تقاضا برای بیمه |
![]() |
بیمه های اجتماعی، تقاضای نیروی کار
از اینرو بیمه های اجتماعی بر اعطای غرامات لازم برای رویارویی با هزینه های خانوادگی به بیمه شدگان تاکید دارند، همچنان که در حالات بیماری و حادثه بر ارائه خدمات پزشکی یا مشارکت در هزینه های این خدمات به بیمه شدگان و خانواده های ایشان تاکید دارند تا از بار آن بکاهند و خانواده را در برابر نتایج اقتصادی آن حمایت کنند و در حالت وفات بر جبران خسارت بیمه شده یا افراد خانواده نسبت به هزینه های کفن و دفن که بر شانه ی برخی خانواده ها سنگینی می کند تاکید دارد.[۷۵]بی تردید تضمین پرداخت این کمک ها به بیمه شدگان قدرت هزینه کردن می دهد و باعث اقبال ایشان به تقاضای کالاها و خدمات می شود. مساله ای که باعث افزایش مصرف می شود و در فعال ساختن جنبش اقتصادی مشارکت…
پایان نامه مدیریت:ارائه عوامل موثر بر تقاضای بیمه درمانی در استان های منتخب
وضعیت بیمه درمان در ایران و دنیا برای مطالعه و مقایسه با آمارهای بین المللی، رشتههای بیمه به صورت بیمههای زندگی، عمدتا بیمه عمر و غیر زندگی تقسیمبندی شده اند که بیمه های درمان، شامل بیمههای غیر زندگی است (پژوهشکده بیمه، ۱۳۸۷). به طور کلی وضعیت بیمههای غیرزندگی در مناطق مختلف مختلف جهان در سال ۲۰۰۸ در شکل (۲-۱) نشان داده شده است. مشاهده می شود که در کل مناطق امریکای شمالی، اروپای غربی، اقیانوسیه و ژاپن و کشورهای تازه صنعتی شده آسیایی پیشتاز بوده و منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی که کشور ایران نیز در این قسمت قرار دارد، با یک درصد سهم از بازار جهانی در رتبه پائینی قرار دارد. به عبارتی سرانه حق بیمه پرداختی در مناطق امریکای شمالی ۲۱۳۳٫۲ دلار، اروپای غربی ۱۱۸۶٫۸ دلار، اقیانوسیه ۹۹۰٫۵ دلار و ژاپن…
پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر
چکیدهبیمه ی عمر به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و همچنین، به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از مرگ سرپرست خانواده و پیری و کهولت است. در بسیاری از کشورها با بیمه های عمر، منبع مالی عظیمی درکل جامعه از حق بیمه های گرفته شده به دست می آید که میتوان برای توسعه ی خود صنعت بیمه و یا دیگر بخش ها و خدمات رسانی بیشتر استفاده کرد . با وجود پیشرفت همه جانبه ی این بیمه در کشورهای توسعه یافته و حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه، محصولات بیمه ی عمر که نیاز مبرم زندگی امروز است، در سبد مصرفی خانواده های ایرانی جایگاه مطمئنی به دست نیاورده است.پژوهش حاضر، عوامل مؤثر بر گسترش بیمه ی عمر را بررسی میکند و مطالعه ای میدانی است که جامعه ی آماری آن شهرستان…
پایان نامه ارزیابی تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر میزان تمایل افراد برای تقاضای بیمه عمر
چکیده بیمه ی عمر به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و همچنین، به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از مرگ سرپرست خانواده و پیری و کهولت است. در بسیاری از کشورها با بیمه های عمر، منبع مالی عظیمی درکل جامعه از حق بیمه های گرفته شده به دست می آید که میتوان برای توسعه ی خود صنعت بیمه و یا دیگر بخش ها و خدمات رسانی بیشتر استفاده کرد . با وجود پیشرفت همه جانبه ی این بیمه در کشورهای توسعه یافته و حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه، محصولات بیمه ی عمر که نیاز مبرم زندگی امروز است، در سبد مصرفی خانواده های ایرانی جایگاه مطمئنی به دست نیاورده است.پژوهش حاضر، عوامل مؤثر بر گسترش بیمه ی عمر را بررسی میکند و مطالعه ای میدانی است که جامعه ی آماری آن…
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : صنعت بیمه:
صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین بخش های مالی مورد توجه کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد. در این بخش اطلاعاتی اجمالی درباره صنعت بیمه ارائه می شود. ۲-۱-۱- مقدمه: بیمه[۱] از جمله نهادهای اقتصادی است که نقش مهمی در حیات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورها ایفا می کند. بیمه از شاخه های مهم بخش خدمات به شمار می رود که از یک سو باعث نوعی تأمین و احساس امنیت برای بیمه گذاران می شود و از سوی دیگر در رشته هایی که از نظر اقتصادی مطلوب بوده و در مسیر اهداف توسعه اقتصادی دولت می باشد، بستری مناسب برای سرمایه گذاری فراهم می کند (صفوی و فلاحتی، ۱۳۸۶، ص ۱۲). فلسفه شکل گیری بیمه وجود خطر می باشد که همواره سابقه ای به قدمت زندگی انسان داشته و با ضرر…
