جذب مخاطب و مدل |
![]() |
دانلود پایان نامه مدیریت : مدل آیدا
در این پژوهش در راستای ارزیابی اثر گذاری تبلیغات بر جذب مشتریان بیمه اتومبیل، مدل آیدا که از مؤثرترین مدلهای علمی ارزیابی تبلیغات است استفاده شده است. فرانسیس کریک و جیمز واتسون در سال ۱۹۵۳ یک مدل از پژوهش های تبلیغاتی ارائه نمودند(Popescu,2012:687). مدل AIDA برای اولین بار توسط لوئیس در سال ۱۸۹۸، پایه گذاری شد (Petit et al, 2011). در واقع این مدل یک مدل فروش است که فرایند فروش را ترسیم می کند. مطالعات مختلفی که در بازار بیمه های زندگی در ایالات متحده انجام گردید، این مدل را بعنوان مدل احتمالی عمل خرید محصول، از…
مدل های نوآوری در سازمانها
بر اساس تکامل تدریجی مدل ها در طول زمان، راثول دسته بندی را مطرح می کند که در آن مدل های نوآوری به پنج نسل تقسیم می شود. داجسون این پنج مدل را اینگونه نقل کرده است: (Dodgson & Sybille, 2001). مدل اول (فشار تکنولوژی): در این مدل عامل اصلی نوآوری فشار علم و تکنولوژی است. فشار تکنولوژی به عنوان یک فرآیند ترتیبی و خطی ساده در نظر گرفته میشود و بازار ظرفی برای ریختن نتایج تحقیق و توسعه در آن است. این مدل تأکید زیادی بر تحقیق و توسعه دارد. مدل دوم (کشش تقاضا): بر اساس این…
استفاده از فناوری، مدل پذیرش فناوری
میان مصرفکنندگان افزایش داد. به طور خاص، این تجربه نقش مهمی را در روند رضایت مصرفکنندگان بازی خواهد کرد. در واقع جذاب کردن محیط خرید میتواند ارزش افزودهای به کالاها و خدمات ارائه شده در فروشگاه بیفزاید[۱].بسیاری از فروشگاهها تمرکز خود را بر روی انتخاب بهترین المان لذتبخش بر روی پایانه فروش برای مشغول نگهداشتن مشتریان بیشتر، خرید لذت بخش و نحوه ارتباط مشتریان با برند قرار داده اند. برای رسیدن به این امر، المانهای مختلفی مانند سالن ورزشی، میکده و رستوران برای سرگرم کردن مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید بهکار بردهاند. برای مثال برند معروف آرمانی[۱]…
تئوری رفتار برنامه ریزی شده، مدل رفتار برنامه ریزی شده
گروه صنعتی دیگری، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی تولید کرده است که در مقایسه با نمونه های مشابه داخلی تا ۸۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. این شرکت بتازگی آبگرمکن خورشیدی خانگی به بازار عرضه کرده است.اگر معماران برجها را با استفاده از مواد دوام ناپذیر مانند فولاد و بتن بسازند یا این که از مواد جدیدی مانند این ماده استفاده کنند، در سلامت زمین تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. مهندسان به تازگی پیشرفتهترین ماده ساختمانی جهان برای شهرهای آینده را «چوب» معرفی کردهاند. چوب مانند هر محصول دیگر تجدیدپذیر و غنی از کربن است زیرا…
تاریخچه تجارت الکترونیک، مدلهای تجارت الکترونیک
گروه کاری فناوری زیر ساختارهای اطلاعاتی و کاربرد آن (IITA) یک تعریف کارکردی از تجارت الکترونیک ارائه میکند: تجارت الکترونیک ارتباطات، مدیریت دادهها و خدمات ایمنی را یکپارچه میسازد تا کاربران تجاری در سازمانهای گوناگون بتوانند به صورت خودکار اطلاعات را مبادله کند.ولادیمیر زواس در مقاله خود به نام ساختار و آثار کلان تجارت الکترونیک بیان میدارد: تجارت الکترونیک به معنی سهیم شدن در اطلاعات، حفظ ارتباطات تجاری و هدایت مبادلات بازرگانی به وسیله شبکههای ارتباطی است.با توجه به تعاریف فوق شاید بتوان تجارت الکترونیک را اینطور تعریف کرد که: <تجارت الکترونیک به معنی اطلاعرسانی، تبلیغات و خریدوفروش…
رفتار خرید مصرف کنندگان، مدل سلسله مراتب تاثیرات
پژوهش ها و مطالعات بسیاری درباره تبلیغات بازرگانی انجام گرفته است، که می توان قدمت این بررسی ها را به قدمت حضور تبلیغات تجاری در رسانه ها ذکر کرد.
