶) معتقد است اهداف این حیطه جزء اهداف درجه اول و بسیار مهم تربیت بدنی و ورزش است. همه حرکات آدمی براساس یک نظم منطقی درشش سطح حرکات بازتابی[۱]، حرکات بنیادی[۲]، توانایی های ادراکی[۳]، توانایی های جسمانی[۴]، حرکات مهارتی[۵] و ارتباط غیر کلامی[۶] قرار گرفته است. در هر یک از این طبقات، حرکات و توانایی‌های بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین اهداف وفعالیت های حیطه روانی- حرکتی از اهمیت زیادی در رشته تربیت بدنی و ورزش برخوردار است و بخش مهمی از اهداف اختصاصی آن را…

راهنمای پایان نامه درباره : اهداف برنامه درسی تربیت بدنی

اهداف برنامه درسی تربیت بدنی جوادی پور(۱۳۸۵؛ب) در بین عناصرده گانه برنامه درسی، تدوین اهداف آموزشی را یکی از مهم ترین عناصر عنوان کرده است؛ چرا که عناصر دیگر بر اساس و متأثر از اهداف برنامه درسی شکل‌گرفته و جهت پیدا می کنند. انتخاب محتوی، روش های تدریس وتجارب یادگیری فراگیران براساس اهداف آموزشی صورت می گیرد. گراپ[۱] (۱۹۷۰)پنج هدف کلی برای برنامه درسی تربیت بدنی ارائه می نماید. برای درگیر کردن در تجارب اولیه از طریق حرکت انسانی. برای توسعه دادن مهارت های عملکرد به بهداشت فرد برای ارتقا دادن به رفتارهای زیبا شناسانه برای توسعه نگرش های اجتماعی متناسب برای درگیر کردن در بازی به عنوان یک فعالیت زندگی انتخابی(همان منبع). پاول نیکولای[۲](۱۹۹۷) بیان می کند که در برنامه آمادگی جسمانی از طریق تربیت بدنی اهداف برنامه

درسی به شکل زیر…

راهنمای پایان نامه درباره : اهداف برنامه درسی تربیت بدنی

اهداف برنامه درسی تربیت بدنی جوادی پور(۱۳۸۵؛ب) در بین عناصرده گانه برنامه درسی، تدوین اهداف آموزشی را یکی از مهم ترین عناصر عنوان کرده است؛ چرا که عناصر دیگر بر اساس و متأثر از اهداف برنامه درسی شکل‌گرفته و جهت پیدا می کنند. انتخاب محتوی، روش های تدریس وتجارب یادگیری فراگیران براساس اهداف آموزشی صورت می گیرد. گراپ[۱] (۱۹۷۰)پنج هدف کلی برای برنامه درسی تربیت بدنی ارائه می نماید. برای درگیر کردن در تجارب اولیه از طریق حرکت انسانی. برای توسعه دادن مهارت های عملکرد به بهداشت فرد برای ارتقا دادن به رفتارهای زیبا شناسانه برای توسعه نگرش های اجتماعی متناسب برای درگیر کردن در بازی به عنوان یک فعالیت زندگی انتخابی(همان منبع). پاول نیکولای[۲](۱۹۹۷) بیان می کند که در برنامه آمادگی جسمانی از طریق تربیت بدنی اهداف برنامه درسی به شکل زیر…

منابع پایان نامه با موضوع نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی

نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی نظام تعلیم و تربیت رسمی وظیفه اصلی آموزش و پرورش افراد یک جامعه را بر عهده دارد. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که کانت بیان می دارد که: بشر تنها در سایه تعلیم و تربیت آدم می تواند رشد کند و آدم چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد، نیست (شکوهی، ۱۳۸۵). بر اساس تاثیر بسزایی که آموزش و پرورش یک جامعه در جامعه پذیر کردن دانش آموزان دارد، آماده سازی نسل جدید برای ایفای نقش شهروندی در جامعه محلی، ملی و بین المللی نیز امری است که از این نهاد آموزشی انتظار می رود. زیرا ایفای نقش شهروندی مستلزم دانایی، آگاهی و کسب نگرش و مهارت های لازم برای حل مسالمت آمیز مشکلات و چالش هایی است که فرد در زندگی اجتماعی…

