رویکرد احیا |
![]() |
پایان نامه رشته حقوق درباره : رویکردهای مثبت قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ در حمایت از حقوق زنان
گفتار دوم: رویکردهای مثبت قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ در حمایت از حقوق زنان قانون حمایت خانواده جدید در حمایت از حقوق زنان رویکردهای مثبتی به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. بند اول: پیش بینی مراکز مشاور خانواده در کنار دادگاه خانواده یکی از امتیازات این قانون نسبت به قانون قبلی، پیش بینی مراکز مشاور خانوادگی است که براساس ماده ۱۶ این قانون، قوه قضاییه مکلف شده است ظرف مدت سه سال در کنار دادگاه های خانواده این مراکز را ایجاد کند. به نظر می رسد با توجه به ترکیب اعضای این مراکز بر طبق ماده ۱۷، مراکز مشاوره بتوانند نقش بسزایی را در جلوگیری از فروپاشی نهاد خانواده ایفا کنند و البته یکی دیگر از صلاحیت هایی که برای این مراکز در نظر گرفته شده است،…
پایان نامه : ازدواج مجدد ورویکرد جدیدفقهی وحقوقی ایران
ازدواج مجدد ورویکرد جدیدفقهی وحقوقی ایران اولین پرسشی که در این زمینه مطرح است این است که آیا اصولاً ازدواج مجدد در شریعت اسلامی به رسمیت شناخته شده یا شارع مقدس آن را ممنوع یا مکروه دانسته است؟ نخستین منبع و مرجعی که می تواند پاسخ روشنی را نسبت به پرسش مذکور ارائه نماید قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان و قانون اساسی آنان است. آیه سوّم سوره نساء می فرماید: «و ان خفتم ان لا تقسطوا فی الیتامی فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فان خفتم الا تعدلوا فواحده…» و اگر می ترسید که (به هنگام ازدواج با دختران یتیم) عدالت را رعایت نکنید (از ازدواج با آنان چشم پوشی کنید و) با زنان پاک دیگر ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر؛ و اگر می…
پایان نامه : ازدواج مجدد ورویکرد جدیدفقهی وحقوقی ایران
ازدواج مجدد ورویکرد جدیدفقهی وحقوقی ایران اولین پرسشی که در این زمینه مطرح است این است که آیا اصولاً ازدواج مجدد در شریعت اسلامی به رسمیت شناخته شده یا شارع مقدس آن را ممنوع یا مکروه دانسته است؟ نخستین منبع و مرجعی که می تواند پاسخ روشنی را نسبت به پرسش مذکور ارائه نماید قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان و قانون اساسی آنان است. آیه سوّم سوره نساء می فرماید: «و ان خفتم ان لا تقسطوا فی الیتامی فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فان خفتم الا تعدلوا فواحده…» و اگر می ترسید که (به هنگام ازدواج با دختران یتیم) عدالت را رعایت نکنید (از ازدواج با آنان چشم پوشی کنید و) با زنان پاک دیگر ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر؛ و اگر می…
رویکردهای مدیریتی، تاثیرات اجتماعی
۲ Description ۳ Evaluation ۴ Objectives ۵ Action Planویژگی های اکوسیستمی که مورد ارزیابی قرار می گیرد شامل زیستگاه، گونه ها و پردازش طبیعی می باشد. ۱ و همچنین معیارها و ظوابط توصیه شده برای ارزیابی ویژگی های اکوسیستمی قلمرو تالابی عبارتند از: اندازه، تنوع زیستی، حالت طبیعی داشتن، نادر بودن، آسیب پذیری، شاخص بودن و دارا بودن پتانسیل بهبود و یا احیا.هدف اصلی بخش ارزیابی طرح مدیریت تالاب ها، فراهم کردن فهرستی از ویژگی های سایت تالاب مورد نظر و صحه گذاشتن بر وضعیت آن ها می باشد. یک فرایند ارزیابی برای ویژگی هایی که از آن ها ارزیابی صورت نگرفته است، لازم و ضروری است.بواسطه پذیرش ارزیابی، فهرستی از ویژگی های مهم سایت تالابی مورد شناسایی قرار می گیرد. گام بعدی، فراهم کردن اهداف مدیریتی برای هر یک از این…
رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم
رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم گفتار اول: جرم و پیشگیری از وقوع آن از دیدگاه اسلام اصولاً دین مبین اسلام، به پیشگیری، بیش از
اصلاح، اهتمام دارد و به همین دلیل، قبل از هر چیز به عوامل بوجود آورنده و زمینه های گناه و جرم توجه کرده و برای مقابله آنها، با واقع بینی تمام، چاره اندیشی نموده است. شاید مهمترین و پربارترین بخش از تأکیدات اسلام، روی همین بعد باشد. اخلاق و فرهنگ عظیم دینی، به واقع، پشتوانه غنی و مطمئنی است که جامعه را از بسیاری از امراض و انحرافات فکری و علمی مصون می دارد. البته اگر علما، دانشمندان، نویسندگان، هنرمندان و… این سرمایه بی پایان را جدی گرفته و با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی مردم را دائما متذکر باشند و هدایت نمایند. «ریموندگن»،…
دانلود مقاله و پایان نامه : رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم
رویکرد جرم شناسی اسلام در پیشگیری غیر کیفری از جرم گفتار اول: جرم و پیشگیری از وقوع آن از دیدگاه اسلام اصولاً دین مبین اسلام، به پیشگیری، بیش از اصلاح، اهتمام دارد و به همین دلیل، قبل از هر چیز به عوامل بوجود آورنده و زمینه های گناه و جرم توجه کرده و برای مقابله آنها، با واقع بینی تمام، چاره اندیشی نموده است. شاید مهمترین و پربارترین بخش از تأکیدات اسلام، روی همین بعد باشد. اخلاق و فرهنگ عظیم دینی، به واقع، پشتوانه غنی و مطمئنی است که جامعه را از بسیاری از امراض و انحرافات فکری و علمی مصون می دارد. البته اگر علما، دانشمندان، نویسندگان، هنرمندان و… این سرمایه بی پایان را جدی گرفته و با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی مردم را دائما متذکر باشند و هدایت نمایند. «ریموندگن»،…
پایان نامه استفاده از راهبردهای درمانی رویکرد طرحواره- محور به منظور تغییر و اصلاح طرحوارههای ناکارآمد زنان
عنوان کامل پایان نامه : رضایت زناشویی زنان خوابگاه های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی ۲-۵-۱۰٫ خصوصیات طرحوارههای ناکارآمد اولیه طرحوارههای ناکارآمد اولیهباورها واحساسات غیر شرطی درباره خودمان، دنیای اطرافمان و آیندهمان هستند. طرحوارههای ناکارآمد اولیه خودشان را حفظ میکنند. بنابراین در برابر تغییرات مقاومت میکنند. این طرحوارهها براساس عادت کار میکنند و وقتی با چالش روبرو میشوند، فرد برای اثبات درستی و حفظ آنها، اطلاعات را تعریف میکند. فرد به طور خودکار کارهایی انجام میدهد تا طرحوارهها را سالم نگه دارد. افراد طرحوارهها را به عنوان حقیقت مطلق مینگرند و بنابراین این طرحوارهها فرآیند تجارب بعدی را تحت تاثیر قرار میدهد. طرحوارهها نقش اساسی در شیوه تفکر، احساسات و اعمال افراد دارند. آنها به گونهای عجیب باعث میشوند که افراد ناخواسته در زندگی بزرگسالیشان شرایط دوران کودکی را که برایشان آسیب…
پایان نامه : نقش عوامل محیطی در بزهکاری
