عملکرد شغلی |
![]() |
زنجیره تامین سبز، رضایت شغلی کارکنان، بهرهوری عملیاتی و عملکرد سازمانی
۲-۶-۲-۶٫ زنجیره تامین سبز، رضایت شغلی کارکنان، بهرهوری عملیاتی و عملکرد سازمانی اگر مواد سمی ناامن را از فرایند تولید حذف کنیم باید این انتظار را داشته باشیم که تمام کارکنان احساس امنیت بیشتری را در کنار رضایت بیشتر از کارشان تجربه میکنند. این تصور درست است که اجرای مدیریت زنجیره تامین سبز و یا […]
رضایت شغلی و عملکرد شغلی، رضایت شغلی و عملکرد
اشتغال به کاری که عُرضه افراد تربیت شده در آن زمینه، بیش از تقاضای بازار کار است. اشتغال به کاری که افراد از آموخته های قبلی خود در آن کار، استفاده نمی نمایند. اشتغال به کاری که با خصوصیات شخصیتی فرد انطباق ندارد. اشتغال به کاری که پاسخگوی نیازها و رغبت های فرد نیست. دلایل […]
دیدگاه تعامل گرایان، رضایت شغلی و عملکرد
پیشرفت ۲-۳-۷-۳- مقیاس مجموعه شغل ایرونسون و همکاران (۱۹۸۹) مقیاسی برای رضایت کلی از شغل طراحی کردند که مؤلفه های آن جنبه های متعدد را شامل نمی شد. مقیاس مجموعه شغل از شاخص توصیفی شغل الگوبرداری شده بود. این مقیاس شامل ۱۸ مؤلفه است که ویژگی ها یا عبارت های کوتاهی درباره شغل را […]
کاربردهای نظری و عملی، عملکرد شغلی کارکنان
فصل پایانی این پژوهش به ارائهی نتایجی در مورد یافتههای پژوهش در رابطه با مسئله، سؤالات، و فرضیههای تحقیق میپردازد. همچنین به بحث در مورد کاربردهای نظری و عملی پژوهش خواهیم پرداخت و محدودیتهای پژوهش نیز بررسی خواهند شد. سرانجام، توصیههای کاربردی و پیشنهادهایی جهت انجام تحقیقات و پژوهشهای آتی بخش پایانی این فصل را […]
رضایت شغلی و عملکرد شغلی، رضایت شغلی و عملکرد
تواضع: رهبر معنوی نباید هیچگاه اجازه دهد که تکبر و دروغ بر وی مستولی شود. تنوع: رهبر معنوی نباید فرایند رهبری خود را تنها در کار و رسیدن به اهداف سازمانی یا گروهی خلاصه کند، بلکه باید فعالیتهای سرگرم کنندهای را برای پیروانش به کار گیرد تا علاوه بر تجدید قدرت برای کار، آنها را […]
عملکرد شغلی کارکنان، مدیریت منابع انسانی
این رویکرد بر ادراک کارکنان از توانمندسازی تمرکز می کند و چگونگی درک زیردستان و کارکنان را از توانمندسازی مورد بررسی قرار می دهد. طبق این رویکرد،
توزیع قدرت لزوماً به توانمند شدن کارکنان منجر نمی گردد، چرا که ممکن است کارکنان چنین تصوری نداشته باشند. این پیش فرض ها موجب می شود این رویکرد […]
عملکرد شغلی کارکنان، هوش هیجانی کارکنان
چه رابطه بین هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان(مطالعه موردی: راه آهن جمهوری اسلامی ایران- شهر تهران) وجود دارد؟۱-۴-۲-فرضیه اهم تحقیق:بین هوش هیجانی کارکنان و عملکرد آنان رابطه معنادار وجود دارد. 1-4-3- فرضیات اخص تحقیق:فرضیه اول: بین خودآگاهی و عملکردکارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران- شهر تهران رابطه معنادار وجوددارد.فرضیه دوم: بین خود مدیریتی و عملکردکارکنان […]
عملکرد شغلی چیست، نیازهای آموزشی
بطور کلی میتوان اهدافی را که آموزش در سازمانها دنبال میکند چنین شمرد: افزایش توانایی و رشد فردی کارکنان در جهت بالا بردن مهارتهای لازم برای انجام امور محوله آموزش مهارتهای جدید بجای مهارتهای منسوخ شده بهبود نگرش و دانش افراد متناسب با شغل سازمانی آنها افزایش مهارت و دانش کارکنان جهت ترفیع و ارتقای […]
رضایت شغلی و عملکرد شغلی، رضایت شغلی و عملکرد
۴-۵-۲ مطالعات وتحقیقات انجام شده در ۱۹۴۷ در رأی گیری راپر[۹۷] از ۳۰۰۰ کارگر یک کارخانه امریکایی پرسیده شد « آیا به طور کلی معتقدید که شغلتان واقعاً جالب و لدت بخش است یا خوب است، اما زیاد جالب نیست و یا بی روح و کسل کننده است؟ » بیش از دو سوم آن ها […]
عملکرد شغلی کارکنان، توسعه منابع انسانی
کار و صنعت دانست که نتیجه آن فن آوری و پیشرفت صنعتی امروز جهان را تشکیل می دهد اما سرعت تحولات در قرن ۲۰ آنچنان شتابدار بوده است که هر دهه آن را باید معادل قرنی به حساب آورد.بررسی تحولات دهه های گوناگون قرن ۲۰ نشان می دهد که تاکیدات صنعتی در آن از سوی […]
عملکرد شغلی کارکنان، هوش هیجانی کارکنان
۲-چه بخشی از ابعاد هوش هیجانی تاثیر بیشتری بر عملکرد کارکنان دارد؟۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهشدنیای امروز دنیای رقابتهای پیچیده اقتصادی است و در این میان سازمانهایی موفقند که کارکنان شایسته تری داشته باشند.پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که راز موفقیت افراد را باید در میزان هوش هیجانی آنها جستجو کرد.هوش هیجانی همانند چتری است […]
رضایت شغلی و عملکرد شغلی، رضایت شغلی و عملکرد
2-3) رضایت شغلییکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی[۶۰] می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، […]
عوامل تعیین کننده رضایت شغلی، فرآیند ارزیابی عملکرد
برمبنای نظریه سیستم های فرعی[۷۸] گلاسل و لیوگود[۷۹] (۱۹۹۷)، یک سازمان از سه سیستم فرعی زیر تشکیل می شود: سیستم فرعی فرهنگی، سیستم فرعی اجتماعی، و سیستم فرعی فنی.سیستم فرعی فرهنگی، دربرگیرنده هویت و سیاست های کلی سازمان است. در حوزه بحث مدیریت منابع انسانی، این سیستم فرعی به معنای ارزش ها و ویژگی های […]
رضایت شغلی کارکنان، معیارهای عملکرد
این مدل مدعی است که میزان تلاش فرد برای انجام یک کار به دو عامل بستگی دارد :* پاداش که شامل پاداشهای خارجی مثل پرداختها و داخلی مثل احساس موفقیت می شود.* سطح مطلوبیت پاداش برای تامین رضایت شغلی فرد.بنابراین با افزایش کمیت پاداشهای دریافتی و همچنین ارائه پاداشهای مطلوبتر؛ می توان انگیزش و در […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 05:25:00 ق.ظ ]
|