مقاله (پایان نامه) : صفات شخصیتی و روان شناختی مرتبط با شادمانی

صفات شخصیتی و روان شناختی مرتبط با شادمانی تشخیص مهم ترین این صفات کار دشواری است ، اما در سالهای اخیر الگوی پنج عاملی شخصیت بیشترین توجه نظری ،‌ پژوهشی و محبوبیت را به خود اختصاص داده است. این پنج عامل اصلی تشکیل دهنده این الگو عبارتند از : برون گرایی ، روان نژندی ، […]

پایان نامه : صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی

صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی تعاریف بسیاری از شخصیت ارائه شده است که می‌توان به طور کلی آنها را به چهار دسته تقسیم کرد؛۱- تعاریفی که روی فردیت و یگانگی افراد تأکید می‌کنند،، در این تعاریف شخصیت شامل خصوصیاتی است که افراد را از یکدیگر متمایز می کند ۲-تعاریفی که بر ساختارها و سازه‌‌های درونی و […]

پایان نامه : صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی

صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی تعاریف بسیاری از شخصیت ارائه شده است که می‌توان به طور کلی آنها را به چهار دسته تقسیم کرد؛۱- تعاریفی که روی فردیت و یگانگی افراد تأکید می‌کنند،، در این تعاریف شخصیت شامل خصوصیاتی است که افراد را از یکدیگر متمایز می کند ۲-تعاریفی که بر ساختارها و سازه‌‌های درونی و […]

صفات شخصیتی، عوامل خارجی

طبق نظر هانس پاسخ فردی که در معرض استرس قرار می‌گیرد از الگوی عام و یکسانی پیروی می‌کند و این الگوی معین را سندروم سازگاری عمومی می‌گویند. این الگو سه مرحله دارد که عبارتند از: مرحله هشدار: در این مرحله بدن پاسخ اولیه‌ای در برابر عامل استرس‌زا خود نشان می‌دهد. این مرحله فاصله زمانی کوتاهی […]

پایان نامه تعیین رابطه بین صفات شخصیتی و تاب آوری دانش آموزان

ضرورت تحقیق: تاب آوری، مفهوم جدیدی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. تعیین عواملی که با توجه به میژگیهای فردی، خانوادگی و اجتماعی به عنوان عوامل تاب آور عمل کرده،، از جمله موارد مورد علاقه پزوهشگران است. تاب آوری مفهم روان شناختی است که توضیح میدهد چگونه افراد با موقعیتهایی غیر […]

پایان نامه ارتباط بین تاب آوری و صفات شخصیتی دانش آموزان

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش ۲-۱ مقدمه: بد‌ون شک نظریه د‌لبستگی یکی از برجسته ترین و مهم‌ترین د‌ستاورد‌های روان‌شناسی معاصر است. برخی پژوهشگران (به عنوان مثال شاور و میکولینسر[۱]، ۲۰۰۵) نظریه د‌لبستگی را به عنوان رستاخیز د‌وباره روانکاوی و عامل مهم احیای د‌وباره این مکتب می‌د‌انند. از نظر جان بالبی د‌لبستگی یکی از […]

پایان نامه : تفسیر ابعاد نظریه شخصیتی مک کری وکاستا

تفسیر ابعاد نظریه شخصیتی مک کری وکاستا ۱- روان رنجورخویی: مؤثرترین قلمرو مقیاس های شخصیت، تقابل سازگاری با ثبات عاطفی یا سازگاری با روان رنجورخویی می باشد. تمایل عمومی به تجربه عواطف منفی چون ترس، غم، دستپاچگی، عصبانیت و احساس گناه از ویژگی های افراد روان رنجور است. مطالعات نشان می دهد، افرادی که مستعد […]

پایان نامه : تفسیر ابعاد نظریه شخصیتی مک کری وکاستا

تفسیر ابعاد نظریه شخصیتی مک کری وکاستا ۱- روان رنجورخویی: مؤثرترین قلمرو مقیاس های شخصیت، تقابل سازگاری با ثبات عاطفی یا سازگاری با روان رنجورخویی می باشد. تمایل عمومی به تجربه عواطف منفی چون ترس، غم، دستپاچگی، عصبانیت و احساس گناه از ویژگی های افراد روان رنجور است. مطالعات نشان می دهد، افرادی که مستعد […]

پایان نامه مدیریت درباره نظریه اختلالات شخصیتی

نظریه اختلالات شخصیتی کارن هورنای (۱۹۵۲-۱۸۸۵) ۲-۸-۱زندگینامه “همیشه بدبختی اصلی- نداشتن صمیمیت و محبت واقعی است.” کارن دانیلن در دهکده ی

نزدیک ‌هامبورگ آلمان متولد شد. از کودکی به برادرش رشک می‌ورزید. او پدری مذهبی، مستبد، متکبر و عبوس و ساکت و مادر جذاب و آزاد اندیشی که دائما با پدرش در جدال بود داشت […]

پایان نامه مدیریت درباره نظریه اختلالات شخصیتی

نظریه اختلالات شخصیتی کارن هورنای (۱۹۵۲-۱۸۸۵) ۲-۸-۱زندگینامه “همیشه بدبختی اصلی- نداشتن صمیمیت و محبت واقعی است.” کارن دانیلن در دهکده ی نزدیک ‌هامبورگ آلمان متولد شد. از کودکی به برادرش رشک می‌ورزید. او پدری مذهبی، مستبد، متکبر و عبوس و ساکت و مادر جذاب و آزاد اندیشی که دائما با پدرش در جدال بود داشت […]

تعریف کیفیت رابطه، خصوصیات شخصیتی

*عدم اعتماداعتماد یا عدم اعتماد گیرنده پیام ،تا حد زیادی،تابعی از اعتباری است که گیرنده پیام (در دل و قلب خود)برای دهنده پیام قائل است.درجه اعتبار دهنده پیام به وسیله بستر یا محیطی که او پیام را ارسال می نماید،تعیین می شود.اعتبار افراد در دوره های بلند مدت به دست می آید و فرد باید […]

مسئولیت اجتماعی برند، ویژگی های شخصیتی

یافته های جعفر نژاد و همکاران (۲۰۱۲) نشان داد که وفاداری به برند از طریق ارزش درک شده مشتریان از محصول و خدمات آن مورد بررسی قرار گرفت به این معنا که مشتریان با ادراکاتی که نسبت به خدمات و محصول دارند می توانند با تمییز ترجیحات نام های تجاری به آن نام بخصوص وفادار […]

مدیریت منابع انسانی، ویژگی­های شخصیتی

مدیران برجسته و تحول ساز، بدون تردید در این ابعاد، الگوهای توسعه یافته ای به شمار می­آیند، ولی سؤال اساسی این است که آیا می توان با فرایندهای برنامه ریزی شده، محیطی را برای پرورش سریع مدیران معمولی و تبدیل آنان به مدیران برجسته فراهم ساخت؟ خوشبختانه پاسخ به این سؤال مثبت است. ما امروزه […]

مدیریت نام تجاری، ویژگی های شخصیتی

۲-۱-۵- اعمال شخصیت برند بر خرده فروشان در حالیکه عموماً پژوهش های گسترده ای در مورد شخصیت برند صورت گرفته است ، مطالعات در زمینه ی شخصیت فروشگاههای خرده فروشی اندک هستند. این مایه ی تعصب است زیرا این ایده که برند می تواند شخصیت داشته باشد تقریباً ۵۰ سال پیش در خرده فروشی پدیدار […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...