جیره های غذایی |
![]() |
دانلود پایان نامه ارشد رشته صنایع : شناسایی و ارزیابی مولفه های مدیریت زنجیره تامین سبز -مولفه های مدیریت زنجیره تامین سبز با رویکرد تصمیم گیری های چند معیاره فازی (مطالعه موردی: صنعت مواد غذایی)
عنوان پایان نامه :شناسایی و ارزیابی مولفه های مدیریت زنجیره تامین سبزشناسایی و ارزیابی مولفه های مدیریت زنجیره تامین سبز با رویکرد تصمیم گیری های چند معیاره فازی (مطالعه موردی: صنعت مواد غذایی) تکه ای از متن پایان نامه فقط برای نمونه : معیارهای ارزیابی عملکرد زیست محیطی تامین کنندگان (لی[۱] و همکاران، ۲۰۰۹): هزینه های چرخه عمر (هزینه دفع مواد زائد، نسبت مشتریان سبز به کل مشتریان، فعالیت های انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی) کنترل مواد آلوده کننده محیط زیست (آلوده کننده های آب، هوا و آلوده کننده های جامد، میزان مصرف انرژی و میزان استفاده از مواد مضر طبیعت ) مدیریت زیست محیطی (اخذ گواهینامه ها و استانداردهای زیست محیطی، نظارت و بهبود مستمر فعالیت های زیست محیطی، برنامه ریزی اجرایی فعالیت های سبز، فرایند کنترل داخلی فعالیت های سبز…
دانلود پایان نامه حقوق درباره مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف
مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نداشتن تاریخچه طولانی در ادبیات اقتصادی و فراتر از آن نداشتن سابقه طولانی در اجرا، سهم چندانی در مالیه عمومی نداشته است به گونه ای که کمتر از ۵۰ سال پیش، از آن تنها در حد یک نظریه نام برده میشد. اما امروزه تجربه موفق کشورهایی که این نظام جدید مالیاتی را در کنار و یا به عنوان جایگزین سایر نظامهای مالیاتی به کار گرفتهاند سبب گردیده است تا از آن به عنوان انقلابی نوین در ادبیات مالیه عمومی یاد شده و کشورهای مختلف بکوشند تا با استقرار نظام بهینه مالیات بر ارزش افزوده از مزایا و دستاوردهای آن استفاده نمایند. مزایای استفاده از این نظام مالیاتی در مقایسه با سایر نظامهای مالیاتی به حدی است که استقرار و…
دانلود پایان نامه حقوق درباره مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف
مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نداشتن تاریخچه طولانی در ادبیات اقتصادی و فراتر از آن نداشتن سابقه طولانی در اجرا، سهم چندانی در مالیه عمومی نداشته است به گونه ای که کمتر از ۵۰ سال پیش، از آن تنها در حد یک نظریه نام برده میشد. اما امروزه تجربه موفق کشورهایی که این نظام جدید مالیاتی را در کنار و یا به عنوان جایگزین سایر نظامهای مالیاتی به کار گرفتهاند سبب گردیده است تا از آن به عنوان انقلابی نوین در ادبیات مالیه عمومی یاد شده و کشورهای مختلف بکوشند تا با استقرار نظام بهینه مالیات بر ارزش افزوده از مزایا و دستاوردهای آن استفاده نمایند. مزایای استفاده از این نظام مالیاتی در مقایسه با سایر نظامهای مالیاتی به حدی است که استقرار و…
قند خون : تمرین هوازی و نیمرخ متابولیکی زنان هایپرگلایسمی
