اصول سازمان یاد گیرنده، ضرورت یادگیری سازمانی

یادگیری سه حلقه ای: بالاترین سطح یادگیری سازمانی، یادگیری سه حلقه ای، یا یادگیری ثانویه[۸۸] نام دارد و زمانی اتفاق می افتد که سازمان ها یاد بگیرند چگونه یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای را اجرا کنند (یار احمدی، ۱۳۸۷). یادگیری سه حلقه ای شامل نحوه یادگیری است (کامینز و ورلی، ۱۳۸۵). اگر […]

نظریه سازمان یاد گیرنده، ارتقای یادگیری سازمانی

تحریک ذهنی[۶۹]: رهبران تحولی از طریق تحریک ذهنی به پیروان کمک می کنند تا درباره مشکلات قدیمی به شیوه جدید فکر کنند. زمانی که ایده های رهبری برای حل مشکلات کنونی، قدیمی یا نامناسب باشد، پیروان در بررسی ایده ها، فرض ها و ارزش های خود مورد حمایت قرار می گیرند. در نتیجه پیروان، توانایی […]

مشخصه های سازمان یاد گیرنده، ویژگی های سازمان یاد گیرنده

فصل اول :‌مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………….۲۱-۱-مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………۳۲-۱-بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………..۳۳-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………۶۵-۱- سوالات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..۸۵-۱-۱- سوالات اصلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………..۸۵-۱-۲- سوالات فرعی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………..۹۶-۱- تعاریف مفهومی …………………………………………………………………………………………………………………۹۷-۱- تعاریف عملیاتی ………………………………………………………………………………………………………………۱۰فصل دوم: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………۱۱۱-۲- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۲-۲- تاریخچه رهبری ……………………………………………………………………………………………………………….۱۳۳-۲- رهبری تحولی ………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۴-۲- شاخص های رهبری تحولی ………………………………………………………………………………………………۲۲۵-۲- نقش رهبری تحولی در سازمان های آموزشی ………………………………………………………………………۲۴۶-۲- نظریه سازمان […]

ویژگی های سازمان یادگیرنده، نظریه سازمان یاد گیرنده

لازم به ذکر است آنچه که در نظریه تعادلات سه جزئی به عنوان اطلاعات مطرح شده بایستی به مفهوم دانش در نظر گرفته شود. زیرا اطلاعات صرف نمی تواند عامل پیش برنده تلقی شود؛ زیرا در برخی موارد سر ریز اطلاعات و افزونگی آن مایه دردسر اتلاف وقت افراد و سازمان ها می شود و […]

پایان نامه رشته مدیریت با موضوع : اهمیت سازمان یادگیرنده:

اهمیت سازمان یادگیرنده: با وجود بستری متغیر وپیچیده که سازمانها در آن فعالیت می کنند، ضرورت وجود منابع توانمند جهت ماندگاری سازمان، یک واقعیت قطعی است. با وجود عوامل محیطی متحول، ماندگاری، رشد و پویایی سازمان منوط به دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی است. فقدان اطمینان بدلیل افزایش تغییرات محیطی (شامل : اقتصادی، […]

پایان نامه رشته مدیریت با موضوع : اهمیت سازمان یادگیرنده:

اهمیت سازمان یادگیرنده: با وجود بستری متغیر وپیچیده که سازمانها در آن فعالیت می کنند، ضرورت وجود منابع توانمند جهت ماندگاری سازمان، یک واقعیت قطعی است. با وجود عوامل محیطی متحول، ماندگاری، رشد و پویایی سازمان منوط به دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی است. فقدان اطمینان بدلیل افزایش تغییرات محیطی (شامل : اقتصادی، […]

آرشیو پایان نامه – فرآیند یادگیری در سازمان یادگیرنده

فرآیند یادگیری در سازمان یادگیرنده مدیران موفق اقدام به هدف گذاری برای کارکنان می کنند و به کارکنان در کسب اهداف کمک می کنند . وقتی که کارکنان نمی دانند که چه انتظاری از آنان دارند، مدیران باید بتوانند اهداف روشنی را به آنها نشان دهند . پس از آنکه یادگیری در سطح افراد اتفاق […]

