پایان نامه تفاوت راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دختران فراری و عادی

فرضیات پژوهش ۱- بین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دختران فراری و عادی تفاوت وجود دارد. ۱-۱ راهبرد ملامت خود در بین دختران فراری و عادی متفاوت است. ۱-۲ راهبرد پذیرش در بین دختران فراری و عادی متفاوت است. ۱-۳ راهبرد نشخوارگری دربین دختران فراری و عادی متفاوت است. ۱-۴ راهبرد تمرکز مجدد مثبت دربین دختران […]

پایان نامه تفاوت راهبرد ملامت خود در بین دختران فراری و عادی

اهداف پژوهش اهداف کلی : ۱- مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در میان دختران فراری و عادی. ۲- مقایسه سبک های دلبستگی در میان دختران فراری و عادی. ۳- مقایسه ابراز وجود در میان دختران فراری و عادی. ۴- مقایسه منبع کنترل در میان دختران فراری و عادی. اهداف جزئی : ۱-۱ تعیین […]

پایان نامه تفاوت راهبرد پذیرش در بین دختران فراری و عادی

متغیرهای پژوهش متغیر مستقل: دختران فراری و عادی متغیر وابسته: راهبردهای تنظیم شناختی هیجان سبک های دلبستگی ابراز وجود منبع کنترل ۱-۷– تعاریف نظری متغیرها راهبردهای تنظیم شناختی هیجان تنظیم هیجان به عنوان فرایند آغاز، حفظ، تعدیل و با تغییر در بروز، شدت یا استمرار احساس درونی و هیجان مرتبط با فرایند […]

پایان نامه تفاوت راهبرد نشخوارگری دربین دختران فراری و عادی

سبک دلبستگی سبک دلبستگی شامل پیوند های عاطفی نخستین بین کودک و مادر (مراقب) است که در قالب مد های ذهنی درون سازی می شوند و به گستره ی وسیع روابط بین شخصی کودک در آینده تعمیم می یابند و الگوی این روابط، یعنی سبک های دلبستگی، در طول زندگی نسبتاً پایدار می ماند (بالبی، […]

پایان نامه تفاوت تمرکز مجدد مثبت دربین دختران فراری و عادی

۱-۸- تعاریف عملیاتی متغیرها راهبردهای تنظیم شناختی هیجان منظور از راهبرد های شناختی تنظیم هیجان نمره ای بود که دختران در پرسشنامه ۱۸ سوالی راهبردهای شناختی تنظیم هیجان از نادیا گارنفسکی (CERQ) کسب کردند. مقیاس اندازه گیری در این پرسشنامه از نوع مقیاس فاصله ای بود. سبک های دلبستگی

منظور از سبک های دلبستگی نمره […]

پایان نامه تفاوت تمرکز مجدد بر برنامه ریزی دربین دختران فراری و عادی

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش ۲-۱- مبانی نظری ۲-۲- فرار از منزل ۲-۲-۱- مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل فرار از خانه نوعی رفتار سازش نایافته است که کودک یا نوجوان به منظور رهایی از مشکلات موجود در خانه یا جاذبه های بیرون از خانه، بدون اجازه ی والدین یا سرپرست قانونی، […]

پایان نامه تفاوت تمرکز مجدد بر برنامه ریزی دربین دختران فراری و عادی

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش ۲-۱- مبانی نظری ۲-۲- فرار از منزل ۲-۲-۱- مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل فرار از خانه نوعی رفتار سازش نایافته است که کودک یا نوجوان به منظور رهایی از مشکلات موجود در خانه یا جاذبه های بیرون از خانه، بدون اجازه ی والدین یا سرپرست قانونی، […]

پایان نامه دیدگاه پذیری در میان دختران فراری و عادی

۲-۲-۳- گستره فرار از خانه اگر چه هیچ کس به طور دقیق نمی داند که چه تعداد از جوانان هر ساله از خانه فرار می کنند، تخمین زده شده که در ایالات متحده سالانه حدود ۷ درصد یا ۶/۱ میلیون جوان ۱۷-۱۲ ساله از خانه فرار و در خیابان ها به سر می برند (تایلر […]

پایان نامه ارزیابی مجدد مثبت در میان دختران فراری و عادی

۲-۲-۲- علت فرار از خانه رفتار فرار بالاخص با بی ثباتی و ارتباط خانوادگی ضعیف و بدرفتاری با فرزندان همراه است. این عوامل باعث اختلاف و گسیختگی پیوند بین والدین و فرزندان می شود. در این جا نوجوان محیط خانه را تهدید آمیز می داند و با توجه به قرار گرفتن در سن نوجوانی، احساس […]

پایان نامه فاجعه پنداری در میان دختران فراری و عادی

۲-۳- تنظیم هیجان۲-۳-۱- مبانی تنظیم هیجانسال ها پژوهش به وضوح بر نقش مهم هیجان ها در بسیاری از جنبه های زندگی روزانه و همچنین تأثیر آن ها در سازگاری با فشارها و بحران های زندگی صحه گذاشته اند. اساساً هیجان ها واکنش های زیست شناختی هستند که زمانی برانگیخته می شوند که فرد موقعیت را […]

پایان نامه ملامت دیگران در میان دختران فراری و عادی

۲-۳-۲- تعریف تنظیم هیجان ریشه های پژوهش در این باره به مطالعه ی دفاع های روانشناختی (فروید، ۱۹۲۶ تا ۱۹۵۶)، استرس و مقابله روانشناختی (لازاروس، ۱۹۶۶)، نظریه دلبستگی (بالبی، ۱۹۶۹) و نظریه هیجان (فریجدا، ۱۹۸۶) باز می گردد (به نقل از گروس و تامپسون، ۲۰۰۷). علی رغم توافق همگانی آشکار درباره فقدان تعریف جامعی درباره […]

پایان نامه دلبستگی ایمن در میان دختران فراری و عادی

۲-۳-۳- تنظیم شناختی هیجان :مدیریت هیجانات به منزله فرایند های درونی و بیرونی است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تفسیر واکنشهای عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف او بر عهده دارد و هر گونه اشکال و نقص در تنظیم هیجانات می تواند فرد را در برابر اختلالت روانی چون اضطراب و افسردگی آسیب […]

پایان نامه دلبستگی نا ایمن اجتنابی در میان دختران فراری و عادی

۲-۳-۴- ابعاد تنظیم شناختی هیجان: ملامت خود: فرد در مواجه با اتفاق ناگوار خود را مقصر و متهم اصلی در بروز شرایط می داند. ملامت دیگران: فرد در مواجه با اتفاق ناگوار دیگران را مقصر و عامل اصلی در وقوع رویداد می داند. نشخوار فکر: بروز شرایط ناگوار موجب ایجاد مشغولیت فکری پیرامون ابعاد گوناگون […]

پایان نامه تفاوت دلبستگی نا ایمن اضطرابی در بین دختران فراری و عادی

۲-۳-۵- مدل های تنظیم هیجان پژوهش در مورد تنظیم هیجان منجر به ظهور رویکردهایی در زمینه وحدت یا جدایی دو پدیده هیجان و تنظیم هیجان شده است. گروهی عنوان می کنند که هیجان بطور ذاتی نظم دهنده است و این که این دو مفهوم نمی توانند مجزا شوند (برای مثال، استنسبری و گانر، ۱۹۹۴ به […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...