توصیفی همبستگی |
![]() |
فایل پایان نامه : آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان
آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان در این قسمت توصیف متغیرهای مهم پژوهش با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی و نمودار پرداخته می شود. ۱-۱-۴ تحصیلات پدر جدول ۱-۱-۴ مربوط به توزیع فراوانی متغیر « تحصیلات پدر » می باشد که در آن ۶/۲۲ درصد بیسواد ، ۹/۴۶ درصد زیر دیپلم ، ۶/۱۶ درصد دیپلم ، ۳/۱۰ درصد لیسانس و ۷/۳ درصد هم لیسانس و بالاتر می باشند . جدول ۱-۱-۴ تحصیلات پدر فراوانی درصد بیسواد ۷۹ ۲۲٫۶ زیر دیپلم ۱۶۴ ۴۶٫۹ دیپلم ۵۸ ۱۶٫۶ لیسانس ۳۶ ۱۰٫۳ فوق لیسانس و بالاتر ۱۳ ۳٫۷ کل ۳۵۰ ۱۰۰٫۰ ۲-۱-۴ تحصیلات مادر جدول ۲-۱-۴ مربوط به توزیع فراوانی متغیر « تحصیلات مادر » می باشد که در آن ۷/۴۷ درصد بیسواد ، ۴۴ درصد زیر دیپلم…
پایان نامه آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان
آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان فرضیه فرعی چهارم : بین قربانی خشونت شدن فرد ، میزان خشونت لفظی جوانان رابطه وجود دارد . برای آزمون این فرضیه از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد و فرضیه معنی دار می باشد ، که این معنی داری در سطح ۰۱/۰ ( Sig = 0/000 ) می باشد یعنی هر چه فرد بیشتر قربانی خشونت باشد پس میزان خشونت لفظی جوانان بیشتر است . جدول ۱۳-۲-۴ ارزش مقدار انحراف تقریبا معنی داری رتبه های ترتیبی سامرز متقارن .۲۴۰ .۰۴۳ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ قربانی خشونت بودن .۲۳۹ .۰۴۳ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ خشونت لفظی .۲۴۲ .۰۴۴ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ ۱۴-۲-۴ فرضیه فرعی پنجم : بین تضاد والدین با یکدیگر و میزان خشونت لفظی جوانان رابطه وجود دارد ….
پایان نامه آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان
آمار توصیفی – خشونت ، کجروی ، جرم ، بزهکاری و پرخاشگری جوانان فرضیه فرعی چهارم : بین قربانی خشونت شدن فرد ، میزان خشونت لفظی جوانان رابطه وجود دارد . برای آزمون این فرضیه از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد و فرضیه معنی دار می باشد ، که این معنی داری در سطح ۰۱/۰ ( Sig = 0/000 ) می باشد یعنی هر چه فرد بیشتر قربانی خشونت باشد پس میزان خشونت لفظی جوانان بیشتر است . جدول ۱۳-۲-۴ ارزش مقدار انحراف تقریبا معنی داری رتبه های ترتیبی سامرز متقارن .۲۴۰ .۰۴۳ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ قربانی خشونت بودن .۲۳۹ .۰۴۳ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ خشونت لفظی .۲۴۲ .۰۴۴ ۵٫۴۶۸ .۰۰۰ ۱۴-۲-۴ فرضیه فرعی پنجم : بین تضاد والدین با یکدیگر و میزان خشونت لفظی جوانان رابطه وجود دارد ….
