رفتارهایی در نقش و فرانقش:

محققان اولیه رفتار شهروندی سازمانی را جدای از عملکرد داخل نقش تعریف و تاکید کردند که رفتار شهروندی سازمانی بایستی به عنوان رفتار فرا نقشی مورد توجه قرار گیرد. ماریسون[۱](۱۹۹۴) واژه«گستره شغلی درک شده» را برای تمایز بین این دو دسته از رفتارهای”در نقش” و “فرا نقش”بکار برد و بیان کرد: “هر چه کارمند دامنه […]

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش

رفتار شهروندی سازمانی بیانگر فعالیت­های کاری مرتبط، داوطلبانه و اختیاری بوده و به طور مستقیم و ضمنی از طریق توصیف رسمی شغل و سیستم­های پاداش، سازماندهی شده و در نهایت کارآیی و اثربخشی سازمان را ارتقاء می­دهد (محمد، سال ۲۰۰۴، ص ۱۲۴).اورگان رفتار شهروندی کارکنان را به عنوان اقدامات مثبت کارکنان، برای بهبود بهره­وری و […]

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش

بخش اول: رفتار شهروندی مقدمه:در نظام بروکراتیک تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است.به همین جهت مناسبات سطحی و غیرقابل اطمینان بین افراد وجود دارد .اما در نظام ارزشی انسانی و دمکراتیک مناسباتی درست و قابل اطمینان در میان مردم بوجود می آید در چنین محیطی به سازمان […]

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش

رفتارهای شهروندی سازمانی که با عبارت هایی نظیر سرباز خوب، رفتار اختیاری، رفتار داوطلبانه و رفتار فرانقشی تعریف می شود موج نوینی در دانش سازمانی بویژه حوزه رفتار سازمانی ایجاد کرده است (Garg & Rastogi, 2006: 541).اشنیک[۲۶] (۱۹۹۱) معتقد است؛ رفتار شهروندی سازمانی، به قصد کمک به همکاران و یا سازمان توسط افراد انجام میشود […]

پایان نامه رابطه فلسفه اخلاقی و رفتار فرانقش کارکنان شرکت گاز استان گیلان

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در […]

پایان نامه رابطه فلسفه اخلاقی و رفتار فرانقش کارکنان شرکت گاز استان گیلان

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در […]

پایان نامه با موضوع نقش رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو قسمتی از متن پایان نامه : : بازاریابی و تبلیغات با توجه به اینکه تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتد لذا شرکت‌ها مجبورند تا به دلایل جهانی سازی، پیشرفت تکنولوژی و تغییر شرایط اقتصادی، استراتژی های […]

پایان نامه نقش مداخله ی ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی، آموزش گروهی شناختی رفتاری، مداخله ی افزایش انگیزه و مداخله ی گروهی روانی اجتماعی در بهبود شاخص های سلامت جسمی در افراد مبتلا به دیابت نوع دو

۱-۴- فرضیه های پژوهش برای نیل به اهداف تحقیق، با استفاده از ادبیات تحقیق و مدل اعتقاد بهداشتی روزن استاک، یافته های سایر پژوهش ها و همچنین نوآوری های محقق، فرضیه های تحقیق به شرح زیر تدوین می گردد. ­ ۱٫ مداخله­ی ذهن­آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی موجب بهبود شاخص­های سلامت جسمی(HbA1c، کورتیزول و فشار […]

پایان نامه بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرش‌های زیست محیطی معلمان

۱-۴- هدف­های پژوهش هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان و مقایسه اثربخشی آموزش مهارت­های فراشناختی با اثر آموزش ذهن آگاهی در رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرش‌های زیست محیطی در میان معلمان می­باشد. هدف­های فرعی :۱ – بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرش‌های زیست محیطی معلمان.۲- بررسی نقش ذهن […]

پایان نامه نقش فراشناخت دربهبود رفتارشهروندی سازمانی،بهزیستی اجتماعی ونگرش‌های زیست محیطی معلمان

۱-۴- هدف­های پژوهش هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان و مقایسه اثربخشی آموزش مهارت­های فراشناختی با اثر آموزش ذهن آگاهی در رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرش‌های زیست محیطی در میان معلمان می­باشد. هدف­های فرعی :۱ – بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرش‌های زیست محیطی معلمان.۲- بررسی نقش ذهن […]

پایان نامه نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی معلمان

آموزش ذهن­آگاهیتعریف نظریچنانکه کابات زین (۲۰۰۳) می­گوید ذهن آگاهی به معنای توجه کردن به طریقی خاص، معطوف به هدف، در زمان حال و بدون قضاوت و پیش­داوری است. از طریق تمرین ذهن­آگاهی فرد می­آموزد که در لحظه، از حالت ذهنی خود، آگاهی داشته و توجه خود را به شیوه­های مختلف متمرکز کند.تعریف عملیاتیتلفیقی از آموزش […]

پایان نامه رشته مدیریت: تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات

استاد مشاور: دکتر محمد فیضی متن پایان نامه : فهرست مطالب: چکیده فصل اول: کلیات ۱-۱- مقدمه ۱ ۱-۲- بیان مساله. ۲ ۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. ۳ ۱-۴- جنبه جدید و نوآوری تحقیق. ۴ ۱-۵- اهداف تحقیق. ۴ ۱-۶- سوالات تحقیق. ۵ ۱-۷- فرضیه های تحقیق. ۵ ۱-۸- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای […]

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت: تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات

۱-۴- جنبه جدید و نوآوری تحقیق. ۴۱-۵- اهداف تحقیق. ۴۱-۶- سوالات تحقیق. ۵۱-۷- فرضیه های تحقیق. ۵۱-۸- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ۶۱-۸-۲- تعریف عملیاتی ۷۱-۹- مدل مفهومی تحقیق. ۱۰فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده۲-۱- مقدمه. ۱۱۲-۲- بخش اول ادبیات نظری تحقیق ۱۲۲-۲-۱- بازاریابی دورنی. ۱۲۲-۲-۲- آمیخته بازاریابی درونی. ۱۶۲-۲-۳- رفتار شهروندی سازمانی. […]

پایان نامه : مدلهای فراگرد ارتباط

۱- بر اساس گفته میلر « ارتبا طات فرآیندی پویا است که زیر بنای بقا ، رشد ، تحولات تمام سیستم های زنده در سازمان است ، یکی از سیستم های حیاتی انسان و سازمان که توسط آن انسان و سازمانها و ارگانهای داخلی خود را باهم مرتبط می سازند »[۱]. ۲- بر اساس گفته […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...