شرکتهای نرم افزاری |
![]() |
بهره بردار، نرم افزار
دکتر کاتوزیان نیز حقوق مالکیت معنوی را حقوقی میداند که به صاحب آن اجازه میدهد از منافع و شکل خاصی از فعالیت یا فکر انسان به صورت انحصاری استفاده نماید. حقوق مالکیت معنوی: چطور از مالکیت فکری حمایت می شود؟قانون به کسی که خالق یک اثر ادبی-هنری یا مخترع است حقوق اختصاصی می دهد که بتوان از اثر یا اختراع خود بهره برداری تجاری کند.حقوق مالکیت فکری می تواند فروخته شود، لیسانس شود و یا بخشیده شود.یعنی خالق اثری می تواند خودش از آن استفاده کند یا از طریق فروش امتیاز یا لیسانس از آن بهره برداری کند.لیسانس(license)مثل یک قرارداد اجاره است مالکیت محفوظ است ولی در مدت محدودی اجازه بهره برداری به دیگری داده می شود. یک محصول واحد همزمان میتواند با بیش از یک یا چند مالکیت فکری حمایت شود.به عنوان مثال…
پایان نامه بررسی عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار
چکیده : در اقتصاد و تجارت نوین امروز، ارزش ویژه برند یکی از داراییهای مهم ، با ارزش و موجد مزیت رقابتی بنگاهها و سازمانها تلقی میشود که همچنین جزء کلیدیترین عوامل موجب سودآوری بلند مدت به شمار میآیید. علاوه بر این موارد، مزیتهای دیگر برند ارزشمند مانند امکان تعیین قیمت بالاتر نسبت به رقبا، توانایی بسط و گسترش برند، بدست آوردن توانایی چانهزنی در مقابله با خردهفروشان باعث شده است این مفهوم بیش از گذشته مورد توجه مدیران و صاحبنظران حوزه بازاریابی قرار گیرد. مدلهای مختلفی توسط اساتید بازاریابی جهت اندازهگیری و شناسائی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند معرفی شدهاند. از جمله این مدلها میتوان به مدل آکر اشاره کرد. این مدل بسیار پرکاربرد سعی میکند ارزش ویژه برند را به ابعاد تقسیم کند که اندازهگیری ، شناسائی و تعریف آنها…
پایان نامه بررسی عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار
چکیده : در اقتصاد و تجارت نوین امروز، ارزش ویژه برند یکی از داراییهای مهم ، با ارزش و موجد مزیت رقابتی بنگاهها و سازمانها تلقی میشود که همچنین جزء کلیدیترین عوامل موجب سودآوری بلند مدت به شمار میآیید. علاوه بر این موارد، مزیتهای دیگر برند ارزشمند مانند امکان تعیین قیمت بالاتر نسبت به رقبا، توانایی بسط و گسترش برند، بدست آوردن توانایی چانهزنی در مقابله با خردهفروشان باعث شده است این مفهوم بیش از گذشته مورد توجه مدیران و صاحبنظران حوزه بازاریابی قرار گیرد. مدلهای مختلفی توسط اساتید بازاریابی جهت اندازهگیری و شناسائی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند معرفی شدهاند. از جمله این مدلها میتوان به مدل آکر اشاره کرد. این مدل بسیار پرکاربرد سعی میکند ارزش ویژه برند را به ابعاد تقسیم کند که اندازهگیری ، شناسائی و تعریف آنها…
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M.A) گرایش استراتژیک موضوع بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکردکارکنان (مطالعه موردی: مرکزآموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب) استاد راهنما: دکتر خدابخش داشگرزاده استاد مشاور: دکتر فرهاد نژادایرانی نگارنده: محسن پاکباز سال تحصیلی ۱۳۹۲ – ۱۳۹۱ سپاسگزاری ستایش پاک خدای با عظمت که همواره…