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : صنعت بیمه:
صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین بخش های مالی مورد توجه کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد. در این بخش اطلاعاتی اجمالی درباره صنعت بیمه ارائه می شود. ۲-۱-۱- مقدمه: بیمه[۱] از جمله نهادهای اقتصادی است که نقش مهمی در حیات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورها ایفا می کند. بیمه از شاخه های مهم بخش خدمات به شمار می رود که از یک سو باعث نوعی تأمین و احساس امنیت برای بیمه گذاران می شود و از سوی دیگر در رشته هایی که از نظر اقتصادی مطلوب بوده و در مسیر اهداف توسعه اقتصادی دولت می باشد، بستری مناسب برای سرمایه گذاری فراهم می کند (صفوی و فلاحتی، ۱۳۸۶، ص ۱۲). فلسفه شکل گیری بیمه وجود خطر می باشد که همواره سابقه ای به قدمت زندگی انسان داشته و با ضرر…
پایان نامه حقوق : ویژگی های بیمه سرمایه گذاری برای مهریه
ویژگی های بیمه سرمایه گذاری برای مهریه قرارداد تشکیل سرمایه برای پرداخت مهر که بخی از شرکت های بیمه ایران با انتشار دفترچه های گوناگون از آن با نام بیمه مهریه یاد کرده اند دارای اوصاف ذیل می باشد: ۱-قراداد مالی است زیرا بیمه گذار و بیمه گر هردو درباره تبادل مال و ارزش مالی به توافق می رسند و اصل تراضی جنبه مالی دارد. ۲-این قرارداد نسبت به بیمه گر عهدی است ، زیرا به پرداخت سرمایه تعهد می کند ولی نسبت به بیمه گذار گاه تملیکی و گاه عهدی است. ۳-قرارداد نسبت به بیمه سرمایه گذار (بیمه گذار ) جایز و نسبت به شرکت بیمه (بیمه گر ) لازم است . زیرا بیمه گذاز مجبور به سرمایه گذاری نیست . ولی بیمه گر باید به تعهدات خود عمل کند و حق…
پایان نامه حقوق : ویژگی های بیمه سرمایه گذاری برای مهریه
ویژگی های بیمه سرمایه گذاری برای مهریه قرارداد تشکیل سرمایه برای پرداخت مهر که بخی از شرکت های بیمه ایران با انتشار دفترچه های گوناگون از آن با نام بیمه مهریه یاد کرده اند دارای اوصاف ذیل می باشد: ۱-قراداد مالی است زیرا بیمه گذار و بیمه گر هردو درباره تبادل مال و ارزش مالی به توافق می رسند و اصل تراضی جنبه مالی دارد. ۲-این قرارداد نسبت به بیمه گر عهدی است ، زیرا به پرداخت سرمایه تعهد می کند ولی نسبت به بیمه گذار گاه تملیکی و گاه عهدی است. ۳-قرارداد نسبت به بیمه سرمایه گذار (بیمه گذار ) جایز و نسبت به شرکت بیمه (بیمه گر ) لازم است . زیرا بیمه گذاز مجبور به سرمایه گذاری نیست . ولی بیمه گر باید به تعهدات خود عمل کند و حق…
پایان نامه دانشگاهی : بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان:
مبنای تعیین مسئولیت کار فرما در مقابل کارکنان در هر کشوری ، قانون موضوعه در این ارتباط می باشد و در جمهوری اسلامی ایران قانونی که حدود و ثغور مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان را مشخص می کند . قانون کار که مشتمل بر ۲۰۳ ماده و ۱۲۱ تبصره می باشد و در تاریخ ۲۹/۸/۱۳۶۹ به تصویب نهایی رسیده است. قانون مذکور ، کارفرما را در مقابل خسارات بدنی کارکنان که ناشی از عدم رعایت مقرارات حفاظت فنی و همچنین خدمات بهداشت کار می باشد مسئول شناخته ، و وی را ملزم به جبران خسارت جانی حاصله می داند. ماحصل مواردیکه این قانون کارفرما را مسئول می شناسد در چهار فصل به شرح ذیل خلاصه می گردد: ۱- تهیه و تدارک وسایل ایمنی عمومی کارگاه و فردی کارگر ۲- آموزش نکات ایمنی به کارگران و آموزش استفاده…
پایان نامه دانشگاهی : بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان:
