شرکت های متوسط |
![]() |
بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط
از جمله تفاوتهای بازاریابی شرکتهای بزرگ با شرکتهای کوچک و متوسط را میتوان موارد زیر عنوان کرد(رضوانی، گلابی، ۱۳۹۰): صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید با بکارگیری شیوههای بازاریابی، محصولات، خدمات یا فرایندها و متدهای جدید خود را به بازارها و مشتریان جدید معرفی کنند که این کار بسیار مشکل تر از فروش محصولات و خدمات موجود به بازار و مشتریان فعلی است. صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید با استفاده از فنون بازاریابی، قیمت اولیه خود را برای محصولاتش تعیین نماید. صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید با بکارگیری ارتباطات بازاریابی، به شیوهای خلاقانه، نفوذ و اعتبار خود را به ویژه در مراحل اولیه از راه اندازی کسب و کار افزایش دهد. صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط باید با استفاده از اصول بازاریابی، کانالهای…
فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت های کوچک و متوسط
طرح درخواست خود به سازمان برای دریافت خدمات و محصولات برخوردار است.* حجم وسیع اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای عرضهکننده درباره محصولات و خدمات متنوع یک یا چندین تامینکننده باعث افزایش حق انتخاب مشتری، صرفهجویی در زمان و در نتیجه افزایش درآمد تمامی تامینکنندگان خواهد شد.* تبادل سریع وجوه باعث گردش سریعتر پول و در نتیجه افزایش شانس سازمان برای استفاده از فرصتهای کسب درآمد خواهد شد. (گرابنر[۱] ، ۲۰۰۲: ۵۵) است که پژوهش حاضر از بابت مضمون و موضوع نیز متفاوت از سایر پژوهش های توسعه گردشگری است. اغلب مقالات توسعه ای در راستای سنجش اثرات اقتصادی، امکانات گردشگری و مدیریت بوده است و کمتر پژوهشی در رابطه با اثرات تنوع فرهنگی بر توسعه گردشگری انجام شده است. از سوی دیگر در اغلب تحقیقات، جامعه مهمان مورد بررسی قرار می گیرد…
شرکت های کوچک و متوسط، ابعاد عملکرد سازمانی
بجوکمانین[۱۰۷] و ژئوچنگ[۱۰۸] (۲۰۰۲) به بررسی تاثیر شیوه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد شرکت های غربی در چین پرداخته و به این نتیجه رسیدند که شیوه های مدیریت منابع انسانی تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی دارد.بایی[۱۰۹] ودیگران (۲۰۰۳)درتحقیق خود به این نتیجه دست یافتند که شیوه های کاری با عملکرد بالا نتیجه های عالی را در سازمانهای کشورهای حوزه دریایی کاراییب به دست میدهند.ژنگ[۱۱۰] و دیگران(۲۰۰۶) در مطالعه ای در شرکت های کوچک و متوسط چین، دریافتند که تصمیم گیری مشارکتی، پرداخت بر اساس عملکرد، گزینش از بازار آزاد و ارزیابی عملکرد ضروریات بهبود عملکرد می باشند.ریزف[۱۱۱] وکروچر[۱۱۲](۲۰۰۸) به صورت تجربی رابطه بین شیوه های مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی را در شرکت های اروپایی مورد آزمون قرار دادند و دریافتند که شیوه های مدیریت منابع انسانی (ارزش گذاری کارکنان به…
شرکت های کوچک و متوسط، عملکرد کسب و کار