پایان نامه مدیریت با موضوع مدیریت ارتباط با مشتری
۲-۴-۱- تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM[1]) در طی ۵۰ سال گذشته تغییرات بسیار چشمگیری در بازارهای هدف، تنوع خواسته های مشتریان و پیشرفت در رویکردهای بازاریابی اتفاق افتاده است. شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط با CRM را در سه دوره خلاصه نمود: بازاریابی انبوه (ارتباط یک با چند نفر): در ابتدا بازاریابی انبوه (ارتباط یک با چند نفر) وجود داشت. در عصر تولید انبوه[۲] دیگر سفارشیسازی امکانپذیر نبود. در سال ۱۹۱۵ هنری فورد[۳] تعداد ۳۵۵۲۷۶ خودرو مدل Tفروخت و جالب اینکه تمامی مشتریان رنگ سیاه را انتخاب نمودند. در واقع نبود تنوع برای مشتریان کاملاً پذیرفته شده بود (حاجی زمانعلی، ۱۳۸۳، ص ۹). در عصر تولید انبوه، حفظ مشتری تنها در صورتی که سهم بازار کمتر میشد میتوانست اتفاق بیفتد. زیرا برقراری ارتباط بطور همزمان با جمعیت بالایی از مشتریان…
پایان نامه مدیریت با موضوع مدیریت ارتباط با مشتری
۲-۴-۱- تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM[1]) در طی ۵۰ سال گذشته تغییرات بسیار چشمگیری در بازارهای هدف، تنوع خواسته های مشتریان و پیشرفت در رویکردهای بازاریابی اتفاق افتاده است. شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط با CRM را در سه دوره خلاصه نمود: بازاریابی انبوه (ارتباط یک با چند نفر): در ابتدا بازاریابی انبوه (ارتباط یک با چند نفر) وجود داشت. در عصر تولید انبوه[۲] دیگر سفارشیسازی امکانپذیر نبود. در سال ۱۹۱۵ هنری فورد[۳] تعداد ۳۵۵۲۷۶ خودرو مدل Tفروخت و جالب اینکه تمامی مشتریان رنگ سیاه را انتخاب نمودند. در واقع نبود تنوع برای مشتریان کاملاً پذیرفته شده بود (حاجی زمانعلی، ۱۳۸۳، ص ۹). در عصر تولید انبوه، حفظ مشتری تنها در صورتی که سهم بازار کمتر میشد میتوانست اتفاق بیفتد. زیرا برقراری ارتباط بطور همزمان با جمعیت بالایی از مشتریان…
بررسی برترین شهرهای الکترونیک دنیا
بررسی برترین شهرهای الکترونیک دنیا برای اینکه درک بهتری از وضعیت شهرهای الکترونیک پیشرفته در کشورهای مختلف دنیا داشته باشیم، به مرور نتایج یک ارزیابی بینالمللی در این زمینه میپردازیم. این ممیزی که ” حکمرانی الکترونیک در شهرداریهای سرتاسر جهان”[۱] نام دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ با همکاری چندین دانشکاه و موسسه بینالمللی انجام کرفت. از آن پس این ممیزی هر دو سال یکبار تکرار شده و آخرین رتبهبندی در سال ۲۰۰۷ اعلام گردید. بر اساس این پیمایش که هر دو سال یک بار انجام میگیرد، فرآیند حکمرانی الکترونیک شهرداریهای شهرهای بزرگ دنیا از پنج قاره مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر این اساس وبسایت شهرداریهای شهرهای منتخب از حیث حکمرانی الکترونیک بررسی و رتبهبندی شدهاند. این بررسی شامل ارزیابی دولت الکترونیک (ارائه خدمات و…
پایان نامه : الگوی مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه ها
