مراکز پیش از دبستان |
![]() |
پایان نامه تعیین میزان انطباق عنصر زیبایی شناختی رنگ در مراکز پیش از دبستان با دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور
فصل دوم ادبیات پژوهش بخش اول) پیشینه نظری زیبایی شناختی زیبایی در مفهوم مطلق آن خالق هنر است. زیبایی که امروزه از مباحث عمدهی فلسفی و هنری است از دیرباز در انواع هنر نقشی بسزا داشته است. اگرچه به صورت شخصی و جداگانه و تحت عنوانی ویژه مورد بحث قرار نگرفته است که در هنرهای بحث زیبایی و جمال دراندیشههای اسلامی سابقهای طولانی داشته و مطرح شده است(یزدانی،۱۳۸۲،ص۲۱). «تنها آنچه زیباست شایسته دوست داشتن است و آن چه زیبا نیست در خور دوست داشتن نیست» (تواکو، ترجمه بینا، ۱۳۹۰، ص ۱۹). اهمیت زیبایی شناختی و محیط از دیدگاه اسلام و قرآن سپاس خدای را که تجلیات جمالش بر هستی از ملک و ملکوت سایه افکنده و فیض جاریش همگان را شامل گشته است. از ازل با سیمای جمال و جلالش هر چه زیباتر…
پایان نامه میزان انطباق عنصر زیبایی شناختی نور در مراکز پیش از دبستان با دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور
اهمیت زیبایی شناختی و محیط از دیدگاه روانشناسی فردریک فروبل از دیرباز مربیان هوشمند و آفریننده همواره به اثرات محیط زیست کودکان بر رشد آنان توجه داشته اند. فردریک فروبل (ابتدای قرن نوزدهم) طراحی محیط و فضا سازی برای کودکان را با طراحی فضای سبز و باغ که پیوسته در حال تغییر است مقایسه میکرد. فضاهایی تخیل پرور و راهنمای تخیلات و رفتار کودکان. (لیندون، ترجمه دهقانی، ۱۳۸۹، ص۲۳) مارگارت مک میلان یک قرن بعد مارگارت مک میلان پیشگام ایجاد و تاسیس مهدکودک در انگلستان میگفت «میخواهیم محیطی بسازیم که در آن آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر باشد و همین که کودک در چنین محیطی قرار گرفت، بدون تلاش دیگری، چیزهای فراوان بیاموزد.» (لیندون، ترجمه دهقانی، ۱۳۸۹، ص ۲۴) مونته سوری ماریا مونته سوری در همه نوشتهها و آثار خود بر نقش محیط…
پایان نامه بررسی انطباق عنصر زیبایی شناختی فرم در مراکز پیش از دبستان
آون این نظریه را پذیرفته بود که تمام افراد آزاد متولد شده و این اعتقادات و تعلیمات محیط یعنی اشراف محیط است که افراد را متفاوت بار میآورد(فضائلی،۱۳۸۶، ص ۳۱). مازلو مازلو پدر روحانی روانشناسی انسانگرایی برای فهم و شناخت بالاترین استعدادهای بالقوه که انسانها میتوانند در خود پرورش دهند نمونه کوچکی از اشخاص را که از نظر روانی افراد برجستهای بودند را مورد مطالعه قرار داد تا تفاوت آنها را با کسانی که از نظر سلامت روانی متوسط یا بهنجار بودند تعیین کند. به عقیده مزلو هر فرد دارای گرایش ذاتی برای رسیدن به خودشکوفایی است این حالت یعنی بالاترین سطح نیاز انسان شامل استفاده فعال از همه خصایص و قابلیت ها، یعنی به فعلیت در آوردن تمامی استعدادهای بالقوه است. برای خود شکوفا شدن، ارضای نیازهایی که در سطوح پایین سلسله…
پایان نامه ارشد سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی
عنوان کامل پایان نامه : بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن ۱-۶ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیقتعریف نظریرویکردآموزشی: نوع نگاهی که هر یک از ما نسبت به زندگی، انسان و آموزش داریم، رویکرد آموزشی مارا تعیین می کند. این نوع نگاه تحت تاثیر یک فلسفه فکری، یک مکتب روانشناسی وسیاست مرتبط و هماهنگ با آن است. رویکرد آموزشی خبر از یک جریان یک پارچه و هماهنگ می دهد که ارکان با روش، اجرا، برنامه های کاری در تضاد نیست. (یوسفی،۱۳۹۱، ص۱۲)رویکرد آموزشی رجیوامیلیا: رویکردی پروژه محور از کشور ایتالیا است. این الگو ضمن توجه به علاقه هر کودک، بر آموزش از طریق فرایند مشاهده[۱]، مشارکت گروهی [۲]، ارتباطات متقابل با سایر کودکان، والدین، مربیان…
پایان نامه بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان
مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن
عنوان کامل پایان نامه : بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن ۱-۳ اهمیت وضرورت پژوهشتوجه به آموزش در دوران کودکی از دیرباز در نوشته های فلاسفه و پژوهشگران رشد کودک مشهود بوده است. این نوشته ها که به زمان کومنیوس، لاک و روسو مربوط می شوند، تاثیرات عمده ای بر کار متخصصان تعلیم و تربیت دوران کودکی داشته اند. (آلن وهارت، ترجمه:نظری نژاد، ۱۳۷۰، ص۴۱)در طول تاریخ آموزش پیش دبستانی، برنامه های مهدکودک اولیه بر پایه عقاید اریکسون و گزل و برنامه های جبرانی برای کودکان فقیر بر اساس عقاید هانت، پیاژه و بیجو استوار است. بنابراین، تاکیدهای برنامه آموزش پیش دبستانی با زمان، جمعیت ها و اولویت ها تغییر می کند و تاکیدهای آموزشی…
پایان نامه بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن
عنوان کامل پایان نامه : بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن ۱-۳ اهمیت وضرورت پژوهشتوجه به آموزش در دوران کودکی از دیرباز در نوشته های فلاسفه و پژوهشگران رشد کودک مشهود بوده است. این نوشته ها که به زمان کومنیوس، لاک و روسو مربوط می شوند، تاثیرات عمده ای بر کار متخصصان تعلیم و تربیت دوران کودکی داشته اند. (آلن وهارت، ترجمه:نظری نژاد، ۱۳۷۰، ص۴۱)در طول تاریخ آموزش پیش دبستانی، برنامه های مهدکودک اولیه بر پایه عقاید اریکسون و گزل و برنامه های جبرانی برای کودکان فقیر بر اساس عقاید هانت، پیاژه و بیجو استوار است. بنابراین، تاکیدهای برنامه آموزش پیش دبستانی با زمان، جمعیت ها و اولویت ها تغییر می کند و تاکیدهای آموزشی…
وظیفه مهدکودک و مراکز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر
مربیان باید این حس اجتماعی نوشکفته را به سوی دیگری هدایت کنند و مادر را نیز آگاه سازند که این رغبت را به سوی پدر هدایت کند. تا با توافق وی نحوه زندگی کودک را تثبیت کنند. افزون بر آن باید کودک را برای پذیرفتن برادران یا خواهران کوچکتری که خواهد داشت آماده سازند. این نکته ای است که اغلب نادیده می انگارند، حال آنکه تاثیر فراوانی در سبک زندگی کودک دارد (منصور، ۱۳۷۱). کودکان ناسازگار معمولاً هدف مخربی دارد که این گزاره تئوری آدلر را درایکرز (۱۳۷۸) در قالب جدول ۲-۴ بیان کرده اند. جدول شماره ۲-۴-تشخیص هدفهای کودکان ناسازگار (درایکرز و کاسل، ۱۳۷۸، ص ۶۹) هدف کاهش علایق اجتماعی رفتارهای بی فایده و غیرقابل قبول افزایش علایق اجتماعی رفتارهای مفید و مورد پذیرش جامعه خرابکار غیرفعال خرابکار فعال سازنده کنش…
