استفاده از فناوری، مدل پذیرش فناوری

 شکل ۲-۵: مدل پذیرش فناوری اولیه دیویس ۲-۹- مدل پذیرش فناوری TAM و RFIDدر راستای توسعه و بررسی پذیرش فناوری RFID توسط کارکنان، TAM به‌عنوان مدل اولیه تحقیق استفاده خواهد شد. دلیل استفاده از این مدل به این خاطر است که تا کنون در صنعت‌های مختلف بر روی فناوری‌های گوناگون تحقیق شده است. تاکنون پژوهش‌های زیادی […]

استفاده از فناوری، مدل پذیرش فناوری

میان مصرف‌کنندگان افزایش داد. به طور خاص، این تجربه نقش مهمی را در روند رضایت مصرف‌کنندگان بازی خواهد کرد. در واقع جذاب کردن محیط خرید می‌تواند ارزش افزوده‌ای به کالاها و خدمات ارائه شده در فروشگاه بیفزاید[۱].بسیاری از فروشگاه‌ها تمرکز خود را بر روی انتخاب بهترین المان لذت‌بخش بر روی پایانه فروش برای مشغول نگه‌‌داشتن […]

به عنوان یک استراتژی، مدل پذیرش تکنولوژی

به تلاش شناخته شده‌ای که شخص برای یادگیری تکنولوژی صرف می‌کند . و در این پژوهش نیز با فرض اینکه بازاریابی ویروسی پدیده ای نوین در کسب و کار ایران است و افراد از یک طرف برای معرفی های حضوری و بازاریابی دهان به دهان متقاعد میشوند از طرف دیگر سر و کارشان با شبکه […]

مدل پذیرش تکنولوژی، بازاریابی شبکه ای

استفاده (EOU) تعریف می‌شده است مطابق گفته دیوویس، فایده درک شده برمی‌گردد به بررسی‌های ذهنی اشخاص از فایده‌هایی که تکنولوژی به آنها عرضه می‌دارد. (EOU) سهولت استفاده برمی‌گردد به تلاش شناخته شده‌ای که شخص برای یادگیری تکنولوژی صرف می‌کند . و در این پژوهش نیز با فرض اینکه بازاریابی ویروسی پدیده ای نوین در کسب […]

مدل انتشار نوآوری، مدل پذیرش فن آوری

برخی از محققین معتقدند که مدل پذیرش فن‌آوری، مشابه مدل انتشار نوآوری است. اگرچه مدل پذیرش فن آوری همان سازه‌های مدل انتشار نوآوری را بکار نبرده است اما دوسازه سودمندی استنباط شده و سهولت کاربرد استنباط شده به دو سازه مزیت نسبی و پیچیدگی مدل راجرز نزدیک است(مور و بن باسات، ۱۹۹۱).پس از ارائه مدل […]

استفاده از فناوری، مدل پذیرش فناوری

بر اساس مدل پذیرش فناوری دیویس [۱۶] TAM که در سال ۱۹۸۹ ارائه شد ، دو متغیر سهولت استفاد درک شده یا PEOU [17] و سودمندی درک شده یا PU [۱۸] نگرش افراد درباره یک فناوری، تمایل و قصد استفاده از فناوری و در نهایت رفتار واقعی در استفاده از فناوری را تعیین و تبیین […]

استفاده از فناوری، مدل پذیرش فناوری

۱-۴-۲ اهداف علمی هدف علمی این تحقیق ، سنجش شاخص های اعتبار ، اعتماد ، سازگاری ، سهولت کاربرد ، سودمندی درک شده بر نگرش و نیت و قصد استفاده ، در رزرواسیون اینترنتی هتل ها می باشد . ۱-۴-۳ اهداف کاربردی هدف کاربردی تحقیق مشخص کردن تاثیر نقش مثبت حضور فعال تر هتل ها […]

مدل پذیرش تکنولوژی، مدل پذیرش فناوری

مدل پذیرش تکنولوژی و مدل توسعه‌یافته پذیرش تکنولوژی حداقل در بیست‌وچهار مطالعه و بررسی تجربی اعتبار سنجی شده و قابلیت اطمینان و پایایی این مدل‌ها به اثبات رسیده است (فرانکی و دی ویر، ۲۰۰۹).در تکمیل مدل پذیرش تکنولوژی ویکی‌پدیا (۲۰۰۶) عامل “هنجار درونی ” را به‌عنوان عامل پیش‌بینی کننده رفتار کاربران در نظر گرفت و […]

مدل ثانویه پذیرش فناوری، استفاده از فناوری

احساس منفی یا مثبت فردی(ناشی از ارزیابی) درباره انجام رفتاری مشخص(فیشن و آیزن ۱۹۷۵) اگر چه مدل TAM با نمونه های مختلف و در موقعیت های گوناگونی آزمون شده و اعتبار آن در توضیح پذیرش و استفاده از سیستم های اطلاعات تأیید شده است، با این حال مدل های توسعه یافته بسیاری برای مدل TAM […]

اشترنبرگ: مدل مثلث عشق

اشترنبرگ: مدل مثلث عشق ازدواج را می توان یکی از مهم ترین تصمیم گیری ها در زندگی هر فرد دانست و رضایتمندی از ازدواج یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده ی کیفیت زندگی و سلامت روانی هر فرد می باشد. یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده ی رضایتمندی از رابطه زناشویی، عشق و […]

مدل‌های کیفیت زندگی و ارتباط آن با بهزیستی ذهنی

سوالی که در این ارتباط مطرح می‌شود این می‌باشد که کیفیت زندگی، شبیه چه چیزی است و اساساً کیفیت زندگی یعنی چه؟ در این ارتباط دو مدل وجود دارد. مدل” زندگی شاد” از وینهوون که متخصصان را قادر می‌سازد تا حد متوسط کیفیت زندگی در سطح ملی را، در سرتاسر کشورهای جهان محاسبه کنند. […]

پایان نامه روانشناسی : مدل‌های کیفیت زندگی و ارتباط آن با بهزیستی ذهنی

سوالی که در این ارتباط مطرح می‌شود این می‌باشد که کیفیت زندگی، شبیه چه چیزی است و اساساً کیفیت زندگی یعنی چه؟ در این ارتباط دو مدل وجود دارد. مدل” زندگی شاد” از وینهوون که متخصصان را قادر می‌سازد تا حد متوسط کیفیت زندگی در سطح ملی را، در سرتاسر کشورهای جهان محاسبه کنند. […]

نظریه ­های افسردگی – مدل زیر سیستم­های شناختی متعامل

نظریه ­های افسردگی – مدل زیر سیستم­های شناختی متعامل تیزدل (۱۹۹۳؛ به نقل از قاسم‌زاده، ۱۳۷۹) درباره رابطه بین هیجان و شناخت در اختلالات خلقی (افسردگی) نظریه‌ای را مطرح کرده است که به نام نظریه «زیرسیستم­های شناختی متعامل» معروف است. در این چارچوب برای هر نوع اطلاعات، ذخیره‌های حافظه‌ای جداگانه وجود دارد و جمعاً نه […]

یک مدل تصویری از سبک‌های هویت

(وایت و همکاران، ۲۰۰۸) برای درک بهتر چارچوب مفهومی سبک هویت یک مدل تصویری ارائه داده‌اند. این مدل بر ماهیت دو گانه طبقه بندی سبک‌های هویت تأکید می کند و منبع تفاوت یعنی «تعهد / کاوشگری» را نشان می دهد. افرادی که دارای پایگاه های هویت موفق و مهلت خواه هستند، بیشتر از سبک هویت […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...