خصوصیات فروشنده |
![]() |
خصوصیات عقد صلح
۲-۴-۱- جواز یا عدم جواز صلح علامه حلی در تذکره الفقها می فرماید که: صلح عقدی است جائز که هم نصا و هم اجماعا دلیل بر جواز و شرعی بودن آن وجود دارد. نص قرآنی بر جواز صلح قول خداوند متعال است که فرموده:« وَ انَّ أَمَرَاهُ خافَتْ مِنْ بَعْلِها نُشُوزاً أَوْ أَعْرَاضاً فَلا جُناحَ علیهما انَّ یصلحا بینهما صُلْحاً وَ الصُّلْحُ خیر» اگر زنی از شوهرش بیم آن داشت که با وی راه مخالفت پیش گیرد باکی بر آنها نیست که راه سازش و مصالحت بپیمایند و صلح برای آنها بهتر است. همچنین آیه ۹ سوره حجرات که فرموده«هرگاه دو گروه از مومنین به دشمنی و جنگ با یکدیگر برخاستند بین آنها را اصلاح کنید» دلیل دیگری بر جواز صلح است. نص روایی بر جواز صلح هم از طریق شیعه و هم…
مفهوم پرستیژ برند ، خصوصیات برند و اعتبار برند
برند ایجاد نامهای تجاری قوی یک اولویت بازاریابی برای بسیاری از سازمانهای امروزی شده است چون مزایای رقابتی را بدست میدهد. نامهایتجاری در ایجاد هویت در بازار، آسیب پذیری کم برای فعالیتهای رقابتی، حاشیه سود زیاد، همکاریهای و حمایتهای بیشتر و توسعه فرصتهای نام تجاری به شرکتها کمک می کند (دلگادو و بالستر [۱]، ۲۰۰۵). در حقیقت نام و نشان تجاری سبب شناسایی یک فروشنده یا سازنده از سایر فروشندگان یا سازندگان میشود و میتوان گفت که امروزه نام و نشان تجاری کالا یا خدمات دارای چنان اهمیتی شده است که حتی اهمیت آن به مراتب بالاتر از خود کالا یا خدمات است به گونهای که « روبرتو گویزتا» مدیر عامل فقید کوکاکولا در زمینه اهمیت نام و نشان تجاری چنین میگوید:« کارخانه ها و تسهیلات ما، همین فردا می تواند در اثر…
آثار قرارداد خرید دین نسبت به فروشنده دین
۳-۲- آثار قرارداد خرید دین نسبت به فروشنده دین نسبت به فروشنده دین (طلبکار)، به محض انعقاد عقد خرید دین، اثر معمول و طبیعی خود یعنی سقوط طلب یا دین را به دنبال دارد. یعنی علیالاصول پس از انعقاد عقد، حق طلبکار نسبت به مدیون کاملاً ساقط میشود و نسبت به شخص مدیون، دین به جای سقوط جابجا میشود و از این پس مدیون با طلبکار جدید طرف خواهد بود. با این وجود، انعقاد عقد خرید دین میان خریدار دین و فروشنده دین اثرگذار بوده، چرا که بین خریدار و فروشنده دین نوعی رابطه حقوقی ایجاد میشود که به موجب آن طلبکار مکلف است اقداماتی را که موجب تضییع حقوق طلبکار میشود انجام ندهد و در وصول طلب با خریدار همکاری کند به نحوی که تمام اسناد و مدارک مستند طلب را تسلیم…
تعریف کیفیت رابطه، خصوصیات شخصیتی
*عدم اعتماداعتماد یا عدم اعتماد گیرنده پیام ،تا حد زیادی،تابعی از اعتباری است که گیرنده پیام (در دل و قلب خود)برای دهنده پیام قائل است.درجه اعتبار دهنده پیام به وسیله بستر یا محیطی که او پیام را ارسال می نماید،تعیین می شود.اعتبار افراد در دوره های بلند مدت به دست می آید و فرد باید برای دوره بسیار بلند مدت از خود صداقت،یکرنگی و حسن نیت نشان دهد تا افراد وی را با این صفات بشناسند.شخص می تواند با تداوم بخشیدن به عملکرد خود یک رابطه خوب با دیگران ایجاد کند و
پایه روابط دائمی خود را استوار سازد.(استونر و همکاران ،۱۳۸۹، ۹۱۴-۹۰۹). 2-29 تعریف کیفیت رابطه:کیفیت رابطه یک معیار استحکام رابطه با یک عرضه کننده یا یک خریدار می باشد و چگونگی قدرت رابطه میان هر دو بخش را می سنجد و در…
فروشنده و خریدار، انعقاد قرارداد