مبانی نظری قند خون کربوهیدراتهایک دسته از مواد غذاییمورد نیاز مصرف روزانه هستند که انرژی لازم را برای حفظ اعمال بدن به هنگام استراحت و فعالیتهای مختلف جسمانی فراهم می کنند(۱۷).معمولا بیشتر کربوهیدراتهای موجود در رژیم غذایی،به شکل ساکاروز و نشاسته میباشند که به لحاظ تندرستی و تغذیهای از اهمیت زیادی برخوردارند.علاوه بر رژیم، کربوهیدراتها از ذخایر داخلی بدن که به طور عمده گلیکوژن کبد وعضلات می باشند، تامین می شوند. البته ذخایر کربوهیدرات بدن ناچیز و تقریبا ثابت باقی میمانند.این ذخایر می توانند برای انتقال به بافتهای دیگر، به داخل خون ازاد شوند. بیشترین ذخیره کربوهیدراتها در عضلات اسکلتی قرار دارد(۱۸). محصول نهایی تجزیه کربوهیدراتها، انرژی است که برای اعمال مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد(۱۷). گلیکوژن وفسفات غیرالی از جمله مواد اولیه ای هستند که در اولین واکنش خود، به…
الگوهای کسب وکار کارایی محور، صرفه های ناشی از مقیاس
مدل صنعت: این مدل به نوآوری “زنجیره ارزش صنعت” می پردازد. این عمل با حرکت افقی به سمت صنایع جدید ، باز تعریف صنایع فعلی از طریق کاهش واسطه ها و ارتباط مستقیم با مشتریان و در نهایت از طریق کشف صنایع جدید و بخشهای جدیدی از صنعت صورت می پذیرد.مدل درآمد: این مدل به نوآوری در روشهای قیمت گذاری و چگونگی خلق در آمد از طریق پیکربندی مجدد ارزش پیشنهادی می پردازد.مدل شرکت: نوآوری در ساختار شرکت و نقشی که سازمان در زنجیره ارزش برعهده دارد. این مدل ، تغییردرگستره ارتباطات و مرزهای شرکت را در برمی گیرد. تمام مدلهای کسب وکار جدید ، به صورت تغییراتی اعمال شده در زنجیره ارزش عمومی کسب وکار هستند. امکان نوآوری در هریک از مؤلفه هایی مدل کسب و کار وجود دارد. پساز شناسایی حوزه…
هدفمندی یارانه ها، شرکت های تولیدی
بین این دو طیف موثر می باشد.در وضعیت مطلوب با مطالعه ارزیابی کار و زمان واستفاده از مهندس ترافیک، زمان استاندارد فاصله عبور (میانگین زمانی بین مبدا ومقصد) رااز طریق نمونه گیری آماری وسائط نقلیه (انواع آن) محاسبه نموده و شرکت های حمل و نقل از مدیریت زمان در زمان فاصله عبور استفاده نموده و کلیه فعالیت های خود را در طول مسیر زمانی الویت بندی می نماید و فعالیت های زائد را در طول مسیر کم می نمایند. چنانچه زمان رسیدن به مقصد کمتر از میانگین زمان تعیین شده باشد کرایه بیشتر و همچنین زمان رسیدن به مقصد بیشتر باشد کرایه کمتر می شود. در وضعیت موجود تحقیق میدانی از شرکت های در ارتباط با حمل و نقل:(نوع جاده، ساعت، مسافت، قیمت سوخت)F=y کرایه دروضعیت موجودکرایه بار تابعی از قیمت سوخت، مسافت…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت های کوچک و متوسط
طرح درخواست خود به سازمان برای دریافت خدمات و محصولات برخوردار است.* حجم وسیع اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای عرضهکننده درباره محصولات و خدمات متنوع یک یا چندین تامینکننده باعث افزایش حق انتخاب مشتری، صرفهجویی در زمان و در نتیجه افزایش درآمد تمامی تامینکنندگان خواهد شد.* تبادل سریع وجوه باعث گردش سریعتر پول و در نتیجه افزایش شانس سازمان برای استفاده از فرصتهای کسب درآمد خواهد شد. (گرابنر[۱] ، ۲۰۰۲: ۵۵) است که پژوهش حاضر از بابت مضمون و موضوع نیز متفاوت از سایر پژوهش های توسعه گردشگری است. اغلب مقالات توسعه ای در راستای سنجش اثرات اقتصادی، امکانات گردشگری و مدیریت بوده است و کمتر پژوهشی در رابطه با اثرات تنوع فرهنگی بر توسعه گردشگری انجام شده است. از سوی دیگر در اغلب تحقیقات، جامعه مهمان مورد بررسی قرار می گیرد…
تاریخچه بازاریابی سبز، کشورهای توسعه یافته
