دانلود پایان نامه بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی تعاریف واژه­ها و اصطلاحات پژوهش : تعریف عملیاتی : دانش آموز تیزهوش : به فردی اطلاق می­شود که طبق ضوابط و معیارهای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پذیرفته شده است و در یکی از مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل می­باشد از جمله شرایط گزینش داشتن معدل بالا و قبول شدن در آزمون­های سازمان می­باشد (بابایی- رحم ا…) دانش آموزان عادی : به دانش آموزی اطلاق می­شود که در مدارس عادی آموزش و پرورش مشغول به تحصیل می­باشد. البته با این تذکر که در میان اینها دانش­آموزانی هستند که دارای بهره هوشی بالامی­باشند اما در آزمون مدرسه تیزهوشان پذیرفته نشدند. تعریف اضطراب بر اساس DSM- IV (بیم- تنش ، یا ناراحتی ، براثر انتظار خطر از سوی منبعی که…

دانلود پایان نامه ارشد روانشناسی بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی انواع فرضیه­ها و متغیرهای تحقیق موضوع : بررسی تاثیر اضطراب بریادگیری دانش آموزان دختر مدرسه تیزهوشان و مدارس عادی در دوره راهنمایی اضطراب : متغیر مستقل- کیفی- چندارزشی (اضطراب شدید- کم – موقتی- ثابت) خصیصه­ای اطلاعاتی ، سازه­ای (در ابعاد مختلف وجود دارد.) یادگیری دانش آموزان دختر : متغیر وابسته- کیفی- دو ارزشی (ذاتی) فعال- اطلاعاتی ، آشکار مدرسه تیزهوشان و مدراس عادی : متغیر وابسته دوم- کیفی- دو ارزشی (قراردادی) خصیصه­ای- آشکار- ساده- فرضیه سواد والدین : مستقل- دو ارزشی- قراردادی- کیفی- رتبه­ای (سن والدین)متغیر مزاحم تعدیل کننده فرضیه شیوه تدریس معلم : مستقل- کیفی- رتبه­ای- فعال- مزاحم تعدیل کننده- پیچیده فرضیه مشکلات اجتماعی و خانوادگی : مستقل- چند ارزشی – کیفی ، مزاحم تعدیل کننده –…

دانلود پایان نامه تاثیر اضطراب بر یادگیری دانش آموزان تیزهوش

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی چکیده: پژوهش حاضر به بررسی تفاوت اضطراب بین دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی در دوره راهنمایی تحصیلی در ناحیه ۶و ۷ مشهد در سال تحصیلی ۸۵ پرداخته است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در ناحیه۶ که ۲۴ مدرسه بود ،۱ مدرسه به نام راهنمایی تحقیقی به عنوان دانش آموز عادی و ۱ مدرسه از ناحیه ۷ با عنوان مدرسه راهنمایی نمونه آرمیتا مصلی نژاد (تیزهوش) در نظر گرفته شد. نمونه آماری ۱۵۰ نفر می باشد که شامل ۷۵ دانش آموز عادی و ۷۵ دانش آموز تیزهوش به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده اند و از سه پایه تحصیلی اول، دوم و سوم در مقطع راهنمایی هستند. روش تحقیق به صورت همبستگی، مقایسه ای می…

پایان نامه ارشد تاثیر اضطراب بر یادگیری دانش آموزان تیزهوش

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی نتیجه گیری: از آنجا که دانش آموزان تیزهوش عموما یک قشر ویژه در گروه های دانش آموزی می باشد و شاید از جهاتی تفاوت های بسیاری با گروه های همسال خود داشته باشند بر آن شدیم تا در این پژوهش ببینیم که آیا از نظر میزان اضطراب بر یادگیری دانش آموزان تیزهوش در مقطع راهنمایی با دانش آموزان عادی در همین مقطع تفاوت معناداری وجود دارد یا خیر. با تصور بر این که میزان انتظاراتی که والدین و جامعه از این قشر ویژه از دانش آموزان دارند محققین بر این باور بودند که تفاوتی معنا دار از نظر اضطراب در بین این دو گروه باید وجود داشته باشد. با استفاده از تست کتل که اضطراب را به طور…

پایان نامه روانشناسی: تاثیر اضطراب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی الف) محدودیتهای قابل کنترل: انتخاب دانش آموزان به عنوان جامعه آماری و همچنین انتخاب مدارس را می توان جزو محدودیتهای قابل کنترل ذکر نمود. برای اجرای این پژوهش از تست اضطراب کتل استفاده شد که از آن برای سنجش میزان

اضطراب در گروههای سنی دوره راهنمایی و دبیرستان و همچنین مراکز مشاوره استفاده می گردد. لازم به ذکر است که این آزمون توسط دادستان و همکاران (۱۳۶۸) در ایران هنجار شده است که گزارش آن در کتاب بیماری های روانی ترجمه دادستان و همکاران نیز به چاپ رسیده است. از آنجا که این آزمون فقط برروی دختران دوره راهنمایی انجام شد نمی توان نتایج را به همه دانش آموزان تعمیم داد. به علت کم بودن زمان انجان پژوهش…