۲-۲-۸-۴-مدیریت دانش از منظر مدیریت تولید از نظر تولید و صنعت، طراحی دانش مربوط به محصولات برای صنعتگران عاملی حیاتی است. زیرا تولید دانش محور موفقیت تجاری و مزیت رقابتی به همراه دارد. مخصوصاً دانش طراحی محصول در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)[45] که در شرایط سخت مشغول به فعالیت هستند، بسیار مهم است. محققان علاقه مند به فرآیندهای نوآوری تکنولوژیکی، تحقیقات مرتبط با فرآیند دانش آفرینی در رشته مدیریت تولید را آغاز کرده اند. مطابق ونگ و احمد (۲۰۰۳)، “فرآیند دانش آفرینی همان تولید دانش و در نهایت تبدیل آن به محصولات و خدمات از طریق مفهوم نوآوری است”. تحقیقات مربوط به نوآوری
اثبات می کنند که شرکت ها در تبدیل تکنولوژی جدید به موفقیت تجاری نیازمند دارایی های مکمل و دیگر ظرفیتهای تکنیکی هستند. این دارایی ها هم رسمی هستند…
شرکت های کوچک و متوسط، صنایع کوچک و متوسط
نوآورییکی دیگر از مهمترین عناصری است که با مفهوم و کارکرد خوشه ها پیوند دارد.حتی برخی از نویسندگان، نوآوری را به عنوان یکی از کلیدی ترین عامل مانند نزدیکی جغرافیایی و تخصص یافتگی در چارچوب مفاهیم خوشه طبقه نموده اند. خوشه ها با مفهوم نوآوری ارتباط تنگاتنگی دارند، به طوری که بسیاری از نویسندگان حتی این دو را در قالب فرایند نوآوری تعریف نموده اند. به عنوان مثال پریسل و سالیمن (۲۰۰۳) ، خوشه را به عنوان مجموعه ای از سازمان های وابسته به یکدیگر تعریف نموده اند که در یک بخش اقتصادی و یایک صنعت و تحقق نوآوری ها به مشارکت می پردازند. در این تعریف آشکارا هیچ گونه اشاره ای به بعد جغرافیایی نشده است. مهمترین معیار این تعریف این است که کنش گران اصلی در فعالیت هایی مشترک که منجر…
شرکت های کوچک و متوسط، پارک های علم و فناوری
همچنین شرکت های نانو خصوصاً شرکت های نانومواد و حوزه های پزشکی برای ارائۀ محصولات خود به بازار نیازمند کسب مجوزهایی از وزارت بهداشت هستند؛ لکن مشکلی که در خصوص کسب مجوزهای بهداشتی وجود دارد آنست که آگاهی کارشناسان وزارت بهداشت از حوزۀ نانو به اندازۀ کافی نیست و به همین دلیل در برابر این محصولات مقاومت نشان می دهند؛ این در حالی است که اینگونه بسته بندی ها در جهان وجود دارند و به فروش می رسند (مجلۀ فناوری نانو، ۱۸۹). ۳-۱-۳-۲مالکیت معنوی (پتنت) رتبه در توسعۀ فناوری با دو شاخص تعداد پتنت ها و تعداد شرکت های مستقر در مراکز رشد اندازه گیری می شود. بررسی تعداد اختراعات ثبت شده در دفاتر معتبر ثبت پتنت نشان می دهد که ایران تا پایان سال ۲۰۱۲ مجموعاً ۱۱۳ پتنت نانو داشته که ۲…
شرکت های کوچک و متوسط، صادرات غیرمستقیم
سفارشات غیر فعالانه از خریداران داخلی که محصول را بعدا صادر میکنند. این فروش ها تاجایی که به فروشنده اصلی مربوط میشود، با فروشهای داخلی قابل تمایز نیستند. شخص دیگری تصمیم گرفت که محصول مورد نظر، دارای تقاضای خارجی است. آن طرف کل ریسک را قبول کرده تمام جزئیات صادرات را مدیریت میکند، حتی در برخی موارد بدون هیچ اگاهی از فروشند اصلی. شرکت های زیادی تمایل بیشتری در صادرات پیدا میکنند وقتی که متوجه میشوند که محصول شان به خارج فروخته میشود. جستجوی خریداران داخلی که به مصرفکنندگان یا استفادهکنندگان نهایی خارجی خرید قبلی را میفروشند. بسیاری از شرکتها امریکایی و خارجی، پیمانکاران عمومی، شرکتهای تجاری خارجی، آژانسهای دولتی خارجی، توزیعکنندگان و خردهفروشان خارجی، وغیره در ایالات متحده برای صادرات خرید میکنند. این خریداران بازار بسیار بزرگی برای تنوع نامحدودی از کالاها…
