مسئولیت اجتماعی |
ابعاد و مؤلفههای مسئولیتپذیری اجتماعی
ابعاد و مؤلفههای مسئولیتپذیری اجتماعی بعد از شناخت و طبقه بندی انواع مسئولیتهای اجتماعی، دومین نکته مهم در زمینه آموزش مسئولیتهای اجتماعی، آشنایی و توجه با ابعاد این نوع مسئولیت است و صاحبنظرانی چون برمن[۱] (۱۹۹۰)، ایزارد[۲] (۱۹۹۷)، پرکینز و میلر[۳] (۱۹۹۴) سه بعد شناختی، عاطفی و عملکردی را برای مسئولیت پذیری اجتماعی مطرح میکنند.۲-۳-۶-۱ […]
مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس
مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس لانتوس (۲۰۰۱) مسئولیت اجتماعی شرکت را به مسئولیت اجتماعی اخلاقی شرکت، مسئولیت اجتماعی بشردوستانه شرکت و مسئولیت اجتماعی استراتژیک شرکت تقسیم کرد. مسئولیت اجتماعی اخلاقی شرکت، توقعی است از شرکتها تا به منظور جلوگیری از صدمات و آسیبهایی که میتواند در نتیجه فعالیتهای آنها به دیگران و جامعه وارد شود، اخلاقاً […]
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع گزینههای سیاست گذاری عمومی ایران در مسئولیت اجتماعی شرکتها
سیاست مداران حداقل سه نوع ابزار و برنامه گروهی در موضع خود دارند. که عبارتند از برنامههای نظارتی، برنامههای انگیزشی، توصیهها و متقاعد سازی. هر کدام از این ابزارها و زیر مجموعههای آن در بافتهای مختلف، مزیتها و معایبی دارد. انواع مختلف سیاست گذاری ها مستلزم انواع مختلف قدرت و کنترل است. جدول زیر […]
دانلود پایان نامه مدیریت با موضوع گزینههای سیاست گذاری عمومی ایران در مسئولیت اجتماعی شرکتها
سیاست مداران حداقل سه نوع ابزار و برنامه گروهی در موضع خود دارند. که عبارتند از برنامههای نظارتی، برنامههای انگیزشی، توصیهها و متقاعد سازی. هر کدام از این ابزارها و زیر مجموعههای آن در بافتهای مختلف، مزیتها و معایبی دارد. انواع مختلف سیاست گذاری ها مستلزم انواع مختلف قدرت و کنترل است. جدول زیر […]
راهنمای پایان نامه درباره : مسئولیت اجتماعی شرکتها در ایران و موانع موجود
هر چند مفهوم امروزی و نوین مسئولیت اجتماعی شرکتها در ایران به صورت جدی برای هیچ یک از بازیگران ذکر نشده، اما این مفهوم برای شرکتهای ایرانی در قالب مفاهیمی چون وقف، وامهای قرضالحسنه، نقش پدرسالاری صاحبان سرمایه، کمکهای خیریه و … به صورت فردی و شخصی و بر پایه ارزشهای اخلاقی و عرفی […]
راهنمای پایان نامه درباره : مسئولیت اجتماعی شرکتها در ایران و موانع موجود
هر چند مفهوم امروزی و نوین مسئولیت اجتماعی شرکتها در ایران به صورت جدی برای هیچ یک از بازیگران ذکر نشده، اما این مفهوم برای شرکتهای ایرانی در قالب مفاهیمی چون وقف، وامهای قرضالحسنه، نقش پدرسالاری صاحبان سرمایه، کمکهای خیریه و … به صورت فردی و شخصی و بر پایه ارزشهای اخلاقی و عرفی […]
مسئولیت اجتماعی برند، تصویر ذهنی از برند
ایجاد وجه تمایز ۲٫ تمایل مثبت برند۳٫ کمک به مصرف کنندگان هنگام بازیابی اطلاعات . برداشت ها از یک برند به مصرف کنندگان کمک میکند تا در مورد ارزش آن به قضاوت بپردازند و بر قضاوت مصرف کنندگان در مورد اینکه محصول با ارزشی است یا نه، تاثیر میگذارد.(دیان به نقل از سلطان حسینی، ۱۳۹۰، […]