مبنای تعیین مسئولیت کار فرما در مقابل کارکنان در هر کشوری ، قانون موضوعه در این ارتباط می باشد و در جمهوری اسلامی ایران قانونی که حدود و ثغور مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان را مشخص می کند . قانون کار که مشتمل بر ۲۰۳ ماده و ۱۲۱ تبصره می باشد و در تاریخ ۲۹/۸/۱۳۶۹ به تصویب نهایی رسیده است. قانون مذکور ، کارفرما را در مقابل خسارات بدنی کارکنان که ناشی از عدم رعایت مقرارات حفاظت فنی و همچنین خدمات بهداشت کار می باشد مسئول شناخته ، و وی را ملزم به جبران خسارت جانی حاصله می داند. ماحصل مواردیکه این قانون کارفرما را مسئول می شناسد در چهار فصل به شرح ذیل خلاصه می گردد: ۱- تهیه و تدارک وسایل ایمنی عمومی کارگاه و فردی کارگر ۲- آموزش نکات ایمنی به کارگران و آموزش استفاده…
آمیخته بازاریابی مناسب با استفاده از تکنیک AHP دربیمه
گفتار پنجم -آمیخته بازاریابی مناسب با بهره گرفتن از تکنیک AHP دربیمه موقعیـت استراتژیک کشور ایران بــه عنــوان یــک کشــور آزاد و مســتقل و اراده ملــی بــرای افــزایش تولیــد،بهبود توزیــع ،حضــور موفقیــت آمیــز در بــازا رهــای بــین المللــی ایجــاب مــی کنــد کــه ادبیــات بازاریــابی ۳مورد توجــه خــاص قــرار گیــرد. تــاآن چــه مــورد نیــاز پژوهشگران ،کارشناســان ،مــدیران و کارآفرینــان اقتصــادی در عرصه هــای تولیــد وتوزیــع است فراهم گــردد تــا رونــد حرکــت اســتقلال طلبانه ایران در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین شرایط به موقعیت مطلوب برسد. از جمله مسائل پیش روی برنامه ریزان بازاریابی جهت نیل به مزیت رقابتی پایدار، طراحی و توسعه آمیخته اثر بخش بازاریابی است[۱] آمیخته بازاریابی در بنگاههای کوچک و متوسط، در حقیقت یکپارچه سازی برنامه های بازاریابی در شرکتهای کوچک با رویکردی کارآفرینانه است که در راستای جلب…
برنامه ریزی بازاریابی خدمات بیمه
چرا برخی از نمایندگان و فروشندگان بیمه هنوز هم سعی می کنند با این سیستم بازاریابی، مخالفت کنند؟ به کارگیری برترین شیوه های ارسال پُست مستقیم، درج تبلیغات در روزنامه ها، و برگذاری سمینارهای میهمانی، همگی سبب می شوند تا شما و بیمه نامه ها و خدماتی که می فروشید در معرض دید مستقیم مشتریان احتمالی قرار گیرند. اما بدون داشتن یک برنامه بازاریابیِ درست که باعث ایجاد اعتماد، باورپذیری و خلق تصاویر مثبت از شما در ذهن مشتری احتمالی، می گردد، شما در نظر مشتری احتمالی فقط یک بیمه گر دیگر هستید که می خواهد بیمه نامه خود را بفروشد. نمایندگان و فروشندگان بیمه بسیار باهوش و سخت کوشی را بوده اند که دسته دسته قراردادهای فروش و پول های حاصل از این قراردادها را از دست داده اند، زیرا لجوجانه بر…
برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خدمات بیمه
– متدها تبلیغاتی بیشتر در تولید تماس در در طول سال های گذشته، ما وقت بسیار زیادی را به صحبت و کار کردن با تعدادی از برترین افراد موفق در تجارت و بازاریابی سپری کرده ایم. ما بررسی های بسیار زیادی را انجام دادیم و البته هنوز هم انجام می دهیم تا نمایندگان و فروشندگان موفق بیمه را پیدا کنیم (کسانی که درآمدی بیش از چندمیلیون تومان در ماه دارند). کسانی که متدهای تولید تماس زیر را به عنوان بخش اصلی در برنامه های کمپین بازاریابی خود استفاده می کنند (هنگامی که ما این افراد را پیدا می کنیم، به آنها آموزش می دهیم که چطور متدهای زیر را کنار بگذارند و به متدهای ۰۴ گانه گفته شده در بالا روی آورند). متدهای زیر، می توانند روش های نسبتاً خوبی برای پُر کردن…
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی خدمات بیمه
بهترین راه برای ایجاد تماس های جدید در کار فروشندگی بیمه برای داشتن فروشهای جدید، چیست؟ اکثر فروشندگان و نمایندگان بیمه ای که با ما تماس می گیرند، به دنبال سریع ترین، اثرگذارترین و بهترین راه برای دریافت تماس از سوی بهترین مشتریان احتمالی بیمه هستند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. این افراد سعی می کنند تا با خرید لیستهای بلندبالایی از شماره های تماس مشتریان احتمالی؛ استفاده ازکتابچه های اطلاعاتی و گزارشات رایگان؛ جمع آوری خبرنامه های منتشرشده از سوی مشتریان احتمالی؛ ارسال ایمیل های مستقیم؛ ارسال کارت پستال؛ پیوستن به بازاریابی های مشترک و مخاطره آمیز؛ شرکت در سمینارهای مربوطه؛ شرکت در کارگاه های آموزشی یا برگذاری این کارگاه ها؛ تقاضا از مشتریان فعلی برای معرفی مشتریان جدید؛ درج مقالات در روزنامه ها؛ درج مطالب مطبوعاتی جهت چاپ در روزنامه؛…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 09:35:00 ق.ظ ]
|