دانلود پایان نامه اثر اضطراب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات: در این پژوهش که با استفاده از تست اضطراب کتل صورت گرفته است، ابتدا نمرات افراد طبق دستور العمل استخراج داده های آزمون محاسبه و طبقه بندی و جدول آماری لازم تهیه و تنظیم شده است. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش: مقیاس اضطرابی کتل به صورت یک پرسشنامه کوتاه در ۴ ماده فراهم آمده است. آزمودنی می تواند این تست را در مدت ۵ دقیقه پاسخ دهد. این مقیاس اضطراب را می توان در هر دو جنس و در همه سنین به ویژه از ۱۵-۱۲ سالگی به بعد و در اکثر فرهنگها به کار بست. مقیاس حاضر نه تنها مختص یک تشخیص نخستین است، بلکه برای ترسیم نمودار تحول شرایط آزمودنی نیز…

پایان نامه روانشناسی تفاوت دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی از نظر اضطراب در پایه های مختلف

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی نقش معلم در کاهش اضطراب دانش آموزان به نظر بسیاری از روان شناسان یکی از بهترین شرایط یادگیری می تواند ساعت امتحان باشد، معلم متعهد از هر موقعیتی برای یاد دادن و افزایش معلومات دانش آموزان خود و ایجاد تغییرات رفتاری پایدار در آنها بهره می گیرد. معلم مجرب و دلسوز هرگز جلسه امتحان را به یک صحنه دادگاه و یا حسابرسی تبدیل نمی کند. معلم مهربان با چهره ای گشاده سعی می کند که در محیط کلاس و در جلسات امتحان با چهره ای متبسم و خندان و با بیان جملاتی گیرا و خوشایند دانش آموزان را از حالت هیجان زدگی و تنش روانی بیرون آورد. معلم با چند جمله کوتاه همراه با شوخ طبعی می تواند…

دانلود پایان نامه ارشد نقش توقع بیش از حد والدین در میزان اضطراب در دانش آموزان تیزهوش و عادی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی الف) زیانهای اجتماعی گاهی اضطراب زمینه ساز انحراف در افراد است، ناسازگاریهای کودکان و رفتار ناخوشایند آنان در مواردی ناشی از اضطراب است این امر گاهی افراد را عصبانی و نا آرام می سازد مکانیسم دفاعی او را بر می انگیزد که برخوردش همراه با حمله و موضع گیریهای نادرست باشد. ب) زیانها برای زندگی افراد اضطراب زندگی را برای افراد چون جهنم می سازد که در آن آرام و قرار نیست نیروهایی که باید صرف زندگی و اصلاح گردد، صرف تسکین و تخفیف اضطراب می شود اینان در شرایطی بسیار سخت و ناگوار بسر خواهند برد ودامنه اختلال به جسم کشانده شده و او را در عذاب قرار خواهد داد. (شافعی ۱۳۷۴- ۱۶) سوالات یا اهداف پایان…

دانلود پایان نامه ارشد نقش مشکلات اجتماعی و خانوادگی در میزان اضطراب در دانش¬آموزان عادی و تیزهوش

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی تعریف عملیاتی : دانش آموز تیزهوش : به فردی اطلاق می­شود که طبق ضوابط و معیارهای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پذیرفته شده است و در یکی از مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل می­باشد از جمله شرایط گزینش داشتن معدل بالا و قبول شدن در آزمون­های سازمان می­باشد (بابایی- رحم ا…) دانش آموزان عادی : به دانش آموزی اطلاق می­شود که در مدارس عادی آموزش و پرورش مشغول به تحصیل می­باشد. البته با این تذکر که در میان اینها دانش­آموزانی هستند که دارای بهره هوشی بالامی­باشند اما در آزمون مدرسه تیزهوشان پذیرفته نشدند. تعریف اضطراب بر اساس DSM- IV (بیم- تنش ، یا ناراحتی ، براثر انتظار خطر از سوی منبعی که عمدتاً ناشناخته یا نامعلوم است .)…

دانلود پایان نامه تاثیر شیوه تدریس معلم در میزان اضطراب دانش آموزان تیزهوش و عادی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی دانش آموز تیزهوش : (مارلند ۱۹۷۲) تیزهوشی را چنین تعریف کرده است. کودکان تیزهوش و با استعداد ، کسانی هستند که برطبق تشخیص افراد دارای صلاحیت به دلیل استعدادها و توانایی­هایی برجسته خود قادر به عملکردهایی در سطح عالی هستند. این کودکان به خدمات و برنامه­های آموزش و پرورش خاصی نیازمندند که بتوانند بهتر و بیشتر از برنامه­های عادی ، توانمندیهایی بالقوه آنان را بشناسند او عقیده دارد که کودکان تیزهوش در یک یا چند زمینه از۶ زمینه زیردارای توانائیهای فوق­العاده می­باشند. ۱- توانایی در هوش کلی ۲- استعداد درسی ویژه ۳- توانایی فکری آفریننده ۴- توانایی رهبری ۵- استعداد هنرهای تجسمی و نمایشی ۶- توانایی حرکتی فوق­العاده کودک تیزهوش یا سرآمد : فردی است که در…

