رهبری تحولی |
![]() |
شاخص های رهبری تحولی، خلاقیت و نوآوری
نقش رهبر/ پیرو رهبر و پیروان در رشد متقابلند؛ آگاهی پیروان رهبر، پیروان را در تغییر درگیر می کند؛ برتری یافتن نیازهای افراد رهبر بر آنچه که برای تغییر نیاز است متمرکز می شود؛ دیگران را برای دستیابی به تغییر بر می انگیزاند تغییر هماهنگ به افراد، زمینه ها، مفاهیم و فرهنگ توجه ندارد رفتارها […]
سازمان یادگیرنده، سبک رهبری تحولی
جدول ۱۴-۴- آزمون ANOVA برای تعیین معنی داری بین سبک رهبری تحولی مدیران بر حسب مدرک تحصیلی آنان …………………………………………………………………………………………………………………………..۶۴جدول ۱۵-۴- آزمون ANOVA برای تعیین معنی داری انطباق دانشگاههای علمی – کاربردی سمنان با شاخص های سازمان یاد گیرنده بر حسب تحصیلات مدیر ……………………………………………………………۶۴جدول ۱۶-۴- آماره های گروه …………………………………………………………………………………………………..۶۵جدول ۱۷-۴- آزمون میانگین ها برای تعین معنی […]
سازمان یادگیرنده، سبک رهبری تحولی
فهرست جداولجدول ۱-۲- الگوهای رهبری و تحولی از دیدگاه صاحبنظران مختلف …………………………………………….۱۹جدول ۲-۲- چهار تئوری پرداز کلیدی: رهبری تحولی …………………………………………………………………..۲۱جدول ۳-۲- مقایسه سازمان یاد گیرنده و یادگیری سازمانی ……………………………………………………………۲۸جدول ۴-۲- تفاوت سازمان یاد گیرنده با سازمان سنتی ………………………………………………………………….۳۹جدول ۱-۳- حجم نمونه مورد پژوهش بر حسب جنسیت، سابقه کاری و تحصیلات ……………………….۴۸جدول ۲-۳- پایایی پرسشنامه ها […]
پایان نامه رابطه بین سبک رهبری تحولی با رفتارهای اخلاق کاری
۱-۱- مقدمه. ۲۱-۲- بیان مسئله. ۳۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۶۱-۴- اهداف تحقیق ۸۱-۵- فرضیه های تحقیق ۸۱-۶- تعاریف مفهومی متغیرهای مورد پژوهش. ۹۱-۷- تعاریف عملیاتی متغیرهای مورد پژوهش. ۱۰فصل دوم: مبانی نظری پژوهش۲-۱- مقدمه. ۱۳بخش اول: سبک رهبری تحولی ۱۳۲-۲- مفهوم رهبری ۱۳۲-۳- تاریخچه مفهوم رهبری ۱۴۲-۴- سبک رهبری تحولی ۱۶۲-۵- مؤلفه های رهبری […]
پایان نامه گرایش مدیریت آموزش عالی: بررسی وضعیت رهبری تحولی مدیران ستادی و رابطه آن با نگرش سازمان نسبت به شاخص های …
پایان نامه روانشناسی گرایش مدیریت آموزش عالی: بررسی وضعیت رهبری تحولی مدیران ستادی و رابطه آن با نگرش سازمان نسبت به شاخص های سازمان یاد گیرنده در دانشگاه های علمی کاربردی استان سمنان
۳-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق ۶۵-۱- سوالات تحقیق .۸۵-۱-۱- سوالات اصلی تحقیق ۸۵-۱-۲- سوالات فرعی تحقیق ۹۶-۱- تعاریف مفهومی .۹۷-۱- تعاریف عملیاتی ۱۰فصل دوم: پیشینه تحقیق۱۱۱-۲- مقدمه .۱۲۲-۲- تاریخچه رهبری .۱۳۳-۲- رهبری تحولی ۱۵۴-۲- شاخص های رهبری تحولی ۲۲۵-۲- نقش رهبری
تحولی در سازمان های آموزشی .۲۴۶-۲- نظریه سازمان یاد گیرنده.۲۵۷-۲- تفاوت سازمان یاد گیرنده […]
دانلود پایان نامه تعریف رهبری مبادله ای
تعریف رهبری مبادله ای رهبری مبادله ای عبارت است از رهبری مبتنی بر مبادله بین رهبر و پیرو به طوری که تمایلات فردی طرفین تأمین شود(یعقوبی و مقدمی[۱]، ۲۰۰۹). این سبک رهبری در دو دسته رهبری مبتنی بر پاداشهای مشروط و مبتنی بر مدیریت بر مبنای استثناء تقسیم میشود. ۲-۳-۳-۱- پاداشهای مشروط این رهبران […]