پایان نامه آموزش و پرورش پیش دبستانی
آموزش و پرورش پیش دبستانی آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان ، به عنوان درون دادی حساس هم از نظر رشد کلی یک فرد و هم از نظر تأثیر در پذیرش و نگهداری کودکان در سطح ابتدایی ، مورد تأکید فراوان قرار گرفته است . محققان نیز نشان داده اند که آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان ، چنانچه از نظر رویکردی[۱] ، کودک- محور باشد و متوجه نیازهای همه جانبه او گردد ، تأثیر بیشتری خواهد داشت (کول ؛ ترجمه مفیدی،۱۳۸۷). مفهوم آموزش و پرورش پیش دبستانی معمولاً به تجارب کودکان در مهدکودک ها ، کودکستان ها و دوره های آمادگی اشاره می کند . در کشور ما ، آموزش کودکان در این دوره سنی که تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و آموزش و پرورش می باشد به…
پایان نامه آموزش و پرورش پیش دبستانی
آموزش و پرورش پیش دبستانی آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان ، به عنوان درون دادی حساس هم از نظر رشد کلی یک فرد و هم از نظر تأثیر در پذیرش و نگهداری کودکان در سطح ابتدایی ، مورد تأکید فراوان قرار گرفته است . محققان نیز نشان داده اند که آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان ، چنانچه از نظر رویکردی[۱] ، کودک- محور باشد و متوجه نیازهای همه جانبه او گردد ، تأثیر بیشتری خواهد داشت (کول ؛ ترجمه مفیدی،۱۳۸۷). مفهوم آموزش و پرورش پیش دبستانی معمولاً به تجارب کودکان در مهدکودک ها ، کودکستان ها و دوره های آمادگی اشاره می کند . در کشور ما ، آموزش کودکان در این دوره سنی که تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و آموزش و پرورش می باشد به…
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع آموزش و پرورش پیش از دبستان:
آموزش و پرورش پیش از دبستان: اموزش وپرورش پیش از دبستان در ساختار آموزشی بسیاری از جوامع و کشورهای پیشرفته از جایگاه بسیار ارزشمند وحساسی برخوردار است. یافته های پژوهشی،نشانگر اهمیت و ضرورت این دوره ازآموزش در شکل دهی موفقیت های تحصیلی کودکان در سال های ورود به آموزش رسمی،خصوصا دوره ابتدایی می باشد. شناخت صحیح کودکان،یادگیری های غیر مستقیم اصولی در این مقطع سنی بسیار اهمیت دارد.تقریبا همه متخصصان تعلیم و تربیت براین باورند که تجارب و یادگیری های دوران کودکی به عنوان مهم ترین عامل تعیین کننده شخصیت و سلامت روانی افراد جامعه به شمار می آید. همه ما به این حقیقت اذعان داریم،اولین محیطی که پایه های شخصیتی کودک شکل می گیرد و رشد و شکوفایی می یابد نهاد خانواده است.به عبارت ساده تر،نخستین مربی و معلم کودک والدین اوست.فرایند…
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع آموزش و پرورش پیش از دبستان:
آموزش و پرورش پیش از دبستان: اموزش وپرورش پیش از دبستان در ساختار آموزشی بسیاری از جوامع و کشورهای پیشرفته از جایگاه بسیار ارزشمند وحساسی برخوردار است. یافته های پژوهشی،نشانگر اهمیت و ضرورت این دوره ازآموزش در شکل دهی موفقیت های تحصیلی کودکان در سال های ورود به آموزش رسمی،خصوصا دوره ابتدایی می باشد. شناخت صحیح کودکان،یادگیری های غیر مستقیم اصولی در این مقطع سنی بسیار اهمیت دارد.تقریبا همه متخصصان تعلیم و تربیت براین باورند که تجارب و یادگیری های دوران کودکی به عنوان مهم ترین عامل تعیین کننده شخصیت و سلامت روانی افراد جامعه به شمار می آید. همه ما به این حقیقت اذعان داریم،اولین محیطی که پایه های شخصیتی کودک شکل می گیرد و رشد و شکوفایی می یابد نهاد خانواده است.به عبارت ساده تر،نخستین مربی و معلم کودک والدین اوست.فرایند…
ب: پیشینه پورنوگرافی(هرزه نگاری)
هنرهای شهوانی شاید قدمتی به ازای خود هنر داشته باشند. موضوعات جنسی در کارهای هنری در تمام زمان ها و فرهنگ ها وجود داشته است. اولین نقاشی های شهوانی، مجسمه ها و نوشته ها توسط اولین نقاش ها و مجسمه سازان در اوایل تاریخ بشریت رخ داده و در امتداد زمان رشد و توسعه یافته است. گام بعد پیدایش هنر عکاسی است که در سال ۱۸۳۲ برداشته شد. در چهل سال بعد در سال ۱۸۷۲ سی قطعه عکس و پنج هزار اعلامیه توسط پلیس در دو خانه در لندن توقیف شد. در این زمان هرزه نگاری آغاز شده بود و اولین شاگردانش نیز پیدا شده بودند. هنگامی که ادیسون تصاویر متحرک را اختراع کرد به هرزه نگاری به ویژه در آمریکای جنوبی نگاه تازه ای شد، در واقع خود ادیسون تصاویر متحرک شهوانی…
تاریخچه آموزش پیش دبستانی
تعلیم و تربیت انسان از بدو تولد تا پایان زندگی ادامه دارد و درخصوص شیوههای یادگیری و یاددهی انسان، نظریه پردازیهای گوناگونی صورت گرفته است. سالهای زیادی مردم بر این باور بودندکه کودکان به صورت افراد بالغ پیش ساخته، اما مینیاتوری به دنیا می آیند. این دیدگاه در قرون وسطی غالب بود و چنین فرض میشد که کودک، بزرگسال کوچک است و از نظر شیوه رفتار نیز با او مثل بزرگسال رفتار میکردند. به محض اینکه کودکان میتوانستند راه بروند و گفتگو کنند، به اجتماع بزرگسال میپیوستند، در بازیهای آنان شرکت میکردند، به کارهای آنان مشغول میشدند و مثل آنها لباس میپوشیدند. در اصل، مردم بین کودکان و بزرگسالان تفاوتی قائل نبودند. نظر آنان چنان بود که گویا از ابتدا، بدن و شخصیت کودکان از روی طرح بزرگسالان پیشسازی شده است. ۲-۱-…
اقدامات پیشگیرانه، حل و فصل اختلافات، پیشگیری از اعتیاد
4- رفتار سرد و خشن والدین نسبت به نوجوانان و جوانان و یا رفتار متفاوت و تبعیض آمیز نسبت به فرزندان موجب می شود نوجوان تنهایی، احساس حقارت ، سرخوردگی، کمبود و احساس بی شخصیتی و فقدان هویت خود را با پناه بردن به مواد مخدر جبران نماید و برای کاهش فشارها از مواد مخدر استفاده نماید که لازم است با آموزش و آگاه نمودن آنان نسبت به عواقب رفتارشان از ورود به زمینه مواد مخدر جلوگیری نماییم.۵- لازم است در زمینه اعتیاد اقدامات پیشگیرانه در سه ناحیه متمرکز شود ، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قبل از شروع به مصرف مواد مخدر و اعتیاد، اقدام در راستای درمان و معالجه معتادین و نهایتا اعمال مراقبت های لازم پس از درمان و بازپروری . جهت پیشگیری از اعتیاد بایستی به بررسی و تحقیق عللی بپردازیم که…
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-04-20] [ 07:19:00 ب.ظ ]
|