۲- حجم قرارداد سالانه (مقدار LNG تحویلی در سال) و درجه انعطاف پذیری۳ – دوره زمانی رسیدن به بهره برداری کامل۴ – قیمت تمام شده LNG5 – مشخص نمودن مسئولیت های طرفین قرارداد۶ – زمانبندی تحویل LNG7 – نمونه برداری و بررسی ارزش حرارتی و ترکیبات اصلی LNG8 – شرایط اضطراری و حوادث غیر مترقبهاغلب قراردادهای LNG ، بلند مدت بوده و دارای دوره زمانی ۲۰ ساله می باشند و در بعضی از موارد به ۲۵ تا ۳۰ سال هم افزایش مییابد و طولانی بودن قراردادها بهدلیل اطمینان تولید کننده به حضور خریدار دائمی برای تولیدات خود جهت سرمایه گذاری اولیه و احداث این زنجیره پر هزینه می باشد.منظور از حجم قرارداد سالانه ، مقدار گاز طبیعی مایع شدهای است که در طول دوره ساخت تا بهرهبرداری پروژه (تولید با ظرفیت کامل) از…
فروشنده و خریدار، انعقاد قرارداد
2-10- قراردادهای خرید و فروش LNGرابط میان خریدار و فروشنده LNG قراردادهای LNG میباشد که این قراردادها چندین ساله منعقد میگردند. این قراردادها مانند قراردادهای خطوط گاز بوده ولی پارامترهای منحصر به فرد آن باعث پیچیدگی روز به روز این نوع قراردادها نسبت به قرارداد های خط لوله گشته است . 2-10-1-تحولات قراردادهای LNG از نظر تاریخیاولین قرار داد LNG بر اساس قراردادهای رایج خط لوله که در گذشته منعقد می گردید تنظیم شده است و از بسیاری از بندها و توافقات آن استفاده شد ولی لازم بود شروطی به منظور پوشش برخی خصوصیات منحصر به فرد زنجیره تولید LNG در مقایسه با خط لوله در آن گنجانده می شد. در گذشته به دلیل هزینه بالای احداث این زنجیره و تامین مالی آن، طرف های قرارداد مجبور به انعقاد قراردادهای بلند مدت میشدند زیرا…
بورس اوراق بهادار، فروشنده و خریدار، در فقه اسلامی
ماده ۴۵ قانون تجارت:سهام بینام که ظرف مهلت مذکور در ماده ۴۴ برای تبدیل به سهام با نام به مرکز شرکت تسلیم نشده باشد باطل شده محسوب و برابر تعداد آن سهام با نام صادر و توسط شرکت در صورتی که سهام شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده باشد از طریق بورس و اگر نه از طریق حراج فروخته خواهد شد. آگهی حراج حداکثر تا یک ماه پس از انقضای مهلت شش ماه مذکور فقط یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهیهای مربوط به شرکت در آن نشر میگردد منتشر خواهد شد. فاصله بین آگهی و تاریخ حراج حداقل ۱۰ روز و حداکثر یک ماه خواهد بود و در صورتی که در تاریخ تعیین شده تمام یا قسمتی از سهام به فروش نرسد، حراج تا دو نوبت طبق شرایط مندرج در این…
بورس اوراق بهادار، فروشنده و خریدار، انجام معامله
فصل سوم: نحوه سرمایهگذاری در بورس گفتار اول: خرید برای اینکه کسی وارد بورس شود، باید آگاهی از مفاهیم بورس و اوضاع و احوال اجتماعی، سیاسی، اقتصادی داشته باشد و پس از تجزیه و تحلیل وارد بورس شود. برای ورود بایستی کد عملیاتی داشته باشد و برای اخذ کد باید به کارگزارها مراجعه و با ارائه کد ملی و تکمیل فرم یک کد دریافت کند. هیچ فردی بدون کد نمیتواند به نام خود خرید و فروش انجام دهد و پس از آن و آگاهی از بورس، پر کردن فرم خرید است. فرم خرید مشخصات و نام شرکتی که قصد خرید سهام آن را دارند و مبلغ سرمایهگذاری و تعداد درج شده و سپس حداکثر قیمت یعنی سهم خریدار از آن درج میشود. یعنی اینکه از کارگزار خواسته میشود اگر قیمت سهام از مبلغی…
فروشنده و خریدار، انتقال مالکیت
در عقود معوض تملیکی، انتقال مالکیت، اثر مستقیم عقد است که با وقوع عقد و بدون واسطه تحقق مییابد؛ اما تسلیم تعهدی است که باید ایفا شود. به عنوان مثال، تملیک عین در عقد بیع و تملیک منافع در عقد اجاره، اثر مستقیم عقد است و تعهد به تسلیم مبیع از سوی بایع و نیز تعهد به تسلیم عین مستأجره برای استیفای منفعت از جانب موجر، اثر تبعی و غیرمستقیم آن میباشد.در عقود معوض، تعهد هریک از ۲ طرف عقد در مقابل عین دریافتی، تعهد به دادن عوض معین است و به این تعهد «ضمان معاوضی» گویند. در فقه به ضمان معاوضی از این جهت که مضمونبه از لحاظ جنس، مقدار و خصوصیات معین است، «ضمان جعلی» یا «ضمان مسمی» نیز گفتهاند. وجه تسمیه ضمان جعلی یا ضمان مسمی آن است که متعاقدان…
فروشنده و خریدار، انتقال مالکیت
