توسعه صنعتی |
![]() |
استراتژی توسعه صنعتی کشور، ارزیابی عملکرد سازمان
برقراری پیوند بین اطلاعات عملکردی و تصمیمات مربوط به تخصیص منابع وجود ساختارهای برنامهای با شاخصهای عملکرد تعریف شده که هیچگونه تأثیری بر تخصیص منابع ندارند شایع است. غالباً اهداف استراتژیک و اهداف کمی, تنها بر تخصیص منابع اثرگذار است و بخش عمده منابع صرف نظر از عملکرد بخش مربوطه تخصیص مییابد. بدون وجود شاخصهای عملکرد مربوطه، اطلاعات عملکردی ممکن است تأثیر بسزایی را بر برآورد اعتبارات بودجه نداشته باشد، لذا تعیین پیوند بین عملکرد و تخصیص بودجه نقش مهمی در الزام نمودن مدیران به نتایج عملکرد دارد. ارائه اطلاعات در مورد عملکرد برنامهریزی شده (معمولاً در قالب اسناد بودجه) و عملکرد واقعی (در قالب اسنادی مانند گزارشات سالانه) بصورت مستمر فرآیند انتشار علنی اطلاعات عملکردی، پیش از فرآیند بودجه، باید فراگیر باشد تا کلیه بخش ها, اطلاعات کلیه برنامهها و نیز پیامدهای…
استراتژی توسعه صنعتی کشور، اثربخشی و کارایی
فصل دوم: ادبیات موضوع مقدمه در این فصل مروری بر ادبیات موضوع خواهیم داشت. موضوعات اصلی در این پژوهش شامل سند چشم انداز، تحلیل پوششی دادهها، منطق فازی و تحلیل پوششی دادههای فازی میباشد.هدف از نگارش این فصل اشراف بیشتر بر موضوع، عدم دوباره کاری، تعریف مفاهیم و اصطلاحات، کشف روابط (در موضوعات و در بین متغیر ها)، آگاهی از تجربهی پیشینیان، ساخت تکیه گاهی برای فصول آینده و ارائه نظریاتی که در حیطهی این پژوهش است؛ میباشد. (حافظ نیا،۱۳۸۹ : ۱۰۶-۱۰۸)در موضوعات اساسی از روش مرور تک تک پژوهش ها[۱۰] و در موضوعات فرعی از روش مرور موضوعی[۱۱] استفاده کرده ایم. (آذر و دیگران، ۱۳۸۷: ۷۶-۷۷) سند چشمانداز جمهوری اسلامی ایران میدانیم که بدون برنامه ریزی دقیق امکان حیات ادامه ندارد. برنامه ریزی مستلزم آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و…
صادرات کالاهای صنعتی، برنامه اول توسعه
دوره ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۳: ارزش صادرات غیر نفتی با متوسط نرخ رشدی معادل ۲۹٫۲ درصد افزایش داشته و به ۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است . این افزایش نسبتا سریع که در سال های بعد از آن مشاهده نمی شود، از یک سو و عدم رشد برابر ارزش کل صادرات کشور از ۱۲ درصد در سال ۱۳۶۷ به حدود ۲۵ درصد افزایش یابد . در عین حال این سهم ، بالاترین سهم طی ۲۵ سال گذشته نیز محسوب می شود. سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ : ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی با متوسط نرخ رشد ۱۵٫۷ درصد کاهش یافته و به سطحی معادل آنچه طی ۴ سال قبل از آن داشته ، رسیده است . این کاهش نسبتا چشم گیر از یک سو و افزایش نسبتا چشمگیر ارزش کل صادرات کشور(شامل نفت و گاز…
پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون
چکیده: هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با ۱۳۰۰ به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. با استفاده از فرمول کوکران و جدول مورگان، تعداد ۳۰۰ نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است. به لحاظ روششناسی، پژوهش از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای توصیفی- همبستگی و همچنین اکتشافی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه محققساخته و بر اساس شاخص ها و مدل مفهومی، جمعآوری گردید. در بومیسازی این مقیاسها، ادبیات مفهومی ملحوظ شده و سؤالات و عوامل استخراج، تنظیم، اعتباریابی، تثبیت و توزیع گردید. اعتبار محتوای عوامل احصاءشده با نظر خبرگان و اعتبار سازه نیز با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و شاخص…
پایان نامه شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون
چکیده:هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با ۱۳۰۰ به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. با استفاده از فرمول کوکران و جدول مورگان، تعداد ۳۰۰ نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است. به لحاظ روششناسی، پژوهش از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای توصیفی- همبستگی و همچنین اکتشافی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه محققساخته و بر اساس شاخص ها و مدل مفهومی، جمعآوری گردید. در بومیسازی این مقیاسها، ادبیات مفهومی ملحوظ شده و سؤالات و عوامل استخراج، تنظیم، اعتباریابی، تثبیت و توزیع گردید. اعتبار محتوای عوامل احصاءشده با نظر خبرگان و اعتبار سازه نیز با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و شاخص KMO…
مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامههای توسعه
پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامهریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامههای دولت قرار گرفت. یکی از بخشهایی که همواره مورد توجه برنامههای توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، بهخصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، منابع و اهمیت جاذبههای فرهنگی- مذهبی کشور، تبادلات فرهنگی- سیاسی، نیاز به ارز و … بوده است. با این مقدمه به بررسی جایگاه گردشگری در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میپردازیم: ۲-۴-۳-۱٫ برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۷۲-۱۳۶۸) سیاستهای کلی این برنامه عبارت بود از: – توسعه و تقویت برنامههای تبلیعاتی برای معرفی جاذبههای فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور؛ – برپایی کنفرانسها، نمایشگاهها، جشنوارههای فرهنگی هنری؛ – سرمایهگذاری در زمینه ایجاد واحدهای ارزان…
مقاله : افت تحصیلی در چند کشور پیشرفته صنعتی و شیوههای مقابله با آن
افت تحصیلی در چند کشور پیشرفته صنعتی و شیوههای مقابله با آن شکی نیست که جلوگیری از افت تحصیلی از نظر فردی و اجتماعی امری لازم است. زیرا هر فرد در جامعه حق دارد که در حد استعداد خود از مواهب و امکانات آموزشی برخوردار شود. از آن گذشته،این امر از اتلاف هزینههای به کار رفته برای آموزش و پرورش جلوگیری کرده، جامعه را از استعدادها و تواناییهای یکایک افراد برخوردار میسازد. کوشش در راه شناخت و سپس پیشگیری در مقابله با عقبماندگیهای تحصیلی کودکان به ویژه ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهرها، از دیر باز در بسیاری از کشورهای غربی رواج یافته است. در سه دهه اخیر نیز نه تنها دولتها خود را موظف به مقابله با این پدیده دانستهاند، که بنیادها و سازمانهای اجتماعی به طور داوطلبانه روش های خاصی را…
پایان نامه روانشناسی درباره : افت تحصیلی در چند کشور پیشرفته صنعتی و شیوههای مقابله با آن
افت تحصیلی در چند کشور پیشرفته صنعتی و شیوههای مقابله با آن شکی نیست که جلوگیری از افت تحصیلی از نظر فردی و اجتماعی امری لازم است. زیرا هر فرد در جامعه حق دارد که در حد استعداد خود از مواهب و امکانات آموزشی برخوردار شود. از آن گذشته،این امر از اتلاف هزینههای به کار رفته برای آموزش و پرورش جلوگیری کرده، جامعه را از استعدادها و تواناییهای یکایک افراد برخوردار میسازد. کوشش در راه شناخت و سپس پیشگیری در مقابله با عقبماندگیهای تحصیلی کودکان به ویژه ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهرها، از دیر باز در بسیاری از کشورهای غربی رواج یافته است. در سه دهه اخیر نیز نه تنها دولتها خود را موظف به مقابله با این پدیده دانستهاند، که بنیادها و سازمانهای اجتماعی به طور داوطلبانه روش های خاصی را…
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : فلسفه توسعه منابع انسانی
فلسفه توسعه منابع انسانی سیایت های توسعه منابع انسانی ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با آن جنبه از مدیریت منابع انسانی که با سرمایه گذاری بر روی کارکنان و توسعه سرمایه انسانی سازمان سرو کار می یابد ، دارد. به گونه ای که کیپ (۱۹۸۹) اشاره می کند: فلسفه زیر بنایی توسعه منابع انسانی بدین شرح است: توسعه منابع انسانی باید نقش مهمی در تحقق موفقیت آمیز اهداف سازمان و سرمایه گذاری به سود تمامی ذی نفعان سازمانی داشته باشد. طرح ها و برنامه های توسعه منابع انسانی باید با استراتژی های تجاری و منابع انسانی یکپارچه شوند و در آمیزند و آنها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند. توسعه منابع انسانی باید همراه با عملکرد همراه باشد و به منظور تحقق بهبود در عملکرد سازمانی ، وظیفه ای ، تیمی و فردی…
راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : فلسفه توسعه منابع انسانی
