توسعه بازار صادرات |
![]() |
استراتژی توسعه صادرات، بازاریابی بین المللی
توسعه صادرات غیر نفتی و رهایی از تک محصولی نفت ؛بدلیل نوسان شدید قیمت آن از یک سو و پایان پذیر بودن منابع نفتی از سوی دیگر ، برای کشور ایران امری اجتناب ناپذیر است .از طرفی دیگر ، ایران دارای منابع غنی خدادادی فراوان می باشد که استفاده صحیح از هر کدام از این منابع ،جهت صادرات میتواند درآمد ارزی هنگفتی را نصیب کشور ایران نماید .طبق آمار ارائه شده ، ایران از لحاظ غنای معادن پنجمین کشور دنیا ، و از حیث درجه خلوص معادن سومین کشور در جهان است(گوهریان ،۱۳۷۹).از جمله این معادن می توان به معادن سنگ اشاره کرد.با توجه به این منابع عظیم و مرغوب سنگ ، که در کشور ایران وجود دارد،فرصت بالقوه مناسبی در اختیار تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگهای ساختمانی قرار گرفته است ….
پایان نامه مدیریت دانشگاهی : خرید در بازارچه های مرزی
یکی از انواع گردشگری خرید که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ، خرید در بازارچه های مرزی[۱] است . این نوع خرید در نزدیک مرزهای بین المللی اتفاق می افتد و سه عامل مزیت قیمتی ، کالاهای مورد نظر و مقاصد انتخاب شده بر ان تاثیر می گذارند که البته این سه عامل بر تمام مقاصد خرید تاثیر گذارند (تیموتی ۲۰۰۶، ) . این نوع گردشگری خرید نوعی از خرید خارجی یا بیرون از خانه است که به خرید گردشگری بیرون از مرزهای استانی ، منطقه ای و یا بین المللی اشاره دارد . ۹-۲ مرز اخرین حد قلمرو زمینی ، دریایی ، هوایی و زیر زمینی هر کشور را مرز آن کشور گویند(مرکز مطالعات خلیج فارس ، ۱۳۷۸) . مرزها نقاط تحدید کننده کشورها و قلمروهای…
پایان نامه مدیریت دانشگاهی : خرید در بازارچه های مرزی
یکی از انواع گردشگری خرید که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده ، خرید در بازارچه های مرزی[۱] است . این نوع خرید در نزدیک مرزهای بین المللی اتفاق می افتد و سه عامل مزیت قیمتی ، کالاهای مورد نظر و مقاصد انتخاب شده بر ان تاثیر می گذارند که البته این سه عامل بر تمام مقاصد خرید تاثیر گذارند (تیموتی ۲۰۰۶، ) . این نوع گردشگری خرید نوعی از خرید خارجی یا بیرون از خانه است که به خرید گردشگری بیرون از مرزهای استانی ، منطقه ای و یا بین المللی اشاره دارد . ۹-۲ مرز اخرین حد قلمرو زمینی ، دریایی ، هوایی و زیر زمینی هر کشور را مرز آن کشور گویند(مرکز مطالعات خلیج فارس ، ۱۳۷۸) . مرزها نقاط تحدید کننده کشورها و قلمروهای…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید
فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازار جدید، شامل تحقیق بازاریابی، توسعه یا اصلاح کالا، توزیع و عملیات ترفیع فروش است. هر یک از این فعالیتها متأثر از سطح اقتصادی فعالیتها و حداقل تلاش بازاریابی است. شرکت قبل از ورود به بازار جدید، باید سرمایهگذاری لازم را برای شناخت مصرف کنندگان و کسب اطلاعاتی درباره بازار انجام دهد. اصلاح و تغییر محصول متناسب یا سلیقههای مصرف کنندگان نیز نیازمند سرمایهگذاری سنگین است. اگر حجم فروش چشمگیر باشد، صرف این هزینهها برای چند کشور توجیه اقتصادی خواهد یافت. بنابراین در صورت تشابه بازار در چندین کشور، انجام اصلاح یا تغییر از لحاظ هزینه توجیهپذیر میشود. در زمینه حمل و نقل نیز مقدار کالای قابل صدور، تعیین کننده بهای تمام شده حمل یک واحد کالاست. با عنایت به هزینه…
دانلود پایان نامه مدیریت در مورد فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید
فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازارهای جدید فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازار جدید، شامل تحقیق بازاریابی، توسعه یا اصلاح کالا، توزیع و عملیات ترفیع فروش است. هر یک از این فعالیتها متأثر از سطح اقتصادی فعالیتها و حداقل تلاش بازاریابی است. شرکت قبل از ورود به بازار جدید، باید سرمایهگذاری لازم را برای شناخت مصرف کنندگان و کسب اطلاعاتی درباره بازار انجام دهد. اصلاح و تغییر محصول متناسب یا سلیقههای مصرف کنندگان نیز نیازمند سرمایهگذاری سنگین است. اگر حجم فروش چشمگیر باشد، صرف این هزینهها برای چند کشور توجیه اقتصادی خواهد یافت. بنابراین در صورت تشابه بازار در چندین کشور، انجام اصلاح یا تغییر از لحاظ هزینه توجیهپذیر میشود. در زمینه حمل و نقل نیز مقدار کالای قابل صدور، تعیین کننده بهای تمام شده حمل یک واحد کالاست. با عنایت به هزینه…