منابع پایان نامه با موضوع نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی

نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی نظام تعلیم و تربیت رسمی وظیفه اصلی آموزش و پرورش افراد یک جامعه را بر عهده دارد. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که کانت بیان می دارد که: بشر تنها در سایه تعلیم و تربیت آدم می تواند رشد کند و آدم چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد، نیست (شکوهی، ۱۳۸۵). بر اساس تاثیر بسزایی که آموزش و پرورش یک جامعه در جامعه پذیر کردن دانش آموزان دارد، آماده سازی نسل جدید برای ایفای نقش شهروندی در جامعه محلی، ملی و بین المللی نیز امری است که از این نهاد آموزشی انتظار می رود. زیرا ایفای نقش شهروندی مستلزم دانایی، آگاهی و کسب نگرش و مهارت های لازم برای حل مسالمت آمیز مشکلات و چالش هایی است که فرد در زندگی اجتماعی…

پایان نامه مدیریت در مورد : مشخصه های فضاهای کاری سالم

مشخصه های فضاهای کاری سالم بطور خلاصه این تحقیق برمبنای تحقیقات پیشین و اخیر که بر روی عامل تغییرات سازمانی و پیامدهای سلامتی کارکنان تاکید کرده اند استوار می باشد. بر این مبنا ۱۰ مولفه کلیدی ایجاد کننده سلامت سازمانی در ادامه تشریح خواهند گردید. ۱) وضوح نقش و قابلیت دسترسی آن بطور سنتی از گذشته در ادبیات مرتبط با سلامت کاری ارتباط بین مشخصه های شغلی و سلامتی مورد تاکید بوده است. یکی از این مفاهیم تعارض نقش است , این تعارض هنگامی روی می دهد که نقشهای کاری متناوباً در یک رقابت ناشایست به سر برند. همچنین این تعارض یا فشار ممکن است زمانی روی دهد که کارکنان در شرایط رنج و ناراحتی کار می کنند مثلاً شخصی که کارش با باورها و عقاید شخصی اش در تضاد است. ابهام در…

پایان نامه مدیریت در مورد : مشخصه های فضاهای کاری سالم

مشخصه های فضاهای کاری سالم بطور خلاصه این تحقیق برمبنای تحقیقات پیشین و اخیر که بر روی عامل تغییرات سازمانی و پیامدهای سلامتی کارکنان تاکید کرده اند استوار می باشد. بر این مبنا ۱۰ مولفه کلیدی ایجاد کننده سلامت سازمانی در ادامه تشریح خواهند گردید. ۱) وضوح نقش و قابلیت دسترسی آن بطور سنتی از گذشته در ادبیات مرتبط با سلامت کاری ارتباط بین مشخصه های شغلی و سلامتی مورد تاکید بوده است. یکی از این مفاهیم تعارض نقش است , این تعارض هنگامی روی می دهد که نقشهای کاری متناوباً در یک رقابت ناشایست به سر برند. همچنین این تعارض یا فشار ممکن است زمانی روی دهد که کارکنان در شرایط رنج و ناراحتی کار می کنند مثلاً شخصی که کارش با باورها و عقاید شخصی اش در تضاد است. ابهام در…

آثار تربیتی کار و اشتغال

اسلام برای کار و تلاش اهمیت بسیار قائل است و مسلمان با اینکه می‌داند خدای متعال برهمه‌ی انسان‌ها اتمام حجت کرده است که « اِنَّ اللهَ هُوَ اَلَّّرّزّاقُ ذوُ الْقوَّّهِ الْمَتین » (ذاریات، آیه ۵۸)همانا خداوند تنها کسی است که روزی دهنده صاحب نیروی محکم است. اما هرگز از تلاش و معاش دست بر نمی دارد و کار، بزرگترین سرمایه دانسته شده است. پیامبر اسلام(ص) در ۱۴۳۰ سال قبل فرموده است: « لا معاش له لا معادله » یعنی کسی که معاش ندارد، معاد ندارد. وی هم چنین می‌فرماید: « ان الله یحب المؤمن المحترف »( حر العاملی ، وسائل الشیعه ، ۱۴۰۸ ق) خداوند مؤمنی را که به حرفه‌ای مشغول است دوست دارد. در حدیث دیگری از پیامبر (ص) نقل شده است: « ملعون من القی کلّه علی الناس »( کلینی…

