بازاریابی شرکت­های کوچک و متوسط

از جمله تفاوت­های بازاریابی شرکت­های بزرگ با شرکت­های کوچک و متوسط را می­توان موارد زیر عنوان کرد(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰): صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید با بکارگیری شیوه­های بازاریابی، محصولات، خدمات یا فرایندها و متدهای جدید خود را به بازارها و مشتریان جدید معرفی کنند که این کار بسیار مشکل تر از فروش […]

فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت های کوچک و متوسط

طرح درخواست خود به سازمان برای دریافت خدمات و محصولات برخوردار است.* حجم وسیع اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای عرضه‌کننده درباره محصولات و خدمات متنوع یک یا چندین تامین‌کننده باعث افزایش حق انتخاب مشتری، صرفه‌جویی در زمان و در نتیجه افزایش درآمد تمامی تامین‌کنندگان خواهد شد.* تبادل سریع وجوه باعث گردش سریعتر پول و […]

شرکت های کوچک و متوسط، ابعاد عملکرد سازمانی

بجوکمانین[۱۰۷] و ژئوچنگ[۱۰۸] (۲۰۰۲) به بررسی تاثیر شیوه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد شرکت های غربی در چین پرداخته و به این نتیجه رسیدند که شیوه های مدیریت منابع انسانی تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی دارد.بایی[۱۰۹] ودیگران (۲۰۰۳)درتحقیق خود به این نتیجه دست یافتند که شیوه های کاری با عملکرد بالا نتیجه های عالی […]

شرکت های کوچک و متوسط، عملکرد کسب و کار

۲-۲-۸-۴-مدیریت دانش از منظر مدیریت تولید از نظر تولید و صنعت، طراحی دانش مربوط به محصولات برای صنعتگران عاملی حیاتی است. زیرا تولید دانش محور موفقیت تجاری و مزیت رقابتی به همراه دارد. مخصوصاً دانش طراحی محصول در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)[45] که در شرایط سخت مشغول به فعالیت هستند، بسیار مهم است. […]

شرکت های کوچک و متوسط، صنایع کوچک و متوسط

نوآورییکی دیگر از مهمترین عناصری است که با مفهوم و کارکرد خوشه ها پیوند دارد.حتی برخی از نویسندگان، نوآوری را به عنوان یکی از کلیدی ترین عامل مانند نزدیکی جغرافیایی و تخصص یافتگی در چارچوب مفاهیم خوشه طبقه نموده اند. خوشه ها با مفهوم نوآوری ارتباط تنگاتنگی دارند، به طوری که بسیاری از نویسندگان حتی […]

شرکت های کوچک و متوسط، پارک های علم و فناوری

همچنین شرکت های نانو خصوصاً شرکت های نانومواد و حوزه های پزشکی برای ارائۀ محصولات خود به بازار نیازمند کسب مجوزهایی از وزارت بهداشت هستند؛ لکن مشکلی که در خصوص کسب مجوزهای بهداشتی وجود دارد آنست که آگاهی کارشناسان وزارت بهداشت از حوزۀ نانو به اندازۀ کافی نیست و به همین دلیل در برابر این […]

شرکت های کوچک و متوسط، صادرات غیرمستقیم

سفارشات غیر فعالانه از خریداران داخلی که محصول را بعدا صادر می­کنند. این فروش ها تاجایی که به فروشنده اصلی مربوط می­شود، با فروش­های داخلی قابل تمایز نیستند. شخص دیگری تصمیم گرفت که محصول مورد نظر، دارای تقاضای خارجی است. آن طرف کل ریسک را قبول کرده تمام جزئیات صادرات را مدیریت می­کند، حتی در […]

تجزیه و تحلیل مقایسه ای، شرکتهای کوچک و متوسط

یک هدف دائمی برای سازمان باشد و همیشه بهبود مستمر را در نظر داشته باشد. سازمان باید به طور مداوم اثربخشی نظام مدیریت کیفیت را با در نظر گرفتن خط مشی و اهداف کیفیت، نتایج ممیزیها و تجزیه و تحلیل داده ها، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و بازنگری مدیریت، به طور مستمر بهبود بخشد.– رویکرد […]

شرکت های کوچک و متوسط، بورس اوراق بهادار

اما مدیریت ریسک یک چالش مهم و اساسی برای بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط می باشد. در مقابل شرکت های بزرگتر، اغلب با کاهش منابع ضروری از قبیل نیروی انسانی، اطلاعات و حتی دانش لازم جهت اجرای استاندارد های لازم برای مدیریت ریسک مواجه هستند. در نتیجه بسیاری از شرکت های کوچک تحلیل

[…]

بنگاه های کوچک و متوسط، شرکتهای کوچک و متوسط

۱-۱-مقدمه تلاش برای عملکرد بهتر موضوعی است که انتظار بزرگ همه افراد ذینفع سازمان اعم از مشتریان، کارمندان و سهامداران است (کرنتیر[۱]،۲۰۰۱). عملکرد را می توان به عنوان رفتار ( روشی که سازمان ها، گروه ها و افراد کار را انجام می دهند) تلقی کرد . کمپ بل معتقد است عملکرد رفتار است و باید […]

حمایت سازمانی ادراک شده، شرکت های کوچک و متوسط

با توجه به مزایای مطرح شده در مورد یادگیری سازمانی و با وجود آمار رضایت بخش از عملکرد شرکت های کوچک و متوسط کشورهای مختلف این سوال پیش می آید که چرا در کشورما این شرکت ها جایگاه اصلی خود را در نظام اقتصادی پیدا نکرداند؟چه عواملی در بهبود عملکرد این شرکت ها تاثیرگذار است؟ […]

شرکت های کوچک و متوسط، یادگیری سازمانی

بسمه تعالی« تعهد اصالت رساله یا پایان نامه » اینجانب سیامک فداکار گرمی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته مدیریت دولتی- گرایش: نیروی انسانی که در تاریخ ۲۱/۱۱/۹۲ از پایان نامه/ رساله خود تحت عنوان : تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل که با کسب نمره ۵/۱۷ و […]

شرکتهای کوچک ومتوسط، نام و نشان تجاری

“آکر “یکی از چند مولفی است که ابعاد رفتاری وادراکی را در محاسبه ارزش ویژه نام و نشان تجاری وارد کرده است.او کاربرد ضریب افزایشی درآمدهای نام ونشان تجاری را مطرح کرده است. که بر این اساس یک میانگین موزون نام نشان تجاری را با پنج مولفه کلیدی ارزش ویژه آن را قرارداده است:الف)آگاهیب)تداعی ها […]

شرکت های کوچک و متوسط، شرکتهای کوچک و متوسط

۱٫تمایز : جدایی پذیری یک محصول از رقبایش۲٫ارزش افزوده : یک نام ونشان تجاری ایجاد شده برای یک کالا برای مشتریان نسبت به کالای فاقد نام ونشان تجاری دارای افزوده است کلر(۱۹۹۸) برای ساخت نام ونشان وتجاری قوی به وسیله شرکتهای کوچک ومتوسط راهبردهای زیررا ارائه کرده اند: تمرکز روی ساخت یک نام ونشان وتجاری […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...