تجزیه و تحلیل مقایسه ای، شرکتهای کوچک و متوسط
یک هدف دائمی برای سازمان باشد و همیشه بهبود مستمر را در نظر داشته باشد. سازمان باید به طور مداوم اثربخشی نظام مدیریت کیفیت را با در نظر گرفتن خط مشی و اهداف کیفیت، نتایج ممیزیها و تجزیه و تحلیل داده ها، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و بازنگری مدیریت، به طور مستمر بهبود بخشد.– رویکرد واقع بینانه در تصمیم گیری: در این رویکرد، تصمیمات مؤثر باید مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات باشد.– رابطه سود بخش متقابل با تأمین کننده ها: هر سازمان و تأمین کنندگان آن به یکدیگر وابسته هستند و روابط سود بخش متقابل بین آنها موجب افزایش توانایی هر دو در ایجاد ارزش می گردد.این هشت اصل مدیریت کیفیت مبنائی برای استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت می باشند و برای اجرای مدیریت کیفیت لازم است که به این…
شرکت های کوچک و متوسط، بورس اوراق بهادار
اما مدیریت ریسک یک چالش مهم و اساسی برای بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط می باشد. در مقابل شرکت های بزرگتر، اغلب با کاهش منابع ضروری از قبیل نیروی انسانی، اطلاعات و حتی دانش لازم جهت اجرای استاندارد های لازم برای مدیریت ریسک مواجه هستند. در نتیجه بسیاری از شرکت های کوچک تحلیل های مهمی را از ریسک و یا حتی تعریف درستی ار ریسک برای سازمان خود ندارند. و همچنین کمبود منابع در مورد روش های مدیریت ریسک در شرکت های کوچک و متوسط نیز مزید علت شده است (هنسل، ۲۰۰۸: ۴۸). اگرچه تاثیرات اجتماعی و اقتصادی نیز مهم هستند و ابعاد آنها در سازمان های بزرگتر متفاوت است، پژوهش هایی نیز در این زمبنه نیز صورت گرفته است (ویکری، ۲۰۰۶: ۴۴۶).می توان به طور خلاصه فواید مدیریت ریسک را…
بنگاه های کوچک و متوسط، شرکتهای کوچک و متوسط
۱-۱-مقدمه تلاش برای عملکرد بهتر موضوعی است که انتظار بزرگ همه افراد ذینفع سازمان اعم از مشتریان، کارمندان و سهامداران است (کرنتیر[۱]،۲۰۰۱). عملکرد را می توان به عنوان رفتار ( روشی که سازمان ها، گروه ها و افراد کار را انجام می دهند) تلقی کرد . کمپ بل معتقد است عملکرد رفتار است و باید از نتایج متمایز شود زیرا عوامل سیستمی می توانند نتایج را منحرف کنند در صورتی که عملکرد به گونه ای تعریف شود که هم رفتار و هم نتایج را در بر گیرد، دیدگاه جامع تری حاصل می گردد (نیلی[۲] و همکاران، ۲۰۰۲). عوامل زیادی در ارتباط با عملکرد سازمانی می باشد، که یکی از این عوامل یادگیری سازمانی است. یادگیری سازمانی تا حد زیادی با تمایل و جهت گیری بازار یک سازمان مرتبط است و به صورت توانایی…
حمایت سازمانی ادراک شده، شرکت های کوچک و متوسط