همبستگی پیرسون، مدیریت ادراک
جدول ۴-۹ جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت سازش ………………………………………………. ۱۲۰جدول ۴-۱۰ جدول توصیفی مدیریت مصالحه …………………………………………………………………. ۱۲۲جدول ۴-۱۱ جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت مصالحه ………………………………………….. ۱۲۲جدول ۴-۱۲ جدول توصیفی مدیریت همکاری …………………………………………………………………. ۱۲۴جدول ۴-۱۳ جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت همکاری ………………………………………….. ۱۲۴جدول ۴-۱۴ جدول توصیفی مدیریت اجتناب …………………………………………………………………… ۱۲۶جدول ۴-۱۵ جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت اجتناب ………………………………………….. ۱۲۶جدول ۴-۱۶ جدول توصیفی ادراک تعارض …………………………………………………………………… ۱۲۸جدول ۴-۱۷ جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت ادراک تعارض …………………………………… ۱۲۸جدول ۴-۱۸ نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع نمرات …………… ۱۳۰جدول ۴-۱۹ آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت رقابتی …………………………….. ۱۳۱جدول ۴-۲۰ آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت سازش …………………………….. ۱۳۳جدول ۴-۲۱آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت مصالحه ……………………………….
بازاریابی ویروسی، همبستگی پیرسون
H1: خدمات دریافتی در مشتری ایجاد قصد ویروسی میکند.۱۳٫ فرضیه سیزدهم : نگرش ویروسی بر قصد ویروسی اثر دارد.H0: نگرش ویروسی بر قصد ویروسی تأثیر ندارد.H1: نگرش ویروسی بر قصد ویروسی تأثیر دارد.۱۴٫ فرضیه چهاردهم: قصد ویروسی بر بازاریابی ویروسی تاثیر می گذارد.H0: قصد ویروسی بر بازاریابی ویروسی تاثیر ندارد.H1: قصد ویروسی بر بازاریابی ویروسی تاثیر دارد.۳-۸) روشهای تجزیه و تحلیل داده ها :پس از آنکه محقق روش تحقیق خود را مشخص کرده و با استفاده از ابزارهای مناسب داده های مورد نیاز را برای پاسخ به سوالات پژوهش جمع آوری نمود، با بهره گیری از روشهای آماری مناسبی که با روش تحقیق ، نوع متغیرها و …. سازگاری دارد داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نموده و در نهایت سوالاتی را که تا این مرحله او…
همبستگی پیرسون، آلفای کرونباخ
۳-۷ روایی و پایایی پرسشنامهبه طور کلی دو سؤال مهم در بررسی یافتههای یک طرح تحقیق مطرح میشود، اول اینکه نسبت به یافتههای تحقیق یک طرح تا چه اندازه میتوان اطمینان داشت؟ در پاسخ به این سؤال باید اعتبار درونی تحقیق را مورد نظر قرار دهیم. سؤال دوم این است که تا چه اندازه میتوان یافتههای تحقیق را به جوامع دیگر و شرایط گوناگون تعمیم داد؟ این سؤال با اعتبار بیرونی تحقیق سروکار دارد. روایی و پایایی از ویژگیهایی هستند که برای مفید و مؤثر واقع شدن روشهای جمعآوری دادهها شرط اساسی به شمار میروند(بست[۵۱]، سال ۱۳۷۱، ص ۲۰۰).دراین تحقیق برای تعیین روایی ابزار جمعآوری اطلاعات از روایی نمادی یا صوری استفاده گردید. بدین ترتیب که پرسشنامه اولیه تنظیم و در اختیار اساتید و صاحبنظران دانشگاهی مدیریت قرار گرفت تا در رابطه با…
روشهای میدانی، مطالعات توصیفی