فلسفه توسعه منابع انسانی سیایت های توسعه منابع انسانی ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با آن جنبه از مدیریت منابع انسانی که با سرمایه گذاری بر روی کارکنان و توسعه سرمایه انسانی سازمان سرو کار می یابد ، دارد. به گونه ای که کیپ (۱۹۸۹) اشاره می کند: فلسفه زیر بنایی توسعه منابع انسانی بدین شرح است: توسعه منابع انسانی باید نقش مهمی در تحقق موفقیت آمیز اهداف سازمان و سرمایه گذاری به سود تمامی ذی نفعان سازمانی داشته باشد. طرح ها و برنامه های توسعه منابع انسانی باید با استراتژی های تجاری و منابع انسانی یکپارچه شوند و در آمیزند و آنها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند. توسعه منابع انسانی باید همراه با عملکرد همراه باشد و به منظور تحقق بهبود در عملکرد سازمانی ، وظیفه ای ، تیمی و فردی…
پایان نامه رشته مدیریت درباره : مفهوم توسعه منابع انسانی
مفهوم توسعه منابع انسانی توسعه سازمانی عبارت از کاربرد سیستمی دانش علوم رفتاری، برای توسعه برنامهریزی شده و تقویت و تأکید بر استراتژیها، ساختارها و فرآیندهای سازمانی برای بهبود اثربخشی سازمان است. طبق نظریه ریچارد بکهارد توسعه سازمانی تلاشی است برنامهریزی شده، در کل سازمان، هدایت شده از طرف مدیریت رده عالی سازمان برای اثربخشی و سلامت سازمان از طریق مداخلات طرحریزی شده در فرآیندهای سازمانی با بهره گرفتن از دانش علوم رفتاری. توسعۀ منابع انسانی: توسعۀ منابع انسانی شامل برنامه ها، سیستم ها و فعالیت هایی است که برای بهبود عملکرد کارکنان طراحی می شود شود( (Tseng, C., & Mclean, G. N. 2008 دسلر (۱۳۸۴) مفهوم توسعه منابع انسانی را در تعامل با سه حوزه آموزش، بهبود سازمانی و یادگیری سازمانی در نظر می گیرد. بر همین اساس وی آموزش را “روش های که بدان مهارتهای لازم برای انجام دادن کارها به افراد تازه وارد به…
پایان نامه رشته مدیریت درباره : مفهوم توسعه منابع انسانی
مفهوم توسعه منابع انسانی توسعه سازمانی عبارت از کاربرد سیستمی دانش علوم رفتاری، برای توسعه برنامهریزی شده و تقویت و تأکید بر استراتژیها، ساختارها و فرآیندهای سازمانی برای بهبود اثربخشی سازمان است. طبق نظریه ریچارد بکهارد توسعه سازمانی تلاشی است برنامهریزی شده، در کل سازمان، هدایت شده از طرف مدیریت رده عالی سازمان برای اثربخشی و سلامت سازمان از طریق مداخلات طرحریزی شده در فرآیندهای سازمانی با بهره گرفتن از دانش علوم رفتاری. توسعۀ منابع انسانی: توسعۀ منابع انسانی شامل برنامه ها، سیستم ها و فعالیت هایی است که برای بهبود عملکرد کارکنان طراحی می شود شود( (Tseng, C., & Mclean, G. N. 2008 دسلر (۱۳۸۴) مفهوم توسعه منابع انسانی را در تعامل با سه حوزه آموزش، بهبود سازمانی و یادگیری سازمانی در نظر می گیرد. بر همین اساس وی آموزش را “روش های که بدان مهارتهای لازم برای انجام دادن کارها به افراد تازه وارد به…
منابع پایان نامه مدیریت با موضوع مدل بازاریابی رابطه مند میان سازمان های صنعتی:
مدل پنج سطحی بازاریابی رابطه مند کاتلر کاتلر با توجه به این که یک شرکت، بعد از عمل فروش چگونه به مشتری عکس العمل نشان می دهد، سطح پنج گانه روابط معاملاتی را تعریف کرده است (شکل ۲-۱۰ ) شرکتی که به طور کلی بعد از فروش هیچ نوع پیگیری را انجام نمی دهد در سطح ابتدائی عمل می کند. وقتی که یک شرکت مشتری را به ارائه انتقاد یا پیشنهاد و یا پرسش تشویق می کند در سطح انفعالی عمل می کند و تنها یک تماس با مشتری بعد از عمل خرید مشتری نشان می دهد که شرکت در سطح پاسخگویی می باشد. شرکت هایی که بطور دوره ای با مشتری تماس می گیرند، در سطح فعال و اثر گذار عمل می کنند و شرکت هائی که بطور مستمر هر لحظه که…
منابع پایان نامه مدیریت با موضوع مدل بازاریابی رابطه مند میان سازمان های صنعتی:
مدل پنج سطحی بازاریابی رابطه مند کاتلر کاتلر با توجه به این که یک شرکت، بعد از عمل فروش چگونه به مشتری عکس العمل نشان می دهد، سطح پنج گانه روابط معاملاتی را تعریف کرده است (شکل ۲-۱۰ ) شرکتی که به طور کلی بعد از فروش هیچ نوع پیگیری را انجام نمی دهد در سطح ابتدائی عمل می کند. وقتی که یک شرکت مشتری را به ارائه انتقاد یا پیشنهاد و یا پرسش تشویق می کند در سطح انفعالی عمل می کند و تنها یک تماس با مشتری بعد از عمل خرید مشتری نشان می دهد که شرکت در سطح پاسخگویی می باشد. شرکت هایی که بطور دوره ای با مشتری تماس می گیرند، در سطح فعال و اثر گذار عمل می کنند و شرکت هائی که بطور مستمر هر لحظه که…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 10:16:00 ق.ظ ]
|