پایان نامه ارائه مدلی جهت انتخاب تامین کننده لجستیک معکوس با استفاده از رویکرد تلفیقی تکنیک گروهی DEMATEL و VIKOR در محیط فازی

چکیده:با پیشرفت کنونی صنایع، بازگشت و استفاده مجدد از محصولات استفاده شده به یکی از فعالیت های مهم لجستیکی صنایع تولیدی مبدل گردیده است. این امر منجر به ایجاد قوانین در این زمینه و همچنین افزایش آگاهی در بین مردم به منظور حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات شده است.با توجه به نیازهای تخصصی در […]

پایان نامه ارائه مدلی جهت انتخاب تامین کننده لجستیک معکوس با استفاده از رویکرد تلفیقی تکنیک گروهی DEMATEL و VIKOR در محیط فازی

چکیده:با پیشرفت کنونی صنایع، بازگشت و استفاده مجدد از محصولات استفاده شده به یکی از فعالیت های مهم لجستیکی صنایع تولیدی مبدل گردیده است. این امر منجر به ایجاد قوانین در این زمینه و همچنین افزایش آگاهی در بین مردم به منظور حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات شده است.با توجه به نیازهای تخصصی در […]

تاریخچه مدیریت تولید و زنجیره تامین

۲-۳-۲٫ تاریخچه مدیریت تولید و زنجیره تامین در ابتدا تولید محصولات صنعتی به شکل دستی و در کارگاههای مستقل انجام می‌گرفت و از آنجایی که استاندارد خاصی برای قطعات و محصولات وجود نداشت هر کارگاه محصولی منحصر به فرد تولید می‌کرد. حتی دو محصول مشابه نیز دقیقاً با یکدیگر یکسان نبودند. از آنجایی که هر […]

در سازمان ها، برنامه ریزی

کار گرفته میشونددر حالی که مدل های چندشاخصه به منظور انتخاب گزینه برتر استفاده میشوند. (اصغرپور،۱۳۸۷) گروه تصمیم گیرندگان: گروه تصمیم گیرندگان متشکل از خبرگان یا کارشناسان خاص است که در مورد مسئله مورد بررسی، دارای علایق و وجوه مشترک بوده و همگی مایل به حل آن میباشند. گروه تصمیم گیری ممکن است […]

الگوریتم ژنتیک، نتایج محاسبات

 موضوعاتی که به آن توجه شده درخصوص جنگل‌داری، مواد، نظامی و خدماتی می‌باشد. جدول ۲-۴- برنامه‌های کاربردی از مدل‌های شبکه مکان‌یابی تسهیلات پویا و گسسته(اروپادی جوچیم،۲۰۱۲) ۲-۵- طراحی یکپارچه شبکه لجستیک مستقیم – معکوس در سال‌های اخیر تعداد کمتری از مقالات به مسئله‌ی طراحی شبکه لجستیک با در نظر گرفتن جریان مستقیم و معکوس به صورت […]

مدیریت زنجیره تامین، اتحادهای استراتژیک

۲-۳-۱٫ تعریف مدیریت زنجیره تامین از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین تعاریفی وجود دارد که در زیر به چند نمونه اشاره شده است:زنجیره تامین زنجیره‌ای است که همه فعالیت‌های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف‌کننده را شامل می‌شود . درباره جریان […]

مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان، ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین

 ۱-۱ – مقدمه:در سال های اخیر، به همگرایی بین زنجیره های تأمین و پایداری توجه شده است. تمرکز بر روی زنجیره های تأمین، گامی به سوی پذیرش و توسعه وسیع پایداری است. چراکه زنجیره تأمین، محصول را از مراحل ابتدایی مواد خام تا تحویل به مشتری نهایی مد نظر دارد(لینتون و همکاران،۲۰۰۷). علاوه بر حوزه […]

مقاله (پایان نامه) : مراحل تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی

مراحل تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی ۱- تولید ایده: مهم‌ترین دستاورد پژوهش، «تولید ایده[۱]» است. نخستین پرسشی که مطرح می‌شود آنست که «ایده» را چگونه باید تولید کرد؟ راه‌های متعددی برای تحقق این هدف در بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد. فرض کنیم که ما در صدد تولید کالای جدیدی هستیم که نظیر آن در بازار وجود ندارد. مراکز […]

مدل معادلات ساختاری، اجزای سرمایه فکری

احتمالی و آن هم از نوع در دسترس بودن یعنی شرکت هایی که امکان جمع آوری نمونه را به ما می­دهند استفاده شده است. که بر طبق این شیوه ۱۰ شرکت تولید کننده نرم افزار که در این صنعت هم بسیار فعال می باشند با تلاشهای انجام شده انتخاب شده است. لازم به ذکر است […]

مقدمه فرآیند مدیریت پرتفوی، مجموعه­ای منسجم از مراحلی است که پرتفوی مناسب را برای رسیدن به اهداف سرمایه­گذاری و حفظ آن، می­سازد. ساخت پرتفویی که مطابق با میزان ریسک­پذیری سرمایه­گذار […]

مدیریت زنجیره تامین، زنجیره تامین ناب

مدیریت زنجیره تامین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تامین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ گویی و کارایی برای موفقیت در بازار (تینگ چی، ۲۰۰۶).تحقیقات بسیاری پیرامون مدیریت زنجیره تامین[۱] صورت پذیرفته‌است تا مشخص سازد ساختار زنجیره تامین مناسب شرایط مختلف چیست (همانند […]

مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی، ارزیابی کیفیت خدمات

تمرکز بر تحویل خدمات تمرکز بر تحویل کالاو خدمات تحت پوشش قرار ندادن تأثیرات توسعه تکنولوژی مانند فناوری اطلاعات بر روی تحویل خدمت داشتن کانال­های اطلاعاتی بهتر وسریع­تر 2-4- پیشینه تجربی۲-۴-۱- پیشینه تجربی کیفیت خدمات در زنجیره تأمین خارج از ایرانادبیات تحقیق در مورد کیفیت­خدمات یک مبنای مفهومی قوی برای درک کیفیت­ خدمات در زنجیره […]

ارزیابی کیفیت خدمات، بهبود کیفیت خدمات

علی­محمدلو و همکاران (۱۳۹۱) به بررسی «طراحی چارچوبی برای اندازه­گیری کیفیت خدمات در زنجیره تأمین» پرداخته­اند. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیتی، پیمایشی– تحلیلی و مبتنی بر جمع­آوری داده­های عملیاتی است. جامعه تحقیق، صنعت خودروسازی کشور است.به صورت نمونه­گیری قضاوتی یک نمایندگی فروش برای هر مدیر فروش و یک مشتری برای […]

دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده مدیریت و حسابداری پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک موضوع: نگرش مدیران شرکت­های کوچک و متوسط نسبت به تأثیر اتحاد استراتژیک بر عملکرد در صنعت […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...