نوع سوم: ضمیمه کردن ذمّه ضامن به ذمّه مضمونٌ عنه؛ این نوع از ضمان بین فقیهان اهل سنت معروف است. بر این اساس هم در ذمّه ضامن و هم در ذمّه مضمونٌ عنه بدهى وجود دارد و مالک مىتواند حقش را از هریک از آنان بگیرد.۲-۵-۱ ضمان عقدی ضمان مصدر میباشد و بمعناى در برداشتن است، زیرا در ضمان آنچه در ذمه مدیون است در ذمه دیگرى قرار میگیرد، و ذمه ضامن آنچه را که در ذمه مضمون عنه بوده در برخواهد گرفت، بسیارى از علماء عامه بر آنند که نون ضمان زائد می باشد و کلمۀ ضمان مشتق از ضم است و ذمه مدیون بذمه دیگرى ضمیمه و پیوست می شود، بنابراین ضمان عقدى افادۀ اشتراک دو ذمه را نسبت به یک دین می نماید، و ضامن و مضمون عنه در مقابل…
فروشنده و خریدار، انتقال مالکیت
در عقود معوض تملیکی، انتقال مالکیت، اثر مستقیم عقد است که با وقوع عقد و بدون واسطه تحقق مییابد؛ اما تسلیم تعهدی است که باید ایفا شود. به عنوان مثال، تملیک عین در عقد بیع و تملیک منافع در عقد اجاره، اثر مستقیم عقد است و تعهد به تسلیم مبیع از سوی بایع و نیز تعهد به تسلیم عین مستأجره برای استیفای منفعت از جانب موجر، اثر تبعی و غیرمستقیم آن میباشد.در عقود معوض، تعهد هریک از ۲ طرف عقد در مقابل عین دریافتی، تعهد به دادن عوض معین است و به این تعهد «ضمان معاوضی» گویند. در فقه به ضمان معاوضی از این جهت که مضمونبه از لحاظ جنس، مقدار و خصوصیات معین است، «ضمان جعلی» یا «ضمان مسمی» نیز گفتهاند. وجه تسمیه ضمان جعلی یا ضمان مسمی آن است که متعاقدان…
فروشنده و خریدار، انتقال مالکیت
نوع سوم: ضمیمه کردن ذمّه ضامن به ذمّه مضمونٌ عنه؛ این نوع از ضمان بین فقیهان اهل سنت معروف است. بر این اساس هم در ذمّه ضامن و هم در ذمّه مضمونٌ عنه بدهى وجود دارد و مالک مىتواند حقش را از هریک از آنان بگیرد.۲-۵-۱ ضمان عقدی ضمان مصدر میباشد و بمعناى در برداشتن است، زیرا در ضمان آنچه در ذمه مدیون است در ذمه دیگرى قرار میگیرد، و ذمه ضامن آنچه را که در ذمه مضمون عنه بوده در برخواهد گرفت، بسیارى از علماء عامه بر آنند که نون ضمان زائد می باشد و کلمۀ ضمان مشتق از ضم است و ذمه مدیون بذمه دیگرى ضمیمه و پیوست می شود، بنابراین ضمان عقدى افادۀ اشتراک دو ذمه را نسبت به یک دین می نماید، و ضامن و مضمون عنه در مقابل…
رویه قضایی فرانسه، فروشنده و خریدار
در یک تقسیم بندی کلی میتوان ایجاب را به دو دسته عام و خاص،ساده و ملزم تقسیم کرد که ذیلاً به شرح آن ها خواهیم پرداخت.مبحث اول: ایجاب عام و خاصیکی از مهم ترین مبحث هایی که در ایجاب مطرح است و باید بطور دقیق به آن پرداخته شود مسئله مخاطب ایجاب است. اینکه آیا وجود مخاطب خاص یکی از شرایط ایجاب است یا اینکه ایجاب به طرفیت عموم نیز صحیح و مؤثر است؟حقوقدانان و سیستم های مختلف حقوقی آراء متفاوتی ارائه داده اند. برخی از سیستم های حقوقی وجود مخاطب معین را لازم می دانند. دیگر سیستم های حقوقی ایجاب عام را نیز معتبر دانسته وجود مخاطب معین را از خصوصیات ایجاب تلقی نکرده اند. در این نوشتار نخست در حد امکان به بررسی برخی دیدگاههای حقوقی پرداخته و پس از آن…
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هرمزگان پایان نامه کارشناسی ارشد (یا رساله دکتری) رشته : مدیریت اجرایی(MA) گرایش: استراتژی موضوع: شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران استاد راهنما : جناب آقای دکتر علی علیزاده استاد مشاور : جناب آقای دکتر مجتبی رجب بیگی نگارنده : سحر ملکی ورکی سال تحصیلی : ۹۳-۱۳۹۲ ب با سپاس از : جناب آقای دکتر محمود عامری سیاهوئی مدیرت محترم گروه مدیرت اجرایی جناب آقای دکتر علی علیزاده استاد محترم راهنما جناب آقای دکتر مجتبی رجب بیگی استاد محترم مشاور …
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 04:08:00 ق.ظ ]
|