عملکرد بازاریابی |
![]() |
آمیخته بازاریابی با مدل ارزیابی عملکرد سازمانهای کوچک و متوسط:
گفتار ششم-آمیخته بازاریابی با مدل ارزیابی عملکرد سازمانها درسیستم الکترونیکی تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین جنبه های نوآوری در انجام فرآیندهای کسب و کار، توسط سازمانها و شرکتهای زیادی در سطح ج هان به کار گرفته شده است . سازمانهای کوچک و متوسط به عنوان بخش عمده اقتصادی هر کشوری، نقش اساسی در بهبود و ارتقاء شاخص های اقتصادی دارند و به همین دلیل اتخاذ روشها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرآیندها و امور کسب و کار مانند تجارت الکترونیکی نقش مهمی در موفقیت این گونه سازمانها خواهد داشت . پایان نامه رشته مدیریت : بررسی و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی برای شرکت بیمه توسعه “اینترنت عرصه نوینی را برای نشر، تبادل و ارائه اطلاعات فراروی بشر قرار داده است که از بس یاری جهات یک انقلاب عمیق محسوب…
عملکرد بازاریابی
آنچه در رقابت پذیری یک سازمان حائز اهمیت است، توانایی سازمان بر عمل و عکس العمل در درون محیط رقابتی است. هر چه سازمان بتواند نیازهای بالقوه بازار را شناسایی کند و بر حسب نیازها کیفیت محصول را ارتقاء دهد، در محیط رقابتی سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. دست یابی به مزیت رقابتی پایدار که شرکتها را نسبت به رقبا در جایگاه بهتری قرار میدهد از طریق افزایش قابلیتهای بازاریابی قابل دسترس است. همچنین افزایش توانایی شرکت در ایجاد قابلیتهای بازاریابی و عملیاتی می تواند مزایای قابل توجهی برای شرکتها به همراه داشته باشد. با توجه به اهمیت بالای رقابت پذیری در میان صنایع و افزایش کیفیت محصولات در سطح رقابتپذیری بالا، قابلیتهای بازاریابی و عملیاتی از اهمیت ویژهای برخوردار است که در این تحقیق سعی بر این است…
ارتباط بین قابلیت های معماری و تخصصی شده بازاریابی با عملکرد بازار
ادبیات بازاریابی و مدیریت استراتژیک عمومی بیان می کنند که قابلیت های شرکت در تعدادی از حوزه های وظیفهای می تواند به عملکرد مثبت منتهی شود (مور و فایرهارست[۱]، ۲۰۰۳). قابلیت بازاریابی ایجادکننده تصویر مارک قوی است که به شرکتها اجازه میدهد محصولی با عملکرد بالاتر را تولید کنند (نس و دیگران[۲] ، ۲۰۰۸). نتایج پژوهش یونگ انگ و اسپیکت جونز[۳](۲۰۰۹) نشان داد که بعضی از اجزاء قابلیت های معماری و تخصصیشده بازاریابی رابطه معنیداری با عملکرد بالای تولیدکننده ندارند. نتایج همچنین روابط مثبت و معنیدار غیر مستقیم قابلیت های بازاریابی با عملکرد بالای تولیدکننده را مورد تأیید قرار داد. اکدنیز و همکاران[۴](۲۰۰۸) نتیجه گرفتند که روابط بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت معنیدار و مثبت است. هدف پژوهش بلسا و ریپولوس[۵](۲۰۰۷) بررسی رابطه مثبت قابلیت های معماری و تخصصیشده بازاریابی…
آمیخته بازاریابی گردشگری، عملکردهای بازاریابی
