پروژه بررسی میران عزت نفس در دانش اموزان مدارس دولتی و غیر دولتی

مقدمه نیاز جامعه انسانی به شناخت عزت نفس و رشد و ارتقا عزت نفس خود در این زمان از هر زمان بیشتر شده است. تغییر تحولات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی این دوره به شکلی است که برای براورده شدن نیازها و کنار امدن با دنیای پیچیده رو به تحول کنونی احتیاج به اتکای درونی محکم و عزت نفس قوی داریم. عزت نفس یک شاخص بسیار مهم در شخصیت افراد است که با مقدار ارزشی که ما به خود نسبت می دهیم و فکر می کنیم دیگران برای ما قائل هستند گفته می شود .عزت نفس از جمله مفاهیمی است که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته است، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علماء و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند…

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش معنوی و انگیزه کاری دبیران مدارس دولتی دوره دوم متوسطه

چکیده:هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی با انگیزه کاری دبیران درمدارس دولتی متوسطه دوره دوم شهرستان کامیاران بود. روش پژوهش توصیفی و همبستگی می­باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران به تعداد ۲۰۳ نفر بوده و حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان به تعداد ۱۲۹ آزمودنی ( ۶۷نفر مرد و ۶۲ نفر زن) برآورد گردید. روش نمونه­گیری با استفاده از نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای نسبی انجام شد. به منظور جمع­آوری مبانی نظری و سوابق پژوهشی از روش مطالعه کتابخانه­ای استفاده شد و جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه های هوش معنوی هیلدبرانت و انگیزه کاری محمد آقاجاری استفاده گردید. برای تعیین روایی پرسشنامه­ها از روش روایی محتوایی و از دیدگاه­های اساتید رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه، و متخصصان آموزش و پرورش استفاده گردید. برای سنجش پایایی پرسشنامه­ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده…

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش معنوی و انگیزه کاری دبیران مدارس دولتی دوره دوم متوسطه

چکیده: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی با انگیزه کاری دبیران درمدارس دولتی متوسطه دوره دوم شهرستان کامیاران بود. روش پژوهش توصیفی و همبستگی می­باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران به تعداد ۲۰۳ نفر بوده و حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان به تعداد ۱۲۹ آزمودنی ( ۶۷نفر مرد و ۶۲ نفر زن) برآورد گردید. روش نمونه­گیری با استفاده از نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای نسبی انجام شد. به منظور جمع­آوری مبانی نظری و سوابق پژوهشی از روش مطالعه کتابخانه­ای استفاده شد و جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه های هوش معنوی هیلدبرانت و انگیزه کاری محمد آقاجاری استفاده گردید. برای تعیین روایی پرسشنامه­ها از روش روایی محتوایی و از دیدگاه­های اساتید رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه، و متخصصان آموزش و پرورش استفاده گردید. برای سنجش پایایی پرسشنامه­ها از ضریب آلفای کرونباخ…

سازمان های غیر دولتی، رویکرد میان رشته ای

نتایج نشان دهنده این است که میانگین نمرات وضعیت موجود مهارت های تربیت شهروندی معلمان رشته علوم انسانی (۱۲۷/۴۳) به طور معناداری بالاتر از میانگین نمرات وضعیت موجود مهارت های تربیت شهروندی معلمان رشته غیرعلوم انسانی (۱۱۴/۱۰) می باشد .اما بین میانگین نمرات وضعیت مطلوب مهارت های تربیت شهروندی معلمان رشته علوم انسانی (۲۵۰/۸۲) ومیانگین نمرات وضعیت مطلوب مهارت های تربیت شهروندی معلمان رشته های غیر علوم انسانی (۲۴۹/۷۰) تفاوت م

عناداری مشاهده نشده است .برون (۱۹۹۶) در کانادا به بررسی شهروند مطلوب پرداخته است و ویژگی های نظیر توانایی برای مذاکره و مشارکت با دیگران، احترام به تفاوت ها و تضادها، گوش دادن سازنده به دیگران، بیان عقاید و ایده ها، داشتن عقاید مستقل، عقل مستقلانه و مسئولیت پذیری، دانش درباره نحوه عملکرد دولت و آگاهی از عقاید و دیدگاهای سیاسی را برای…