نگرش تحولی – ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس
نگرش تحولی رویکرد تحولی ، با مدارسی که فاوا را خلاقانه برای بازسازی و تجدیدنظر در سازمان مدرسه به کار برده اند ارتباط دارد . فاوا به عنوان یک بخش اصلی اما نامرئی بهره وری شخصی و روش حرفه ای جلوه می کند . اینک کانون برنامه ی درسی غالبا دانش آموز محوری بوده و […]
تعاریف و اصطلاحات، رهبری تحول آفرین
نویسندگان دیگری نیز مانند بایبرمن[۲] وهمکارانش(۱۹۹۹)، استراک و همکارانش(۲۰۰۲)، فرای (۲۰۰۳)، ریو (۲۰۰۵) به این موضوع پرداختهاند و به این نتیجه رسیدهاند که رهبری و معنویت چنان میتوانند در هم تنیده باشند که حتی بتوان یک نوع رهبری به نام رهبری معنوی را وارد ادبیات رفتار سازمانی نمود و پژوهشها در حوزهی آن تا جایی […]
سبک رهبری تحول آفرین، نگرش شناختی و رفتاری
مکانیسم های یکپارچگی سلسله مراتب تیم ها چگونه رهبران تحولی به یادگیری سازمانی و پیشبرد سازمان به سمت سازمان یادگیرنده کمک می کنند؟در آینده نزدیک تنها سازمانی می تواند ادعای برتری کند که قادر باشد از قابلیت ها، تعهد و ظرفیت یادگیری افراد در تمامی سطوح سازمان به نحو احسن بهره برداری نماید (هدایت و […]
سازمان یادگیرنده، تاریخچه رهبری
سازمان یاد گیرنده:[۱۵]سازمانی است که در آن افراد در تمامی سطوح فردی و گروهی به صورت مداوم ظرفیت یادگیری خود را برای رسیدن به اهداف مود نظر افزایش می دهند (هدایت بین، ۲۰۰۰، به نقل از رضائیان، ۱۳۸۰). سازمان یاد گیرنده، سازمانی است که در آن افراد به طور مستمر در پی افزایش قابلیت های […]
رفتارهای شهروندی سازمانی، تئوری جانشین های رهبری
علاوه براقدامات وعملکردهای رسمی سازمان که درجهت تقویت رفتارشهروندی مؤثراست،فرایندهای غیررسمی نیز وجود دارندکه سازمانهامی توانندباایجادآنها به توسعه وتقویت بیشتررفتارشهروندی بپردازند. برخی ازروانشناسان اجتماعی معتقدند که فشارهای اجتماعی وهنجارهای گروهی غالباً تأثیر بیشتری نسبت به رویه های رسمی بررفتارفردی درسازمان هامی گذارند. به همین علت توسعه مکانیسم های غیررسمی مانندفرهنگ مشارکتی،یک رکن اساسی ومحوری برای […]
رفتارهای شهروندی سازمانی، تئوری جانشین های رهبری
تحقیقات اولیه صورت گرفته توسط ارگان و همکاران عمدتاً بر نگرش های کارکنان و گرایشها و رفتار حمایتی رهبر متمرکز بوده است. پادساکف و همکاران، قلمرو رفتارهای رهبری را به انواع مختلف رفتارهای رهبری ، تعاملی و تحولی گسترش داده اند . اثرات ویژگی های شغلی و سازمانی عمدتاً در تئوری های مربوط به جایگزین […]
سبک رهبری تحول آفرین، مؤلفههای هوش هیجانی
گاردنرو استاف ( ۲۰۰۳ ) نیز با حجم نمونه ای بزرگتر از تحقیقات پالمر و بارلینگ و همکارانشان، دریافتند که هوش هیجانی با همه مؤلفههای رهبری اثربخش، همبستگی دارد (Sivantan, 2000, 203) بورباخ [۷۵] (۲۰۰۴) تأثیر شاخص هوش هیجانی توانایی محور را بر پیوستار رهبری چند عاملی، بررسی کرد. دادهها از ۱۴۶ رهبر و ۶۴۹ […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 08:01:00 ق.ظ ]
|