ادبیات تحقیق مقدمهامروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذینفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و بصورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است (Khandoker and Mahbubul, 2011). نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرفکنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شدهاند که خریدشان میتواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود (Rahbar, 2008). بنابراین اکثر شرکتها مایل به پذیرش حفاظت زیستمحیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند (Chen, 2011). مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکتهایی اهمیت پیدا میکند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند (Wahid, Rahbar and Shyan, 2011). همچنین اخیراً توجه زیستمحیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت…
عملکرد زنجیره تأمین، مهارت های کسب و کار
7.1. قلمرو موضوعی، زمانی و مکانی انجام تحقیقدر این پژوهش، اساس کار حول متغیرهای نظریه تبادل اجتماعی، به اشتراک گذاری اطلاعات، رفتارهای مشارکتی و عملکرد زنجیره تأمین قرار دارد و بر آنیم تا رابطه بین آنها را تبیین نمائیم. از لحاظ زمانی، قلمرو انجام تحقیق حاضر بازه زمانی بین اسفند ماه ۱۳۹۲ الی مرداد ماه ۱۳۹۳ می باشد، و از لحاظ مکانی نیز، قلمرو مکانی این تحقیق، شرکت های فعال در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد است.۸٫۱٫ تعریف متغیرهای تحقیق اعتماد: اعتماد عبارت است از نگرش شرکا نسبت به یکدیگر در دامنه ای از خیرخواهی و اعتبار. اعتماد به معنی اطمینان یا اعتقاد داشتن به صداقت طرف شراکت و خیرخواهی اوست. تعهد: تعهد عبارت است از نگرش طرف مبادله به رابطه مداوم با طرف دیگر. شرکای متعهد اعتقاد دارند که رابطه…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، عملکرد زنجیره تأمین
۱٫۱٫ مقدمهمدیریت زنجیره تأمین (SCM) [1]یکی از قدرتمندترین پارادایمهای عملیاتی برای بهبود مزیت رقابتی سازمانهای تولیدی و خدماتی محسوب می شود. با روند کنونی، دیگر امروزه سازمانها به تنهایی مهم نیستند، بلکه ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تأمین و مدیریت آن دارای اهمیت فزاینده می باشد. از سوی دیگر، با افزایش جهانی سازی و رقابت در سطح بین الملل و ورود فناوریهای جدید مانند فناوری اطلاعات، دیگر بسیاری از سیاستها و تجارب گذشته کارایی لازم را ندارند. می توان گفت امروزه همه سازمانها به نوعی در معرض تحولات فناوری اطلاعات قرار دارند وجلوه های کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، در کلیه حوزه های زنجیره تأمین از جمله به اشترک گذاری اطلاعات مابین تأمین کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به امری ضروری مبدل شده است. همچنین، به واسطه حساسیت های قیمتی و رقابتی، امروزه…
انواع سازمان های خرده فروشی، فروشگاه های زنجیره ای