پژوهش علمی را میتوان بر اساس هدف به سه گروه بنیادی، کاربردی و عملی تقسیم بندی کرد: ۳-۲-۱) تحقیقات بنیادیاین تحقیقات که گاه تحقیقات مبنایی یا پایهای خوانده می شود، در جستجوی کشف حقایق، واقعیتها و شناخت پدیدهها و اشیاء بوده که مرزهای دانش عمومی را توسعه میدهند و قوانین علمی را کشف نموده و به تبیین ویژگیها و صفات یک واقعیت میپردازد.در این تحقیقات ممکن است نظریه ای انشاء شود یا اصول، فرضیه ها یا قضایای نظریه ای مورد آزمایش قرار گیرد(حافظ نیا، ۱۳۹۰).۳-۲-۲) تحقیقات کاربردیهدف از تحقیق کاربردی به دست آوردن درک یا دانش لازم برای تعیین ابزاری است که به وسیله آن نیازی مشخص و شناخته شده برطرف گردد. در این نوع تحقیقات هدف،کشف دانش تازهای است که کاربرد مشخصی را درباره فرآورده یا فرآیندی در واقعیت دنبال میکند. به عبارت…
معنویت در محیط کار، روش های توصیفی
فصل سومروش تحقیق ۳-۱- مقدمه یکی از راههای دستیابی به شناخت و کسب دانش و روشن نمودن مجهولات برای انسان استفاده از تحقیق علمی است. بنابه تعریف، تحقیق علمی فرآیند نظامند و منطقی برای دست یافتن به پاسخ یا پاسخ هایی برای یک سوال و یا چندین سوال می باشد. در این مسیر می توان از روش های مختلفی استفاده نمود تا به نتایج علمی دست یافت. هر تحقیقی بسته به نوع هدف تحقیق و گزاره های تحقیق بایستی از روش خاصی انجام شود. در این فصل ابتدا نوع روش تحقیق از لحاظ دسته بندی های مختلف بیان شده، سپس متغیرها پژوهش و ابعاد آنها مشخص شده اند. در ادامه فصل قلمرو تحقیق از حیث زمانی،مکانی و موضوعی مطرح و به معرفی ابزار گردآوری اطلاعات پرداخته شده است. پس از آن پایایی…
تجزیه و تحلیل مقایسه ای، همبستگی پیرسون
در یک نمونه پیش آزمون، واریانس نمونه برابر با ۰٫۱۶ بدست آمده است.بنابراین حجم نمونه مورد نیاز پژوهش عبارت است از :۳-۶-۶- روش های نمونه گیری:برای نمونه گیری می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد :۱-نمونه گیری تصادفی ساده۲-نمونه گیری منظم(سیستماتیک)۳-نمونه گیری لایه ای(قشری)۴-نمونه گیری خوشه ای(خاکی،۱۳۷۹: ۲۵۱)روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق ، بصورت روش نمونه گیری تصادفی ساده است. ۳-۷- تجزیه و تحلیل داده ها: پژوهشگر برای پاسخگوئی به مساله تدوینشده و یا تصمیمگیری در مورد رد یا تائید فرضیهای که صورتبندی کردهاست، از روشهای مختلف تجزیه و تحلیل میتواند استفادهکند. روشهای مختلف تجزیه و تحلیل را میتوان به ۳ نوع کلی که هر یک دارای روش های خاص خود هستند، تقسیمکرد :۱-تجزیه و تحلیل توصیفی۲-تجزیه و تحلیل مقایسه ای۳-تجزیه و تحلیل علی (خاکی،۱۳۷۹: ۳۲۶)بطور کلی روشهای تجزیه…
اطلاعات توصیفی، کاربرد مستقیم
۲-۱- مقدمه روش تحقیق مجموعهای از قواعد، ابزارها و راههای معتبر (قابل اطمینان) و نظامیافته برای بررسی واقعیتها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی،۱۳۷۸،۲۰۱).در هر پژوهشی تبیین روش تحقیق و مؤلفههای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که تکرار پذیری پژوهشهای علمی از ارکان تغییرناپذیر آن به شمار میرود و بر ارزش و بهای آن میافزاید پژوهشگر می بایست مواردی که این مهم را امکانپذیر میکند در گزارش خود ذکر نماید.پایه هر دانشی، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علم به روش شناختی مبتنی بوده که در آن علم بکار میرود (عزتی، ۱۳۷۶، ۲۰)، درحقیقت دستیابی به هدفهای علم یا شناخت علمی میسّر نخواهد بود مگر زمانی که جستجوی شناخت با روششناسی[۱] درست صورت پذیرد (خاکی، ۱۳۸۷، ۱۹۳)؛ به عبارت دیگر تحقیق…
مدل معادلات ساختاری، معادلات ساختاری