عوامل تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

گفتار سوم – عوامل تکرار جرم در کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت کانون اصلاح و تربیت، مکانی است برای تربیت و تهذیب روحی و جسمی کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف به سوی بزه و بزهکاری سوق داده شده ­اند. در این مکان تلاش می­شود با تمام عواملی (­که در فصل اول توضیح داده شد) این کودکان و نوجوانان را از نظر روحی به سمتی هدایت کنند که بعد از اتمام دوران محکومیت و آزادی، دیگر به سوی جرم تمایل پیدا نکنند. امّا متاسفانه با توجه به آمار و ارقامی که از سوی بخش مراقبت بعد از خروج اعلام شد و با توجه به مصاحبه­هایی که صورت گرفته و آماری که از خلال این مصاحبه­های حضوری بدست میآید، دیده می شود که حدودا ۲۵% [۱]کودکان و نوجوانانی که برای…

نظرپردازان تربیت کودک : مارتین لوتر -کمینوس-جان لاک -فردریک فروبل و…

مارتین لوتر از صاحبنظران قدیمی است که در زمینه تربیت کودک نظرپردازی کرده است. شاید بتوان او را به نوعی از نخستین کسانی دانست که به اهمیت این دوران پی برده است. او از نخستین کسانی است که به ارزش آموزش و پرورشِ کودک، در زمان رنسانس پی برد و در بیان اهمیت این دوره می گوید: «چون پدران و مادران اغلب نادان، خودخواه و گرفتار هستند، وظیفه شهرداران است که آنها را وادار کنند تا کودکان خود را به آموزشگاه بفرستند. برای آماده کردن افراد جهت کارهای مختلف، باید آموزشگاههای مخصوص برپا کرد و به کودکان با استعداد و باهوش امکان داد تا به تحصیلات عالی بپردازند. روش آموزش باید متکی به میل و ذوق کودک و از روی عقل و دلیل انتخاب شده باشد (پارسا، ۱۳۶۷ص۶۸). ۲-۲-۲- کمینوس کمینوس در…

مهارت های تفکر انتقادی، اهداف تربیت شهروندی

۲-۱۲- نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی نظام تعلیم و تربیت رسمی وظیفه اصلی آموزش و پرورش افراد یک جامعه را بر عهده دارد. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که کانت بیان می دارد که: بشر تنها در سایه تعلیم و تربیت آدم می تواند رشد کند و آدم چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد، نیست (شکوهی، ۱۳۸۵). بر اساس تاثیر بسزایی که آموزش و پرورش یک جامعه در جامعه پذیر کردن دانش آموزان دارد، آماده سازی نسل جدید برای ایفای نقش شهروندی در جامعه محلی، ملی و بین المللی نیز امری است که از این نهاد آموزشی انتظار می رود. زیرا ایفای نقش شهروندی مستلزم دانایی، آگاهی و کسب نگرش و مهارت های لازم برای حل مسالمت آمیز مشکلات و چالش هایی است که فرد در…

هزینه های مالی، تعلیم و تربیت

 گفتار ششم- نقش احزاب در تقویت و تثبیت دموکراسییکی از وجوه مشخصه حکومتهای حاضر تکامل سریع احزاب سیاسی است و این احزاب در هر کشوری که حکومت استبدادی از آن رخت بربندد و قدرت دموکراسی و حکومت مردم بر مردم جانشین آن شود، طلوع می نماید. دلیل به وجود آمدن این احزاب مشکل نیست و بطور کلی عقاید مردم راجع به اعمال و رفتاری که حکومت باید انجام دهد، منتهی به عوامل مادی و اقتصادی می گردد. ولی به طور خلاصه، اختلاف عقاید مردم ناشی از تبلیغات، اغراض سیاسی، اجتماعی، انتقادی و یا توجه به یک فلسفه و سیاست بخصوصی است و همه اینها ناشی از عوامل مادی است. به تجربه ثابت شده است که نظریات و عقایدی به عنوان پایه سیاست عمومی قرار می گیرد که عده بیشتری از مردم را برای…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...