با توجه به مزایای مطرح شده در مورد یادگیری سازمانی و با وجود آمار رضایت بخش از عملکرد شرکت های کوچک و متوسط کشورهای مختلف این سوال پیش می آید که چرا در کشورما این شرکت ها جایگاه اصلی خود را در نظام اقتصادی پیدا نکرداند؟چه عواملی در بهبود عملکرد این شرکت ها تاثیرگذار است؟ چرا برخی از آنها در یک صنعت مشابه بهتر از بقیه فعالیت می کنند؟ بنابراین به خاطر اهمیت موضوع و بخاطر اینکه در مورد یادگیری سازمانی در شرکت های استان اردبیل تحقیقاتی انجام نگرفته است، این تحقیق بر روی ۹۱ شرکت کوچک و متوسط استان اردبیل که حداکثر کارکنان شرکتهای کوچک ۲۰ نفر و حداکثر کارکنان شرکتهای متوسط ۲۰۰ نفر می باشند، انجام می گیرد و محقق در این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که…
شرکت های کوچک و متوسط، یادگیری سازمانی
بسمه تعالی« تعهد اصالت رساله یا پایان نامه » اینجانب سیامک فداکار گرمی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته مدیریت دولتی- گرایش: نیروی انسانی که در تاریخ ۲۱/۱۱/۹۲ از پایان نامه/ رساله خود تحت عنوان : تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل که با کسب نمره ۵/۱۷ و درجه بسیار خوب دفاع نموده ام ، بینوسیله متعهد می شوم :۱)این پایان نامه / رساله حاصل تحقیق و پژوهش انجام شده توسط اینجانب بوده و در مواردی که از دستاوردهای علمی و پژوهشی دیگران (اعم از پایان نامه ، کتاب ، مقاله و …) استفاده نموده ام ، مطابق و رویه موجود ، نام منبع مورد استفاده و سایر مشخصات آن را در فهرست مربوطه ذکر و درج کرده ام .۲) این پایان نامه / رساله قبلاً…
شرکتهای کوچک ومتوسط، نام و نشان تجاری
“آکر “یکی از چند مولفی است که ابعاد رفتاری وادراکی را در محاسبه ارزش ویژه نام و نشان تجاری وارد کرده است.او کاربرد ضریب افزایشی درآمدهای نام ونشان تجاری را مطرح کرده است. که بر این اساس یک میانگین موزون نام نشان تجاری را با پنج مولفه کلیدی ارزش ویژه آن را قرارداده است:الف)آگاهیب)تداعی ها و پیوندهاج)کیفیت ادراک شدهد)سایر کالاهای اختصاصی مانندحقوق انحصاری و اختراع علائم تجاری.(می یرز۲۰۰۳) اهمیت اندازه گیری ارزش ویژه نمی تواند کاملا درک شود تا وقتی که ما فقط متوجه نباشیم که چگونه ارزش ویژه شکل میگیرد ،بلکه متوجه شویم که آن به طرز نگرش و رفتار اثر میگذارد. مدیران به وضوح نیاز دارند که از تاثیر ارزش ویژه نام ونشان تجاری بر روی خط پایان تراز نامه آگاه شده و نسبت به آن متقاعد گردند.تحقیق “می یرز” در این…
شرکت های کوچک و متوسط، شرکتهای کوچک و متوسط
۱٫تمایز : جدایی پذیری یک محصول از رقبایش۲٫ارزش افزوده : یک نام ونشان تجاری ایجاد شده برای یک کالا برای مشتریان نسبت به کالای فاقد نام ونشان تجاری دارای افزوده است کلر(۱۹۹۸) برای ساخت نام ونشان وتجاری قوی به وسیله شرکتهای کوچک ومتوسط راهبردهای زیررا ارائه کرده اند: تمرکز روی ساخت یک نام ونشان وتجاری قوی تمرکز یک برنامه ارزیابی توسعه یافته خلاق روی یک یا دو نام ونشان وتجاری یکپارچه مهم ،جهت ارائه به عنوان منبعی برای ارزش ویژه نام ونشان وتجاری به کاربردن یک سری عناصر نام ونشان وتجاری کاملا یک پارچه که هم اگاهی نام ونشان وتجاری وهم تصویر نام ونشان وتجاری را حمایت کند. یک طرح مبازره پیش روی که به ساخت نام ونشان وتجاری کمک میکند و یک رقابت خلاق که توجهات جلب می نماید. ۵٫گستراندن یک نام…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 10:28:00 ق.ظ ]
|