انواع مهارت های زندگی، سازمان های غیر دولتی

آموزش شهروندی به عنوان یک واقعیت اجتماعی از مولفه های نظام دموکراسی- سیاسی و شاخص کلیدی برای تحقق دموکراسی در حوزه عمومی جامعه مدنی است. آموزش شهروندی به عنوان یک واقعیت اجتماعی در ساختار فرهنگی جامعه ایران در قالب سه شکل ” امتناع شهروندی” و” امکان شهروندی”و” ایجاب شهروندی” رشد کرده است. فرایند آموزش شهروندی به عنوان یک واقعیت تربیتی شامل مقتضیاتی است که در هر دوره ای ازجامعه باید به افرادآن جامعه که عضویت دارند و مطالبات معینی را دنبال می کنند ارائه داد.درواقع زمینه های اصلی و شکل دهنده تربیت یا آموزش شهروندی شامل سنت تاریخی، موقعیت جغرافیایی، ساختار اجتماعی و سیاسی، نظام اقتصادی و گرایش های نوین جهانی می باشد.در واقع سیر تحولاتی آموزش شهروندی از بعد تربیتی در ساختار جامعه ایران از یک سابقه و قدمت تاریخی بسیار غنی…

ادارات دولتی، حقوق اجتماعی

اگرچه تعاریف مختلف و زیادی از فساد ارائه شده است اما وجه مشترک تمام این تعاریف آن است که در محیط فاسد حقوق اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شهروندان نادیده گرفته می‌شود و یا حق مسلم فرد یا گروهی به آسانی پایمال یا به ناحق به دیگری یا دیگران واگذار می‌گردد. ۲-۲-۲- سطوح فساد فساد عمدتاً در دو سطح صورت می‌گیرد:سطح اول، مفاسدی است که عمدتاً با نخبگان سیاسی مرتبط بوده و کارمندان عالیرتبه و مقامات ارشد دولت‌ها درگیر این نوع فساد هستند. تعبیر «فساد بالانشینان یقه سفید» را در این سطح می‌توان به کار‌گرفت.فساد در سطح دوم، میان کارمندان رده پایینی است که در این نوع مفاسد، رشوه‌های عمومی و کارسازی‌های غیر‌قانونی صورت می‌گیرد. فساد در سطح دوم عمدتاً با بخش خصوصی و جامعه درگیر و در ارتباط است(ربیعی،۱۳۸۳، ۳۱). ۲-۲-۳- انواع فساد…

مسئولیت اجتماعی سازمان، سازمان های غیر دولتی

شرکت‌های در این دسته از قانون و رسوم متعارف و استانداردهای عموماً پذیرفته شده، هرگز تبعیت نمی‌کنند. شرکت‌هایی که به قاچاق کالا مبادرت می‌ورزند و یا شرکت‌هایی که در صدد استثمار کارگران مهاجر هستند و اغلب از ضوابط قانونی مانند سلامتی و ایمنی، دستمزد و ساعات کار، تخطی می‌کنند، در این دسته جای دارند.دسته دوم: دارای حداقل مسئولیتشرکت‌های این دسته، دارای حداقل درگیری با قوانین دولتی و محلی هستند. به عبارت دیگر، این شرکت‌ها تا حدودی از قوانینی چون: ایمنی تولید، حداقل دستمزدها، فرصت‌های استخدام برابر، سلامتی کارگران و … سرپیچی می‌کنند و در صورتی که اجبار و الزام قوانین دولتی نباشد، این موارد را نه تنها رعایت نمی‌کنند، بلکه رعایت آن را هزینه‌ای اضافی برای خود می‌بینند. فراتر از این مخاصمه قانونی، آن‌ها درگیر هیچ نوع فعالیتی نیستند که بشود اسم آن…

