رفتار فرا نقش |
![]() |
رفتارهایی در نقش و فرانقش:
محققان اولیه رفتار شهروندی سازمانی را جدای از عملکرد داخل نقش تعریف و تاکید کردند که رفتار شهروندی سازمانی بایستی به عنوان رفتار فرا نقشی مورد توجه قرار گیرد. ماریسون[۱](۱۹۹۴) واژه«گستره شغلی درک شده» را برای تمایز بین این دو دسته از رفتارهای”در نقش” و “فرا نقش”بکار برد و بیان کرد: “هر چه کارمند دامنه […]
مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش
رفتار شهروندی سازمانی بیانگر فعالیتهای کاری مرتبط، داوطلبانه و اختیاری بوده و به طور مستقیم و ضمنی از طریق توصیف رسمی شغل و سیستمهای پاداش، سازماندهی شده و در نهایت کارآیی و اثربخشی سازمان را ارتقاء میدهد (محمد، سال ۲۰۰۴، ص ۱۲۴).اورگان رفتار شهروندی کارکنان را به عنوان اقدامات مثبت کارکنان، برای بهبود بهرهوری و […]
مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش
بخش اول: رفتار شهروندی مقدمه:در نظام بروکراتیک تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است.به همین جهت مناسبات سطحی و غیرقابل اطمینان بین افراد وجود دارد .اما در نظام ارزشی انسانی و دمکراتیک مناسباتی درست و قابل اطمینان در میان مردم بوجود می آید در چنین محیطی به سازمان […]
مفهوم رفتار شهروندی سازمانی، رفتارهای در نقش و فرانقش
رفتارهای شهروندی سازمانی که با عبارت هایی نظیر سرباز خوب، رفتار اختیاری، رفتار داوطلبانه و رفتار فرانقشی تعریف می شود موج نوینی در دانش سازمانی بویژه حوزه رفتار سازمانی ایجاد کرده است (Garg & Rastogi, 2006: 541).اشنیک[۲۶] (۱۹۹۱) معتقد است؛ رفتار شهروندی سازمانی، به قصد کمک به همکاران و یا سازمان توسط افراد انجام میشود […]
پایان نامه رابطه فلسفه اخلاقی و رفتار فرانقش کارکنان شرکت گاز استان گیلان
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در […]
پایان نامه رابطه فلسفه اخلاقی و رفتار فرانقش کارکنان شرکت گاز استان گیلان
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در […]
پایان نامه با موضوع نقش رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو
عنوان کامل پایان نامه : بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو قسمتی از متن پایان نامه : : بازاریابی و تبلیغات با توجه به اینکه تغییرات به سرعت اتفاق میافتد لذا شرکتها مجبورند تا به دلایل جهانی سازی، پیشرفت تکنولوژی و تغییر شرایط اقتصادی، استراتژی های […]
پایان نامه نقش مداخله ی ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی، آموزش گروهی شناختی رفتاری، مداخله ی افزایش انگیزه و مداخله ی گروهی روانی اجتماعی در بهبود شاخص های سلامت جسمی در افراد مبتلا به دیابت نوع دو
۱-۴- فرضیه های پژوهش برای نیل به اهداف تحقیق، با استفاده از ادبیات تحقیق و مدل اعتقاد بهداشتی روزن استاک، یافته های سایر پژوهش ها و همچنین نوآوری های محقق، فرضیه های تحقیق به شرح زیر تدوین می گردد. ۱٫ مداخلهی ذهنآگاهی مبتنی بر شناخت درمانی موجب بهبود شاخصهای سلامت جسمی(HbA1c، کورتیزول و فشار […]
پایان نامه بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی معلمان
۱-۴- هدفهای پژوهش هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان و مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی با اثر آموزش ذهن آگاهی در رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی در میان معلمان میباشد. هدفهای فرعی :۱ – بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی معلمان.۲- بررسی نقش ذهن […]
پایان نامه نقش فراشناخت دربهبود رفتارشهروندی سازمانی،بهزیستی اجتماعی ونگرشهای زیست محیطی معلمان
۱-۴- هدفهای پژوهش هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان و مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی با اثر آموزش ذهن آگاهی در رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی در میان معلمان میباشد. هدفهای فرعی :۱ – بررسی نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی معلمان.۲- بررسی نقش ذهن […]
پایان نامه نقش فراشناخت در بهبود رفتار شهروندی سازمانی معلمان
آموزش ذهنآگاهیتعریف نظریچنانکه کابات زین (۲۰۰۳) میگوید ذهن آگاهی به معنای توجه کردن به طریقی خاص، معطوف به هدف، در زمان حال و بدون قضاوت و پیشداوری است. از طریق تمرین ذهنآگاهی فرد میآموزد که در لحظه، از حالت ذهنی خود، آگاهی داشته و توجه خود را به شیوههای مختلف متمرکز کند.تعریف عملیاتیتلفیقی از آموزش […]
پایان نامه رشته مدیریت: تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات
استاد مشاور: دکتر محمد فیضی متن پایان نامه : فهرست مطالب: چکیده فصل اول: کلیات ۱-۱- مقدمه ۱ ۱-۲- بیان مساله. ۲ ۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. ۳ ۱-۴- جنبه جدید و نوآوری تحقیق. ۴ ۱-۵- اهداف تحقیق. ۴ ۱-۶- سوالات تحقیق. ۵ ۱-۷- فرضیه های تحقیق. ۵ ۱-۸- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای […]
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت: تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات
۱-۴- جنبه جدید و نوآوری تحقیق. ۴۱-۵- اهداف تحقیق. ۴۱-۶- سوالات تحقیق. ۵۱-۷- فرضیه های تحقیق. ۵۱-۸- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ۶۱-۸-۲- تعریف عملیاتی ۷۱-۹- مدل مفهومی تحقیق. ۱۰فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده۲-۱- مقدمه. ۱۱۲-۲- بخش اول ادبیات نظری تحقیق ۱۲۲-۲-۱- بازاریابی دورنی. ۱۲۲-۲-۲- آمیخته بازاریابی درونی. ۱۶۲-۲-۳- رفتار شهروندی سازمانی. […]
پایان نامه : مدلهای فراگرد ارتباط
۱- بر اساس گفته میلر « ارتبا طات فرآیندی پویا است که زیر بنای بقا ، رشد ، تحولات تمام سیستم های زنده در سازمان است ، یکی از سیستم های حیاتی انسان و سازمان که توسط آن انسان و سازمانها و ارگانهای داخلی خود را باهم مرتبط می سازند »[۱]. ۲- بر اساس گفته […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 06:44:00 ق.ظ ]
|