مؤلفه های کیفیت زندگی کاری، ویژگی های سازمان یادگیرنده

– تحقیق دیگری توسط متزین رزالی[۸۵] (۲۰۰۴) با عنوان « ادراک سرپرستان حرفه ای نسبت به کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی» انجام شد. نمونه ۲۵۰ نفر از سرپرستان حرفه ای حسابداران رسمی کارخانه های مختلف بخش خصوصی در مالزی بود. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ۵۳ درصد کل واریانس در تعهد سازمانی […]

سازمان یادگیرنده، آموزش و یادگیری

-پذیرنده تغییرات،– مدیران را به اینکه تسهیل گر یادگیری باشند، تشویق می کند.– بازخورد را تشویق می کند– دیدگاه کلی و سیستماتیک به سازمان و سیستم ها، فرایندها و روابط آن دارد.-بصیرت، هدف و ارزش ها را در سطح سازمان به اشتراک می گذارد– راهبردهایی برای اشتراک یادگیری و استفاده از آن در کار وجود […]

ویژگی های سازمان یادگیرنده، سیستم های اطلاعاتی

 سیستم های اطلاعاتی سازمان های یادگیرنده، اطلاعات را جمع آوری و پردازش کرده و سیستم های اطلاعاتی سازمان یادگیرنده، زیربنای یادگیری سازمانی را فراهم می کند. سازمان ها به صورت سنتی برای اهداف کنترل بر سیستم های اطلاعاتی تکیه می کنند. در محیط امروزی که در آن هدف از یادگیری، تغییر دگردیس کننده

است، سازمانها […]

سازمان یادگیرنده، تاریخچه رهبری

سازمان یاد گیرنده:[۱۵]سازمانی است که در آن افراد در تمامی سطوح فردی و گروهی به صورت مداوم ظرفیت یادگیری خود را برای رسیدن به اهداف مود نظر افزایش می دهند (هدایت بین، ۲۰۰۰، به نقل از رضائیان، ۱۳۸۰). سازمان یاد گیرنده، سازمانی است که در آن افراد به طور مستمر در پی افزایش قابلیت های […]

انگیزش الهام بخش، سازمان یادگیرنده

ضرورت و اهمیت تحقیق با ورود به قرن بیست و یکم، عصر جدیدی در تکامل زندگی و ساختار سازمانی آغاز شده است. تغییرات عمده ای که در محیط اقتصادی به واسطه جهانی شدن و فناوری رخ داده، سازمان ها را وادار ساخته است که در خود تحولات مهمی را به منظور انطباق و حفظ بقاء […]

سازمان یادگیرنده، سبک رهبری تحولی

جدول ۱۴-۴- آزمون ANOVA برای تعیین معنی داری بین سبک رهبری تحولی مدیران بر حسب مدرک تحصیلی آنان …………………………………………………………………………………………………………………………..۶۴جدول ۱۵-۴- آزمون ANOVA برای تعیین معنی داری انطباق دانشگاههای علمی – کاربردی سمنان با شاخص های سازمان یاد گیرنده بر حسب تحصیلات مدیر ……………………………………………………………۶۴جدول ۱۶-۴- آماره های گروه …………………………………………………………………………………………………..۶۵جدول ۱۷-۴- آزمون میانگین ها برای تعین معنی […]

سازمان یادگیرنده، سبک رهبری تحولی

فهرست جداولجدول ۱-۲- الگوهای رهبری و تحولی از دیدگاه صاحبنظران مختلف …………………………………………….۱۹جدول ۲-۲- چهار تئوری پرداز کلیدی: رهبری تحولی …………………………………………………………………..۲۱جدول ۳-۲- مقایسه سازمان یاد گیرنده و یادگیری سازمانی ……………………………………………………………۲۸جدول ۴-۲- تفاوت سازمان یاد گیرنده با سازمان سنتی ………………………………………………………………….۳۹جدول ۱-۳- حجم نمونه مورد پژوهش بر حسب جنسیت، سابقه کاری و تحصیلات ……………………….۴۸جدول ۲-۳- پایایی پرسشنامه ها […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...