بازاریابی گردشگری یک روند مدیریت فنی شامل پیشبینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است، به طوری که شرکتهای مسافرتی و عرضه کنندگان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است (کاتلر و همکاران، ۲۰۰۵). بازاریابی گردشگری به فرایندی اطلاق میشود که طی آن برنامهریزی، تبلیغات، بستر سازی، و ارائه کالا و خدمات در راستای جذب گردشگر در یک منطقه خاص صورت بگیرد (موحد و همکاران، ۱۳۹۱). از آنجا که مدیریت در بازاریابی به دنبال هماهنگی بین عرضه و تقاضا است؛ اگر شکافی بین منحنیهای عرضه و تقاضا در دورههای مختلف سال وجود داشته باشد، راهبردهایی مانند تشخیص بخشهای جدید بازار، بهبود تبلیغات فروش و برنامههای موضوعی ویژه میتواند خلا ناشی از پایین بودن تقاضا نسبت به ظرفیت مطلوب را پر کند (کلارک[۱۰]، ۱۹۹۵، ص ۹۴). در واقع، به واسطه روشهای…
رضایت مصرف کننده، عملکرد بازاریابی
شرایط اقتصادی (محلی یا ملی)؛ امکان ایجاد تحرک در عرضه کالاها یا خدمات پرمنفعت (مانند؛ قایق) از طریق عرضه خدمات مرتبط با آن (نگهداری و تعمیر) با کم ترین هزینه. همچنین در هنگام قیمتگذاری فعالیتهای گردشگری بایستی به موقعیتهای مختلف و عوامل جانبی گردشگری توجه داشته باشیم. مانند قیمت گذاری برای ارتقاء فروش در فعالیتهای خارج از فصل یا غیر فصل، تمهیدات برای اقامت بیشتر مسافران، تورهای گروهی و فروش برنامههای ترکیبی. محصول: عبارت است از
ترکیب خدمات و سرویس که یک شرکت به مشتری برای خرید پیشنهاد میشود. بنابراین ترکیب خدمت/ محصول برای تصویر یک شرکت یا عملکرد بازاریابی حیاتی است. در گردشگری این خدمات هستند که نقش اصلی را در تجربه کیفی اوقات فراغت بازی میکنند، که این تجربه اغلب در میان افراد مختلف متفاوت میباشد. یک تجربه کیفی از سوی…
نظام اقتصادی کشور، عملکرد بازاریابی
۲-۱مقدمهخرده فروشی چندکاناله پدیده جدیدی نیست و یک خرده فروش می تواند از هر کانالی شروع کند و به سمت کانال های بعدی حرکت کند.مشتریان چند کاناله به عنوان “مشتریانی که در بیش از یک کانال در دوره زمانی معینی به خرید می پردازند” تعریف شده است .مشتریان چندکاناله برای موفقیت خرده فروشان مهم هستند به دلیل اینکه آن ها بیشتر هزینه می کنند و وفاداری بیشتری نسبت به مشتریان تک کاناله نشان می دهند (نوح و لی[۸] ،۲۰۱۱).کانال ها به طور معمول شامل فروشگاه ها،وب سایت ها ،کاتالوگ ، نیروی فروش ،آژانس های طرف سوم ، مراکز تماس و … می باشند .مدیریت مشتریان چندکاناله یک موضوع داغ برای شرکت های متعددی در تعداد زیادی از صنایع از قبیل کالاهای مصرفی ،شرکت های B2B، خرده فروشی و خدمات می باشد .در سال…
تعاریفی از اثربخشی، عملکرد بازاریابی
میزان تسهیلات اعطائی : این شاخص در برگیرنده کلیه تسهیلات دادهشده از سوی بانکها به بخشهای مختلف اقتصادی بوده و شامل تسهیلات تبصرهای و غیرتبصرهای جاری و سرمایهای میباشد. میزان مطالبات معوقه : عدم پرداخت یا تأخیر در بازپرداخت تسهیلات اعطائی از سوی مشتریان به بانکها باعث ایجاد مطالبات معوق میگردد. این متغیر به عنوان یک ستانده نامطلوب محسوب میگردد بدین صورت که با کاهش این مطالبات معوقه بانک عملکرد مطلوبتر و کاراتری خواهد داشت. حجم سپردهها : این شاخص ترکیبی از کل میزان سپردههای سرمایهگذاری، سپردههای پسانداز و جاری اشخاص، دولت و شرکتها میباشد. بنابراین در مدل برنامهریزی خطی مورد نظر ۴ ورودی و ۳ خروجی مورد استفاده قرار گرفته شده است.۲-۷-۱-۱- جنبه کارایی – آنالیز بهرهوری بازاریابی : بهرهوری به ارتباط میان ورودی و خروجی برمیگردد و آنالیز بهرهوری، کارایی فرایند…
عملکرد بازاریابی، هزینه بازاریابی