دلیل آن هم اهمیت و توجه به نقش آگهی ها، در مسائل روزمره ی زندگی افراد جامعه در امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.بیشتر پرژوه هایی که درباره ی تبلیغات بازرگانی وجود دارد، حاکی از تعاریف مفهومی تبلیغات و یا شیوه های ارائه و انجام آن، مباحث مربوط به روان شناسی، جامعه شناسی و اقتصاد تبلیغات بازرگانی و یا بررسی متغیرهای مربوطه در تبلیغات بازرگانی است.در پژوهش…
پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه
مدیریت بازاریابیمدیریت بازاریابی عبارتست از (( تجزیه و تحلیل طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای موردنظر به منظور دستیابی به اهداف سازمانی )) (ونوس، روستا، ابراهیمی، ۱۳۷۹ ، ۱۰)بازاریابی به بیانی ساده عبارت است از شناخت نظام بازار و نیازها، خواستهها، انتظارات و ترجیحات مشتریان و مخاطبان و واکنش سریع و صحیح برای پاسخگویی به آنها از طریق داد و ستد مطلوب که باعث ارتباطی پایدار و دلخواه گردد. با توجه به این تعریف، میتوان گفت بازاریابی، “عملی علمی و علمی عملی” است و مدیریت بازاریابی، هنر و…
پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه
مدیریت بازاریابیمدیریت بازاریابی عبارتست از (( تجزیه و تحلیل طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای موردنظر به منظور دستیابی به اهداف سازمانی )) (ونوس، روستا، ابراهیمی، ۱۳۷۹ ، ۱۰)بازاریابی به بیانی ساده عبارت است از شناخت نظام بازار و نیازها، خواستهها، انتظارات و ترجیحات مشتریان و مخاطبان و واکنش سریع و صحیح برای پاسخگویی به آنها از طریق داد و ستد مطلوب که باعث ارتباطی پایدار و دلخواه گردد. با توجه به این تعریف، میتوان گفت بازاریابی، “عملی علمی و علمی عملی” است و مدیریت بازاریابی، هنر و…
پایان نامه طراحی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی پویا با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند معیاره DEMATEL و ANP در صنعت بانکداری
چکیده:در بازاریابی پیچیده و رقابتی امروز، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است. موسسات پولی و مالی امروزه در محیطی فعالیت می نمایند که تعداد زیادی رقیب در کنار آنها به دنبال جذب مشتریان آنان هستند. در اینجاست که بازاریابی در موسسات بانکی از آنچنان اهمیتی بر خوردار می شود که عدم توجه به آنرا می توان به مثابه نابودی و شکست آن موسسه قلمداد کرد. بر این اساس یک بانک برای نشان دادن وجه تمایز خود از سایر رقبا باید پیوسته در اندیشه نوآوری و معرفی ایده های جدید باشد.شاید…
پایان نامه طراحی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی پویا با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند معیاره DEMATEL و ANP در صنعت بانکداری
چکیده:در بازاریابی پیچیده و رقابتی امروز، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است. موسسات پولی و مالی امروزه در محیطی فعالیت می نمایند که تعداد زیادی رقیب در کنار آنها به دنبال جذب مشتریان آنان هستند. در اینجاست که بازاریابی در موسسات بانکی از آنچنان اهمیتی بر خوردار می شود که عدم توجه به آنرا می توان به مثابه نابودی و شکست آن موسسه قلمداد کرد. بر این اساس یک بانک برای نشان دادن وجه تمایز خود از سایر رقبا باید پیوسته در اندیشه نوآوری و معرفی ایده های جدید باشد.شاید…
پایان نامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری الکترونیک
چکیده:امروزه با توجّه به ساختار رقابتی شدید حاکم بربانکها در عرضه خدمات الکترونیکی، استفاده از تبلیغات برای معرفی خدمات نقش مهمی در ترغیب و تشویق مشتریان در استفاده از محصول و خدمات و در نهایت جذب آنها به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی بانکها دارد. به عبارت دیگر اگر بانکها بتوانند اثر بخشی تبلیغات خود را بر مشتریان ارزیابی نمایند ، می توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند که این خود میتواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای بانکها محسوب شود .در این رابطه تحقیقات مختلفی در سطح کشور انجام شده است که در آنها تنها عناصر…
پایان نامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری الکترونیک
چکیده:امروزه با توجّه به ساختار رقابتی شدید حاکم بربانکها در عرضه خدمات الکترونیکی، استفاده از تبلیغات برای معرفی خدمات نقش مهمی در ترغیب و تشویق مشتریان در استفاده از محصول و خدمات و در نهایت جذب آنها به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی بانکها دارد. به عبارت دیگر اگر بانکها بتوانند اثر بخشی تبلیغات خود را بر مشتریان ارزیابی نمایند ، می توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند که این خود میتواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای بانکها محسوب شود .در این رابطه تحقیقات مختلفی در سطح کشور انجام شده است که در آنها تنها عناصر…
پایان نامه بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان
چکیده:هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.این پژوهش به روش میدانی انجام خواهد گشت. بدین گونه که پرسشنامه های سنجش رسانه های تبلیغاتی و مدل آیدا بین مشتریان شرکت نادری لاهیجان که به روش نمونه گیری خوشه ای و در بین نمونه های همتا شده پخش گردید.در این پژوهش جامعه آماری را، کلیه مشتریان شرکت نادری لاهیجان قرار دادهایم.برای تعیین حجم نمونه ابتدا ۳۰ پرسشنامه بین مشتریان…
پایان نامه بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان
چکیده:هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.این پژوهش به روش میدانی انجام خواهد گشت.بدین گونه که پرسشنامه های سنجش رسانه های تبلیغاتی و مدل آیدا بین مشتریان شرکت نادری لاهیجان که به روش نمونه گیری خوشه ای و در بین نمونه های همتا شده پخش گردید.در این پژوهش جامعه آماری را، کلیه مشتریان شرکت نادری لاهیجان قرار دادهایم.برای تعیین حجم نمونه ابتدا ۳۰ پرسشنامه بین مشتریان توزیع…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 08:38:00 ب.ظ ]
|