پایان نامه ارشد تاثیر میزان سواد والدین در اضطراب دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی

عنوان کامل پایان نامه : بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی اضطراب : متغیر مستقل- کیفی- چندارزشی (اضطراب شدید- کم – موقتی- ثابت) خصیصه­ای اطلاعاتی ، سازه­ای (در ابعاد مختلف وجود دارد.) یادگیری دانش آموزان دختر : متغیر وابسته- کیفی- دو ارزشی (ذاتی) فعال- اطلاعاتی ، آشکار مدرسه تیزهوشان و مدراس عادی : متغیر وابسته دوم- کیفی- دو ارزشی (قراردادی) خصیصه­ای- آشکار- ساده- فرضیه سواد والدین : مستقل- دو ارزشی- قراردادی- کیفی- رتبه­ای (سن والدین)متغیر مزاحم تعدیل کننده فرضیه شیوه تدریس معلم : مستقل- کیفی- رتبه­ای- فعال- مزاحم تعدیل کننده- پیچیده فرضیه مشکلات اجتماعی و خانوادگی : مستقل- چند ارزشی – کیفی ، مزاحم تعدیل کننده – رتبه­ای- پیچیده سوالات یا اهداف پایان نامه : آیا در بین دانش­آموزان دختر تیزهوش و عادی از نظر اضطراب در مقطع راهنمایی…

پایان نامه مقایسه انگیزه پیشرفت دانش آموزان تیزهوش و عادی

۱-۵- فرضیه‌های پژوهش بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت معنی داری وجود دارد بین خلاقیت دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت معنی داری وجود دارد. ۳- بین مولفه بسط در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت معنی داری وجود دارد.۴- بین مولفه انعطاف پذیری در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت وجود دارد.۵- بین مولفه ابتکار در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت وجود دارد.۶- بین مولفه سیالی در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت وجود دارد.۷- بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر ایلام تفاوت وجود دارد. متن کامل پایان نامه

پایان نامه مقایسه خلاقیت دانش آموزان تیزهوش و عادی

۱-۶- تعریف مفهومی‌و عملیاتی متغیرها انگیزه پیشرفتتعریف مفهومی: گیج و برلاینر (۱۹۹۲) انگیزه پیشرفت را به صورت میل یا علاقه به موفقیت کلی یا موفقیت در یک فعالیت خاص تعریف کرده­اند. موری، انگیزه پیشرفت را این گونه تعریف کرد: به نتیجه رساندن کار دشوار، دست کاری یا سازمان دادن اشیاء، افراد و عقاید، چیره شده بر موانع، دست یابی به معیار عالی، رقابت با دیگران و پیش افتادن از آنها (شولتز و شولتز، ۱۹۹۸؛ ترجمه سید محمدی، ۱۳۸۴). تعریف عملیاتی: انگیزه پیشرفت در این پژوهش به وسیله پرسشنامه انگیزه پیشرفت[۱] که توسط هرمانز[۲] (۱۹۷۰) ساخته شده استفاده می‌شود.تعریف مفهومی‌خلاقیتگیلفورد (۱۹۵۰) معتقد است خلاقیت مجموعه ای از توانایی‌ها و خصیصه هاست که موجب تفکر خلاق می‌شود. ورنون[۳] (۱۹۸۹) خلاقیت را توانایی شخص در ایجاد ایده، نظریه ها، بینش‌ها یا اشیای جدید و بازسازی در…

پایان نامه عملکرد تحصیلی دانش آموزان تیزهوش و عادی

تعریف عملیاتی خلاقیت در پژوهش حاضر منظور از خلاقیت و ابعاد چهارگانه سیالی، انعطاف پذیری، بسط و ابتکار، نمره ای است که فرد از پرسش نامه عابدی (۱۳۷۲) کسب می‌کند.تعریف عملیاتی سیالی: نمره ای است که فرد از خرده مقیاس سیالی پرسشنامه مداد- کاغذی خلاقیت عابدی (۱۳۷۲) کسب می‌کند.تعریف عملیاتی انعطاف­پذیری: نمره ای است که فرد از خرده مقیاس انعطاف پذیری پرسشنامه مداد- کاغذی خلاقیت عابدی (۱۳۷۲) کسب می­کند.تعریف عملیاتی بسط: نمره­ای است که فرد از خرده مقیاس بسط پرسشنامه مداد- کاغذی خلاقیت عابدی (۱۳۷۲) کسب می‌کند.تعریف عملیاتی ابتکار: نمرهای است که فرد از خرده مقیاس ابتکار پرسشنامه مداد- کاغذی خلاقیت عابدی (۱۳۷۲) کسب می‌کند.عملکرد تحصیلیتعریف مفهومی: عملکرد تحصیلی به معنای میزان تسلط و یادگیری فرد از موارد آموزشی ارائه شده طی سال تحصیلی، در کلاس درس است (برات وند، ۱۳۷۶)تعریف عملیاتی: عملکرد…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...