مشارکت در کار |
![]() |
سازوکارهای قانونی مشارکت شهروندان در توسعه شهری
جزییات بیشتر درباره این پایان نامه : دانلود پایان نامه ارشد: مدیریت پایدار شهری با تاکید بر مشارکت شهروندان ۴- حوزه قانونی- حقوقی نقاط قوت: از نقاط قوت در این زمینه ایجاد سامانههایی در جهت بهبود تعامل با مردم است. سامانه ۱۸۸۸ برای ارزیابی مدیران شهری و دریافت نظرات مردم درخصوص عملکرد مدیران اجرایی، و […]
رویکرد فرایندی، مشارکت کارکنان
▪ اعتماد ایجاد گردیده و ترس از میان برود.▪ کارکنان با منابع مورد نیاز، برخوردار از آموزش و آزادی عمل با داشتن مسوولیت و پاسخگویی فعالیت نمایند.▪ کارکنان برای نقش و سهم خود امیدوار و دلگرم گردیده و آنرا تشخیص دهند.اصل سوم: مشارکت کارکنان[۴]کارکنان جوهره سازمان بوده و مشارکت آنها باعث خواهد گردید تا توانایی […]
درگیر کردن کارکنان، مدیریت مشارکتی
نمودار ۲- ۱: ساختار طراحی شغل داده – ستاده۲- مدیریت مشارکتی[۲۳] مدیریت مشارکتی ایجاب میکند تصمیم گیری سازمان چنان صورت گیرد که اطلاعات و دروندادها و مسئولیت به پایین ترین رده مربوط به آن تصمیم واگذار شود. مقصود مدیریت مشارکتی اطمینان یافتن از این امر است که کارکنان صالح به گرفتن تصمیمهای مؤثّری بپردازند. سپردن […]
مشارکت کارکنان، افزایش مشارکت
تقسیم کار: کارها را به وظایف تخصصی تقسیم نموده و مسؤولیتها را به افراد مشخصی واگذار نمایید. تفویض اختیار: مسؤولیت و اختیار را با هم واگذار نمایید. انتظام: انتظارات را به طور شفاف مشخص نموده و متخلفان را مجازات نمایید. وحدت فرماندهی: باید هر کارگر یا کارمندی فقط و فقط به یک مدیر (ناظر) مرتبط […]
برنامه های مدیریت مشارکتی، توانمند سازی کارکنان
2-10-10 اعتمادافراد توانمند دارای حسی به نام اعتماد هستند مطمئن هستند که با آن منصفانه و یکسان رفتار خواهد شد . این افراد این اطمینان را حفظ می کنند که حتی در مقام زیردست نیز نتیجه نهایی کارهایشان نه آسیب و زیان بلکه عدالت و صفا خواهد بود . معمولا معنی این احساس آن است […]
اهداف مشارکت کارکنان، زمان و تصمیم گیری
جایگزینی اهداف سازمانی بجای اهداف شخصی:فرد به هنگام ورود در سازمان همواره تلاش در جهت تحقق اهداف شخصی خود را دارد و حتی در گاهی موارد اهداف
سازمان را نادیده انگاشته و حتی در راه رسیدن به اهداف شخصی خود اهداف سازمان را فدا می کند.فرد باید بداند با ورود به یک سازمان اولین و […]
مکتب نئو کلاسیک، مشارکت کارکنان
امور و ایجاد انگیزه لازم در آنان.(موریس˛۱۳۶۸˛۱۸۱) مبتنی بر دانش، نیازمند رویکردی است که دارائی ها ناملموس جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی های منابع انسانی، نوآوری، روابط با مشتری، فرهنگ سازمانی، نظام ها، ساختار سازمانی وغیره را در برگیرد. دراین میان، نظریه سرمایه فکری توجه روزافزون محققان دانشگاهی و دست […]
شرایط احراز شغل، مشارکت کارکنان
– کارمندی که احساس کند کمتر از حقش دریافت می نماید، از میزان تلاش وفعالیت خود می کاهد.– کارمندی که احساس کند بیشتر از حقش دریافت می کند به میزان تلاش و فعالیت خود می افزاید.– کارمند مبنای مقایسه خود با دیگران را تغییر می دهد .– کارمند سازمان راترک می کند.هزینه مناسب: از نظر […]
استراتژی مدیریت، مشارکت کارکنان
– ما چه نوع رفتاری را می خواهیم؟– فرایندهای پاداش چگونه می توانند در شناسایی رفتار مناسب به ما کمک کنند؟ (آرمسترانگ، ترجمه ایزدی و اعرابی، ۱۳۸۱). علاوه بر پاسخگــویی به سوالات فوق استراتژی های پاداش بایستی دارای یکسری ویژگیهایی باشند که عبارتند از:– درجهت ارزشها و منافع سازمان باشد؛– با ارزشها و باورهای شرکت […]
مشارکت کارکنان، اثربخشی تیمی
هدف خاص و دیدگاه تیمی اهداف مشترک با سازمان هم افزایی مثبت هم افزایی خنثی تواناییهای مکمل تواناییهای مختلف و متفاوت اثربخشی با ارزیابی کلی شغل اندازه گیری می شود اثربخشی به نسبت تاثیر بر شغل اندازه گیری می شود ۲-۳-۱۱) تیم و اثربخشی تیمیسازمانها همان گونه که به بازسازی خود می پردازند تا بتوانند […]
ارزیابی عملکرد، مشارکت کارکنان
مرحله دوم- سنجش یا اندازه گیری رفتارها: باید شاخصهای اندازه گیری تهیه شود. این شاخصها شامل تعیین رفتارهایی است که در شرایط موجود تکرار می شود.مرحله سوم- شناسایی ترتیب رفتارها: عبارت است از یک تجزیه و تحلیل عملی به منظور تعیین رفتارهایی که در جهت بهبود عملکرد صورت می گیرد.مرحله چهارم- ارائه استراتژی و ایجاد […]
عوامل درون سازمانی، مشارکت کارکنان
فرضیه ۲ این تحقیق اشاره می کند که بین نگرش مدیران به برنامه های بهبود کیفیت و عدم توسعه این برنامه ها رابطه معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، انگیزه، حمایت، و تعهد مدیران در اجرای برنامه بهبود کیفیت بسیار مهم می باشد )تورانی، طبیبی، شهبازی، ۱۳۸۷؛ حمیدی، طبیبی، ۱۳۸۳؛ دنیوی، […]
مشارکت کارکنان، پیشرفت تحصیلی
۲-۲-۲-ویژگیهای جو سازمانی جو سازمان نتیجه تعامل عقاید، هنجارها و ارزشهای مشارکتکنندگان در محیط سازمان است. ساکن(۲۰۰۱) معتقد است جو ادراک شده در محیط سازمان دارای دو بعد اساسی است: جو علمی و جو اجتماعی. هر کدام از این دو بعد به نوبه خود دارای خصوصیات و ویژگیهایی هستند که در ارتباط با […]
توسعه و مشارکت کارکنان، ارزیابی عملکرد سازمان
به مدیریت کیفیت جامع، مدلهای تعالی سازمان به عنوان ابزاری برای استقرار سیستمها و نظامهای مختلف مدیریتی در سازمانها و نیز ابزاری برای سنجش میزان موفقیت آنها در استقرار این نظامها معرفی شدهاند. به کارگیری این مدلها در سازمانهای مختلف، نشاندهنده رشد قابل توجهی است که در شاخصهای عملکرد آنها اتفاق افتاده است. صرف نظر […]
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-04-14] [ 08:02:00 ق.ظ ]
|