۲-۳- الگوی مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه ها مدل مفهومی در مورد شبکه ها باید بر دو پیشفرض اساسی مبتنی باشد که عبارتند از: ١ـ اهمیت یکپارچگی شبکه، ٢ـ باورها و انتظارهای کاربران. به همین دلیل، مدل مفهومی باید قادر باشد ضعف ها و شکافهای هر عنصر شبکه را در رسیدن به وضع مطلوب مشخص کند و آن را مرتفع سازد. هر شکاف در واقع فاصله وضع موجود و وضع مطلوب شبکه را به منظور سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت رفع آن آشکار میسازد. در مدل حاضر، شکافها به چهار مقوله عمده تقسیم شدهاند: ١ـ شکاف اطلاعاتی ٢ـ شکاف طراحی ٣ـ شکاف ارتباطی ۴ـ شکاف تحقق (همان منبع). شکل ۲-۷): مدل مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه های سازمانها و مراکز اطلاعرسانی (احمدی، ۱۳۸۶) شکاف اطلاعاتی:…
پایان نامه : الگوی مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه ها
۲-۳- الگوی مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه ها مدل مفهومی در مورد شبکه ها باید بر دو پیشفرض اساسی مبتنی باشد که عبارتند از: ١ـ اهمیت یکپارچگی شبکه، ٢ـ باورها و انتظارهای کاربران. به همین دلیل، مدل مفهومی باید قادر باشد ضعف ها و شکافهای هر عنصر شبکه را در رسیدن به وضع مطلوب مشخص کند و آن را مرتفع سازد. هر شکاف در واقع فاصله وضع موجود و وضع مطلوب شبکه را به منظور سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت رفع آن آشکار میسازد. در مدل حاضر، شکافها به چهار مقوله عمده تقسیم شدهاند: ١ـ شکاف اطلاعاتی ٢ـ شکاف طراحی ٣ـ شکاف ارتباطی ۴ـ شکاف تحقق (همان منبع). شکل ۲-۷): مدل مفهومی بهبود کیفیت خدمات اطلاع رسانی شبکه های سازمانها و مراکز اطلاعرسانی (احمدی، ۱۳۸۶) شکاف اطلاعاتی:…
آرشیو پایان نامه – تاریخچه بانکداری الکترونیکی
تاریخچه بانکداری الکترونیکی تاریخچه بانکداری در ایران نشان میدهد کشور ما خیلی دیر به عرصه عملیات جدید بانکی گام نهاد. آغاز عملیات بانکداری در ایران به سال ۱۳۰۶ ه. ق به تاسیس بانک شاهنشاهی توسط رویتر باز میگردد.گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع در عرصه تجارت، کسبوکار، بانکداری و توسعه مفاهیم جهانی شدن، بسیاری از روشهای سنتی انجام کارها را متحول و دگرگون ساخته و فضای رقابت را در عرصه جهانی حاکم نموده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی به بقای خود ادامه خواهند داد که از مزیت رقابتی خاصی برخوردار بوده و خود را به پیشرفتهترین فناوریهای اطلاعاتی و فنون اجرایی مجهز سازند تا بتوانند پاسخگوی تغییرات سریع محیطی باشند. سیستم بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانکداری،شیوه ارائه خدمات به مشتریان در اقصی نقاط…
مقاله (پایان نامه) : مراحل تجاریسازی یافتههای پژوهشی
مراحل تجاریسازی یافتههای پژوهشی ۱- تولید ایده: مهمترین دستاورد پژوهش، «تولید ایده[۱]» است. نخستین پرسشی که مطرح میشود آنست که «ایده» را چگونه باید تولید کرد؟ راههای متعددی برای تحقق این هدف در بنگاههای اقتصادی وجود دارد. فرض کنیم که ما در صدد تولید کالای جدیدی هستیم که نظیر آن در بازار وجود ندارد. مراکز تحقیق و توسعه به روشهای زیر متوسل میشوند: P بررسی نیازهای مصرف کنندگان در گروههای سنی مختلف، در جوامع گوناگون. Pبررسی کالاهای رقبای مهم تجاری و شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت آنها ( به منظور تحقیق پیرامون تولید کالاهایی که فاقد نقاط ضعف مزبور بوده و نقاط قوت آنها بیشتر از نقاط قوت کالاهای رقیب باشد). Pاعزام نماینده یا پژوهشگر به نمایشگاههای صنعتی یا تجاری که در آنها نوآوریهای تکنولوژیکی عرضه میشود. P بازدید مخفیانه از مراکز…