۳-۲- روش تحقیق «روش پژوهش» مجموعهای از قواعد، ابزار و راههای معتبر( قابل اطمینان) و نظام یافته برای بررسی واقعیتها، کشف مجهولها و دستیابی به راه حل مشکلها است (خاکی، ۱۳۸۸، ۱۵۵).پژوهش حاضر بر اساس روش و هدف به صورت زیر دستهبندی میشود. ۳-۲-۱- طبقهبندی بر اساس روش پژوهش بر حسب روش توصیفی، پیمایشی و همبستگی است. در پژوهش توصیفی به توصیف جزء به جزء یک موقعیت یا یک رشته شرایط میپردازیم. پژوهش حاضر توصیفی است زیرا به جمعآوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سوالهای مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می پردازد. یک مطالعه توصیفی چگونگی وضع موجود را تعیین و گزارش می کند. اطلاعات توصیفی معمولا” از طریق پرسشنامه، مصاحبه و یا مشاهده جمعآوری میشود(خاکی، ۱۳۸۸، ۲۱۰).این پژوهش پیمایشی است زیرا درباره اینکه گروهی از مردم چه میدانند،…
استان گیلان، از نظر روش
فصل سوم ( روش اجرای تحقیق / مواد و روش ها) ۳-۱- مقدمه: هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روشهای علمی، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. این روندها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود. از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقت یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب می باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها، ماهیت وموضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش های تحقیق است(خاکی ،۱۳۸۷).در طی فرایند تحقیق با به کارگیری ابزارهای جمع آوری، داده ها به طور عینی و معتبر، مشاهده، بررسی و استخراج می شوند و…
مشتریان شعب بانک، مجموعه قوانین
فصل سوم مواد و روش ها ۳-۱- مقدمه انجام تحقیق خوب به معنی انجام پژوهش با روش علمی است. این عبارت به معنی پیروی از یک مجموعه بنیادین از قواعد، مقررات و رویکردها به منظور حل مسئله مورد نظر است چرا که بسیاری از پیشرفت های صورت گرفته در علم بر اساس همین قوانین و مقررات صورت پذیرفته است. چنین مجموعه قوانین و مقررات را روش علمی تحقیق مینامند. این روش علمی شامل مجموعهای از رویهها و الزامات با فلسفهای ویژه و خاص است که به عنوان رویکرد مورد استفاده در فعالیت پژوهشی تلقی می شود. به عبارت دیگر روش علمی مجموعهای از رویههاست که از فلسفه شکل گیری خاصی برخوردار است و همگان به این روشها به عنوان روش علمی یا تحقیقی می نگرند (مک ناب، ۲۰۰۸(.هر پژوهشی باید با…
هزینه حقوق صاحبان سهام، شرکتهای پذیرفته شده، بازار اوراق بهادار
چکیده تحقیق :ﻫﺪف ﮔﺰارﺷﮕﺮی ﻣﺎﻟﯽ اراﺋﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺎﻟﯽ اﺳﺖ. ﮔﺰارﺷﮕﺮی ﻣﺎﻟﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﻗﺎﻟﺐ ﺻﻮرﺗﻬﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ اﺑﺰارﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل دﻫﻨﺪه ی اﻃﻼﻋﺎت ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮد. بسیاری از اطلاعات ارائه شده به وسیله گزارشگری مالی در بر دارنده ی پیش بینی در خصوص عملیات آینده است . روش تحقیق در این پژوهشبه لحاظ هدف ، کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی همبستگی می باشد . گرداوری اطلاعات به روش کتابخانه ایی و روش نمونه گیری در تحقیق حاضر حذف سیستماتیک میباشد .قلمرو مکانی تحقیق شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی آن دروه ۶ ساله بین سالهای ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۱ می باشد همچنین برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه های تحقیق از روش رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 08:52:00 ق.ظ ]
|