رفتار مصرف کننده – خرید آنلاین

مشتریان، مردم یا عملیاتی هستندکه محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کنند یا به آنها نیاز دارند و از آنها بهره می برند. در فرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانایى و استعداد خرید کالا و یا خدمتى را داشته باشد، که این توانایى و استعداد به صورت توأمان در فرد بروز کرده […]

عوامل مؤثر در رفتار مصرف کننده، اهمیت کیفیت خدمات

آیا کیفیت خدمات، یک رضایتمندی از خدمات (بردی ورابرتسون، ۲۰۰۱، کرونین و تیلر، ۱۹۹۲، زیتامل، ۲۰۰۲)است علاوه بر آن، آیا خشنودی مشتری به عنوان عامل میانجی گر بین کیفیت خدمات و تمایلات رفتاری عمل می کند که پیش بینی آینده را قوی تر کند؟ (سی بردی و هالت، ۲۰۰۰: ۲۵). متغیر وابسته متغیر مستقل 2-10.تاثیر […]

رفتار مصرف کننده، نام و نشان تجاری

۱-۳-۲ عوامل موثر بر تصویر ذهنی با توجه به تفاو تهای فرهنگی، اجتماعی، روانشناختی محیطی کشورهای مختلف، ارزیابی عوامل موثر تصویر ذهنی مبتنی بر نظر مصرف کننده که شامل عوامل قیمت، تبلیغات، ترفیع، خانواده که از طریق ارزش گذاری می باشد که توضیحات به شرح ذیل می باشد.تبلیغات: تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهی بخش در شناساندن […]

رفتار مصرف کننده، جستجوی اطلاعات

۲-۱۸- ریسک ادراک شده هنگامی که رفتار خریدار را به عنوان یک رفتار ارادی مطالعه می کنیم شکی وجود ندارد که نتیجه مطلوب یک تصمیم خرید ارضای نیاز است به طوری که نتایج مثبتی مورد انتظار هستند. بنابراین اگر در موقعیت های خرید پیامدهای منفی بوجود آیند ممکن است دستیابی به سطح رضایت مورد انتظار تحقق […]

ارزیابی گزینه ها، رفتار مصرف کننده

۲-۳-۱- عوامل فرهنگی- اجتماعی و گروهی افکار، اعمال و باورهای ما، عمدتاً تحت تأثیر عوامل و نیروهای فرهنگی- اجتماعی و گروهی تعیین می شوند. فرایند تصمیم گیری خرید نیز از این عوامل تأثیر می پذیرد. تأثیرات فرهنگی: فرهنگ عبارت است از مجموعه ای از نمادها ، نهادها و روش ها در یک جامعه که از […]

نیات رفتاری مشتری، رفتار مصرف کننده

برای مشتریان: برندها نقش های زیادی را ایفا می کنند که در راستای بهبود زندگی مصرف کنندگان و افزایش ارزش برای شرکت ها می باشد. برندها اساس و سازنده ی اصلی یک محصول را می شناساند و به مصرف کنندگان حقیقی یا حقوقی اجازه می دهد تا از تولید کننده یا عرضه کننده، پاسخگویی و […]

بازاریابی اجتماعی، رفتار مصرف کننده

۱- نظریه مبادله:[۱۵] بر اساس این نظریه، زمانی بین دو نفر یا دو گروه، مبادله ( داد و ستد) صورت می گیرد که منافع حاصل از داشتن یک محصول یا کالا از میزان هزینه هایی که برای به دست آوردن آن صرف می گرد بیشتر باشد. به عبارت دیگر وقتی محصولی توسط مشتری خریده […]

روانشناسی اجتماعی، رفتار مصرف کننده

بخش پنجم: پیشینه تحقیق۲-۵-۱- تحقیقات خارجی کیمبرلی ودیگران ( ۲۰۰۶ )تحقیقی تحت عنوان نقش کارکنان نیروی فروش درتوسعه محصول انجام داده اند.نتایج این تحقیق نشان داده است که تمام پاسخ دهندگان معتقدند که نیروی فروش به طورمستقیم وغیر مستقیم میتواند بررشدوتوسعه محصول یاخدمت جدید مؤثرباشد.همچنین شرکتهایی که به نیروی فروش خود به طورمستقیم پاداش نمیدهند،باارایه […]

رفتار مصرف کننده، شبکه های توزیع

محرک­ها می­توانند در ذهن مشتری به صورت بالقوه وجود داشته باشند. مثل تأثیرات تبلیغات مؤثر و همچنین شهرت نام تجاری کالا یون و فابر (۲۰۰۰) در تحقیقات خود نشان دادند که کسانی که بیشتر به صورت ناگهانی خرید می­کنند، بیشتر به هدایای ترفیعی (مانند هدایای مجانی، ماکت محصول­، نمونه­های مجانی و…) واکنش

نشان می­دهند. هم […]

رفتار مصرف کننده، عوامل روانشناختی

وضعیت اقتصادیوضعیت اقتصادی فرد، بر انتخاب های او تأثیر می گذارد. بازاریابان محصولاتی که به درآمد حساسند، باید به دقت مراقب روند تغییرات درآمد شخصی، پس انداز، و نرخ بهره باشند. اگر شاخصهای اقتصادی نشانگر حرکت به سمت رکود است ، بازاریابان باید اقداماتی تطبیقی جهت طراحی مجدد، تغییر موقعیت در بازار، و قیمت گذاری […]

فرایند تصمیم گیری خریدار، الگوی رفتار مصرف کننده

۲-۴ بخش سوم: تمایل به خرید مجدد مصرف کنندگان هر روز باید تصمیمات زیادی برای خرید بگیرند. شرکت های بزرگ، تحقیقات گسترده ای در زمینه تصمیمات خرید مصرف کنندگان به انجام می رسانند تا پاسخی برای این سؤالات بیابند : مصرف کنندگا ن چه چیزی می خرند، کجا می خرند، چطور و چه قدر […]

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده، خدمات پس از فروش

شکل ۲-۶: مدل رفتار مصرف کننده و متغیر های تاثیر گذار بر آن (اسمیکین،۲۰۰۰، ص۱۵۴)ارزشجدا از ویژگی های آشکار ارزش مانند کیفیت،مناسب بودن برای هدف،اطمینان و غیره قیمت،عملکرد و شهرت عرضه کننده نیز برای خریدار مهم است. به علاوه خریداران به دنبال ظرفیت فنی و ویژگی های سمبولیک مانند منحصر به فرد بودن،غیر قابل جانشین […]

رفتار مصرف کننده، سلامتی و توانایی

بازاریابان همواره در حال بررسی تغییرات فرهنگی بازار هستند تا نیاز احتمالی بازار به محصولات جدید را پاسخ دهند .مثلاً تغییرات فرهنگی در راستای توجه بیشتر به سلامتی و توانایی بدنی باعث ایجاد صنعت بزرگ سلامتی و لاغری شده که از خدمات، دستگاههای تمرین، لباس، غذاهای طبیعی تر، و برنامه های غذایی مختلف تشکیل شده […]

از دیدگاه مصرف کنندگان، تعریف رفتار مصرف کننده

۱- آشنا شدن با نام تجاری۲- شناخت پیدا کردن مشتری نسبت به آن۳- ترجیح دادن آن نام تجاری توسط مشتری۴- در صورت موفقیت آمیز بودن این رابطه کسب رضایت و وفاداری مشتری( آلرک و ستل[۲۱]، ۲۰۰۲) یکی از مهمترین سؤالاتی که برای هر مؤسسه ای در زمینه بازاریابی و مدیریت برند مطرح است این است […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...