مدرسه مدرسه به منزله پلی است که نوجوان را با جامعه مربوط می کند.مدرسه می تواند از نوجوان فردی مؤثر،مفید وفعال تربیت کند که در این صورت ما مرهون مدرسه ونظام تعلیم وتربیت هستیم ویا درمواردی نیزمدرسه ازنوجوان فردی مردم گریز،ناراضی وبدبین تحویل اجتماع داده است واین همان مسئله ای است که باید به درستی ارزیابی شود وعلل ناکامی نظام تعلیم وتربیت را روشن وتبیین نماید. مدارس علاوه بر دو موضوع «انتقال دانش» و«پرورش ذهن نقّاد» متعهد ایفای موضوع سومی نیزهستند وآن پرورش صفات وروحیات ارزشمند ازجمله شخصیت دادن به نوجوانان است و نوجوان قبل از آنکه دانش آموز یک دستگاه تربیتی حساب آید نوبالغی است که درپی کسب شخصیت است، هرجاکه آن را بیابد جذب می شود وبالنده می گردد وبا هرضربه ای که دریافت کند جریحه دارمی شود ومی گریزد.خانواده…
پایان نامه : نقش عوامل محیطی در بزهکاری
مدرسه مدرسه به منزله پلی است که نوجوان را با جامعه مربوط می کند.مدرسه می تواند از نوجوان فردی مؤثر،مفید وفعال تربیت کند که در این صورت ما مرهون مدرسه ونظام تعلیم وتربیت هستیم ویا درمواردی نیزمدرسه ازنوجوان فردی مردم گریز،ناراضی وبدبین تحویل اجتماع داده است واین همان مسئله ای است که باید به درستی ارزیابی شود وعلل ناکامی نظام تعلیم وتربیت را روشن وتبیین نماید. مدارس علاوه بر دو موضوع «انتقال دانش» و«پرورش ذهن نقّاد» متعهد ایفای موضوع سومی نیزهستند وآن پرورش صفات وروحیات ارزشمند ازجمله شخصیت دادن به نوجوانان است و نوجوان قبل از آنکه دانش آموز یک دستگاه تربیتی حساب آید نوبالغی است که درپی کسب شخصیت است، هرجاکه آن را بیابد جذب می شود وبالنده می گردد وبا هرضربه ای که دریافت کند جریحه دارمی شود ومی گریزد.خانواده…
دانلود پایان نامه روانشناسی : نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت[۱]
نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت[۱] بنا به دیدگاه گیلبرت (۲۰۰۱؛ به نقل از داوودی، صلاحیان و ویسی، ۱۳۹۱) کسانی که برای پرهیز از صدمه از جانب افراد صاحب پایگاههای بالاتر و مسلطتر اجتماعی، به جایگاه اجتماعی پایینتر بسنده میکنند، اضطراب اجتماعی را در حکم یک پاسخ مفید در برابر آسیب (برای مثال مرگ یا صدمه) شکل میدهند. این مدل ابراز میدارد که افراد مضطرب اجتماعی ممکن است از ارتقاء جایگاه خود بترسند زیرا این ارتقاء، میتواند منجر به تعارض با افراد قدرتمندتر شود. ۲-۱-۱-۳-۴-۹- مدل راپی و اسپنس (۲۰۰۴) این مدل، مدلی جامع بر اساس رویکرد ابعادی به اختلال اضطراب اجتماعی است. این مدل فرض میکند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی اختصاصی و مشترک به صورت هیجانمداری عمومی (عاطفه منفی یا نوروتیسم) ابراز میشوند. در این مدل، اضطراب اجتماعی در یک پیوستار…
دانلود نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت[۱]
نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت[۱] بنا به دیدگاه گیلبرت (۲۰۰۱؛ به نقل از داوودی، صلاحیان و ویسی، ۱۳۹۱) کسانی که برای پرهیز از صدمه از جانب افراد صاحب پایگاههای بالاتر و مسلطتر اجتماعی، به جایگاه اجتماعی پایینتر بسنده میکنند، اضطراب اجتماعی را در حکم یک پاسخ مفید در برابر آسیب (برای مثال مرگ یا صدمه) شکل میدهند. این مدل ابراز میدارد که افراد مضطرب اجتماعی ممکن است از ارتقاء جایگاه خود بترسند زیرا این ارتقاء، میتواند منجر به تعارض با افراد قدرتمندتر شود. ۲-۱-۱-۳-۴-۹- مدل راپی و اسپنس (۲۰۰۴) این مدل، مدلی جامع بر اساس رویکرد ابعادی به اختلال اضطراب اجتماعی است. این مدل فرض میکند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی اختصاصی و مشترک به صورت هیجانمداری عمومی (عاطفه منفی یا نوروتیسم) ابراز میشوند. در این مدل، اضطراب اجتماعی در یک پیوستار…
مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامههای توسعه
پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامهریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامههای دولت قرار گرفت. یکی از بخشهایی که همواره مورد توجه برنامههای توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، بهخصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، منابع و اهمیت جاذبههای فرهنگی- مذهبی کشور، تبادلات فرهنگی- سیاسی، نیاز به ارز و … بوده است. با این مقدمه به بررسی جایگاه گردشگری در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میپردازیم: ۲-۴-۳-۱٫ برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۷۲-۱۳۶۸) سیاستهای کلی این برنامه عبارت بود از: – توسعه و تقویت برنامههای تبلیعاتی برای معرفی جاذبههای فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور؛ – برپایی کنفرانسها، نمایشگاهها، جشنوارههای فرهنگی هنری؛ – سرمایهگذاری در زمینه ایجاد واحدهای ارزان…
دانلود پایان نامه : عوامل مؤثر بر خشونت و پرخاشگری جوانان
عوامل مؤثر بر خشونت و پرخاشگری جوانان تبیین های زیست شناختی در طول تاریخ بشری ، بحث پیرامون سرنوشت و سرشت آدمی و عوامل تغییر دهنده آن ، با دیدگاه های متفاوتی همراه بوده است . بسیاری سرشت و فطرت آدمی را چیزی دانسته اند که به هیچ وجه قابل تغییر نبوده و به باور آنها هر فرد همان گونه زندگی می کند که متولد شده است ؛ یعنی انسان موجود ای است که چگونه زیستن را با خود به دنیا می آورد . همان گونه که رنگ پوست و رنگ چشم را نیز از زمان تولد با خود دارد . از این رو برخی از آسیب شناسان ، عوامل زیست شناختی مانند نقص جسمانی و وضعیت خاص ژنتیکی را علت کژرفتاری می دانند و بر این باورند که جرم و جنایت ،…
منابع پایان نامه روانشناسی با موضوع دیدگاه بلوم درباره تفکر انتقادی
دیدگاه بلوم درباره تفکر انتقادی تفکر انتقادی در طبقه بندی بلوم و همکاران او نوعی حل مسئله است ، اما علاوه بر حل مسئله دارای عناصر سطح بالا یعنی تحلیل و ارزشیابی نیز می باشد(سیف ، ۱۳۸۰). از نظر بلوم و طرفدارانش اصطلاح «تفکر انتقادی» مترادف با اصطلاح ارزیابی است. مهارت ارزیابی در بین ۶ مهارت برجسته فکری (دانش، درک و فهم، کاربرد، تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی) که بلوم آنها را به عنوان «اهداف شناختی» تعلیم و تربیت در نظر گرفته است، برجسته ترین مهارت است(فیشر، ۲۰۰۵). ۲-۵-۶-دیدگاه مک پگ درباره تفکر انتقادی مفهوم مک پگ۱ (به نقل از بدری، ۱۳۸۷) از تفکر انتقادی از آنهایی که تاکنون توصیف شده است متمایز است. وی تفکر انتقادی را به عنوان استفاده مناسب از شک و تردید منطقی در حوزه مساله…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 04:48:00 ق.ظ ]
|