دانلود پایان نامه : ابعاد آمیخته بازاریابی محصول
تاریخچه بانک کشاورزی بانک کشاورزی، بانک دولتی ایرانی است، که ادارات مرکزی و سرپرستی آن، در تهران قرار دارند و دارای بیش از ۲۰۰۰ شعبه در سایر شهرهای ایران میباشد. این بانک یکی از قدیمیترین بانکهای ایران با هشتاد سال سابقه میباشد و یکی از معدود بانکهای ایران است که پیش از بانک مرکزی ایران تاسیس شدهاست. از تاسیس بانک ملی ایران در دهه اول قرن حاضر چندی نگذشته بود، که ضرورت یک واحد اعتباری برای کمک به کشاورزان کشور احساس شد. سال ۱۳۰۹ بانک ملی این مسئولیت را پذیرفت و بخشی به نام «بانک فلاحتی» در محدوده بانک ملی آغاز به کار کرد. سال ۱۳۱۲ قانون ایجاد بانک مستقلی با مسئولیت بیشتر به نام «بانک فلاحتی و صنعتی ایران» از تصویب مجلس شورای ملی وقت گذشت و بانک مذکور تاسیس شد. خدمات…
دانلود پایان نامه : ابعاد آمیخته بازاریابی محصول
تاریخچه بانک کشاورزی بانک کشاورزی، بانک دولتی ایرانی است، که ادارات مرکزی و سرپرستی آن، در تهران قرار دارند و دارای بیش از ۲۰۰۰ شعبه در سایر شهرهای ایران میباشد. این بانک یکی از قدیمیترین بانکهای ایران با هشتاد سال سابقه میباشد و یکی از معدود بانکهای ایران است که پیش از بانک مرکزی ایران تاسیس شدهاست. از تاسیس بانک ملی ایران در دهه اول قرن حاضر چندی نگذشته بود، که ضرورت یک واحد اعتباری برای کمک به کشاورزان کشور احساس شد. سال ۱۳۰۹ بانک ملی این مسئولیت را پذیرفت و بخشی به نام «بانک فلاحتی» در محدوده بانک ملی آغاز به کار کرد. سال ۱۳۱۲ قانون ایجاد بانک مستقلی با مسئولیت بیشتر به نام «بانک فلاحتی و صنعتی ایران» از تصویب مجلس شورای ملی وقت گذشت و بانک مذکور تاسیس شد. خدمات…
پایان نامه : بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در کانادا
بر اساس سرشماری ملی بنگاه های خرده فروشی ۲۰۰۶ که توسط شرکتMJ اروین و همکاران انجام شده بود، تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۳۷۷۲،۲۰۰۶ جایگاه خرده فروشی بنزین در کانادا مشغول به فعالیت بوده اند( تقریبا ۲/۴ خروجی به ازای هر ۱۰ نفر) این تعداد نسبت به جایگاه های سال ۱۹۹۰ ( که تقریبا ۲۲ هزار بود) ۳۶ درصد کاهش را نشان می دهد. سهمیه بندی شبکه ها در کانادا از دهه ۱۹۸۰ شروع شد. این سهمیه بندی به خاطر ظرفیت بیش از حد در بخش خرده فروشی صنعت بود. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط شرکت مشاوره اقتصادی گاردنر پینفولد و MJ اروین و همکاران در سپتامبر ۲۰۰۵، این سهمیه بندی منفعت فراوانی از جهت افزایش فروش داشته است. خرده فروشی بنزین در کانادا از یک خدمت در کنار تعمیر اتومبیل به…
پایان نامه : بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در کانادا
بر اساس سرشماری ملی بنگاه های خرده فروشی ۲۰۰۶ که توسط شرکتMJ اروین و همکاران انجام شده بود، تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۳۷۷۲،۲۰۰۶ جایگاه خرده فروشی بنزین در کانادا مشغول به فعالیت بوده اند( تقریبا ۲/۴ خروجی به ازای هر ۱۰ نفر) این تعداد نسبت به جایگاه های سال ۱۹۹۰ ( که تقریبا ۲۲ هزار بود) ۳۶ درصد کاهش را نشان می دهد. سهمیه بندی شبکه ها در کانادا از دهه ۱۹۸۰ شروع شد. این سهمیه بندی به خاطر ظرفیت بیش از حد در بخش خرده فروشی صنعت بود. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط شرکت مشاوره اقتصادی گاردنر پینفولد و MJ اروین و همکاران در سپتامبر ۲۰۰۵، این سهمیه بندی منفعت فراوانی از جهت افزایش فروش داشته است. خرده فروشی بنزین در کانادا از یک خدمت در کنار تعمیر اتومبیل به…
خرید اینترنتی فایل تحقیق : مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطهمند
مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه مند مدیریت ارتباط با مشتری[۱] جهت جمعآوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزشترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارش برای بازاریابی رابطه مند مفید خواهد بود. سایر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از: توانایی هدف قرار دادن مشتریان سودآور ارائه یکپارچه ارتباطات و اطلاعات در سراسر کانال بازاریابی رابطه مند بهبود کارایی و اثربخشی نیروی فروش ایجاد و انتقال پیامهای بازاریابی رابطه مند به صورت فردی ارائه محصولات و خدمات سفارشی بهبود کارایی و اثربخشی خدمات به مشتری بهبود قیمت گذاری (عاملی، ۱۳۹۰) انتخاب حساب انتخاب حساب نیاز به درک شفاهی از نیازهای مشتری و فهم خوبی از هزینههایی که منجر به ذخیره حساب گروههای مختلفی از مشتریان و پیش بینی درست از فرصتهای سود بالقوه…
خرید پایان نامه : مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطهمند
مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه مند مدیریت ارتباط با مشتری[۱] جهت جمعآوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزشترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارش برای بازاریابی رابطه مند مفید خواهد بود. سایر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از: توانایی هدف قرار دادن مشتریان سودآور ارائه یکپارچه ارتباطات و اطلاعات در سراسر کانال بازاریابی رابطه مند بهبود کارایی و اثربخشی نیروی فروش ایجاد و انتقال پیامهای بازاریابی رابطه مند به صورت فردی ارائه محصولات و خدمات سفارشی بهبود کارایی و اثربخشی خدمات به مشتری بهبود قیمت گذاری (عاملی، ۱۳۹۰) انتخاب حساب انتخاب حساب نیاز به درک شفاهی از نیازهای مشتری و فهم خوبی از هزینههایی که منجر به ذخیره حساب گروههای مختلفی از مشتریان و پیش بینی درست از فرصتهای سود بالقوه…
مزایای استراتژی توسعه صادرات
تمام کشورهای موفق در حال توسعه که رفته رفته خود را به کشورهای پیشرفته نزدیک کردهاند و در حال جدایی از کشورهای جهان سوم هستند، پیشرفت و توسعه خود را مدیون موفقیت این استراتژی به همراه مکملهایی چون سرمایهگذاری خارجی، آزادسازی اقتصادی، توسعه بازارهای مالی و… هستند. در ذیل به تعدادی از مزیتهای استراتژی توسعه صادرات اشاره میشود: توسعه صادرات موجب میشود که بسیاری از صنایع با افزایش خود در جهت صادرات از صرفهجوییهای ناشی از مقیاس و تولید انبوه سود جسته و هزینه متوسط خود را کاهش میدهند و بدین ترتیب با کاهش دادن قیمتهای خود در رقابت با کشورهای خارجی موفق باشند. در استراتژی توسعهی صادرات، بنگاهها برای رقابت با خارجیان تشویق به بالا بردن کیفیت محصولات خود میشوند، بهخصوص که بسیاری از صنایع از قبیل خودرو، محصولات غذایی، ماشینآلات و……
۲-۳-۶ عوامل مؤثر بر استراتژی صادرات
۲-۳-۶ عوامل مؤثر بر استراتژی صادرات در تحقیقات دانشگاهی انجام شده، جنبه های مختلف شرکت ها که بر استراتژی صادرات اثر می گذارند، شناسایی شده اند. اکثر تحقیقات بر عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر فرآیند صادرات متمرکز شده اند. الف) عوامل داخلی عوامل داخلی مؤثر بر استراتژی صادرات، متغیرهایی هستند که توسط شرکت تحت کنترل اند. ساختارهایی نظیر تعهد سازمان به صادرات، تمایل شرکت به صادرات، قابلیت های مدیریتی و ادراک صحیح از صادرات، اندازه شرکت و مزیت های محصول از جمله عواملی هستند که مورد بررسی قرار گرفته اند. تعهد سازمان[۱] تعهد به صادرات به طور سنتی به دو صورت است: مالی[۲] و کارکنان[۳]. برای شناخت سطح درک شرکت، محققان رفتار شرکت را در جمع آوری اطلاعات از بازارهای خارجی، استخدام و آموزش کارکنان، فراهم نمودن ملاقات ها و سفرهای بین…
استراتژی اصولی صادرات
۲-۳-۱ تعریف صادرات صادرات در لغت به معنای کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر است. جا به جایی در داخل کشور یا از داخل به خارج هر دو مشمول این تعریف است. به عنوان یک اصطلاح گمرکی در گمرک صادرات عبارت است از: خروج کالا از قلمرو گمرکی. صادرات را میتوان چنین تعریف کرد: فروش یا عرضه خارجی کالاها و خدمات یک کشور به کشورهای دیگر در ازای دریافت کالاها، خدمات، ارز، طلا، تسویه بدهیها یا به منظور کمکهای بلاعوض، تعمیر، تکمیل یا شرکت در نمایشگاهها (حسینی،۱۳۹۱، ص۳). ۲-۳-۲ اهمیت صادرات از صادرات به عنوان موتور رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه یاد میشود. یکی از مسائل اقتصادی مهم که امروزه بسیاری از کشورها با آن دست به گریبان هستند، کسری در تراز پرداخت خارجی و…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 12:28:00 ب.ظ ]
|