حقوق بشر دوستانه، های غیر دولتی

بنظر می رسد ، خیانت جنگی تنها جلب اعتماد نیست ،بلکه این اعتماد باید برمبنای وضعیتی کسب شود که وجود خارجی ندارد ، به عبارتی عنصر تظاهر را به همراه داشته باشد .مانند تظاهر به وضعیت غیر رزمنده از سوی یک نظامی و یا تظاهر به قصد مذاکره ، در صورتی که واقعا چنین قصدی نباشد .با چنین تفسیر مضیقی از خیانت جنگی ، وضعیت سپر انسانی کاملا مجزا می گردد ،زیرا در این مورد اهداف و اشخاصی که واقعا مورد حمایت هستند مورد سوء استفاده قرارمی گیرند ، مثلا از یک بیمارستان که واقعا مشمول حمایت است استفاده ی نظامی شود .در هر صورت ایجاد سپر انسانی را می توان به سادگی حیله ی نامشروع دانست که نتایج اسف باری برای غیر نظامیان به همراه دارد.چنانچه چنین حیله ی نامشروعی ، به…

سازمان های غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد

معتاد کردن اطفال به شیوه مستقیم بدین طریق است که شخص معمولاً بزرگسال، مستقیماً و بلاواسطه با انگیزه و به قصد معتاد کردن اطفال، باعث اعتیاد آنان به مواد مخدر یا مواد روان­گردان می­گردد. این شیوه اغلب توسط قاچاقچیان، معتادان بزرگسال و معتادان همسال صورت می­پذیرد که معمولاً با اهداف مالی، جنسی، روانی و در مورد قاچاقچیان اغلب با علم به اینکه کودکان از پرداخت جریمه نقدی و محکومیت­های طولانی مدت معاف هستند، انجام می­گیرد.[۹۷]در باب معتاد کردن به شیوه غیرمستقیم، از علل اعتیادزایی بحث می­شود که به صورت مع­الواسطه به کشیده شدن اطفال به اعتیاد منجر می­گردد. از جمله علل و عوامل اعتیادزا برای کودکان می­توان به علل جسمی( توارث، ژن، نژاد، جنسیت، سن و وضع جسمانی از نظر مصرف داروهای مسکن)، علل روانی ( اختلالات روانی، هیجانات ناگهانی،فشار روانی ناشی از…

سازمانهای دولتی، تجدید نظرخواهی

بزه دیدگان بایستی حق رسیدگی‌های بدون تأخیر غیر معقول را داشته باشند. یکی از بزرگترین مضیقه‌هایی که بزه دیدگان در فرآیند رسیدگی جنایی با آن روبرو هستند، تأخیر از برنامه‌زمانی رسیدگ یدادگاه می‌باشد. همچنانکه متهمان حق رسیدگی و محاکه سریع را دارند،‌ بزه دیدگان نیز بایستی چنین حقی داشته باشند. تأخیر ممکن است گاهی بعنوان یک تاکتیک دفاع استفاده شود. زمانیکه روند رسیدگی یک پرونده طولانی می‌شود، ممکن است که شهود تغییر مکان دهند، فوت نمانیدف از ادای شادت دلسرد شوند یا اینکه قادر به یادآوری کامل واقعیت نشوند. اثر تعویق رسیدگی به پرونده، برای بزه‌دیدگان نیز مشکل‌آفرین خواهد بود، بالاخص بزه‌دیدگانی که ممکن است بواسطه مرور زمان دچار زوال حافظه شده یا اینکه ]از نظر[ سلامتی دچار مشکل می‌شوند. حق همراهی و معیت شخص منتخب بزه دیده با وی در کمیسیونهای اداری…

