ریز شبکه هوشمند |
![]() |
پایان نامه روانشناسی در مورد : اهداف مدارس هوشمند
اهداف مدارس هوشمند هدف از ایجاد اینگونه مدارس عبارت است از: بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه روش های نوین و راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیت های فردی و جمعی دانش آموزان تأکید بر مهارت های […]
پایان نامه رشته مدیریت در مورد : سیستم حمل و نقل هوشمند[۱]
سیستم حمل و نقل هوشمند سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) که حمل و نقل تلهماتیک نیز خوانده میشود طیف وسیعی از ابزارهای جدید برای اداره شبکه حمل و نقل وسرویس دهی به مسافران است. این سیستم از طریق ارائه اطلاعات لحظهای در خصوص وضعیت حال حاضر ترافیک شبکه جهت برنامهریزی سفر، این امکان را […]
تأثیر هوشمندی رقابتی بر مزیت رقابتی
نگاهی نافذ به جهان پیرامون این حقیقت را آشکار میکند که «جهان امروز بسیار متفاوت از گذشته است» که در این راستا از ویژگی های بارز جهان امروز میتوان به جهانی شدن اقتصاد، تولید انبوه و ظرفیت مازاد در اکثر بازارها، رقابت برمبنای زمان، انبوه اطلاعات و کارآیی ارتباطات و دانش، اطلاعات و قدرت روزافزون […]
توسعه ی مدارس هوشمند در کشور
پیدایش سیستم های پردازشِ داده(رایانه) با سابقه ای بیش از سه دهه سبب شده است که رایانه در بسیاری از عرصه های کاربردی اجتماعی و فردی وارد شود؛ به گونه ای که در دهه ی نود، در بسیاری از کشورها، حتی مدارس ابتدایی هم مجهز به امکانات رایانه ای متناسب شدند. اختراع و توسعه ی […]
مدارس هوشمند -به کار گیری گسترده ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
۲-۲-۶- مدارس هوشمند راهی برای تحوّل آموزشی به کار گیری گسترده ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی در جهان، زمینه ی شکل گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی های کلیدی جوامع دانش محور می باشند و رویکردهای توسعه ی مهارت های […]
مفهوم مدارس هوشمند
۲-۲-۱- مفهوم مدارس هوشمند در سال ۱۹۸۴، دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه
های آموزش و پرورش، با بهره گرفتن از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به […]
چارچوب مفهومی مدارس هوشمند
۲-۲-۱- چارچوب مفهومی مدارس هوشمند برای تبیین بهتر مفهوم مدرسه ی هوشمند چارچوب مفهومی مدارس هوشمند با بهره گیری از تجارب سایرکشورها و اقدامات داخلی، مشتمل بر ۵ رکن اصلی تهیه شده است: ۱- زیر ساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات ۲- محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای یکپارچه ی رایانه ۳- مدیریت مدرسه توسط […]
شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند
تقویت مهارت های کار با رایانه و اینترنت از طریق شرکت در کلاس های ضمن خدمت ، استفاده از خودآموزها و تمرین های شخصی . شناسایی محتوای الکترونیکی مناسب و منطبق با طرح و برنامه درسی و بکارگیری آنها در فرآیند یاددهی – یادگیری . تولید محتوای الکترونیکی مورد نیاز در صورت ضرورت با […]
زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند
۲-۲-۲۰ ) زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند مدارس هوشمند به مدارسی اطلاق می گردد که رایانه برای کلیه دانش آموزان فراهم باشد و این رایانه ها به کمک شبکه مرکزی به یکدیگر متصل شده باشند. علاوه بر شبکه، رایانه ها باید متصل به شبکه بین المللی اینترنت نیز بوده تا امکان دسترسی […]
انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند
۲-۲-۱۶ ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند مدرسه هوشمند دانش آموز محور است و در آن معلم نقش هدایت گر را دارد. دانش آموز بر منابع موجود در مدرسه یا شبکه های اطلاع رسانی بیرونی نیز دسترسی دارد . و در استفاده از منابع برای درس های خود آزاد است . در واقع دانش آموز […]
داراییهای نامشهود، شبکه های ارتباطی
دانش، منبع کلیدی در تصمیم گیری هوشمند، پیش بینی، طراحی، برنامه ریزی، عیب یابی و تشخیص، تحلیل، ارزیابی و قضاوت شهودی به حساب می آید. دانش قابلیت شکل گیری و اطلاعات چنین کارکردی را ندارد. قابلیت انجام عملیات به صورت مستقیمی معطوف به داشتن دانش است.تعریف دانش از دیدگاههای مختلفی توسعه یافته است. دیدگاه نخست، […]
عوامل کلیدی مدیریت دانش، سیستم های برنامه ریزی
۲-۲-۷-اجزا و عناصر مدیریت دانش عناصر مدیریت دانش عبارتند از : فرد-کارگر دانشی، واحد اصلی ایجاد، ذخیره و استفاده از دانش در سازمان است. گروه- شبکه های کاری، رسمی و غیر رسمی، از نظر دانش، سرمایه مهمی اند که معمولاً غیر عینی هستند.گروهها متشکل از کارکنانی هستند که دارای تجربیات مشترک می باشند و معمولاً […]
برنامه ریزی منابع سازمان، کسب و کار الکترونیک
این واژه برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت آی بی ام مطرح گردید. کسب و کار الکترونیک مفهومی عامتر از تجارت الکترونیک را در بر میگیرد. تجارت الکترونیک بیشتر تکیه بر ارتباط بیرونی بنگاه یا فرد دارد. در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر ارتباطات بیرونی به استراتژی درون سازمان نیز […]
سیستم حمل و نقل هوشمند، حوادث رانندگی
پیدا کردن محلهای خاص (مثل فروشگاهها، زمینهای ورزشی و …) سیستم اطلاعات ترافیک تنها دانشمندان علوم زمین به دادههای مکانی و تحلیل آنها نیاز ندارند، بلکه برنامهریزان شهری به کمک GIS میتوانند به یکپارچهسازی اطلاعات مورد نیاز در مدیریت شهر بپردازند. یکپارچهسازی اطلاعات مربوط به تجهیزات زیرزمینی نظیر لولهکشیهای آب، برق ، فاضلاب، تجهیزات و […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 11:50:00 ق.ظ ]
|