شکل ۲-۲- ابعاد عملکرد بازاریابی (کلارک و گوونر، ۲۰۰۶) 2-7-1- کارایی : کارایی از دیرباز مورد توجه بشر بوده است. فارل (۱۹۵۷) کارایی یک بنگاه را تولید ستاده به حد کافی بیشتر از یک مقدار مفروش نهاده تعریف کرده است. کارایی به معنای کمترین زمان یا انرژی مصرفی برای بیشترین کاری که انجام شده است. سطح افزایش کارایی مستقیماً به دست مدیران سپرده شده است. افزایش کارایی موجب ارتقا بهرهوری و کمک موثر در نیل به اهداف سازمانی خواهد شد. (به نقل از اکبرپور و دیگران، ۱۳۸۵). منظور از کارایی نسبت کار انجام شده (تولید کالاها یا خدمات نهایی) به منابع مصرف شده است. در واقع کارایی اشاره به رابطه بین دادهها و ستادهها دارد و هدف آن کاهش هزینه و حداقل استفاده از منابع است. در اینجا کارایی فقط به افزایش کمی تولید…
استراتژی های بازاریابی، ارزیابی عملکرد
۱٫۲٫۹ هوانگ(۲۰۱۲) هوانگ[۲۹] مطالعه ای را در سطح هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره شمال تایوان انجام داد که در این مطالعه ابعاد خدمات هتل که بر رضایت گردشگر اثرگزار است بررسی شده است. در این بخش ابعاد عنوان شده شامل موارد زیر می باشد:– خدمات کارکنان– کیفیت اتاق– کیفیت غذا– خدمات تجاری و سفرپس از مطالعه، بالاترین اهمیت از دیدگاه گردشگران را خدمات کارکنان داشته اند و کمترین اهمیت را خدمات تجاری و سفر داشته اند. پس از خدمات کارکنان، کیفیت اتاق در سطح دوم اهمیت قرار گرفته است.آنچه که محقق این مطالعه به مدیران هتل توصیه می کند، بهبود خدمات کارکنان از طریق آموزش، اختیار، ارزیابی عملکرد، سیستم پاداش و تنبیه، توسعه محیط کار و احترام به کارکنان است. همچنین برای بخش کیفیت اتاق تاکید زیادی بر راحتی اتاق، ایمنی،…
نظارت و ارزیابی عملکرد، بازاریابی بین المللی
عملکرد .فعالیت ترویجی مبحثی دیگر از ویژگی محصول، عملکرد فعالیت های ترویجی در بازارهای خارجی است. زمانی که محصول صادراتی نیازمند تلاش های ترویجی بسیاری است، شرکت باید بر واسطه ای برای انجام این وظیفه تکیه کند و یا با ساختار صادراتی خود یکپارچه کند(صادرات مستقیم انجام دهد). واسطه های مستقل ممکن است اواویت های رقابتی داشته باشند که آن ها را از اجرای خواسته های یک صادر کننده باز دارد و می تواند اثر بخشی استراتژی بازاریابی بین الملل صادر کننده را کاهش دهد. بنابراین شرکت می تواند برای درونی سازی چنین فعالیتی توسط اجرای آن در یک ساختار بازاریابی صادراتی داخلی برانگیخته شود. (همان منبع)۴٫اگاهی از محصول یا نام تجاری آگاهی کلی از محصولات شامل شناخت انواع مختلف محصولات و اطلاعات در مورد ویژگی ها و ابعادی است که در تصمی…
فعالیت های بازاریابی، عملکرد شغلی کارکنان
۲-۶ خلاصه فصل و ارائه مدل مفهومیاثر و نقش رفتارشهروندی مشتری، تأثیر مثبت بر عملیات تجارت دارد و می تواند به عنوان یک معیار و منبع با ارزش و با کیفیت در سازمان برای ایجاد امتیازاتی مانند، میزان فروش، روند آموزش و تلاش برای جلب مشتریان به سمت یکی شدن با مؤسسه تلقی شود (اندرسون[۱۳۳]، ۲۰۰۴).رفتار شهروندی مشتری همچنین باعث کاهش کار کارمند می شود ( یی و همکاران[۱۳۴]، ۲۰۱۰) و به طور غیر مستقیم با افزایش وضوح نقش و ایجاد یک حس تعلق، کارمندان را تحت تأثیر قرار می دهد.امروزه صف در مقابل بانک دو معنی دارد: ناکارایی مدیران و کارمندان نارضایتی مشتریان اگر یک بانک یا یک شرکت برای مشتری ارزش قائل شود و در جهت نیل به اهداف او تلاش کند، مشتری نیز در نیل به اهداف او کمکش خواهد…