پایان نامه نقش سازمانهای غیر دولتی

نقش سازمانهای غیر دولتی به دلایل متعدد، سازمان های غیر دولتی، منبع عمده دولت های ملی و محلی در گسترش راهبردهای پیشگیری محسوب می شود. این سازمان ها که متخصصین ویژه در حوزه های خاص دارند (مانند، اصول اخلاقی پلیس، کودکان خیابانی، خدمات توانبخشی)، به عنوان حامیان و تدمین کنندگان خدمات شهروندان در محل فعالیت دارند، (مانند پناهگاه های بانوان یا خدمات مشاوره حقوقی) و به خاطر جایگاه غیردولتی که دارند بیشتر مورد حمایت گروه های محلی قرار می گیرند. سازمان های غیر دولتی اغلب انعطاف پذیر و قابل تغییرند و در صورت وجود منابع این امکان برای آنها فراهم است که برنامه های جدید و پروژه های آزمایشی را سریع آغاز کنند. علاوه بر این آنها می توانند برای اجرای سیاست های جدید دولت، از طریق ایجاد نهادهای لازم کمک کنند. این…

نقش سازمانهای غیر دولتی

نقش سازمانهای غیر دولتی به دلایل متعدد، سازمان های غیر دولتی، منبع عمده دولت های ملی و محلی در گسترش راهبردهای پیشگیری محسوب می شود. این سازمان ها که متخصصین ویژه در حوزه های خاص دارند (مانند، اصول اخلاقی پلیس، کودکان خیابانی، خدمات توانبخشی)، به عنوان حامیان و تدمین کنندگان خدمات شهروندان در محل فعالیت دارند، (مانند پناهگاه های بانوان یا خدمات مشاوره حقوقی) و به خاطر جایگاه غیردولتی که دارند بیشتر مورد حمایت گروه های محلی قرار می گیرند. سازمان های غیر دولتی اغلب انعطاف پذیر و قابل تغییرند و در صورت وجود منابع این امکان برای آنها فراهم است که برنامه های جدید و پروژه های آزمایشی را سریع آغاز کنند. علاوه بر این آنها می توانند برای اجرای سیاست های جدید دولت، از طریق ایجاد نهادهای لازم کمک کنند. این…

پایان نامه سبک تفکر اجرایی با پذیرش تغییر سازمانی مدیران مدارس

اهمیت و ضرورت تغییر در سازمان امروزه ضرورت ایجاد تغییر و نوآوری شناخته شده و هیچ مدیری نمی تواند به مدت طولانی نسبت به نوآوری بی توجهی نشان دهد و واقعیت این است که وجود تغییر در مدارس مشهود است و مدیران باید با شهامت، نوآوری ها را بپذیرند و بدانند که هستی نظام آموزش و پرورش وابسته به تغییر و نوآوری است. همانگونه که صافی ( ۱۳۷۶ ) می گوید: “از سازمانهایی که امروزه بیش از سایر سازمان ها در زمینه پرورش خلاقیت و نوآفرینی مسئولیت دارند، سازمان آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش زیر بنای اصلی و عمده ی شخصیت و دیدگاه های مردمی و رشد ابعاد وجود آدمی است”.تغییر سریع جوامع به علت دانش و تکنولوژی، تغییر نگرش ها و نیازهای مردم، تغییر در روابط انسانی، و تغییر…

خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی در ایران

خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی در ایران خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی در ایران از سه جنبه می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. الف) هزینه های تحمیل شده بر دولت شامل: – اتلاف هزینه جاری اداره موسسات آموزشی توسط دولت – اتلاف سرمایه‌گذاریهای ثابت برای احداث و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی ب) هزینه‌های تحمیل شده بر خانواده شامل : – اتلاف هزینه‌های مستقیم آموزشی مانند تامین نوشت‌افزار و سایر وسایل تحصیل،‌پرداخت شهریه، حق ثبت نام و کمکهای اتفاقی به مدارس – اتلاف هزینه حمل و نقل و ارتباطات برای رفت و آمد دانش‌آموز به مدرسه ج) خسارتهای وارده به دانش‌آموز شکست خورده شامل: هزینه‌ فرصت از دست رفته بر اثر دیرتر راه یافتن به بازارکار (نفیسی،۱۳۷۱، ۳۴) امّا در مورد بودجه اختصاصی داده به آموزش و پرورش،‌شواهد حاکی از این است که :…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...