استراتژی تدافعی، مسئولیت اجتماعی
پیشفرض پنجم:مؤسسات بازرگانی، مثل هر شهروندی، این مسئولیت را دارند که در خصوص حل مشکلات اجتماعی که خارج از محدوده کاریشان است مشارکت داشته باشند. پیشفرض آخر، این نکته را بیان میدارد که اگر سازمان یا موسسهای از تخصصی برخوردار است که میتواند مشکل اجتماعی را مستقیماً به آن مربوط نیست حل کند، باید برای […]
مسئولیت اجتماعی سازمان، ابعاد مسئولیت اجتماعی
شکل (٢ـ۲): استراتژیهای مختلف مسئولیت اجتماعی سازمان 2ـ۹ـ۵ـ پاسخگویی اجتماعییکی دیگر از استراتژیهای مقابله با مسئولیت اجتماعی، پاسخگویی اجتماعی است. سازمانهایی که این سیاست را برمیگزینند، درواقع هم به تعهدات قانونی خود عمل میکنند و هم به تعهدات اخلاقی. ازاینرو یک گام جلوتر از التزام اجتماعی برمیدارند. درعینحال اینگونه سازمانها زمانی به این عمل دست میزنند […]
مسئولیت اجتماعی سازمان، مسئولیت اجتماعی
همچنین سازمانها بهطور اعم بهعنوان نهادهای اجتماعی که فعالیتهای آنها روی بخشهای مختلف جامعه اثرگذار است از مسئولیت اجتماعی برخوردارند. افراد جامعه نیز هرکدام بهنوبه خود بایستی بهعنوان یک عضو جامعه نسبت به مسائل و مشکلات جامعه احساس مسئولیت کرده و در حد توان خود در حل آن مساعدت نمایند. این در صورتی است که […]
مسئولیت اجتماعی سازمان، مسئولیت اجتماعی
۲ـ ۸ ـ۲ـ تعدد هدفهای سازمانمشارکت اجتماعی سازمان در حل مسائل و مشکلات اجتماعی باعث ایجاد تعدد در هدفهای سازمان شده و موجب توجه مدیران به هدفهای مختلف و متنوع میگردد که این خود باعث اغتشاش فکری مدیران شده و آنها را در اداره کارآمد سازمان فلج میکند. تلفیق هدفهای اقتصادی و اجتماعی، بنایی را […]
مسئولیت اجتماعی، مدیریت کیفیت
١ـ مدیریت مبتنی بر کسب حداکثر سود:اگرچه در ابتدای قرن بیستم برخی از محققین نیاز به مسئولیت اجتماعی را درک کردند، ولی افکار عمومی عمدتاً بر این اعتقاد بود که بنگاههای اقتصادی تنها مسئول منافع خودشان هستند. این دیدگاه تا دهه۱۹۳۰ پابرجا بود. ٢ـ مدیریت مبتنی بر اعتماد:دهه ١٩٣٠، با رکود عظیم اقتصادی و جنبش اتحادیههای […]
مسئولیت اجتماعی سازمان، میزان مشارکت اجتماعی
فریدمن معتقد است که اختصاص منابع سازمان به برنامههای اجتماعی بدون رضایت سهامداران کار نادرستی است. بهعلاوه او معتقد است که مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی کسب سود است و مسئولیت اخلاقی مدیران هم این است که تصمیمهایی بگیرند که در رقابت آزاد بدون خدعه و نیرنگ به سود برسند. 2ـ ۶ـ۳ـ انتقادهای وارده به دیدگاه کلاسیکبرخی […]
مسئولیت اجتماعی سازمان، مسئولیت اجتماعی
۲ـ۷ـ۲ـ التزام اخلاقییکی دیگر از دلایل حمایت از مشارکت اجتماعی سازمانها این است که بالاخره سازمانها میباید اخلاقاً مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند؛ بهعبارتدیگر در فرهنگ سازمان، اخلاقیات بایستی جایگاهی داشته باشد و سازمان با وجدان کار کند. 2ـ۷ـ۳ـ حفظ منابع محدودنکته مهم دیگر این است که با توجه به محدودیت منابع موجود در کره زمین، […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 08:48:00 ق.ظ ]
|