استراتژیهای بازاریابی، عملکردهای بازاریابی
۴- ارزش لذت درک شده: برای برندی که خواستههای عاطفی فرد را رفع میکند این مزایای غیر عینی و درونی کالا هستند که باعث انتخاب برند میشوند.۵- ارزش کیفیت درک شده: پرستیژ تا حدی ناشی از برتری تکنیکی و مراقبت شدید از نحوه تولید کالاست.به نظر میرسد که پرستیژ برند مستقیماً با کیفیت درک شده در ارتباط باشد. به عنوان مثال آلدن (۲۰۰۳) متوجه شدکه ارزشگذاری مصرفکننده در مورد یک نام تجاری جهانی، به صورت مثبت در ارتباط با پرستیژ برند و کیفیت درک شده آن میباشد. علاوه بر این نتایج نشان میدهد که پرستیژ برند تأثیر بسزایی بر تمایل به خرید دارد. ویگنرون و جانسون (۱۹۹۹) این مطلب را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و گفتهاند که پرستیژ برند برای مصرفکنندگان، پنج مزیت را که ممکن است بخواهند، به همراه دارد؛…
طراحی سیستم ارزیابی عملکرد، عناصر آمیخته بازاریابی
ذی نفعان کلیدی بر سازمان کنترل مستقیم دارند و خواسته های آنها در اهداف سازمان متبلور می شود (مانند سهامداران) و ذی نفعان غیرکلیدی از مکانیسمهای خارجی نظیر بازار و فرهنگ برای حفظ منافع خو استفاده می کنند و در هدفگذاری اثرگذار نیستند (مانند مشتریان). اهداف سازمان نمایانگر انتظارات و تمایلات ذی نفعان کلیدی است و ذی نفعان کلیدی تمام قدرت را از طریق ساختار حاکمیت سازمان برای هدفگذاری اعمال می کنند و ذی نفعان غیرکلیدی چندان در هدفگذاری قدرتمند نیستند و در عوض از طریق مکانیسمهای خارجی بر روی استراتژی های سازمان اثرگذارند و از این طریق چگونگی رسیدن به اهداف با توجه به محیط خارجی را مشخص می کنند. لذا سیستم ارزیابی عملکرد از استراتژی ها شروع شده و به عنوان پلی بین رفتار مدیران و انتظارات ذی نفعان عمل می…
قابلیت های بازاریابی، ارزیابی عملکرد بانک
نمودار ۴-۹………………………………………………………………………………………………………۷۵نمودار ۴-۱۰……………………………………………………………………………………………………۷۶نمودار ۴-۱۱…………………………………………………………………………………………………..۷۷نمودار ۴-۱۲…………………………………………………………………………………………………..۷۸نمودار ۴-۱۳………………………………………………………………………………………………….۷۹نمودار ۴-۱۴…………………………………………………………………………………………………۸۰ فصل اول کلیات تحقیق ۱-۱٫مقدمهطی دو دهه اخیر، بازار محوری بنیان اصلی آثار نوشته شده در زمینه بازاریابی بوده است.(تئودوسیو و همکاران، ۲۰۱۲) اکثریت این تحقیقات گسترده بر روی بازار محوری از دیدگاه رفتاری و فرهنگی متمرکز است. دیدگاه رفتاری بر روی فعالیت های ویژه ی مربوط به تولید و پخش و واکنش به هوش تجاری تأکید می کند.(کوهلی و جاورسکی، ۱۹۹۰) دیدگاه فرهنگی بر روی معیارها و ارزش های سازمانی تمرکز می کند که رفتارهایی سازگار با بازار محوری را ترویج کرده و شامل سه جزء هستند: مشتری مداری، رقیب محوری و هماهنگی میان وظیفه ای. (نارور و اسلتر، ۱۹۹۰)رابطه ی مثبت مفروض میان بازار محوری و عملکرد تجاری به صورت تجربی در بسیاری از مقالات و مطالعات تأیید شده است بعلاوه، این رابطه در شرایط گوناگون محیطی،…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 10:38:00 ق.ظ ]
|