در اوایل دهه ۱۹۸۰ شاهد عناوین شخصی بودیم که گستره وسیعی از برند هایی را شامل می شد که توسط زنجیره هایی از فروشگاه های زنجیره ای جداگانه به کار گرفته می شد و حاوی لوگوی خودشان بود.آشکار است که از چندین سال پیش برند های خرده فروشی به طور روز افزون به کانونی برای مطالعه محققان تبدیل شده است.مطالعه برند های خرده فروشی هم برای بازاریابان و هم اقتصاد دانان و سازمان های صنعتی جذاب هستند زیرا در برگیرنده مسائل رقابتی بین خرده فروشان و همنین بین خرده فروشان و تولیدکنندگان می باشند.همچنین از نقطه نظر محققین ، برندگذاری می تواند به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیت رقابتی ایجاد کند ( وبودا[۸۴] و همکاران ، ۲۰۰۹).در نتیجه مالکین فروشگاه های خرده فروشی می توانند با بالا بردن ارزش…
فروشگاه زنجیره ای پروما، سرمایه گذاری بخش خصوصی
جریان افتتاح و راه اندازی فروشگاههای زنجیرهای با روندی کند تا سال ۱۳۸۵ ادامه یافت و از آن سال تا امروز احداث فروشگاههای زنجیرهای با یک روند جهشی به تمام نقاط تهران و شهرهای ایران رسیده است.احداث فروشگاههای پروما در سال ۱۳۷۹ در مشهد اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش بود که در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید. پس از افتتاح دومین شعبه این فروشگاه در کرج و افتتاح ۴ شعبه در تهران تا سال ۸۹ فاز دوم پروژه مجتمع تجاری پروما شامل رستوران، شهربازی و پارکینگ نیز به بهره برداری رسید(وبسایت رسمی گروه پروما تجارت[۸۷]).نخستین فروشگاه زنجیرهای بینالمللی با سرمایهگذاری خارجی که در تهران با نام هایپراستار در سال ۸۸ آغاز به کار کرد در مدت زمان کوتاهی توانست با ارائه خدمات مناسب به مشتری و ایجاد فضایی جدید…
اهمیت مدیریت زنجیره تأمین، عملکرد زنجیره تأمین
۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق اهمیت مدیریت زنجیره تأمین در تعریف زنجیره تأمین نهفته است.استدلر زنجیره تأمین را این چنین تعریف می کند: زنجیره تأمین مجموعه ی سازمان هایی هستند که به سازمان های بالادست و پایین دست تقسیم شده اند و با یک محصول یا خدمات و از طریق انجام فعالیت ها و فرآیندهای مختلف در پی ایجاد ارزش برای مشتری نهایی هستند(حسینی و همکاران، ۱۳۸۹: ۹۱). پورتر(۲۰۰۶) مزایای ایجاد یک زنجیره تأمین را بدین صورت عنوان نموده: ۱) یادگیری از طریق شراکت ۲) استفاده از مزایا و تکنولوژی به روز سایر شرکا ۳) کاهش ریسک با تقسیم سرمایه گذاری به خصوص در موارد تحقیقاتی ۴) دسترسی سریع به بازار(فتاحی و همکاران،۱۳۸۹: ۲).با در نظر گرفتن واقعیت های در حال تغییر بازرگانی،جهانی شدن،مبحث زنجیره تأمین به فهرست اولویت های مدیران ارشد اجرایی…
اهمیت مدیریت زنجیره تأمین، عملکرد زنجیره تأمین
۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق اهمیت مدیریت زنجیره تأمین در تعریف زنجیره تأمین نهفته است.استدلر زنجیره تأمین را این چنین تعریف می کند: زنجیره تأمین مجموعه ی سازمان هایی هستند که به سازمان های بالادست و پایین دست تقسیم شده اند و با یک محصول یا خدمات و از طریق انجام فعالیت ها و فرآیندهای مختلف در پی ایجاد ارزش برای مشتری نهایی هستند(حسینی و همکاران، ۱۳۸۹: ۹۱). پورتر(۲۰۰۶) مزایای ایجاد یک زنجیره تأمین را بدین صورت عنوان نموده: ۱) یادگیری از طریق شراکت ۲) استفاده از مزایا و تکنولوژی به روز سایر شرکا ۳) کاهش ریسک با تقسیم سرمایه گذاری به خصوص در موارد تحقیقاتی ۴) دسترسی سریع به بازار(فتاحی و همکاران،۱۳۸۹: ۲).با در نظر گرفتن واقعیت های در حال تغییر بازرگانی،جهانی شدن،مبحث زنجیره تأمین به فهرست اولویت های مدیران ارشد اجرایی…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 02:40:00 ب.ظ ]
|