پایان نامه در مورد آمیخته بازاریابی[۱]
آمیخته بازاریابی[۱] بوردن[۲] (۱۹۶۵) ادعا میکند اولین کسی بوده که از واژه آمیخته بازاریابی استفاده کرده است . وی میافزاید این واژه توسط کالیتون[۳](۱۹۴۸) به او پیشنهاد شده است. وی مدیر بازاریابی را همچون یک سرآشپز میداند که باید همه فعالیتهای بازاریابی خود را با هم ترکیب کند تا بتواند منافع کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را ارتقا دهد. مفهوم بازاریابی ابتدایی از طریقی مشابه با نظریه آمیخته بازاریابی، بر پایه ایده پارامترهای عملی در دهه ۱۹۳۰ توسط استکلبرگ[۴] بیان شده است. راسموسن[۵](۱۹۵۵) چیزی که به تئوری پارامتر مشهور شد را گسترش داد. او پیشنهاد داد که چهار عامل تعیین کننده جهت رقابت و فروش به ترتیب قیمت، کیفیت، خدمت و تبلیغات در نظر گرفته شوند. میکویتز[۶] (۱۹۵۹) این تئوری را در تئوری مفهوم چرخه عمر محصول به کار گرفت….
پایان نامه در مورد آمیخته بازاریابی[۱]
آمیخته بازاریابی[۱] بوردن[۲] (۱۹۶۵) ادعا میکند اولین کسی بوده که از واژه آمیخته بازاریابی استفاده کرده است . وی میافزاید این واژه توسط کالیتون[۳](۱۹۴۸) به او پیشنهاد شده است. وی مدیر بازاریابی را همچون یک سرآشپز میداند که باید همه فعالیتهای بازاریابی خود را با هم ترکیب کند تا بتواند منافع کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را ارتقا دهد. مفهوم بازاریابی ابتدایی از طریقی مشابه با نظریه آمیخته بازاریابی، بر پایه ایده پارامترهای عملی در دهه ۱۹۳۰ توسط استکلبرگ[۴] بیان شده است. راسموسن[۵](۱۹۵۵) چیزی که به تئوری پارامتر مشهور شد را گسترش داد. او پیشنهاد داد که چهار عامل تعیین کننده جهت رقابت و فروش به ترتیب قیمت، کیفیت، خدمت و تبلیغات در نظر گرفته شوند. میکویتز[۶] (۱۹۵۹) این تئوری را در تئوری مفهوم چرخه عمر محصول به کار گرفت….
پایان نامه حقوق در مورد محاسن و معایب اسناد الکترونیکی
محاسن و معایب اسناد الکترونیکی بهرهگیری از محصولات پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای نوین، همواره در تسهیل و سرعتبخشی به فعالیتها و تعاملات نوع بشر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است، تا حدی که امروزه یکی از شاخصهای مهم تقسیمبندی کشورها به دستهه ای عقبمانده، در حال توسعه و توسعه یافته یا پیشرفته، میزان بهرهگیری از همین امکانات نوین است. در مورد اینترنت و رایانه نیز امروزه همین حکم صادق است و بهرهگیری از آن بهعنوان ابزار الکترونیک موجد فایدههای بسیاری در زندگی بشر بوده و خواهد بود. از جمله فایدهها و محاسن بکارگیری این ابزار خصوصاً در عرصه تولید اسناد عبارتند از اینکه: اسناد الکترونیکی محلی نبوده و با بهره گرفتن از فناوری ارتباطات راه دور از هر محلی قابل استفاده میباشند. همزمان افراد متعددی میتوانند از پیشینههای این…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 05:13:00 ق.ظ ]
|