خودنظم بخشی |
![]() |
پایان نامه روانشناسی: فراشناخت و فراحافظه
فراشناخت و فراحافظه در آسیبشناسی روانی معمولایک یا چند مولفه از پردازش هیجانی در افراد دچار اختلال میشود. افراد معمولا در حیطههایی همچون ادراک، حافظه و یا در بروز هیجانات خود دچار مشکل میشوند و درپی آن توانایی خود را برای کارد هیجانی سازگارانه از دست میدهند. مطالعه حافظه دارای اهمیت ویژهای است زیرا تفکر […]
پایان نامه روانشناسی: فراشناخت و فراحافظه
فراشناخت و فراحافظه در آسیبشناسی روانی معمولایک یا چند مولفه از پردازش هیجانی در افراد دچار اختلال میشود. افراد معمولا در حیطههایی همچون ادراک، حافظه و یا در بروز هیجانات خود دچار مشکل میشوند و درپی آن توانایی خود را برای کارد هیجانی سازگارانه از دست میدهند. مطالعه حافظه دارای اهمیت ویژهای است زیرا تفکر […]
الگوی تبادلی استرس
بر خلاف نظریه های دیگر استرس، الگوی تبادلی استرس، الگوی رابطه بین فرد و محیط را ـ که به مثابه یک رابطه متقابل تلقی می شود ـ، بررسی می کند (لازاروس،۲۰۰۶). در یک رویکرد مرجح تر درباره تعریف استرس، بر تعامل بین فرد و محیط تاکید شده است. در الگوی تبادلی لازاروس و فولکمن (۱۹۸۴)، […]
الگوی نظام های خانوادگی
الگوی نظام های خانوادگی در این دیدگاه بجای درنظر گرفتن بیمار مبتلا به اختلال روانی به عنوان یک فرد، کل خانواده ی وی را به عنوان یک نظام اجتماعی درنظر می گیرند. براین اساس موضع اختلال روانی نمی توان در فرد یافت، بلکه اختلال بیاننگر کژکنشی الگوهای تعاملی در خانواده به مثابه یک کل است […]
راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی
۱-طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم کودک و نوجوان یادبگیرد ، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب که آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید ، مطرح کنیم . باید تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجود […]
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی نظامهای آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش میکنند. بیتردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از […]
پایان نامه روانشناسی : ۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی نظامهای آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش میکنند. بیتردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از […]
مقاله (پایان نامه حقوق) ۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی
۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی یادگیرنده منابع غنی اطلاعاتی را میشناسد و آنها را ارج مینهد به خوبی میداند که چه میخواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیلگر و گزینشگر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و دادهها از منابع گوناگون استفاده میکند. دادهها و […]
مقاله (پایان نامه حقوق) ۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی
۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی یادگیرنده منابع غنی اطلاعاتی را میشناسد و آنها را ارج مینهد به خوبی میداند که چه میخواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیلگر و گزینشگر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و دادهها از منابع گوناگون استفاده میکند. دادهها و […]
پایان نامه روانشناسی با موضوع روش فعال تدریس:
روش فعال تدریس: متخصصان و نظریه پردازان متعددی از تدریس تعاملی حمایت کرده اند . با حرکت فکری که توسط روسو شروع شد و به انقلاب کپرنیکی تعلیم وتربیت ختم شد،کودک به صورت هسته مرکزی فعالیتهای تربیتی درآمد و متفکرانی چون هال و دیویی رشد ذهنی آدمی را قبل از هرچیز زاییده فشار درونی دانسته […]
پایان نامه روانشناسی با موضوع روش فعال تدریس:
روش فعال تدریس: متخصصان و نظریه پردازان متعددی از تدریس تعاملی حمایت کرده اند . با حرکت فکری که توسط روسو شروع شد و به انقلاب کپرنیکی تعلیم وتربیت ختم شد،کودک به صورت هسته مرکزی فعالیتهای تربیتی درآمد و متفکرانی چون هال و دیویی رشد ذهنی آدمی را قبل از هرچیز زاییده فشار درونی دانسته […]
دانلود وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی
وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی بار- اٌن(۱۹۹۶)، سالووی و مایر(۱۹۹۰) وچرنیس وگلمن(۲۰۰۰) به اتفاق( به طور مستقیم وغیر مستقیم) بیان کرده اند که هوش هیجانی مستلزم هوش های درون فردی و بین فردی به گونه توأمان است. اگرچه مؤلفان مختلف برجنبه های گوناگون هوش هیجانی تأکید ورزیده اند همچنان که یونگ (۱۹۹۶) خاطر نشان […]
دانلود پایان نامه روانشناسی : وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی
وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی بار- اٌن(۱۹۹۶)، سالووی و مایر(۱۹۹۰) وچرنیس وگلمن(۲۰۰۰) به اتفاق( به طور مستقیم وغیر مستقیم) بیان کرده اند که هوش هیجانی مستلزم هوش های درون فردی و بین فردی به گونه توأمان است. اگرچه مؤلفان مختلف برجنبه های گوناگون هوش هیجانی تأکید ورزیده اند همچنان که یونگ (۱۹۹۶) خاطر نشان […]
پایان نامه رشته روانشناسی درباره : پیشینه نظری – فرزندپروری
۲-۷-۱- نظریه اریکسون: بنابر نظریه تحول روانیاجتماعی اریکسون، شکل گیری شخصیت بر طبق مراحل و بر اساس رشد بدنی که تعیین کننده کشش فرد نسبت به جهان خارجی و هشیارشدن وی نسبت به آن است تحقق میپذیرد. بر اساس مراحل هشتگانه روانی اجتماعی اریکسون، اهداف و سبکهای فرزندپروری والدین در مراحل مختلف رشد تغییر […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 05:28:00 ب.ظ ]
|